Sześć rywalizujących pomiędzy sobą frakcji próbuje podbić pozostałe nacje i przejąć w swoje władanie całą krainę KreL. Tak mniej więcej przedstawia się tło fabularne Realms of Torment, gry z gatunku MMORPG osadzonej w średniowiecznych realiach fantasy.
System rozwoju postaci w Realms of Torment bazuje na umiejętnościach. Do dyspozycji gracza oddane została możliwość wyboru jednej z sześciu ras (Humans, Elves, Orcs, Avians, Dwarves, Trolls), każda z nich składa się dodatkowo z kilku tzw. podklas. Gracz może w każdej chwili wybrać dowolną interesującą go umiejętność wybranej klasy i zacząć ją rozwijać, jednak w przypadku gdyby przez długi czas zaprzestał kształcenia się w danej zdolności, związane z nią współczynniki zaczną się obniżać. Aby móc stosować odpowiednie czary, trzeba postarać się o dostatecznie wysokie zdolności we władaniu magią, podobnie aby móc używać potężnych broni trzeba na przykład wykazać się odpowiednio wysoką siłą. Gracz nie jest ograniczony do podążania wyłącznie ścieżką magii lub ścieżką wojownika, może tak ukształtować swą postać, iż będzie ona swego rodzaju hybrydą posiadającą cechy obu tych jakże odmiennych klas.
Do dyspozycji gracza oddana została pokaźna liczba różnego rodzaju oręża, zbroi, magicznych przedmiotów, itp. Zaimplementowany system czarów powinien zadowolić każdego fana stosowania sił nadprzyrodzonych. Dostępne zaklęcia podzielone zostały na pięć kategorii: Dark magic, Light magic, Earth magic, Offensive magic oraz Defensive magic.
Zdobytymi przedmiotami można handlować z NPC’tami lub innymi graczami. W podstawowy ekwipunek można zaopatrzyć się w większości sklepów, potężne bronie, artefakty, itp. można kupić jedynie u nielicznych kupców bądź samemu wyprodukować, jednak w tym przypadku zdobycie odpowiednich składników nie będzie oczywiście zbyt proste i będzie wymagało odrobiny wysiłku.
Zastosowany w grze engine graficzny zapewnia ładną, w pełni trójwymiarową grafikę i pozwala na stosowanie rozbudowanych efektów pogodowych (deszcz, śnieg, mgła, odblaski słońca, kołyszące się na wietrze gałęzie drzew, itp.). Animacje postaci są szczegółowe i realistyczne – podczas walki można odciąć przeciwnikowi kończyny, itp.
Rozmiar świata gry to początkowo 100 mil kwadratowych, z czasem kraina powiększana będzie o kolejne lokacje. Nie można również narzekać za zbyt małe urozmaicenie terenu – w krainie KreL znajdziemy zarówno lasy, bagna, pustynie, pokryte śniegiem góry, tereny pod wodą jak i wiele jaskiń i katakumb.
Zaimplementowany w grze system komunikacji pomiędzy graczami nie ogranicza się jedynie do pisania tekstów, możliwa jest również komunikacja głosowa za pomocą podpiętego do komputera mikrofonu.
Uwaga: Gra wymaga comiesięcznych opłat za korzystanie z serwerów w wysokości 12.95$.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Quad Software
Wydawca: Limitless Horizons
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Po obejrzeniu ostatniego odcinka The Lord of the Rings: The Rings of Power nie chcecie opuszczać Śródziemia? W takim wypadku zainteresować Was mogą mody zainspirowane twórczością Tolkiena.
Pliki do gier
Adrian Werner
14 października 2022 14:40
Świat usłyszał o niej po raz pierwszy w sierpniu 2003 roku. Po niemal dwóch latach od tamtych wydarzeń, wygląda na to, że gra Realms of Torment (przemianowana później na Mourning i Age of Mourning), po raz kolejny zmieniła nazwę – tym razem na Throne of Chaos.
gry
Krystian Smoszna
12 czerwca 2006 07:08
Wszystkich graczy zainteresowanych projektem Age of Mourning z pewnością ucieszy informacja, że twórcy programu rozpoczęli już przyjmowanie zgłoszeń na jego zamknięte beta-testy.
gry
Krystian Smoszna
8 marca 2006 14:57
Pod koniec ubiegłego roku w Internecie pojawiła się wieść mówiąca o tym, że produkcja gry o nazwie Age of Mourning będzie kontynuowana. Autorzy borykali się z rozmaitymi problemami (głównie natury finansowej), ale w końcu udało się pozyskać inwestora, który zobowiązał się pomóc w wydaniu programu na rynku.
gry
Krystian Smoszna
19 lutego 2006 14:55
Czy ktoś z Was drodzy Czytelnicy pamięta Mourning, ciekawie zapowiadającą się grę z gatunku MMOcRPG? Trudno oczekiwać aby tak było, skoro premiera tego tytułu wiecznie była torpedowana z powodu perturbacji developerskich, a ostatnio słuch o nim zaginął. Dla wytrwałych mamy jednak bardzo miłą wiadomość, przedsięwzięcie powraca i to pod zupełnie nową nazwą.
gry
Daniel Kazek
28 grudnia 2005 12:39
Nie udało się firmie Limitless Horizons Entertainment dotrzymać planowego terminu wydania gry Mourning (do niedawna znanej pod nazwą Realms of Torment), którą pierwotnie wyznaczono na koniec listopada bieżącego roku. Premiery nowego MMORPG możemy się spodziewać nie wcześniej jak za trzy miesiące.
gry
Krystian Smoszna
13 listopada 2004 16:11
Rumuńscy developerzy z NewroSoft oraz włodarze firmy Quad Software oznajmili, że ich najnowszy MMORPG zmienił nazwę z Realms of Torment na Mourning. Jednocześnie, na łamach oficjalnej strony opublikowano przeszło 60 premierowych screenshotów, które prezentują ostatnie dokonania producentów.
gry
Krystian Smoszna
24 marca 2004 08:25
Firmy Quad Software i Maxim Software postanowiły sprawić noworoczny prezent wszystkim fanom gier MMORPG i zaprezentowały na oficjalnej stronie Realms of Torment prawie trzy-minutowy film, dzięki któremu możemy zobaczyć próbkę możliwości engine’u o nazwie „Abyssal”. Nagrania dokonano podczas rozgrywki na jednej z gęsto zalesionych map, będącej jeszcze w fazie beta-testów, dlatego też możemy się spodziewać, iż w finalnej wersji będzie się to prezentować znacznie lepiej.
gry
Krystian Smoszna
4 stycznia 2004 10:08
Realms of Torment - nowa gra z gatunku MMOcRPG, osadzona w średniowiecznych realiach fantasy - wkroczyła już w drugą fazę procesu beta-testów. Autorzy ze studia Quad Software wraz ze sporą liczbą graczy starają się aktualnie wyeliminować wykryte błędy programistyczne, jak również zaimplementować w pełnej wersji zupełnie nowe możliwości.
gry
Krzysztof Bartnik
4 sierpnia 2003 10:21
Wymagania sprzętowe gry Age of Mourning:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2GHz, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D.
zanonimizowany355506 Konsul
zapowiada sie nieżle zobaczymy co z tego wyjdzie
Xelon Pretorianin
Całkiem dobrze się prezentuje, no i cena niezbyt wygórowana ale czy będzie się opłacało wydać tę pieniądze na tę grę? Zobaczymy, mam nadzieję że tak, tym bardziej że screeny i opis mnie zainteresowały.