Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360PS3
Okładka Afro Samurai (X360)

Afro Samurai

Adaptacja mangi autorstwa Takashiego Okazaki. Jest to gra akcji, w której trzeba przede wszystkim walczyć z wieloma przeciwnikami. Głównym bohaterem jest czarnoskóry samuraj, dubbingowany przez Samuela L. Jacksona.

Akcji | TPP | hack'and'slash | filmy animowane | platformówki 3D | manga i anime

Okładka Afro Samurai (X360)

data premiery gry:

27sty2009

PS3 X360

Afro Samurai jest brutalną grą akcji bazującą na mandze Takashiego Okazaki o tym samym tytule. Na jej podstawie powstał też serial animowany, składający się z pięciu odcinków. Produkcją gry zajął się tandem Namco Bandai, mający już na swoim koncie inne gry oparte na mangowej licencji (m.in. Naruto czy Dragon Bal Z).

Gra przedstawia tę samą historię, co komiksowy pierwowzór. W świecie przypominającym feudalną Japonię, wyposażoną jednak w liczne dobrodziejstwa techniki, istnieje legenda - ten kto nosi opaskę z numerem jeden może władać światem. Oczywiście jako, że ludzie są rządni władzy zawsze trafią się chętni do odebrania tego symbolu potęgi. Jednakże wojownik chcący to uczynić najpierw musi być na tyle potężny by móc nosić opaskę z numerem drugim. Tak się złożyło, iż swego czasu numer jeden przynależał do ojca naszego głównego bohatera. Jednak pewnego dnia przyszło mu stoczyć pojedynek z Justice, który zakończył się jego śmiercią. Świadkiem tego wydarzenia był mały Afro. Od tamtej chwili poprzysiągł on zemstę na pogromcy ojca. Po latach ciężkich treningów chłopiec wyrósł na niezwykle wprawnego samuraja - numer drugi. W tym oto momencie przejmujemy kontrolę nad czarnoskórym wojownikiem.

Rozgrywka przypomina nieco to, co znamy z Prince of Persia, a więc dynamiczne potyczki przeplatane są elementami platformowymi. Choć rozlew krwi jest bardzo częsty, a walka przedstawiana w sposób dosadny, to nie jest ona pozbawiona finezji typowej dla japońskich mistrzów miecza. Zresztą zarówno zdolności szermiercze jak i akrobatyczne Afro są naprawdę imponujące, a możliwości taktyczne zwiększa podatne na zniszczenia otoczenie.

Grafika Afro Samurai stylizowana jest na ręcznie rysowaną, co świetnie pasuje do klimatu gry, a w połączeniu z jej brutalnością przywodzi nieco na myśl rysunkowe sceny z pierwszego Kill Billa w reżyserii Quentina Tarantino. Na pewno na szczególną uwagę, zwłaszcza dla fanów hip hopu, zasługuje oprawa dźwiękowa - w końcu w jej nagraniach wzięły udział takie sławy jak RZA z Wu-Tang Clan czy Chuy Gomez. Natomiast głosu głównemu bohaterowi użyczył sam Samuel L. Jackson.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 176 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8 / 10 na podstawie 26 głosów czytelników.

Gry podobne do Afro Samurai

Klasyfikacja PEGI Afro Samurai

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Afro Samurai

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Afro Samurai - recenzja gry
Afro Samurai - recenzja gry

Recenzja 9 lutego 2009, 13:43

Będąc w trybie Focus, wszystkie cięcia możemy wykonywać z dużą dokładnością. Od nas zależy, czy wyprowadzimy atak w pionie, czy w poziomie, ale również na jakiej wysokości. W praktyce oznacza to, że możemy pozbawić przeciwnika głowy, ręki, nogi lub przeciąć na pół. Ze szlachtowania przeciwników twórcy stworzyli dosyć makabryczną minigrę. Podczas pojedynków często zauważymy siedzącego gdzieś na arenie Ninja Ninja. Gdy do niego podejdziemy, odpali się tryb zwany Ninja Ninja Body-Part Poker. W lewym dolnym rogu ekranu pojawi się trzymająca trzy karty ręka naszego gadatliwego kumpla. W zależności od tego, którą kończynę odetniemy naszemu przeciwnikowi, ta znajdzie się na karcie. Układając specyficznego trójkarcianego strighta, otrzymujemy dodatkowe zdrowie, większy zapas Focusa i punkty doświadczenia. Niestety, na te ostatnie nie mamy żadnego wpływu. Nieważne, czy używamy jednej, czy dziesięciu kombinacji, zdobywamy je zawsze w takiej samej liczbie i w tych samych momentach gry. Ich zgarnianie nie wnosi absolutnie nic do rozgrywki i w połączeniu z jej liniowością nie wpływa dobrze na jej żywotność.

PS3
X360