74. 2D
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 74. Najpopularniejsze gry o tematyce 2D.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Gato Roboto
Akcji 30 maja 2019
Produkcja typu metroidvania, w której wcielamy się w kota realizującego ważną misję na obcej planecie. Przemierzając rozległe poziomy przypominające labirynty, korzystamy z uzbrojonego mecha – dzięki ulepszeniu go z czasem możemy się dostać do wcześniej zablokowanych miejsc.

King of the Hat
Bijatyki 16 października 2018
Bijatyka wzbogacona o elementy platformówki, w której toczymy brutalne pojedynki, niszcząc kapelusze należące do naszych oponentów i jednocześnie chroniąc swój własny. Sprawę komplikuje jednak fakt, że nasze nakrycie broni stanowi broń, którą możemy miotać w adwersarzy.

New Star Manager
Sportowe 10 lipca 2018
Symulator piłki nożnej, który łączy rozgrywanie meczów z możliwością prowadzenia swojej drużyny w roli menadżera. Gra rozwija pomysły znane z popularnego New Star Soccer. Jej autorem jest studio New Star Games.

Momodora: Reverie Under the Moonlight
Akcji 4 marca 2016
Prequel serii dwuwymiarowych platformówek akcji studia Bombservice. Momodora: Reverie Under the Moonlight opowiada historię młodej kapłanki Kaho, której rodzima wioska została zaatakowana przez mroczną klątwę, powoli rozprzestrzeniającą się po całej krainie. W obliczu nieuchronnej zagłady, Kaho wyrusza z misją odkrycia sposobu na zdjęcie uroku. Jak przystało na grę platformową 2D, akcję obserwujemy z boku, a rozgrywka polega na przedzieraniu się przez lokacje wypełnione przeciwnikami.

Sovereignty: Crown of Kings
Strategiczne 2 lutego 2017
Osadzona w realiach fantasy turowa strategia 4X z elementami karcianki, za której powstanie odpowiada niezależne luksemburskie studio The Lordz Games, znane dotąd głównie za sprawą cyklu Panzer Corps. Akcja gry rozpoczyna się w chwili, gdy stare Boruwiańskie Imperium zaczyna chylić się ku upadkowi, a rosnące w siłę młode królestwa z chęcią przykładają rękę do jego klęski, widząc w niej szansę na stworzenie własnej potęgi.

Woah Dave!
Zręcznościowe 30 października 2014
Wyjątkowo nieskomplikowana dwuwymiarowa gra zręcznościowa, przypominająca pierwsze produkcje z automatów arcade. Gracze wcielają się w tytułowego Dave'a, który walczy z kolejnymi falami ewoluujących stworków.

The Escapists
Symulacje 13 lutego 2015
Łączący elementy wielu gatunków symulator więźnia, opracowany przez niezależne studio Mouldy Toof we współpracy z ekipą Team 17 Software. W grze, wcielając się w rolę skazańca, wiedziemy „normalne” życie w jednym z kilku dostępnych zakładów karnych.

Lynn and the Spirits of Inao
Zręcznościowe prace wstrzymane
Dwuwymiarowa platformówka z elementami gry logicznej, opracowana przez francuskie studio Bloomylight. Gracze trafiają do fantastycznej krainy Inao, w której spokojną egzystencję wiodą ludzie i duchy. Sielanka dobiegła końca, kiedy pojawiły się tam udręczone dusze polujące na śmiertelników. Od tej pory cała nadzieja w głównej bohaterce, czyli dziewczynie imieniem Lynn, która odebrała naukę od naczelnej kapłanki całego Inao, oraz na barkach jej towarzysza – małego demona Aku.

Dungeon Link
RPG 21 kwietnia 2015
Przygotowana przez studio Gamevil mobilna hybryda RPG-a oraz gry logicznej. Akcja Dungeon Link toczy się w dość typowej krainie fantasy o nazwie Kantenbury, której grozi zagłada ze strony Króla Demonów. Kiedy armie złoczyńcy rosną w siłę, zadanie powstrzymania go spada oczywiście na barki graczy i kontrolowanych przez nich bohaterów. Rozgrywka polega na eksplorowaniu lochów oraz walce z potworami – zarówno tymi szeregowymi, jak i potężniejszymi bossami.

Under Night In-Birth Exe: Late
Bijatyki 24 lipca 2014
Klasyczna dwuwymiarowa bijatyka stworzona przez weteranów gatunku z japońskich studiów French Bread oraz Ecole Software. Produkcja oferuje standardowe tryby rozgrywki, w tym multiplayer, a także 16 grywalnych postaci, z których każda dysponuje unikalnymi atakami oraz mocami.

Seasons after Fall
Przygodowe 2 września 2016
Przygodowa gra akcji w konwencji platformówki. W Seasons after Fall wcielamy się w postać lisa usiłującego przywrócić równowagę w świecie przyrody, w którym zanikają pory roku. W tym celu sympatyczny bohater musi odszukać czterech strażników pór roku. Pod względem mechaniki rozgrywki Seasons after Fall czerpie z klasycznych gier platformowych z podgatunku metroidvania, a zabawa sprowadza się do przemierzania kolejnych lokacji wypełnionych rozmaitymi przeszkodami.

SpaceChem Mobile
Logiczne 2 marca 2011
Gra logiczna niezależnego studia Zachtronics Industries, twórcy The Codex of Alchemical Engineering. Wcielamy się w inżyniera pracującego w tytułowej korporacji SpaceChem, odpowiedzialnej za dostarczanie pozaziemskim koloniom substancji chemicznych potrzebnych do ich przetrwania. Zadaniem gracza jest rozwiązanie szeregu zagadek logicznych w celu stworzenia określonych związków chemicznych.

Starr Mazer
Przygodowe jeszcze nie ogłoszona
Osadzona w realiach science fiction produkcja studia Imagos Softworks, stanowiąca połączenie klasycznej przygodówki point-and-click z sidescrollową zręcznościówką typu shmup. Akcja gry Starr Mazer rozgrywa się 130 lat po Wielkiej Wojnie, w ogarniętej chaosem galaktyce. Podczas zabawy wcielamy się zaś w najemnego pilota imieniem Brick M. Stonewood, który, odnaleziony w stanie hibernacji, próbuje przypomnieć sobie kluczowe fakty ze swojej przeszłości.

Shutshimi
Akcji 25 sierpnia 2015
Zabawna gra zręcznościowa studia Neon Deity Games, zaliczana do gatunku klasycznych, side-scrollowych strzelanin. W grze Shutshimi gracz wciela się w rolę nietypowej złotej rybki i schodzi w najgłębsze partie oceanu, aby rozprawić się z niebezpieczeństwami, grożącymi podwodnemu królestwu.

Sky Force 2014
Akcji 4 czerwca 2014
Odświeżona wersja słynnej strzelanki Sky Force od gliwickiego studia Infinite Dreams. W produkcji zasiadamy za sterami maszyn latających, którymi walczymy z potężną armią, zagrażającą całemu światu. Tytuł względem oryginału może się pochwalić znacznie ulepszoną oprawą graficzną czy też cotygodniowymi turniejami.

Crazy Machines: Nowości w Laboratorium
Logiczne 21 października 2005
Drugi samodzielny dodatek do popularnej niemieckiej gry logicznej Crazy Machines z 2004 roku. Gra oferuje 101 nowych zagadek, w których wykorzystamy m.in. niedostępne wcześniej przedmioty. Twórcy ulepszyli też silnik gry oraz interfejs i poprawili nieco oprawę graficzną.

Crazy Machines: 101 Nowych Zagadek
Logiczne 1 września 2006
Trzecie z samodzielnych rozszerzeń do bestsellerowej gry logicznej Crazy Machines studia FAKT Software. W odróżnieniu od poprzednich odsłon serii, gra koncentruje się raczej na młodszej grupie graczy, oferując przedmioty i zagadki dostosowane do poziomu dzieci w wieku przedszkolnym.

Amelia i Postrach Nocy
Przygodowe 6 grudnia 2012
Utrzymana w stylistyce filmów Tima Burtona, interaktywna opowieść o przyjaźni, akceptacji, odwadze i wytrwałości. W grze wcielamy się w postać tytułowej Amelii oraz jej przyjaciół, którzy stawiają czoła kradnącemu dusze potworowi imieniem Skowyt. Zabawa sprowadza się do przeszukiwania w pełni interaktywnych plansz, pełnych zagadek, ukrytych przedmiotów i prostych mini-gier.

MonsterBag
Zręcznościowe 7 kwietnia 2015
Produkcja łącząca cechy platformówek, gier logicznych oraz tych nastawionych na akcję. W MonsterBag wcielamy się w niewielkiego potwora imieniem V i staramy się odszukać przyjaciółkę w świecie pełnym ludzi oraz wrogich bestii. W trakcie gry musimy przedrzeć się przez kilkanaście unikatowych plansz wypełnionych po brzegi zagrożeniami. Największymi z nich są ludzie, przy czym stanowią oni swego rodzaju „platformy”, po których da się wejść na kolejne poziomy.

Pocket God vs. Desert Ashes
Strategiczne 24 lutego 2015
Strategia turowa opracowana przez niezależne studio Nine Tales Digital. Produkcja łączy w sobie dwa uniwersa znane z gier Desert Ashes oraz Pocket God. Rozgrywkę podzielono na dwa segmenty. Pierwszy pozwala na obserwację mapy fantastycznego świata i przemieszczanie po niej dostępnych jednostek. Po napotkaniu przeciwnika akcja przenosi się na pole bitwy, gdzie przychodzi nam stoczyć pojedynek, w którym każda ze stron konfliktu naprzemiennie wykorzystuje pojedyncze zdolności.

Chroma Squad
Strategiczne 30 kwietnia 2015
Utrzymana w oldskulowej stylistyce humorystyczna gra strategiczna, opracowana przez twórców Knights of Pen & Paper – studio Behold. Produkcja opowiada o grupie kaskaderów, którzy po latach występów postanawiają nakręcić swój własny serial i jako swojego menadżera zatrudniają właśnie gracza. Rozgrywka skupia się zarówno na warstwie ekonomicznej, jak i taktycznych bitwach w systemie turowym. Do naszych obowiązków należy m.in.

Chronology: Time Changes Everything
Zręcznościowe 12 maja 2014
Gra platformowa niewielkiego duńskiego studia Osao Games, określona przez twórców dzieckiem Braid i Limbo - popularnych tytułów z gatunku indie. Rozgrywka polega przede wszystkim na pokonywaniu rozmaitych przeszkód i rozwiązywaniu środowiskowych zagadek, wymagających manipulowania czasem.

Silly Sausage in Meat Land
Zręcznościowe 25 marca 2015
Stworzona przez studio Nitrome z myślą o urządzeniach mobilnych zabawna, dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi i rozciągliwym jamnikiem w roli głównej. Silly Sausage in Meat Land opowiada o niezwykłych przygodach wspomnianego psa, przemierzającego dość nietypowy, mięsny świat, który okazuje się sennym koszmarem rzeźnika. Pełno w nim więc rozmaitych niebezpieczeństw: począwszy od kolczatek, poprzez ostre rzeźnickie noże, na maszynkach do mielenia mięsa skończywszy.

BlazBlue: Chrono Phantasma Extend
Bijatyki 23 kwietnia 2015
Rozszerzona wersja gry BlazBlue: Chrono Phantasma, która zadebiutowała jesienią 2013 roku na konsolach PlayStation 3. Pod względem mechaniki produkcja łączy w sobie elementy klasycznych dwuwymiarowych bijatyk oraz popularnych w Kraju Kwitnącej Wiśni przygodówek typu visual novel. W fazie przygodowej główny nacisk położony został na opowiadaną historię, a przez większość czasu śledzimy rozwój fabuły, przedstawionej w formie grafik i dialogów.