Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2XBOX
Okładka 25 to Life (PC)

25 to Life

25 to Life to wzorowana na takich hitach jak Grand Theft Auto, Gangland czy The Getaway trójwymiarowa gra akcji, w której główny bohater obserwowany jest z perspektywy trzeciej osoby (TPP).

Akcji | TPP

25 to Life to rozbudowana gra akcji/TPP, wykonaniem i klimatem rozgrywki nawiązująca do takich hitów jak Grand Theft Auto, NARC, Scarface, czy The Getaway. Akcja omawianej produkcji przenosi miłośników tego typu zmagań do jednego ze współczesnych, amerykańskich miast.

Tryb singleplayer pozwala wcielić się graczom w rolę gangstera o pseudonimie Freeze, który wspina się po kolejnych szczeblach przestępczej kariery, zaczynając jako zwykły chłopiec na posyłki, a kończąc jako prawdziwy wymiatacz. Kwintesencję rozgrywki w 25 to Life stanowi jednak rozbudowana opcja multiplayer, pozwalająca na jednoczesne zmagania aż szesnastu osobom. Tutaj decydujemy się najpierw, po której stronie barykady chcemy stanąć, a do wyboru są: gangsterzy lub stróże prawa. Ów wybór ma istotny wpływ na dalszy przebieg zabawy. Policjanci muszą na przykład uważać na osoby cywilne i postępować zgodnie z obowiązującym prawem, jednocześnie starając się pozbyć jak największej ilości oprychów. Z kolei po wybraniu strony bandziorów grającego czekają akcje w stylu napadów na bank i ucieczek przed zastępami policyjnych oddziałów SWAT. Różnice pomiędzy tymi „frakcjami” widać również w wyszkoleniu oraz posiadanej broni. Policjanci posiadają głównie pistolety i karabiny służbowe (w porównaniu do karabinów, wyrzutni rakiet i koktajli Mołotowa u gangsterów), jednak potrafią się nimi lepiej posługiwać (większa celność czy szybkość przeładowywania magazynków niż u bandytów).

Wśród dostępnych opcji zmagań wieloosobowych wyróżnimy cztery: War (bezpośrednie walki policjantów z gangsterami), Raid (policyjny nalot na podejrzaną miejscówkę, łącznie z zabezpieczeniem ważnych dowodów), Robbery (napad z bronią w ręku - gangsterzy uciekają, policja goni), oraz Tag (malowanie graffiti w określonych miejscach na mapie). Przed rozpoczęciem walk ustalamy ekwipunek, możemy również praktycznie dowolnie definiować wygląd prowadzonej postaci (budowa ciała, markowe ubrania, tatuaże, ruchy, fryzura, itp.). Poszczególne misje rozgrywane są w różnych lokacjach (od banku i ekskluzywnej posiadłości, aż do metra, parku czy miejskich zaułków).

Graficznie, 25 to Life wypada porównywalnie do podobnych sobie produkcji, wymienionych na wstępie. W pełni trójwymiarowe otoczenie, modele postaci, obiekty, możliwość przełączania widoku na FPP, realistyczne animacje, efekty wybuchów - to wszystko idealnie tworzy klimat miejskich zmagań. Ścieżka dźwiękowa składa się głównie z utworów hip-hopowych (DMX, Tupac, Ghostface Killah, Mos Def i inni), co także pomaga w budowie nastroju.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 5,7 / 10 na podstawie 962 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6,9 / 10 na podstawie 132 głosów czytelników.

Wymagania sprzętowe 25 to Life

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 128MB (GeForce 6 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows 2000/XP

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci, Network Adaptor

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live + dodatkowo (XBOX): Xbox Live Communicator Headset

25 to Life - recenzja gry

Recenzja 27 stycznia 2006, 14:20

Sterowanie aktualną postacią pozostawia wiele do życzenia. Przede wszystkim, razi stosunkowo niewielka ilość możliwych do wykonania czynności. Jest to szczególnie uciążliwe podczas unikania kolejnych ataków ze strony przeciwników. W przypadku 25 to Life są to najczęściej niezbyt atrakcyjne wizualnie i mało przydatne podskoki. Sądzę, iż gra zyskałaby znacznie więcej, gdyby na ich miejsce pojawiły się bardziej „profesjonalne” rzuty, zaczerpnięte choćby z serii Max Payne. Główny bohater potrafi również kucać. Szkoda tylko, iż w celu utrzymania tej pozycji należy mieć cały czas wciśnięty odpowiedni klawisz. Co więcej, sytuacje, w których ruch ten się przydaje (mowa o singleplayerze) można policzyć na palcach jednej ręki. W zależności od własnych preferencji można poruszać się z widokiem TPP lub FPP, przy czym w moim osobistym przekonaniu ten drugi jest mało atrakcyjny. Co więcej, korzystając z podglądu z perspektywy trzeciej osoby można ustawiać kamerę w taki sposób, żeby podejrzeć skrywających się za rogiem przeciwników.

PC
PS2
XBOX