25 to Life to rozbudowana gra akcji/TPP, wykonaniem i klimatem rozgrywki nawiązująca do takich hitów jak Grand Theft Auto, NARC, Scarface, czy The Getaway. Akcja omawianej produkcji przenosi miłośników tego typu zmagań do jednego ze współczesnych, amerykańskich miast.
Tryb singleplayer pozwala wcielić się graczom w rolę gangstera o pseudonimie Freeze, który wspina się po kolejnych szczeblach przestępczej kariery, zaczynając jako zwykły chłopiec na posyłki, a kończąc jako prawdziwy wymiatacz. Kwintesencję rozgrywki w 25 to Life stanowi jednak rozbudowana opcja multiplayer, pozwalająca na jednoczesne zmagania aż szesnastu osobom. Tutaj decydujemy się najpierw, po której stronie barykady chcemy stanąć, a do wyboru są: gangsterzy lub stróże prawa. Ów wybór ma istotny wpływ na dalszy przebieg zabawy. Policjanci muszą na przykład uważać na osoby cywilne i postępować zgodnie z obowiązującym prawem, jednocześnie starając się pozbyć jak największej ilości oprychów. Z kolei po wybraniu strony bandziorów grającego czekają akcje w stylu napadów na bank i ucieczek przed zastępami policyjnych oddziałów SWAT. Różnice pomiędzy tymi „frakcjami” widać również w wyszkoleniu oraz posiadanej broni. Policjanci posiadają głównie pistolety i karabiny służbowe (w porównaniu do karabinów, wyrzutni rakiet i koktajli Mołotowa u gangsterów), jednak potrafią się nimi lepiej posługiwać (większa celność czy szybkość przeładowywania magazynków niż u bandytów).
Wśród dostępnych opcji zmagań wieloosobowych wyróżnimy cztery: War (bezpośrednie walki policjantów z gangsterami), Raid (policyjny nalot na podejrzaną miejscówkę, łącznie z zabezpieczeniem ważnych dowodów), Robbery (napad z bronią w ręku - gangsterzy uciekają, policja goni), oraz Tag (malowanie graffiti w określonych miejscach na mapie). Przed rozpoczęciem walk ustalamy ekwipunek, możemy również praktycznie dowolnie definiować wygląd prowadzonej postaci (budowa ciała, markowe ubrania, tatuaże, ruchy, fryzura, itp.). Poszczególne misje rozgrywane są w różnych lokacjach (od banku i ekskluzywnej posiadłości, aż do metra, parku czy miejskich zaułków).
Graficznie, 25 to Life wypada porównywalnie do podobnych sobie produkcji, wymienionych na wstępie. W pełni trójwymiarowe otoczenie, modele postaci, obiekty, możliwość przełączania widoku na FPP, realistyczne animacje, efekty wybuchów - to wszystko idealnie tworzy klimat miejskich zmagań. Ścieżka dźwiękowa składa się głównie z utworów hip-hopowych (DMX, Tupac, Ghostface Killah, Mos Def i inni), co także pomaga w budowie nastroju.
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
PlayStation 2 Anulowana
Xbox Anulowana
PC Windows 18 stycznia 2006
Producent: Avalanche Software
Wydawca: Square Enix
Recenzja GRYOnline
„25 to Life z całą pewnością nie zachwyci ani sympatyków Counter-strike’a, ani Enemy Territory, ani tym bardziej osób spragnionych dynamicznych strzelanek dla pojedynczego gracza. Nie ukrywam, iż potyczki w Sieci sprawiały mi pewną przyjemność...”
21 lipca 2005
Akcja „25 to Life” osadzona zostanie w jednym z wielkich amerykańskich miast. Podobnie jak w przypadku serii GTA, autorzy gry nie podadzą jego nazwy, a gra będzie traktowała o pojedynkach gangsterów z policją.
Od amerykańskiego debiutu trójwymiarowej gry akcji/TPP o nazwie 25 to Lifie minęło zaledwie pięć dni, jednak, jak się okazuje, ten krótki czas wystarczył, aby wywołać na tamtejszym rynku kontrowersje wokół tego programu.
gry
Karolina Talaga
23 stycznia 2006 13:15
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pudełka z trójwymiarową grą akcji/TPP, pt. 25 to Life, trafiły dzisiaj na półki zachodnich sklepów (mowa o wersjach dedykowanych komputerom PC oraz konsolom: PlayStation 2 i Xbox). Całość nawiązuje wykonaniem do takich produkcji jak Grand Theft Auto, NARC, Scarface, czy The Getaway.
gry
Krzysztof Bartnik
18 stycznia 2006 08:52
Firma Eidos poinformowała, że wzorowana na takich produkcjach, jak Grand Theft Auto, Gangland czy The Getaway trójwymiarowa gra akcji o nazwie 25 to Life właśnie uzyskała „złoty” status i znalazła się w tłoczni.
gry
Karolina Talaga
11 stycznia 2006 09:35
Pod koniec września firma Eidos podała do wiadomości, że jej produkt o nazwie 25 to Life nie zostanie wydany w tym roku. Nie uzyskaliśmy wówczas żadnych konkretnych wiadomości na temat nowej daty premiery.
gry
Krystian Smoszna
3 listopada 2005 07:33
Nie mają powodów do radości Ci z Was, którzy oczekują premiery gry 25 to Life. Zgodnie z najnowszymi informacjami przekazanymi wczoraj przez firmę Eidos, program po raz kolejny zaliczył opóźnienie – tym razem spore.
gry
Krystian Smoszna
27 września 2005 07:13
Pod koniec czerwca nowojorski senator Charles Schumer zdecydowanie sprzeciwił się wydaniu gry 25 to Life w Stanach Zjednoczonych, gdyż jego zdaniem całość niesie za sobą złe przesłanie (mowa np. o możliwości strzelania do policjantów podczas grania). Sprawa stanęła na odpowiedziach na powyższe zarzuty, jakich udzieliły firmy: Eidos (wydawca) oraz Microsoft. Teraz, we wszystko wmieszali się gracze.
gry
Krzysztof Bartnik
22 lipca 2005 13:11
Trójwymiarowa gra akcji pt. 25 to Life nie zdążyła jeszcze zadebiutować na elektroniczno-rozrywkowym rynku, ale już posiada (vide news z 21 czerwca 2005) swojego osobistego wroga – amerykańskiego senatora Charlesa Schumera, reprezentującego Partię Demokratyczną w Nowym Jorku. Wojowniczy polityk poczeka jednakże na bezpośrednią konfrontację z produktem, ponieważ termin premiery uległ zmianie.
gry
Radosław Grabowski
3 lipca 2005 17:17
Wczoraj informowaliśmy Was o stanowczej postawie amerykańskiego senatora Charlesa Schumera, który zarzucił grze 25 to Life gloryfikowanie przemocy i namawianie nastolatków do strzelania do policjantów. Pan ten również poprosił sprzedawców o wstrzymanie rozpowszechniania tej gry. Dzisiaj z pomocą Eidosowi, wydawcy 25 to Life, nieoczekiwanie przyszedł Microsoft.
gry
Maciej Myrcha
22 czerwca 2005 16:37
Nowojorski senator wywodzący się z partii demokratycznej, Charles Schumer, zdecydowanie sprzeciwił się wydaniu w USA gry 25 to Life sygnowanej logo Eidosu. Powodem tego sprzeciwu jest, według senatora, możliwość strzelania do policjantów w grze oraz używania osób cywilnych jako żywych tarcz.
gry
Maciej Myrcha
21 czerwca 2005 13:51
Firma Eidos pragnąc zapewnić swojej "gangsterskiej" pozycji, 25 to Life, odpowiednie przyjęcie wśród graczy, postanowiła zadbać o wspaniałą oprawę dźwiękową gry. W tym celu do współpracy przy soundtracku zaproszono uznane już, oraz dopiero wybijające się, gwiazdy sceny rapowej, m.in. KRS-ONE, Xzibit czy Public Enemy.
gry
Maciej Myrcha
15 maja 2005 18:00
Popularne pliki do pobrania do gry 25 to Life.
Wymagania sprzętowe gry 25 to Life:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 128MB (GeForce 6 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci, Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live additionally (XBOX): Xbox Live Communicator Headset
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 982 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2006.01.27
„25 to Life z całą pewnością nie zachwyci ani sympatyków Counter-strike’a, ani Enemy Territory, ani tym bardziej osób spragnionych dynamicznych strzelanek dla pojedynczego gracza. Nie ukrywam, iż potyczki w Sieci sprawiały mi pewną przyjemność...”
Charson
Ekspert
2024.09.01
zanonimizowany796669 Junior
Zero fabuły, zwykła rzeź, jako jeden człowiek musisz przejść przez hordy przeciwników do drugiego końca planszy, na tym polegają misje. Gierka na raz. 6/10.
zanonimizowany924115 Senator
Grałem w tą gre już bardzo dawno..misje ogółem nudne,głupie,banalne,krótko i na temat gra średniak finalna ocena -> 6,5+\10 koniec.
BracoForOne Konsul
i pamiętam trailer dobry z tej gry dobra gra na 06
Robosss Konsul
25 to Life - slaba gra. Wylaczylem zaraz po pierwszej misji.