

Najciekawsze materiały do: Planescape Torment

Planescape Torment - Planescape: Torment Ultimate WeiDU Fixpack v.4.13
modrozmiar pliku: 1,3 MB
Planescape: Torment Ultimate WeiDU Fixpack to modyfikacja do Planescape: Torment, opracowana przez grupę Spellhold Studios.

Planescape Torment - poradnik do gry
poradnik do gry10 kwietnia 2017
Obudziłeś się z pustką w głowie, nie wiesz kim jesteś i jak się tu znalazłeś. Nawet twoje imię jest dla Ciebie tajemnicą. Nie bój się, my podamy Ci pomocną dłoń - Witaj Bezimienny.

Planescape Torment - recenzja gry
recenzja gry15 stycznia 2001
Światowa premiera 10 grudnia 1999. Gdybym mówił językami aniołów i ludzi a Planescape Torment bym nie miał, nie stałbym się tym, kim jestem.

Odświeżona wersja Planescape Torment zadebiutowała na PC, Androidzie oraz iOS
wiadomość12 kwietnia 2017
Na rynek trafił Planescape Torment: Enhanced Edition, odświeżona wersja klasycznej gry RPG z 1999 roku. Produkcja studia Beamdog jest dostępna na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym Android lub iOS.
![Nadciąga Planescape Torment: Enhanced Edition [Aktualizacja: Pecetowa wersja gry zadebiutuje w kwietniu]](/i/w/h1/228482760.jpg)
Nadciąga Planescape Torment: Enhanced Edition [Aktualizacja: Pecetowa wersja gry zadebiutuje w kwietniu]
wiadomość28 marca 2017
Odliczanie, jakie trwało na stronie internetowej planescape.com, zdawało się wskazywać na to, że Planescape Torment doczeka się remake’u z prawdziwego zdarzenia. Wideo, jakie widnieje na oficjalnym youtube’owym kanale studia Beamdog, nie pozostawia złudzeń – Bezimienny powraca.

RPGi są głupie
wiadomość26 sierpnia 2013
O naturze wyborów, fizyce kwantowej i innych ciekawych rzeczach.
- Wieści ze świata (Dead Space 3, Need for Speed, Assassin's Creed III) 16/1/13 2013.01.16
- Studio inXile stworzy spadkobiercę Planescape Torment 2012.12.21
- Wieści ze świata (Giana Sisters: Twisted Dreams, Trials Evolution) 6/12/12 2012.12.06
- Kolejny twórca Planescape: Torment chce powrotu gry – zarejestrowano nazwę Torment 2012.12.03
- Coraz większe szanse na kontynuację Wasteland. Autor muzyki do Fallout i Planescape Torment na pokładzie 2012.02.28
- Kolejny klasyk RPG w ofercie gog.com 2010.09.28
- Legendy RPG powrócą przed końcem czerwca 2009.05.29

W oczekiwaniu na Baldur's Gate 3 – najlepsze izometryczne gry RPG
artykuł6 lipca 2020
Baldur's Gate 3 może okazać się zbawicielem izometrycznych RPG, które powoli znów osuwają się w niszę. Na premierę jeszcze poczekamy, więc zobaczcie, czym możecie umilić sobie odliczanie do tego wydarzenia.

Dosłownie najlepsza gra w którą przyszło mi grać i ją nie raz ukończyć. Ten tytuł pogrywał sobie na moich uczuciach jak Jack White na gitarze i robi to za każdym razem gdy w niego wsiąknę. Ile bym dał, żeby pracować w przyszłości przy grze która jest powiązana z Tormentem, lub inną z podobnym światem i fabułą, bądź napisać taką powieść w tym klimacie. Ten tytuł mnie wychował jeżeli chodzi o granie w cRPG-i i podobne - zawsze z każdym rozmawiam, wszystko przeszukuję, robię każde zadania. Grając w Torment w inny sposób to tak jakby zjeść skórkę od banana, a sam owoc wyrzucić. 10/10

Tutaj nie może być innej oceny niż 10. Gra ponadczasowa i jest to niekwestionowana perełka gatunku. Polecam wszystkim miłośnikom bardzo dobrych gier.

To już tyle lat? Łoooo ludzie. Tytuł znakomity, z czasów gdy jeszcze liczyło się coś więcej niż kto kogo przeleci i kto ma najładniejsze ciuszki w drużynie ;-)
Super gra, mimo upływu czasu wciaz do niej wracam. Zadziwia mnie wciaz, ile jest kombinacji w tej grze, fabuła, to, że mozna wczesniej cos odkryć dzieki wiekszej inteligencji lub zrecznosci itp. 10 na 10, niewiele jest takich gier, do ktorych warto wrócić. Mam nadzieje, że kiedys ujrzę kontynucję
gierka może nawet lepsza od baldurs gate, jednak bogatego rozwoju postaci, czy solidnych walk tu nie uświadczycie. Ot gierka w czytanie, każda postać do której podejdziesz to kilka stron czytania, jeśli ktoś lubi taką konwencje to lubi i to i BG, do mnie to nie przemawia. Grafika też bardzo ładna jak na tamten czas
Możliwe, że nawet pan Chris nie jest już w stanie drugi raz napisać takich rzeczy, jakie stworzył na potrzeby Tormenta. Must Play, polecam każdemu : )

ciezka i meczaca z parszywym klimatem , dosc meczacym .Ale jedna z niewielu ktora skonczylem 3 razy.
Dziwna w sumie gra ale ma cos w sobie , na pewno bylo to wydarzenie , nic pozniej nawet nie otarlo sie o jej klase .

Kolejny rok przemija,wiec znowu trzeba Tormenta zaliczyć :) i tak juz srednio raz w roku,od 2001 roku :)
Długo zabierałem się za tą grę i nie żałuję. To dowód, ze sama grafika w RPG to za mało. Wspaniała fabuła bardzo wciąga. Obralem sobie za obowiązek jej ukończenie przed wejściem Tides of Numenera.
Może uznacie, że to absurdalny pomysł, ale uważam, że takie gry jak Planescape powinny ukazać się jako RPG akcji. Byłaby to świetna alternatywa dla ludzi takich jak ja. Nie trawię mechaniki klasycznych RPG'ów, a z tego co słyszałem fabuła, dialogi, kreacja postaci, klimat i lokacje w tej grze są rewelacyjne.
Szukałem tej gry kilka lat. Kiedyś mi się przyjemnie grało Polecam. :)

Moja Ocena 7.5
Właśnie ukończyłem Planescape i powiem szczerzę że przynajmniej od roku nie grałem w tak dobra grę. Stare dobre RPG, choć to czasami gra paragrafowa. Nawet teraz oryginalny bohater i świat ( Sygil to naprawdę miasto Udręki - choć czasem za bardzo pokręcone ). Nie wybieramy tylko miedzy złem i dobre, ale pomiędzy wieloma odcieniami szarości przez co łatwo utożsamiać się z głównym bohaterem. Frakcje to bardziej różniące się od siebie filozofie - szkoda że po dołączeniu oprócz indywidualnego "sklepu" nie wnosi nic więcej do rozgrywki. Zachwyciły mnie także efektywność niektórych czarów w porównaniu do Baldur'a. Wielu wychwala ponad niebiosa towarzyszy bezimiennego, ale niestety dla mnie wybadają blado przy duecie Minsc vs Edvin (BG II CA ). Jedynie Morte jest "istotą" którą bym chciał mieć w drużynie przy okazji następnego RPG.
Mankamenty które mi przeszkadzały są zazwyczaj z sfery technicznej :
- podczas walki blokowanie się NPC
- save się nie segregują
- sporadycznie wywala do Windowsa
Oraz takie psujące immersje
- postacie często chodzą do tyłu
- zmiana pór dnia nie wpływa na życie w Wielościecie
- podróż po mapie bez losowych zderzeń
Grafika nie jest najważniejsza w RPG, a do lekko archaicznego sterowania szybko można się przyzwyczajać, wiec naprawdę polecam wszystkim fanom gatunku
Najlepsza gra jakakolwiek powstała<3

Zdecydowanie jedna z najwspanialszych gier w jakie miałem przyjemność zagrać.
+Wspaniała fabuła
+Ciekawe postacie (Zwłaszcza Morte)
+Genialny klimat
+"Działanie gry" (chodzi mi tutaj o to jaki wpływ statystyki mają na dialogi)
+Szczegółowość grafiki
+Zadania poboczne
+Muzyka
+Parę pomniejszych plusów
-+ Walka, która była, ale w sumie nie musiałem się nią przejmować, bo była prosta i trochę dobrze, bo nie musiałem przejmować się przedmiotami (poza tymi leczniczymi) i mogłem skupić się na fabule
-+Początek gry, kostnica naprawdę mi się podobała, ale chwilę po wyjściu z niej nie miałem już w ogóle ochoty w to grać, a więc przez jakieś 2 tygodnie się zmuszałem grając kilka minut co dzień by to przejść, ale od razu gdy znalazłem Faroda, to niezwykle się wciągłem
-+Zakończenie wydawało mi się takie... dziwnie puste, brakowało mi kilku minut choćby samego tekstu o tym, że choćby "Morte znalazł swoje miejsce w burdelu" czy cokolwiek o tym co działo się z postaciami
-Brak podświetlania przedmiotów, drzwi itp.
-Postacie często blokujące się w sobie
-Parę crashów
-Kończy się
Gra legenda (oczywiście jeśli komuś nie przeszkadzają ściany tekstu). Do tej pory ją pamiętam i pomimo tego że grałem w nią wiele razy mam ochotę do niej wrócić.

Nie chce zabrzmieć patetycznie, ale ta gra ma w sobie coś magicznego. Coś, że jak ją kończysz to jest po prostu smutno. Tak jak z dobrym serialem - po jego skończeniu kolejny dzień jest jakiś pusty :-)
Zakończenie troszkę rozczarowało. Gra jednak wybitna. Muzyka fenomenalna.
Dobry nie wiem gdzie o tym napisać ale coś mi się zbugowało i nie mogę zagadać do strażnika bogowca przy bramie do kuźni bogowców i nie dokońca wiem jak pociągnąć fabułe dalej
witam mam ochotę odświeżyć sobie to cudeńko i mam pytanie odnośnie moda na rozdzielczość i tego ghostodgs. Czy po ich wgraniu nie występują żadne błędy albo inne bugi, czy jednak mogę je zainstalowac i cieszyć się grą bez obawy że pojawi się jakiś problem i nie będę mógł skończyć gry.
Jedna z najlepszych interaktywnych powieści, jakie kiedykolwiek powstały na komputery PC. O samej genialnej fabule napisano już wszystko, do dziś pamiętam jak za każdym razem cieszyłem się z choćby minimalnego popchnięcia jej do przodu. Tutaj trzeba było czytać, słuchać, czasem robić notatki, kojarzyć pewne fakty. Gdzież tam do tego klasyka dzisiejszym, ciągnącym za rączkę RPG-om, gdzie gra jeszcze wzruszająco zaznaczy na mapie dokładnie dokąd i po co mamy się udać. Do tego niezapomniane postaci, wątki poboczne, całe bogactwo otaczającego świata... Ehh - obok Baldur's Gate 2 i Fallout 2 najlepszy RPG w historii. Gra z gatunku Wielkich.
Tą grę można ograć na Switchu.

Jakiś czas temu zakończyłem kolejna rozgrywkę (raz na kilka lat wracam), tym razem wersja EE, ale wszystko co w niej wielkie to przecież oryginał.
O tej grze powiedziano już wszystko.
Fabuła? Jest to jedna z nielicznych gier gdzie nie mamy sztampy a historię na poziomie literackim. W ciągu ostatnich 40 lat takich gier było raptem kilka (większość nawet tych dobrych jak trylogia ME byłaby co najwyżej przeciętnymi space operami).
Postacie niezależne? W innych grach zdarzają się postaci dobrze napisane, intrygujące, ciekawe. Ale własnie, zdarzają się, np. dwie na iluś tam dostępnych towarzyszy. W PT towarzyszy dzielimy na bardzo dobrze napisanych i fenomenalnie napisanych.
Dialogi? Jak fabuła, bajka.
Klimat? Jeden z najlepszych w historii gatunku.
Najsłabszym elementem gry jest całkiem spora ilość dość powtarzalnej walki, która się dość zestarzała. Tj. poziom pierwszego Baldura, ale drugi Baldur o ICWD2 nie wspominając były pod tym względem dużo lepsze. Trochę żałuje, że w EE nie usunęli respawnujących się wrogów.
Z zawiedzionych nadziei trochę żałuję słabego wykorzystania potencjału miasta portali w misjach pobocznych. Mogłoby być więcej dodatkowych zadań wykorzystujących nieprzewidywalność portali, o której dużo się mówi ale mało jej w samym gameplayu.
Tak czy siak, jest to jedna z gier, które poznać wręcz trzeba.

O zakończeniu
spoiler start
Nie sądzicie, że jedno z zakończeń jest nielogiczne? Chodzi mi o to, że po zabiciu swojej śmiertelności nasz Bezimienny (genialne, że bohater nigdy nie podzielił się z nami swym imieniem) powinien być na wieki uwięziony w swym ciele, a jedynym sposobem na uwolnienie powinno być samobójstwo lub przegadanie adwersarza.
spoiler stop
wlasnie gram po raz pierwszy i juz dawno zaden rpg tak mnie nie wciagnal, ze chcialoby mi sie siedziec przed kompem/ konsola wiecej jak kilka h. gram w wersje oryginalna z setu legendy rpg i do tej pory nie mam wiekszych zarzutow - gra sie zestarzala naprawde calkiem zgrabnie za wyjatkiem slabo dzialajacego pathfindingu.

W kilku elementach Torment mocno się zestrzał, w wielu innych których czas nie jest w stanie tak łatwo dosięgnąć pozostał wybitny.
Najlepsza fabuła z gier które ograłem, coś fantastycznego.
Czy wie ktoś jak działa wersja na Android i czy w ogóle działa? Kiedyś straciłem tylko hajs na BG2 - gra za nic nie chciała mi działać na Huawei P9. Na PC to za dużo gier do ogrania, ale na telefonie jeszcze chętnie bym do PT powrócił.