Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy Game Box

Najciekawsze materiały do: Dziedzictwo Hogwartu

PC
PS4
XONE
XSX
PS5
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.04.2023 15:18
10
odpowiedz
Samael18
12
Centurion
10

poprostu gra rewelacyjna

04.05.2023 09:41
10
odpowiedz
Góral
6
Legionista
10

Nigdy nie bylem fanem Harego ale gra wymiata :)

04.05.2023 15:05
10
odpowiedz
Sewan
35
Pretorianin
8.0

Gra jest dobra ale wtórna w pewnym momencie. Brakuje urozmaiceń w postaci Quidditcha, poważniejszych zajęć z innych dziedzin niż zaklęcia. Dodatkowo nie wiem jak „zadania dodatkowe” od nauczycieli miały pomoc nadrabiać braki. Co daje wykonanie 10 uników czy użycie jakichś roślin w walce skoro w Hogwarcie takich rzeczy w praktyce nie uczą. Duży plus za możliwość kolekcjonowania Fantastycznych zwierząt które są jednym z ciekawszych elementów świata przedstawionego. Sam sandbox jak u Ubi z jednej strony fajne zwiedzanie z drugiej aktywności wtorne potrafią demotywować. Graficznie jest poprawnie i oprawa audio dba o to by pamiętać w jakim uniwersum operujemy. Sama gra jest dobrym fundamentem pod kolejne produkcje w Wizarding World ale można wycisnąć jeszcze więcej i liczę że potencjalna kontynuacja połasi się na więcej atrakcji bo to tylko pierwiastek tego co nam pokazywały chociazby książki (oczywiście dziejace się 100 lat później).

01.06.2023 23:08
10
odpowiedz
TheItachi123
12
Legionista
7.5

Mechanika: 10/10 Najlepszy aspekt gry. Dużo ciekawych zaklęć, każde ma jakiś sens w walce. Wyzwania pojedynków zachęcają do korzystania z całej plejady spelli co jest plusem. Takie np. flipendo bardzo dobrze kontruje trolle czy levioso które dobrze sprawdza się na pająki.

Grafika: 9/10 Gra jest piękna nic dodać nic ująć. Dbałość o szczegóły top.

Dużym minusem jest jednak dla mnie odklejenie się fabuły od zamku na koszt nudnego i nic nie znaczącego otwartego światu. Gra staje się wtedy typowym sandboxem bez serca.

Fabuła: 5/10 fabuła jak fabuła czyli nic ciekawego. Natomiast nie ma ona dla mnie w grach większego znaczenia.

Żałuję że nie ma w grze więcej aktywności w zamku bo to on powinien być postacią pierwszoplanową. Mimo wszystko cieszę się, że twórcy poszli na jakość a nie ilość i usunęli część zawartości dostarczając gotowy i niezbugowany produkt. Doskwiera też spora infantylność całości. Od niektórych dialogów zbiera się na wymioty. Świat harrego pottera powinien być dużo mroczniejszy. Wiadomo, że wtedy nie sprzedali by tylu kopii.

post wyedytowany przez TheItachi123 2023-06-01 23:12:13
24.02.2023 17:48
9
odpowiedz
Malf
40
Pretorianin
7.5

Swiat gry 10/10, początek i wprowadzenie do historii 10/10. Po hogwarcie dlugo biega sie bez fiuu bo zamek jest fantastyczny.

Niestety gra popelnia blad z AC:Valhala gdzie cala mapa zasyfiona jest nieskonczona iloscia znajdziek ktore nie daja absolutnie nic w zwiazku z czym jak by sie sensownie zastanowić to jest to stosunkowo krótka gra gdzie ogrom czasu tracimy na 5-6 tych samych zapetlonych zagadek.

Obowiazkowym modem jest ten do pomijania minigry z Alohomora (wspolczuje konsolowcom ze nie moga instalować modów). Drugim bardzo przydatnym lecz jeszcze niedostępnym bylo by pomijanie animacji do zagadek Merlina (po ponad 90 razach moze śnić sie w nocy).

Gra ma gigantyczny potencjal "czarowy" , ale walki nawet na najtrudniejszym poziomie trudności są urozmaicane jedynie przez wyzwania pojedynków, bo nie ma w nich nic wymagającego. Widać ze jest ograniczona pod konsole, bo az wypadalo by miec wiecej przyciskow do czarow niz 4

Magiczne zwierzeta niestety nic nie dają, chociaz fajnie by bylo albo sensownie handlować materialami z nich albo po cos je rozmnażać. Waluta w tej grze jest w zasadzie do niczego nie potrzebna.

Na ogromny plus swiat i smaczki dla fanów. Nawet pomysleli o takim czymś jak wzmianka o jeleniu gdy mijamy jezioro z 3 części HP gdzie harry czarowal patronusa

20.02.2023 12:03
Vroo
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Vroo
145
Generał
8.0

Po 30h i początkowym hypie wystrzelonym w księżyc Jowisza ciśnienie mi spadło i niestety dostrzegam wiele problemów tej gry, a przede wszystkim niestety zmarnowany, ogromny potencjał. Ta gra naprawdę mogła być jedną z najlepszych gier w jakie grałem, a jest tylko przyzwoitym, lekko oldschoolowym tytułem w znanym uniwersum. Uświadomiłem sobie też jak genialne są książki pani Rowling, ile tam jest treści, pomysłów i jak bogate jest to lore, które i tak musiało być w połowie wycięte przez wzgląd na inne czasy i fabularną klamrę, w jakiej przyszło nam grać. No bo nie ma np. wierzby bijącej, wrzeszczącej chaty, nory Weasleyów i masy fajnych miejscówek, tych wszystkich kultowych postaci, a i tak klimat jest przepotężny.
Zamek jest fenomenalnie zaprojektowany z kilkoma wyjątkami. No bo nie rozumiem idei ruchomych schodów w... wieży? Po co te schody, skoro doładowują się tylko w dół i w górę? Równie dobrze mogłyby być na stałe jak w każdej innej wieży? Nie rozumiem dlaczego to tak skopali? Ograniczenia sprzętowe? Czasami nie podoba mi się klimat niektórych sekcji zamku, bo skrzydło w którym mieści się pokój wspólny Gryffindoru wygląda jak wnętrze Titanica, albo jakiejś rezydencji wiktoriańskiej, a nie średniowieczny zamek. Jeszcze przygrywa tam bodajże Mozart. Zupełnie to nie pasuje do tego świata.
W ogóle muzyka jest zaskakująco słaba, szkoda, że nie mieli licencji na filmowe kawałki i chociaż część z nich wrzucić do gry. Nie spodziewałem się, że położą chyba najłatwiejszy i najbardziej oczywisty element gry. W każdym innym tytule AAA muza jest co najmniej przyzwoita, a tu jakieś rzępolenie. Kawałek w Hogsemeade jest totalnie beznadziejny. No i za bardzo kojarzy sie to wszystko z Fable.
Jak zacząłem w to grać, to pomyslałem, że ta gra powinna być trochę Simsami w świecie Harryego Pottera. Niestety nic z tych rzeczy tutaj nie występuje. Zamek jest cudowny, eksploracja jest genialna (gracze chyba nie doceniają tego elementu należycie, a dobrze zaprojektowana mapa, usiana znajdźkami to potężny magnes i +100 do grywalności). Tutaj czuje się jak w grach Piranii Bytes i jak w Gothicu. Wszędzie coś jest, w każdym zakamarku jakaś skrzynia, loot (szkoda tylko, że w większości to szmaty, albo hajs). I świat jest tak skondensowany, że jak stoję na jakimś wzgórzu w jakichś ruinach, to widzę z tego miejsca 15 innych ciekawych miejsc. Nie ma czegoś takiego jak we współczesnych grach ubi, że się biega 15 minut po pustej mapie do kolejnej, tak samo wyglądającej lokacji.
No, ale niestety to tylko cudownie wykonana makieta bez życia. Uczniowie nie bardzo są ruchliwi, zwykle stoją w miejscu jak w grach sprzed 20 lat. Brakuje mi tego szkolnego życia, czemu mogę wałęsać się bezkarnie w nocy po zamku, czemu punkty przyznawane przez nauczycieli nie mają znaczenia ("punkty dla Gryffindoru!" Ale ile, kto prowadzi?), czemu nie mogę prenumerować proroka codziennego? Czemu nie mam przyjaciół z którymi mogę ciągle wszędzie chodzić? W książkach fabuła opierała się na trojce bohaterów. Czemu nie zrobiono tutaj towarzyszy jak w grach Bioware? Przeciez to aż się prosi. Czemu lekcje to animacje, czemu nie mogę się na nich czegoś nauczyć. Można by zrobic chociaż 30 sekundowy wykład na jakiś ciekawy temat. Albo jakieś prace domowe, szlabany za złe zachowanie. Albo interakcje z innymi uczniami, spanie w dormitorium wysylanie sowy, totalny brak przedmiotów, jakichś kart czarodziejskich, nie ma tu zupełnie nic.
Misje poboczne to lata 90-te. Przynieś to, przynieś tamto, idź tam, daj eliksir taki, daj eliksir taki, wybij gobliny. Ziewam.
No w każdym razie wolałbym, żeby twórcy dali spokój sobie z tą grą i zostawili ją taką jaką jest. Takie 8/10 naciągnięte ze względu na uniwersum. I niech teraz sobie spokojnie pracują z 3 lata nad kontynuacją, która wprowadzi wszystkie brakujące elementy i będzie tym, czym Mass Effect 2 vs ME 1 i tym czym Assassins Creed 2 vs AC 1. Potencjał jest ogromny.

22.02.2023 22:31
8
odpowiedz
Jurand979
2
Junior
9.0

Tak jak wiele osób pisało wcześniej, gra nie jest arcydziełem, nie ma elementów rewolucyjnych, czy też takich których byśmy nie znali z innych gier, ale mimo to wciąga niesamowicie. Od kiedy po raz pierwszy przeczytałem sagę Harry''ego Pottera marzyłem, aby zagrać w grę pozwalającą na swobodne zwiedzanie żyjącego Hogwartu i jego okolic. Musiałem czekać prawie 17 lat, ale było warto. Gra może nie jest idealna i ma sporo wad z czego największą jest moim zdaniem system latania na miotle. Sam wątek fabularny również nie jest jakiś wybitny, ale misje poboczne, oraz lokacje w grze dają prawdziwy feeling świata Pottera i szkoda jedynie że NPC nie są trochę bardziej żywsze. Natomiast jeżeli chodzi o specyfikację to na moim ryzenie 5 3600, radeonie rx 6600 oraz 16 GB RAM spokojnie grałem na ultra bez włączonego raytracingu. Miałem dropy fpsów głównie w Hogsmeade, podczas zimowo-świątecznej pory roku, ale na tym etapie gry dosyć rzadko tam bywałem głównie szukając posążków dla woźnego ze szkoły. Klatki utrzymywały się w zakresie 40-60 fpsów, co dla mnie jako osoby która przechodziła trzeciego gothica na geforcie 6600 128mb to rozgrywka była mega płynna ;) W sumie w grze spędziłem 50 godzin, a jeżeli ktoś lubi czyścić mapkę to myślę że spokojnie do tych 65-70 godzinek nabije. Podsumowując polecam gierkę każdemu fanowi serii J.K Rowling, oraz ludziom lubiącym trochę bardziej arcadowe rpgi :)

03.03.2023 19:23
kacper1818
8
odpowiedz
5 odpowiedzi
kacper1818
107
LUCKY NUMBER 13
8.0

Wstrzymywałem się z opinią do momentu aż gre skończe, i dzisiaj nastał ten moment kiedy skończyłem wątek fabularny z łącznym procentem ukończenia na 75% 80 godzin spędzone według Steama. I jakie jest moje zdanie? Na pewno nie jest to gra wybitna ani nie jest to gra przeciętna jest najzwyklejszą w świecie dobrą produkcją i bez wątpienia jest to najlepsza gra w uniwersum Harrego Pottera.

Plusy
+Piękny, duży różnorodny świat
+Magiczny klimat
+Grafika i audio
+System walki
+System rozwoju postaci
+Historia
+Masa aktywności pobocznych
+Stan techniczny (Mimo że miejscami klatki spadały to nie uświadczyłem żadnego buga ani glitcha i raz mnie wywaliło do pulpitu
+Uczucie Nostalgii

Minusy
-Nie zbalansowany poziom trudności. (Grę przechodziłem na trudnym poziomie a i tak miejscami było za łatwo)
-Mało rozwinięte zadania poboczne
-Dialogi i postacie
-Syndrom Ubisoftowości (Czyli bardzo dużo zapychaczy które są bardzo powtarzalne momentami po czasie nudzą.
-Brak Quidicha

Podsumowanie
Do Hogawartu podszedłem bez większych oczekiwań, nie czekałem na tę grę im bliżej do premiery było to coraz więcej materiału się pojawiało i mnie ta gra przyciągnęła. I mimo wszystko bardzo przyjemnie mi się grało po mimo że nie jest to gra wybitna jest co najwyżej poprawna. Fanem Harrego Pottera nie jestem aczkolwiek gra mnie zachęciła do odświeżenia sobie przygód Harrego i mimo że za dzieciaka oglądałem wszystkie części tak teraz również dobrze mi się oglądało i możliwość doznania nostalgii. Grę oceniłbym na 7/10 ale z racji tego uczucia nostalgii przywołaniu tych wspomnień daje 8/10. Mimo wszystko uważam że ta gra ma jeszcze nie wykorzystany potencjał i mam nadzieje że wypuszczą jakieś DLC a jak nie to moderzy też dadzą tej grze drugie życie.

post wyedytowany przez kacper1818 2023-03-03 19:24:39
04.03.2023 17:29
8
odpowiedz
Shars
85
Konsul
9.0

Główny wątek ukończony po 50 godzinach gry. Lubie uniwersum Pottera dlatego zwiedzanie zamku jak i okolic było dla mnie bardzo przyjemne. Fabuła jest całkiem w porządku, wątki towarzyszy są również dobre, w szczególności Sebastiana którego historia w moich oczach jest konkurentem dla historii Krwawego Barona z Wiedźmina. Reszta zadań pobocznych raczej bez szału ale i tak mogło być gorzej. Walka to jeden z największych atutów tej gry, świetna i daje frajdę nawet po kilkudziesięciu godzinach. Znajdziek jest kilka rodzajów, mapa jest nimi zapchana niczym w AC, po kilku takich samych łamigłówkach albo takich samych skarbcach zaczynają się nudzić, może kiedyś sobie je zrobię bo ogólnie zwiedzanie mapy jest dla mnie świetne tutaj. Poziom trudności mnie rozczarował, grając na trudnym jest zwyczajnie zbyt łatwo. Rozwój postaci jest złudny i ciężko o jakieś konkretne buildy. Graficznie wygląda świetnie, zamek i okolica pełne detali oraz nawiązań do HP. Ogólnie oceniam grę na troszkę naciągane 9. Naciągane z tego powodu że jestem takim małym fanem tego uniwersum i zupełnie inaczej odbieram ten świat niż ktoś kto niezbyt za nim przepada.

11.03.2023 01:15
Patton89
6
odpowiedz
Patton89
4
Junior
8.0

Fajna przyjemna gra, potrafi wciągnąć. Fabule może trochę brak głębi ale jest ok. Aktywności dodatkowe mają konkretny cel a nie są dla samego bycia i przedłużania rozgrywki. Ogólnie mogę polecić.

Na minus na pewno to jak zaimplementowano kreator postaci - silenie się na poprawność polityczną powoduje że jest tam straszny bałagan.

04.05.2023 15:05
10
odpowiedz
Sewan
35
Pretorianin
8.0

Gra jest dobra ale wtórna w pewnym momencie. Brakuje urozmaiceń w postaci Quidditcha, poważniejszych zajęć z innych dziedzin niż zaklęcia. Dodatkowo nie wiem jak „zadania dodatkowe” od nauczycieli miały pomoc nadrabiać braki. Co daje wykonanie 10 uników czy użycie jakichś roślin w walce skoro w Hogwarcie takich rzeczy w praktyce nie uczą. Duży plus za możliwość kolekcjonowania Fantastycznych zwierząt które są jednym z ciekawszych elementów świata przedstawionego. Sam sandbox jak u Ubi z jednej strony fajne zwiedzanie z drugiej aktywności wtorne potrafią demotywować. Graficznie jest poprawnie i oprawa audio dba o to by pamiętać w jakim uniwersum operujemy. Sama gra jest dobrym fundamentem pod kolejne produkcje w Wizarding World ale można wycisnąć jeszcze więcej i liczę że potencjalna kontynuacja połasi się na więcej atrakcji bo to tylko pierwiastek tego co nam pokazywały chociazby książki (oczywiście dziejace się 100 lat później).

05.05.2023 22:52
odpowiedz
Ratanok
43
Konsul

Całkiem ładnie skonstruowany świat w którym jest co robić. Również walka jest zaskakująco przyjemna. Zaskakująco bo na zwiastunach wydawała się drętwa i nudna. Do samego systemu czarów mam jednak pewne zastrzeżenia. Z jednej strony pomysł z różnymi tarczami ciekawy. Dzięki temu nie nawala się bezmyślnie atak tylko obserwuje pole walki i konkretne rodzaje kieruje w odpowiednich wrogów. Niby niewiele a dodaje głębi. Z drugiej strony z boku dziwnie wyglądają starcia gdzie co chwilę kogoś komicznie podrywa się w powietrze. Same zaklęcia też mam wrażenie nie są do końca przemyślane. Po pewnym czasie zaczyna brakować na nie slotów i konieczne jest wchodzenie do slotu czarów i ręczne zmienianie używanych pod przyciskami zależnie od sytuacji (na PC łatwo dało by się to rozwiązać gdyby można było przypisać czary pod więcej niż 4 klawisze numeryczne). Poza tym różnorodność czarów jest trochę na wyrost. Nie ważne którego czaru konkretnie się używa byle mieć pod ręką po jednym z każdego koloru by móc kasować każdy rodzaj tarczy. Słabo wypada również fabuła. Początkowo wydaje się interesująca ale szybko staje się powtarzalna bez jakichś ciekawych zwrotów akcji. Chociaż tutaj rozumiem trudne wyzwanie przed jakim stanęli twórcy. Z jednej strony Harry Potter to zawsze był tytuł skierowany do młodszego odbiorcy więc historia nie może być zbyt brutalna. Z drugiej strony masa fanów, która wychowywała się na książkach jest już dorosła i chciała by mroczną i poważną historię. Ciężko to pogodzić. Mimo to na pewno można było zrobić ciekawsze dialogi i dać więcej głębi głównemu bohaterowi o którym gracz wie bardzo mało. Ogólnie to całkiem udany debiut. Chętnie zagram w kontumację jeśli zaoferuje ciekawszą historię i prawdziwy system dobra i zła.

11.05.2023 19:24
HETRIX22
5
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS
7.5

Całkiem fajna gierka. Świetny system walki, który uwielbiam i stanowi sporą cześć gry. W ogóle nie nudzi i daje swobodę. Po kilkunastu godzinach gry przełączanie między czarami staje się płynne, choć na początku może być ciężko. Duży plus za poziom trudności, grałem na poziomie normalnym i wielokrotnie miałem problemy, żeby wygrać potyczkę. Główny bohater w miarę ogarnięty, nie wkurza. Ogromna ilość ciekawostek ze świata harrego pottera, fani będą zachwyceni. Z wad mogę wymienić w ogóle niewiarygodny świat, wszystko zalatuje sztucznością, zwłaszcza wszelkie wioski poza Hogsmeade. W dodatku mało elementów RPG w tym RPGu, bo bardzo rzadko mamy ciekawe opcje dialogowe, a gra niczym nie wynagradza naszego trudu bo z najtrudniej dostępnych skrzyń wypadają losowe często gorsze, niż mamy rzeczy, w dodatku może to być tylko ubranie, bzdura do pokoju życzeń i kasa. Fabuła też lipna bo choć jest w miarę złożona i wielowątkowa to jest słaba sama w sobie, w dodatku kilka najważniejszych wątków np. Anne nie został wyjaśniony do końca gry. Sporo wad wymieniłem, ale gra jest jednak po prostu dobrym, przyjemnym, przygodowym open-worldem. Gameplay, a zwłaszcza system walki daje frajde.

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-05-11 19:26:23
15.05.2023 16:02
1
odpowiedz
wwad
115
Generał
6.5

Początkowo gra wydaje się rewelacyjna, na każdym kroku doświadcza się czegoś nowego, fajnego i powrót do uczelnianych klimatów. Od postaci profesorów po poruszające się obrazy, smaczki, różne sekrety, zaklęcia, latanie na miotle, sadzenie roślinek, zbieranie zwierzaczków wszystko super. Grafika robi fajne wrażenie.
Jednak po 20 lvlu zaczyna się odczuwać znużenie zagadki które wcześniej bawiły wykonane w podobnym stylu teraz są tylko niechcianą koniecznością by iść dalej, świat i zaklęcia już spowszechniały, frajda gdzieś zanika. Itemizacja jest ale równie dobrze mogło by jej nie być wydaje się tylko taki losowy zapychacz zmieniający się co lvl, walka się ustandaryzowała i za każdym razem wygląda dość schematycznie nie daje to radości a wręcz to klikanie, uniki męczą mnie okropnie. Nie realistyczna przemoc może kogoś zjeść smok a krwi i tak nie zobaczymy ( wiem że to jest celowo zrobione i to jeszcze bardziej mnie wkurza ). Postacie towarzyszące bohaterowi w świecie gry coś tam ględzą bez sensu i nie mają nic co by można zapamiętać, a fabuła stoi w miejscu przez całą grę i się nic nie dzieje z nią.
Pierwsze 10 - 15h dał bym 9/10. Wszystkie kolejne godziny to tak 4/10. Gra na 1 raz i to z trudem nie wyobrażam sobie, się z nią męczyć po raz kolejny.

19.05.2023 23:01
odpowiedz
Kracy30
34
Centurion

Totalna przecietnosc i szarosc.
Po 2-3 h byłem naprawde pozytywnie nastawiony ze to bedzie dobra gra ale niestety nie jest.

prymitywna fabuła(jak mozna? skoro ma sie taki swiat?),najgorsze zadania poboczne w jakie bylo mi zagrac w grze od dawien dawna,tragiczne dialogi i dretwe postacie,koszmarna mapa(wioski kopuj wklej),cała mapa robiona na jedno kopyto,durne zagadki polegajace na przekladaniu kamienia,albo wlatywaniu w balony.,chyba jest gorzej niz w grach od Ubi.

jedynym plusem wydaje sie byc walka,ale robi sie nudna po 3 h.

podsumowaujac:gra to duze roczarowanie,i pokazujaca ze jednak jest cos w tym ze starsze gry "robiły to lepiej".
słabo,słabo słabo.5/10 .

post wyedytowany przez Kracy30 2023-05-19 23:04:51
31.05.2023 14:49
odpowiedz
Belzebub31
1
Junior

Odradzam zakup w tym roku optymalizacja niszczy całą frajdę z gry niech naprawia grę wtedy można myśleć nad zakupem z drugiej strony oburza fakt że mając doświadczenie i potężnego wydawcę wypuścili takie coś.

01.06.2023 09:44
odpowiedz
2 odpowiedzi
J-Marcin
7
Legionista

Gra po uruchomieniu strasznie laguje grafikę. O ile problemy Cyberpunka są dla mnie przy tej jakości grafiki zrozumiałe to tutaj mamy oprawę wg mnie brzydszą niż stary dobry Wiedźmin a lagi ustępują dopiero po grzebaniu w rejestrach, starownikach i obniżeniu ustawień gry. Ewidentne problemy z optymalizacją.
W przypadku Cyberpunka był szum na cały świat, a tu...

Edytuję ponieważ rozgryzłem problem i niestety trochę moja wina. ODIN85 ma rację.
Najważniejsza jest optymalizacja sprzętu. Ta gra naprawdę bardzo dobrze chodzi na i7 7700k + RTX2060 i nie są potrzebne zmiany w rejestrach. Ważne aby nie była zainstalowana na HDD. Wstawienie SSD M2 i przeinstalowanie niemal wykasowało wszelkie zwolnienia które wcześniej pojawiały się niezależnie od ustawionej jakości grafiki oczywiście podczas doczytywania tekstur przy wejściu do nowej lokacji. Potem dodałem jeszcze trochę RAM korzystając z jego niskich cen i teraz płynność gry zależy wyłącznie od ustawionej jakości. Nie jestem czcicielem 120klatek na sek wychowałem się na quake1 (moją pierwszą kartą był Monster3D jeśli ktokolwiek wie co to takiego)

post wyedytowany przez J-Marcin 2023-11-05 18:54:11
01.06.2023 23:08
10
odpowiedz
TheItachi123
12
Legionista
7.5

Mechanika: 10/10 Najlepszy aspekt gry. Dużo ciekawych zaklęć, każde ma jakiś sens w walce. Wyzwania pojedynków zachęcają do korzystania z całej plejady spelli co jest plusem. Takie np. flipendo bardzo dobrze kontruje trolle czy levioso które dobrze sprawdza się na pająki.

Grafika: 9/10 Gra jest piękna nic dodać nic ująć. Dbałość o szczegóły top.

Dużym minusem jest jednak dla mnie odklejenie się fabuły od zamku na koszt nudnego i nic nie znaczącego otwartego światu. Gra staje się wtedy typowym sandboxem bez serca.

Fabuła: 5/10 fabuła jak fabuła czyli nic ciekawego. Natomiast nie ma ona dla mnie w grach większego znaczenia.

Żałuję że nie ma w grze więcej aktywności w zamku bo to on powinien być postacią pierwszoplanową. Mimo wszystko cieszę się, że twórcy poszli na jakość a nie ilość i usunęli część zawartości dostarczając gotowy i niezbugowany produkt. Doskwiera też spora infantylność całości. Od niektórych dialogów zbiera się na wymioty. Świat harrego pottera powinien być dużo mroczniejszy. Wiadomo, że wtedy nie sprzedali by tylu kopii.

post wyedytowany przez TheItachi123 2023-06-01 23:12:13
14.06.2023 21:42
😒
odpowiedz
Finger03
8
Legionista
4.5

Ogół gry średni i przeciętny. Fabuła średnio ciekawa, rozrywka mało zróżnicowana, nie najlepsze animacje, nudne dialogi. Ale najgorsze jest to, że ta gra to techniczna porażka. Co chwilę ścinki, kiedy wychodzi się przez większe drzwi na zewnątrz lub z zewnątrz trzeba poczekać aż załaduje się lokacja nim drzwi się otworzą. Irytujące są strasznie wolne animacje menu, kiedy np. trzeba otworzyć mapę lub przejrzeć zadania, jest to celowy zabieg, którego kompletnie nie rozumiem. Niby ma to wyglądać ładnie i ciekawie, ale całkiem zapomniano o użytkowej kwestii.

01.07.2023 00:07
odpowiedz
1 odpowiedź
zaymoon
18
Chorąży

Kurwa żeby 12 GB VRAMu było za mało! Niech się udławią takim chłamem!

14.07.2023 16:45
2
odpowiedz
Góral
6
Legionista

Gra jest bardzo dobra !!!

22.07.2023 09:36
👍
1
odpowiedz
Ptx
8
Legionista

Grafika sztos ladnie kolorowo na srednich i dlss auto rtx 3060 i512400 wyglada i chodzi ladnie

03.08.2023 18:24
Darron93
2
odpowiedz
Darron93
19
Chorąży
9.0

It was amazing adventure in the Harry Potter's world. In my opinion it's a must play title for all of the Harry Potter's fans but not only, because it's a great action RPG game. At the beginning fight is little too simple because of less amount of skills / magic, but after few hours fight become very interesting and dynamic. Map of Hogwart and area around is beautiful and fill with a lot of things and activities. Graphic and soundtrack is very good and climatic. The story is interesting and gets more and more interesting every time. Unfortunately I found many technical and performance bugs during playing. I played on laptop with Ryzen 4800H, 16GB ram DDR4 3200mhz and RTX 2060 6GB, most of time I had around 60fps on max graphic settings and full HD, but sometimes in random moments I had drops to the 40fps. I experience one annoying thing during play - at the end of game, last quest required 34 level and after finished previous quest I had around 25 level, so I had to do a lot of additional quest to reach the required one. Anyway I think I can safely rate this game to 9/10, because I had a good time with this title. Maybe I will return to this game sometime in the future, but on the console, probably PS5, to have comparition with my current laptop.

13.08.2023 17:08
1
odpowiedz
mateuSZewczuk
1
Junior

Wielkie rozczarowanie; słaba fabuła, słabe postacie, inflantylne relacje, jedynie świat jest nienajgorszy, nie tego sie spodziewałem po grze AAA w tak swietnym uniwersum. 5/10 to maks co moge dać

12.09.2023 00:40
odpowiedz
soulman
25
Legionista

Witam. Zacznę od tego,że jestem chyba trochę za stary na klimaty spod znaku Harrego i spółki. :) Mam 50 lat na karku a gram na komputerze od czasu pierwszego Dooma , a w zasadzie Duke Nukem 3 D:). Mimo dość zaawansowanego wieku lubię uniwersum J.K Rowling i mimo, że mój syn podśmiewa się trochę z moich zainteresowań giercowych :) z przyjemnością sięgnąłem po Hogwart Legacy. Nie będę się tutaj rozpisywał nad fabułą i bogactwem wątków pobocznych w grze bo bez względu na jej pewne braki, jest to moim zdaniem jeden z kilku faworytów do tytułu gry roku. Chciałbym się skupić w tym miejscu jednak bardziej nad kwestiami technicznymi a w zasadzie przekazać informację tym wszystkim miłośnikom uniwersum Harrego Pottera, którzy obawiają się, że ich sprzęt nie wydoli...
Moim zdaniem jeśli chodzi o wymagania techniczne gry to naprawdę nie ma tragedii a w zasadzie jest całkiem dobrze...

Nie jestem zwolennikiem wymiany platformy pod konkretną grę bo to zupełnie nie ma z sensu. Ponadto dla mnie zawsze ważniejsza była grywalność niż graficzne fajerwerki. I tak grałem w tą grę na dwóch różnych acz dość leciwych konfiguracjach. W każdym przypadku wynik był więcej niż zadowalający. Moim głównym komputerem jest stara ale jara konfiguracja :) Intel i7 4790 w połączeniu z kartą graficzną MSI GTX 1080 oraz 32 gb ramu ddr 3. Sprzęt ten umożliwił mi grę na poziomie miedzy 45 a 75 klatek w zależności od lokacji. Mam tu na myśli rozdzielczość FHD bo na takiej od dawna pracuję i nie zamierzam jej zmieniać .

Jestem z pokolenia graczy, dla których płynna gra zaczynała się powyżej 30 klatek i taką normę nadal przyjmuję za zadowalającą do płynnej rozgrywki. Na wspomnianej konfiguracji gram na wysokich detalach.i nigdzie nie spotkałem się ze zjawiskiem klatkowości czy inaczej mówiąc freezem spowodowanym słabością któregoś z podzespołów w moim komputerze.Zaznaczam, że moja karta nie obsługuje bajerów spod znaku RTX i ponadto używam Win 10 .

O ile jednak płynna rozgrywka nie była dla mnie w sumie zaskoczeniem przy pierwszej konfiguracji o tyle mój rezerwowy zestaw komputerowy to i5 4590 z grafiką MSI RX 580 i 32 gb ramu ddr3 podobnie jak poprzednio. Tutaj karta jest wyraźnie słabsza podobnie jak i procesor niemniej jednak z testów wynika, że średnio miałem na drugim zestawie od 35 do 55 klatek. co nie ukrywam było dla mnie sporym zaskoczeniem. W obu przypadkach używam monitora 27 cali fhd IIYAMA G MASTER Series na matrycy TN z 1 sekundowym czasem reakcji ( w teorii oczywiście).

Reasumując moim zdaniem po to by zanurzyć się w świecie J;K Rowling nie trzeba mocarnych komputerów. Przyda się natomiast na pewno spora ilość pamięci ram oraz 8 gb vram na pokładzie grafiki . Choć w tym przypadku ilość nie koniecznie przechodzi w jakość ponieważ karta od MSI RX 580 choć formalnie ma 8 gb ramu i szynę 256 bit podobnie jak GTX 1080 to w rzeczywistości jej wydajność jest na poziomie gtx 1060 6 gb. Tym samym osoby posiadające starszy sprzęt nie powinny obawiać się moim zdaniem Hogwart Legacy. Osobiście polecam tą grę każdemu kto lubi świat czarodziejów i nie podchodzi do gry komputerowej jak do prawdy objawionej. Dziedzictwo Hogwartu to moim zdaniem bardzo fajna gra mogąca zapewnić wiele godzin przyjemnej rozgrywki Tylko tyle a może aż tyle....
Aha cena mogłaby być niższa. Pozdrawiam wszystkich.
Soulman.

21.11.2023 19:25
Mateusz16b
📄
27.11.2023 18:36
Mateusz16b
📄
odpowiedz
Mateusz16b
136
Rycerz

Dziedzictwo Hogwartu zostało wybrane do pierwszej rundy The Game Awards | Players’
Voice
.

Głosować można na poniższej stronie:
https://thegameawards.com/brackets/players-voice

30.11.2023 19:00
Mateusz16b
📄
odpowiedz
Mateusz16b
136
Rycerz

#TheGameAwards Players’ Voice Round 2 nominees among others Hogwarts Legacy. Vote now in round 2:

https://thegameawards.com/brackets/players-voice

05.12.2023 16:03
Sadistic Son
odpowiedz
1 odpowiedź
Sadistic Son
90
Imperator

Nie czytałem książek i nie oglądałem filmów. O tym uniwersum wiem tyle co w memach się pojawiało. Jest sens grać czy nie będę nic z tego rozumiał?

07.12.2023 01:23
Vroo
1
odpowiedz
Vroo
145
Generał

Pierwsze 30 godzin wywarło na mnie ogromne wrażenie i spokojnie oceniłbym 8/10. Wiecie hype i 20 lat czekania na grę-spełnienie marzeń, a także świetna oprawa graficzna robią swoje. Na dodatek początkowo gra wręcz zasypuje nas jakimiś nowościami dając co kilkanaście, albo kilkadziesiąt minut zastrzyk dopaminy. Nowe lokacje, miotła, pokój życzeń, znajdźki, otwieraj zamki, tu masz takie zagadki, tu takie, walka. Ciągle coś się dzieje, ciągle odkrywasz nowe skrzydła przepięknego zamczyska.
Ale teraz po ukończeniu gry, na chłodno po kilku miesiącach odjąłbym minimum 2 oczka i 6/10 to max wg. mnie na ile zasługuje ta gra.
Przede wszystkim sam Hogwart zdaje się jakiś mały i płytki. Brakuje mi w nim głębi. Mam wrażenie, że w tych cukierkowych Harrych Potterach od EA z 2001 i 2002 roku zamki były większe, mimo, że tam grę dało się ukończyć w chyba 3 godziny. Ale tam się pędziło przez te wszystkie platformówkowe tory, każda zbroja, czy prawie każdy obraz to był jakiś sekret, czy easter egg. Tu jest jakoś tego mało, ciągle tylko revelio i revelio. Brakuje mi więcej świetnie zrobionych tajemnic Hogwartu, jak ten queścik gdzie wchodzimy w obraz, albo ustawiamy dzwony, czy zamrażamy wielkie wahadło. Brakuje mi większych rozkmin, sekretów. Tu każde większe pomieszczenie powinno być swoistym "śledztwem". Jakąś skomplikowaną zagadką z wymierną nagrodą. Brakuje jakichś ukrytych komnat, czy całych pięter, nie wiem do końca jak to określić, ale wszystko wydaje się takie powierzchowne i dosłowne. Do wielu miejsc po prostu zbyt łatwo i szybko się dostajemy.
Ekwipunek to dno. Nie wiem, czy ktokolwiek bawi się w to przebieranie nic niewartych szmat. Gdzie są jakieś fasolki, karty czarodziejów, książki, cokolwiek interesującego?
Brakuje simsowego życia, czy bardziej szkolnego rodem z Bully od Rockstara. Uwielbiałem książki nie tylko za główny plot, ale także za to pozornie zwyczajne życie w magicznym zamku. Śniadania w wielkiej sali, poranna poczta, czytanie proroka codziennego, lekcja z tym nauczycielem, potem przerwa, potem lekcja z mniej lubianym nauczycielem, zadania domowe, wspólne rozmowy przy kominku, treningi quidditcha i stres przed meczem. Przeżywałem to wszystko razem z Harrym. Tu nie ma nic. Cutscenka, nowy czar i leć naparząć pająki, albo gobliny.
Angielski dubbing jest fatalny i wiem, że akcja gry toczy się w Anglii, czy Szkocji, ale o wiele bardziej swojsko czułbym się gdyby postacie przemawiały polskim językiem i nie rozumiem jakim cudem takie gry jak Dead Space, czy Modern Warfare dostają spolonizowane głosy postaci, a Hogwarts Legacy, gra skierowana do młodszego odbiorcy dostaje tylko napisy. Przyzwyczaiłem się do rewelacyjnego tłumaczenia Andrzeja Polkowskiego i teraz nie mogę się przestawić na ten brytyjski klimat.
Mapa jest nudna i powtarzalna. Wyciąłbym 2/3, powiększył wioski, zamek, dodał questy, rozbudował istniejące lokacje. Swoją drogą Hogsmeade to podobno jedyna wioska w Anglii zamieszkana w całości przez czarodziejów, a przecież w prawie żadnej osadzie z dostępnych w grze nie ma mugoli i po tym wycinku świata chodzą praktycznie sami czarodzieje.
Nie podoba mi się też, że ten zamek jest taki kolorowy i wolałbym żeby był bardziej ponury, bo tak jak to ktoś powiedział w recenzji - wygląda bardziej jak muzeum, a nie zamek. I jeszcze ta muzyka klasyczna. W ogóle tutaj nie pasuje.
Przeszkadza mi też, że postacie z rywalizujących domów zachowują się jak jedna wielka rodzina. W książkach było to nie do pomyślenia, a tutaj wszyscy sobie gawędzą i nie ma żadnych podziałów, czy zwykłego poczucia elitarności przynależenia do konkretnego domu. Nie ma tej otoczki tajemnicy i poczucia, że inne domy i ludzie z nimi związani są dla nas niedostępni.
Zamiast tego wolałbym dwóch towarzyszy niczym w Mass Effect, którzy ciągle by do nas gadali (jak w strażnikach Galaktyki). Byłoby to zgodne z książkami i w sumie z logiką, bo przecież każdy chyba w szkole miał jakichś ziomków, czy ziomka, z którym cały czas było się prawie nierozłącznym.
Tej grze przydałby się porządny dodatek, albo taki patch 2.0 jak do cyberpunka. Ale żeby rozbudował to co jest, a nie na zasadzie "macie tu 30% kolejnego, nudnego wycinka świata pełnego obozów i zagadek merlina".
Nie obraziłbym się nawet za zwykły dodatek z linią fabularną znaną z ksiązek. No bo jednak mimo tego, że początkowo fabuła Legacy wydawała mi się interesująca, a postacie ciekawe, to to są jednak popłuczyny i nie mają startu do tego co się dzieje w książkach. Fajne by było DLC np. kamień filozoficzny, żeby sobie pograć Harrym i spotkać w tym świecie wszystkie znane z ksiązek postacie. Przy okazji odwiedziłoby się znane miejscówki jak ulica Pokątna, czy dom Dursleyów, których również w grze bardzo brakuje.
A jak nie, to poprosze drugą część, ale jak oni z tego wybrną, to sam nie wiem. Mam nadzieję, że nie przeniosą się do innej szkoły. Z drugiej strony Hogwart już nie zrobi takiego wrażenia, a ciężko będzie go przemodelować, żeby był odpowiednio świeży, a jednocześnie znajomy i spójny z pierwszą odsłoną.

post wyedytowany przez Vroo 2023-12-07 01:26:51
07.12.2023 14:10
Undeath1988
1
odpowiedz
Undeath1988
9
Legionista
6.0

Rzetelnie patrząc na tą grę, po odpaleniu jej było mega wow, niestety po kilku godzinach kubeł zimnej wody, ale po kolei. Niestety gra na więcej niż 6.0 nie zasługuje. Dobrze niektórzy twierdza, że to skok na kasę fanów Harrego Pottera jest. Sam należę do osób, która za dzieciaka przeczytała każdą książkę conajmniej 3 razy i filmy oglądnęła po 5 razy. Więc bardzo się ucieszyłem na wieść o grze, przeczekałem spokojnie premierę, grę połatano (niestety rzeczywistość jest taka, że na premierę praktycznie wszystkie gry są wadliwe) i zabrałem się za to dzieło. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, budowanie postaci bardzo fajne, oczywiście w oczy razi trochę to, że w 18 wiecznej Anglii jest tyle osób odmiennego koloru skóry niż biała, trochę by trzymali się historii, ale nie przeszkadza to w rozgrywce. Początek rozgrywki bardzo przyjemny, latamy po Hogwardzie rozwiązujemy zagadki, motyle, zwierciadła, poszukujemy zwojów, przelatujemy główne i poboczne zadania. Niestety po pewnym czasie zauważamy kosmiczną powtarzalność tych zadań - znowu w grze jest dużo tego samego. Gwoździem do trumny były zagadki Merlina, nudne do bólu. Polowanie na zwierzęta też z początku ok po chwili kosmicznie nudne i łatwe. Największą frajdę sprawia latanie na miotle - wyścigi przebijanie balonów. Sam zamek obadany w ciągu godziny - nic się w nim nie dzieje za bardzo i wieje nudą, zaczyna być tylko miejscem do uzupełnienia zapasów z wypadów po okolicach zamku. Zadania bardzo generyczne i nudne, lokacje powtarzalne po 10-12 h niestety zaczynamy widzieć mocne niedoskonałości:
- postaci sztywne bez wyrazu i bez duszy, NPC są po prostu tragiczni i dialogi z nimi to męczarnia
- walka - jak dla mnie kosmicznie beznadziejna przełączanie między polami zaklęć, co chwile grzebanie w przypisanych zaklęciach by zrobić poboczne misje, ogólnie o ile fajnie i efektownie to wygląda tak na PC i klawiaturze walczy się nie wygodnie - dopiero po 20 h gry opanowuje się to w miarę satysfakcjonując, ale wtedy człowiek nauczył się już używać eliksirów i kapust do walki. I tak po opanowaniu już zaklęć przełączania, eliksirów jest się właściwie niezniszczalnym, żadna walka nie stanowi już wyzwania.
- stroje - po co na co? kosmetyczne zmiany stroju totalnie bez sensu, lepszy byłby system umiejętności, które wzmacniają nasze zdrowie i obronę.
- główny wątek - płaski, słaby i nieprzemyślany, zakończenie wręcz głupie XD
- poboczne misje - znowu, pójdź przynieś coś, sprawdź coś, lub przeczytaj coś. Jedyna misja dobra to z siostrą Sebastiana. Reszta bez polotu.
- po 25 h odechciało mi się sczyszczać mapę, a grę włączałem z trudnością. Zacząłem kończyć główny wątek.
- po 32 h koniec gry i nie mam ochoty jej odpalać ponownie choć sobie dałem sporo czasu na to.
- walka finałowa zrobiona z marszu, efektowna, niezła ale tylko tyle.
-muzyka słabo dobrana do walki
- pomniejsze bugi i glitche

Niestety w grze zabrakło klimatu, świetnie napisanych postaci jak to Rowlling robiła, oraz dobrego systemu walki. Przeciętniak do ogarnia i odinstalowania.

11.12.2023 13:00
😊
odpowiedz
zanonimizowany1394401
2
Junior

Gra jest naprawde Bardzo ładna można śmiało ocenić na 9.0. Wcale się nie dziwię że Ocena Ekspertów na 9.2. To jest bardzo świetny RPG.

12.12.2023 19:38
odpowiedz
user52465423db
2
Junior

Czy tylko dla mnie bardzo przeszkadza system sterowania lotem? Krew mnie zalewa bo jest kosmicznie nieintuicyjny.

13.12.2023 13:05
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Mam problem z tą grą. Wczoraj ją pierwszy raz uruchomiłem i przyznam dawno nic takiego w żadnej grze nie miało miejsca. Uruchamiam grę, ustawienia zalecane wszystko ultra, bez RT. W różnych momentach gra sama uruchamia mi komputer ponownie, robi reset. Czasem po kliknięciu wczytaj zapis, czasem po kolejnej cutscence, bądź przed taką. Nie mam pojęcia o co chodzi :/ Robiłem już sprawdzanie plików wszystko okej, wymagania spełniam z nawiązką, robiłem reinstal gry i nic nie pomogło.

14.12.2023 18:01
odpowiedz
zanonimizowany1394401
2
Junior

Ale Hogwards Legacy to jest super gra nawet pory roku się zmieniają ja wybieram raczej Czarownice Bo super wypada. Gra Wybitna nawet na 10. Harry Potter te Części Komnata Tajemnic i Więzień Azkabanu też kiedyś się grało ale szkoda że nie mają żadnego Remake. Teraz to są za stare gry żeby można było ponownie grać już się nie chce po prostu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1394401 2023-12-14 18:04:42
27.12.2023 21:27
odpowiedz
plolak
38
Generał
9.5

Świetna gra dla mnie miłośnika RPG.
Ma swoje wady ale w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrze.

Pierwsza gra na ps5 mojej ulubionej platformie do grania więc być może za jakość grania na ps5 dodatkowo plus punkt.

post wyedytowany przez plolak 2023-12-27 21:29:09
21.01.2024 01:43
😐
2
odpowiedz
Maxikq
5
Legionista
6.5

Hogwarts przedstawia piękną okładkę, niestety zawartość już taka piękna nie jest. Studio postawiło na budowę świata, który faktycznie wygląda fantastycznie i oddaje uniwersum książkowe, jednak pod względem technicznym gra wypada bardzo słabo.

Plusy:
- super świat
- bardzo ładna oprawa graficzna
- oddaje klimat Harrego Pottera
- niektóre misje ciekawe
- lokacja zamku

Minusy:
- gameplay bardzo słaby, walki z początku gry praktycznie nie różnią się od walk pod koniec gry, większość rozwoju w grze realnie na nic nie wpływa. W kółko spamujemy czarem i unikiem, przeplatając z mocniejszymi czarami
- niby zdobywamy czary ale w większości nie zmieniają one w znaczącym stopniu walki, głównie używa się czegoś co mocno wali, przeplatając czasem z czymś bardziej "pasywnym" typu leviosa lub depulso lub transmutacja. Generalnie jak sprawdzimy co lubimy, to już do końca gry wszystkie walki wyglądają tak samo
- "brak" bossów i mini–bossow - walki praktycznie niczym się nie różnią od siebie, tłum mobków i gdzieś pomiędzy "boss", czasem można nie zauważyć, że się walczy z bossem/mini-bossem. Każdy kto ma doświadczenie z grami zauważy, że walki bardzo odstają od standardów. Tutaj na prawdę można było się popisać. Zrobić fajnych, oryginalnych bosów w grze, pokonywanych w różny sposób, z urozmaiceniami środowiskowymi (wystarczy popatrzeć na gry typu God of War czy souls-like, żeby wiedzieć jak walki powinny wyglądać). Tutaj mam wrażenie, że studio stwierdziło, że zrobimy jedną walkę i będziemy ją powtarzać do końca gry podmieniając od czasu do czasu tekstury przeciwników.
- Brak urozmaicenia przeciwników. Generalnie coś tam lata, pluje, rzuca i nie ma za bardzo znaczenia co to jest czy goblin czy zbirek, jedynie jak troll się pojawi to widać trochę różnicę, ale i tak mechanika pozostaje taka sama.
- Brak sensownego rozwoju postaci. Każdy kto grał w jakieś gry aRPG wie, że standardem są drzewka umiejętności, które pozwalają zbudować unikalną postać. Tutaj wybór talentów kompletnie nie ma znaczenia, jedyne co mamy do wyboru to czy idziemy w czarną magię czy nie, poza tym ścieżka jest jedna, a punktów tyle, że do głównego bossa i tak odblokujemy wszystko co chcemy, więc tylko kwestia co będzie pierwsze.
- Słaba fabuła, nudna, kończymy akty nie dostając nawet żadnej informacji, która robi wrażenie. Pierwsza cut scenka, która wywołała u mnie jakiekolwiek zaciekawienie z głównej fabuły to koniec 4. próby.
- Gameplay niemający ŻADNEJ gratyfikacji. Konczymy wazna misje i nic nie zyskujemy, konczymy akt nie dostajemy nawet fabularnie zaskoczenia, eksplorujemy i nie odkrywamy zadnych przedmiotow ktore by mialy jakiekolwiek znaczenie dla gameplayu, robimy misje poboczne i zero przedmiotow/gratyfikacji. Generalnie nic nie motywuje do robienia czegokolwiek poza checia popatrzenia sobie na świat Pottera.
- po roku od premiery wciaz pelno bugow
- sterowanie lotami - lewą gałką w poziomie sterujemy lotem w pionie kamera, prawa galka odwrotnie. Kto to k**** wymyslil?! Najglupszy system sterowania jaki widzialem. To tak jak proba glaskania sie po brzuchu i klepania po glowie, takie odczucia daje to sterowanie.
- nie czuć, że mamy wplyw na cokolwiek, co ciekawe probowalem zapobiec od poczatku rozwojowi sytuacji z Sebastianem, klikalem wszystkie dialogi, zeby go zniechecic i sie okazywalo, ze przez 10 misji mimo, ze nie chce mu pomagac dazyc do jego celu to nie mam na to wplywu (poza moze pomijaniem misji)
- nadźgane mechanikami, które gra nas zmusza poznawać jak np. hodowla zwierząt, zajęcia, uprawa roślin co powoduje, że wiekszosc gry czujemy sie jak w samouczku, ktory nigdy sie nie konczy.
- poza kilkoma questami to wszystko to generyczne zapychacze
- generyczne, ekstremalnie powtarzalne zagadki (Merlin, drzwi ?/??, motyle), ktore i tak nas nie gratyfikuja w zaden znaczacy sposob
- mozemy otwierac zamki ale nie wiadomo po co bo w srodku nigdy nie znajdziemy nic przydatnego
- mnostwo znajdziek z ktorych nic nie wynika ani nic waznego nam nie daja
- ładna ale toporna mapa, wolny interfejs
- tragiczny design fabularnych "prob". Mimo, ze cala fabula opiera sie na probach to sa beznadziejnie zaprojektowane. Dwie pierwsze to kopie, z czego juz na pierwszej w polowie mamy ochote odinstalowac gre ze znudzenia. Trzecia troche urozmaicona wiec moze i nawet OK. Czwarta super bo jej praktycznie nie ma :D.
- postacie nijakie, bez charakteru, nudne i infantylne
- praktycznie brak misji w zamku (nie licze lekcji i tego typu pierdol), który jest świetnie zaprojektowany, zamiast tego mnostwo misji w generycznych lokalizacjach typu jaskinie/kopalnie.
- czesc misji polega na tym, że ktoś chce nam coś powiedzieć i na koniec mówi, żebym czekal na kolejna wiadomość... super zapychacz czasu, lece na drugi koniec mapy, żeby ktoś mogl pogadac do mnie, mogl od razu przekazac to sowa...
- system walki mogl sie na prawde popisac. Mozna bylo zrobic w jakiejs walce np. zatrzymywanie czasu, w innej wykorzystanie srodowiska np. zawalanie bossowi na glowe otoczenia, w kolejnej uzycie jakis magicznych przedmiotow do walki, dalej jakas walka z ogromnym przeciwnikiem z fajnymi cut scenkami, dalej walka w powietrzu, walka z grupa magów aktywujaca jakies potezne czary, walka na miotlach. Mozliwosci jest nieskoczonosc w tym swiecie. Wyglada, ze studio zrobilo prototyp i przycielo koszty na walce. System, ktory jest nadaje sie do eksploracji swiata, ale nie do waznych walk fabularnych i mini-bossow.

09.02.2024 11:08
cycu2003
👍
1
odpowiedz
cycu2003
236
Legend
7.0

Mam na liczniku ok. 30h i jeśli nie jest się fanem świata HP to może być różnie ale wszyscy inni powinni czuć się jak w domu. Fabuła w książkach była o wiele ciekawsza ale tragedii nie ma. Zwłaszcza, że jak już wspomniano w tutejszej recenzji, poboczne questy są dużo ciekawsze. Zwłaszcza wątek Sebastiana. Jest całkiem poważny jak na grę dla nastolatków(?). Brakowało mi więcej dla starszych byków ale chciano zrobić grę dla większości. Początek gry a po godzinie wejście do Hogwartu to takie przypomnienie za co się polubiło tą serię, czuć klimat czarodziejów z książek Rowling.
Gra nie jest wybitna, żeby się nie znudziła to najlepiej grać dziennie z 2-3h. Fajne jest poznawanie nowych zaklęć, zwłaszcza 3 niewybaczalnych (wracamy do wątku Sebastiana). Ciekawe też jest wspominanie przez bohaterów sytuacji i mieszkanie się wątków w misjach głównych i pobocznych, to coś nowego.
Po paru godzinach do zamku wyskakiwałem właściwie tylko przez proszek fiu, biorę misje i znowu w teren. W sumie dobrze też że lekcje zostały zminimalizowane, nie grzaloby mnie ważenie eliksirów itp.
Ogólnie dla fanów polecam bo od lat nie było nic dla nas ciekawego, zwłaszcza z otwartym światem.

21.03.2024 15:29
JakubOrion
odpowiedz
JakubOrion
22
Centurion

A jak gra będzie chodzić na rtx3070 + i5 13400f + 32gb ram ddr 5 myślę że te 60 fps w 1440p wyciągnie czy za słabo

26.03.2024 17:38
odpowiedz
StareDrzewko
7
Legionista
10

Powiem tak, po tym jak się okazało że gra nie zdobyła żadnej nagrody a w zasadzie jest to chyba największa przegrana gra roku, to przestałem wierzyć i ufać że te nagrody mają jakiekolwiek znaczenie... mam wyjebane już na te nagrody i snobistyczne rankingi... Gra jest tak magiczna, fajna i klimatyczna że nie przyznanie jej żadnej nagrody jest ciosem w wyobraźnię twórców... ale są jeszcze gracze którzy oceniają z dala od tego szamba i gówna oceniającego gry...
To mówiłem ja: Jarząbek Wacław, trener drugiej klasy

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze