Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS2GBAXBOX
Okładka The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (PC)

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Gra przygodowa z elementami RPG, której fabuła oparta jest o pierwszą księgę Trylogii "Władca Pierścieni" J.R.R. Tolkiena, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza z Pierścieniem Władzy do siedziby elfów Rivendell, by szukać rady u dostojnego Elronda.

Przygodowe | TPP | fantasy | książki | Władca Pierścieni | filmy | przygodowe gry akcji | klasyczne RPG

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to przygodowa gra akcji oparta na filmowej adaptacji Władcy Pierścieni, której pierwsza część trafiła do kin na początku 2002 roku. Tytuł ten stworzył zespół Surreal Software, opierając się o trójwymiarowy silnik graficzny użyty wcześniej do produkcji Drakan 2.

Fabuła gry oparta jest o pierwszą księgę trylogii, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza w drogę do siedziby elfów Rivendell, by szukać pomocy u dostojnego Elronda. Całą drogę ścigani przez Nazgule - mrocznych jeźdźców, spotykają wrogów i nowych przyjaciół. Z konarów Starej Wierzby w Mrocznej Puszczy, a następnie z rąk upiorów kurhanu ratuje ich tajemniczy Tom Bombadil. W miasteczku Bree spotykają Obieżyświata, kolejnego towarzysza podróży, który sobie tylko znanymi ścieżkami prowadzi ich do celu wyprawy. Gra trzyma się bardziej oryginalnej powieści J.R.R. Tolkiena, niż jej filmowej adaptacji, w której kilka istotnych wątków i postaci pominięto.

Gracz może prowadzić jedną z trzech głównych postaci tej opowieści: hobbita Frodo, Aragorna (Obieżyświata) lub czarodzieja Gandalfa. Wybór każdej z nich powoduje zupełnie inny przebieg rozgrywki spowodowany ich odmiennymi umiejętnościami. Frodo nie jest dobrym rycerzem, ale dzięki Pierścieniowi Władzy potrafi się szybko ukryć przed niepowołanym wzrokiem. Aragorn to doskonały wojownik, wyćwiczony w strzelaniu z łuku i walce wręcz, a jego umiejętności jeszcze wzrastają, gdy używa swojego rodowego miecza Andurila. Aragorn potrafi niezauważenie podkraść się do wroga i zadać śmiertelne uderzenie. Z kolei Gandalf to mędrzec, który posiadł wszelkie tajniki magii. Może rzucać wiele różnych czarów, w większości jednak obronnych, gdyż z natury nie jest agresywny.

Gra jest połączeniem elementów przygodowych i zręcznościowych z RPG. O ile walka wymaga od nas szybkości i refleksu, o tyle istotne jest dobre wyposażenie postaci w odpowiednią broń i ubiór, które możemy kupić u sklepikarzy, dostać od napotkanych nieznajomych lub po prostu znaleźć w mrocznych podziemiach. Dla każdej postaci przygotowano inny zestaw zadań do wykonania, prowadzący do jednego końca i zbliżający nas do zniszczenia Pierścienia Władzy w trzewiach góry Orodruiny.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7,6 / 10 na podstawie 1568 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia - recenzja gry

Recenzja 24 grudnia 2002, 11:46

Sterowanie postaciami jest dość proste i nie sprawia większych problemów. Najtrudniejsze elementy (jak skakanie czy wchodzenie po drabinie) pojawiają się w grze może ze trzy razy. Skradania użyjemy raz (i to na początku gry uciekając z Shire) - czyli typowy przerost formy nad treścią. Element walki po chwili treningu również daje się dobrze opanować. Cała sztuka polega na tym by rytmicznie wciskać lewy przycisk myszki i choć trochę celować. Wprawdzie możemy blokować ciosy i robić uniki, jednak moim zdaniem to niepotrzebna strata czasu. Warto w tym momencie dodać, iż gra oferuje nam dwa tryby wyświetlania, które dynamicznie możemy zmieniać. Standardowy „zza pleców” (czyli mówiąc prawidłowo w trzeciej osobie) i „z oczu” (pierwsza osoba). Ten drugi doskonale nadaje się do celowania z broni miotanej (czy też zaklęć) i rozglądania się po okolicy (by np. trafnie ocenić odległość dzielącą nas od krawędzi).

PC
PS2
XBOX
GBA