Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCXBOXPS2GBA
Okładka The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (PC)

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Gra przygodowa z elementami RPG, której fabuła oparta jest o pierwszą księgę Trylogii "Władca Pierścieni" J.R.R. Tolkiena, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza z Pierścieniem Władzy do siedziby elfów Rivendell, by szukać rady u dostojnego Elronda.

Przygodowe | TPP | fantasy | książki | Władca Pierścieni | filmy | przygodowe gry akcji | klasyczne RPG

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to już druga próba przeniesienia niezwykle rozbudowanego, fantastycznego świata, stworzonego przez J.R.R. Tolkiena w realia gier komputerowych (pierwszej podjął się na początku lat 90-tych Interplay, wydając dwie części cRPG, oparte o dwie pierwsze księgi). Tym razem czynnikiem mobilizującym do stworzenia nowej gry stał się sukces filmowej adaptacji Władcy Pierścieni, którego pierwszą część mieliśmy okazję zobaczyć na początku 2002 roku.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring stworzył zespół Surreal Software, opierając się o trójwymiarowy silnik graficzny użyty wcześniej do produkcji Drakan 2. Fabuła gry oparta jest o pierwszą księgę Trylogii, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza w drogę do siedziby elfów Rivendell, by szukać pomocy u dostojnego Elronda. Całą drogę ścigani przez Nazgule - mrocznych jeźdźców, spotykają wrogów i nowych przyjaciół. Z konarów Starej Wierzby w Mrocznej Puszczy, a następnie z rąk upiorów kurhanu ratuje ich tajemniczy Tom Bombadil. W miasteczku Bree spotykają Obieżyświata, kolejnego towarzysza podróży, który sobie tylko znanymi ścieżkami prowadzi ich do celu wyprawy. Gra trzyma się bardziej oryginalnej powieści J.R.R. Tolkiena, niż jej filmowej adaptacji, w której kilka istotnych wątków i postaci pominięto.

Gracz może prowadzić jedną z trzech głównych postaci tej opowieści: hobbita Frodo, Aragorna (Obieżyświata) lub czarodzieja Gandalfa. Wybór każdej z nich powoduje zupełnie inny przebieg rozgrywki spowodowany ich odmiennymi umiejętnościami. Frodo nie jest dobrym rycerzem, ale dzięki Pierścieniowi Władzy potrafi się szybko ukryć przed niepowołanym wzrokiem. Aragorn to doskonały wojownik, wyćwiczony w strzelaniu z łuku i walce wręcz, a jego umiejętności jeszcze wzrastają, gdy używa swojego rodowego miecza Andurila. Aragorn potrafi niezauważenie podkraść się do wroga i zadać śmiertelne uderzenie. Z kolei Gandalf to mędrzec, który posiadł wszelkie tajniki magii. Może rzucać wiele różnych czarów, w większości jednak obronnych, gdyż z natury nie jest agresywny.

Gra jest połączeniem elementów przygodowych i zręcznościowych z RPG. O ile walka wymaga od nas szybkości i refleksu, o tyle istotne jest dobre wyposażenie postaci w odpowiednią broń i ubiór, które możemy kupić u sklepikarzy, dostać od napotkanych nieznajomych lub po prostu znaleźć w mrocznych podziemiach. Dla każdej postaci przygotowano inny zestaw zadań do wykonania, prowadzący do jednego końca i zbliżający nas do zniszczenia Pierścienia Władzy w trzewiach góry Orodruiny.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to gra przygodowa z elementami RPG. Posiadacze PS2 będący zarazem fanami Tolkiena, zapewne poczuli się po premierze pierwszego filmu z trylogii wspaniale, ponieważ pojawiły się 2 tytuły nawiązujące do tej sagi.

O ile Two Towers (to ta druga gra) korzystała z kluczowych scen i lokacji filmu będąc grą akcji i walki, o tyle Fellowship, można powiedzieć, że dość wiernie oddal cały scenariusz pierwszej z książek. Zaczynamy zwiedzając Frodem jego domek w Shire, by po paru prostych zadaniach ruszyć w towarzystwie pozostałych hobbitów na wyprawę. Od razu zacznijmy od tego, ze Ci, którzy widzieli film, a nie czytali książki, mogą być zaskoczeni przebiegiem scenariusza, który jak już wspomnieliśmy – bliski jest temu książkowemu. Spotkamy nawet Toma Bombadila! Sama gra to duże przestrzenie, które zwiedzamy, często napotykając wrogów i walcząc z nimi. Po dołączeniu się pozostałych bohaterów jak Aragorna, czy Gandalfa, zyskamy możliwość przełączania się pomiędzy postaciami (pozostałe sterowane są wtedy przez konsole) – wkrada się wiec odrobina potrzebnej strategii (do tej pory walki są schematyczne i raczej nudne), bowiem każda z postaci z reguły w wielu aspektach walki różni się od pozostałych. Co może się podobać, to przede wszystkim poziomy, choć bardziej ze względu na rozbudowanie, niż samo wykonanie – kolory są jakieś blade i raczej nie odzwierciedlają piękna Sródziemia przedstawionego na papierze przez Tolkiena.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7,6 / 10 na podstawie 1568 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia - recenzja gry

Recenzja 24 grudnia 2002, 11:46

Sterowanie postaciami jest dość proste i nie sprawia większych problemów. Najtrudniejsze elementy (jak skakanie czy wchodzenie po drabinie) pojawiają się w grze może ze trzy razy. Skradania użyjemy raz (i to na początku gry uciekając z Shire) - czyli typowy przerost formy nad treścią. Element walki po chwili treningu również daje się dobrze opanować. Cała sztuka polega na tym by rytmicznie wciskać lewy przycisk myszki i choć trochę celować. Wprawdzie możemy blokować ciosy i robić uniki, jednak moim zdaniem to niepotrzebna strata czasu. Warto w tym momencie dodać, iż gra oferuje nam dwa tryby wyświetlania, które dynamicznie możemy zmieniać. Standardowy „zza pleców” (czyli mówiąc prawidłowo w trzeciej osobie) i „z oczu” (pierwsza osoba). Ten drugi doskonale nadaje się do celowania z broni miotanej (czy też zaklęć) i rozglądania się po okolicy (by np. trafnie ocenić odległość dzielącą nas od krawędzi).

PC
PS2
XBOX
GBA