Data wydania: 20 marca 2020
Pełnoprawna kontynuacja gry Doom z 2016 roku, czyli świetnie przyjętego przez krytyków i graczy restartu legendarnego cyklu FPS-ów. W Doom Eternal przenosimy się z Marsa do innych lokacji, w tym na Ziemię i do różnych równoległych wymiarów. Mierzymy się przy tym z wieloma nowymi typami przeciwników, korzystając z szerokiego wachlarza śmiercionośnych broni i gadżetów. Poza rozbudowaną kampanią fabularną dostępny jest wieloosobowy tryb Battlemode.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Doom Eternal to klasyczna strzelanka FPP będąca bezpośrednią kontynuacją Dooma z 2016 roku, czyli świetnie przyjętego przez krytyków i graczy restartu legendarnego cyklu FPS-ów, który narodził się w 1993 roku. Pieczę nad tytułem sprawował sprawdzony zespół ze studia id Software. W trakcie przygody gracze podróżują pomiędzy wymiarami, odwiedzając m.in. Ziemię ogarniętą inwazją demonów z piekła. Do ich pokonania można wykorzystać bogaty arsenał śmiercionośnych broni, znanych z poprzedniej części, ale ulepszonych o kilka gadżetów.
Doom Eternal czerpie najwięcej inspiracji z drugiej części serii – Hell on Earth wydanej w 1994 roku – i niejako składa hołd klasyce. Wygląd demonów, a także apteczek i flakonów zmodyfikowano tak, by przypominały dawne odsłony. Dla miłośników nostalgii przygotowano zestaw klasycznych dźwięków broni z wersji MS-DOS czy skórkę głównego bohatera nawiązującą do oryginału.
Fabuła bezpośrednio kontynuuje wydarzenia z poprzedniej części i rozpoczyna się jakiś czas po jej zakończeniu. Ponownie wcielamy się w obdarzonego nadludzkimi zdolnościami Doom Slayera, by powstrzymać siły piekła, które przedostały się na Ziemię i inne miejsca w Układzie Słonecznym. Poza Błękitną Planetą w toku kampanii odwiedzamy także m.in. Mars i jego księżyc, Fobos – jak również lokacje znajdujące się w alternatywnych wymiarach.
Doom Eternal rozwija formułę z poprzedniej części i stawia przede wszystkim na jeszcze szybszą akcję. Pomagają nam w tym nowe umiejętności poruszania się, jak szybki unik (dash) czy wspinaczka, oraz gadżety montowane na pancerzu i uzbrojeniu bohatera. Do dyspozycji mamy choćby miotacz ognia na ramieniu i hak z łańcuchem zamontowany w strzelbie.
Dobijanie osłabionych przeciwników, tzw. zabójstwa chwały, zostało wzbogacone o nowe animacje i jest to główna metoda odnawiania zdrowia. Autorzy zadbali tym sposobem o to, by tylko pozostawanie w ruchu i trzymanie się niezbyt daleko od przeciwników pozwalało odnosić triumfy. Dodatkowo amunicję uzupełnia używanie piły łańcuchowej, a pancerz zdobywa się za podpalanie demonów wspomnianym miotaczem ognia.
Nowością względem Dooma z 2016 roku jest większy nacisk na zagadki środowiskowe i wyzwania platformowe. Niejednokrotnie przedostanie się z punktu A do punktu B może sprawić graczowi nie mniej kłopotów niż odniesienie zwycięstwa w batalii z demonami. Zwiększyła się też liczba sekretów do odnalezienia i innych pobocznych aktywności, dzięki czemu zabawa nie kończy się wraz z pokonaniem ostatniego bossa (dotarcie do niego zajmuje notabene ok. 15 godzin).
Oprócz klasycznego trybu single player, Doom Eternal oferuje nowość – tryb inwazji, w którym możemy wcielić się w demona w kampanii fabularnej innego gracza, znacznie utrudniając mu przejście etapu (tryb ten dodano w jednej z aktualizacji jakiś czas po premierze gry).
Znalazł się tu również moduł PvP nazwany Battlemode. Tym razem jest to wariant zabawy dla trójki graczy, w którym jedna osoba wciela się w Doom Slayera i toczy bój z pozostałą dwójką, kontrolującą wybrane przez siebie demony. Rozgrywka toczy się przez trzy szybkie rundy. Zrezygnowano natomiast z klasycznego trybu Deathmatch i edytora SnapMap, które pojawiły się w Doomie z 2016 roku.
Doom Eternal powstał w oparciu o nową wersję technologii rozwijanej od lat przez id Software – id Tech 7. Oznacza to jeszcze bardziej szczegółową grafikę i efektowną jatkę, ale z zachowaniem nienagannej optymalizacji działania gry. Ścieżkę dźwiękową po raz kolejny skomponował Mick Gordon, którego ostra, żywiołowa muzyka była jedną z charakterystycznych cech poprzedniego Dooma.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PC Windows 20 marca 2020
Xbox One 20 marca 2020
PlayStation 4 20 marca 2020
PlayStation 5 30 czerwca 2021
Xbox Series X/S 29 czerwca 2021
Nintendo Switch 8 grudnia 2020
Producent: id Software / Panic Button (Switch)
Wydawca: Bethesda Softworks
Gry podobne:
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
Recenzja GRYOnline
Od pierwszych spędzonych z Doom Eternal chwil byłem już totalnie kupiony, a gdy wkroczyłem do przecudownego, zniszczonego Lost City wiedziałem, że Doom powrócił na dobre! Wygląd przeciwników, flow w czasie strzelanin, klimat części poziomów, doskonała muzyka – to są rzeczy nie do przebicia.
Aktualizacja: 20 marca 2020
Poradnik do Doom Eternal to kompendium wiedzy o tej produkcji. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje o rozgrywce oraz zapoznasz się z trybami gier. Całość uzupełnia aneks z opisem sterowania i wymagań, a także dział najczęściej zadawanych pytań.
2 września 2021
Remaster Quake’a na pierwszy rzut oka to nic wielkiego. Ale gdy się w niego zagra, to nagle wszystko staje się jasne. Król tylko czeka, by wrócić (niczym niegdyś Doom), a to jest sprawdzian. Podołamy?
19 lutego 2021
Czasem nie potrzeba słów, by zrobić piorunujące wrażenie. Choć niemy bohater w grze to ryzykowny manewr, zdarzają się zapadające w pamięć wyjątki. Oto najbardziej charyzmatyczni milczący protagoniści w grach.
8 stycznia 2021
W ostatniej dekadzie na rynku zadebiutowały setki, może nawet tysiące świetnych gier. Spróbowaliśmy wytypować najlepsze z nich – produkcje, które zdefiniowały ostatnie 10 lat grania.
3 stycznia 2021
The Last of Us: Part 2 czy Cyberpunk 2077? A może niepozorny Hades, który skradł redakcyjne serca? Wybraliśmy nasze redakcyjne gry roku.
23 grudnia 2020
Święta tuż tuż, a Steam robi ostatni w tym roku szturm na nasze portfele. I wiecie co? Atak ten jest całkiem udany, bowiem w ramach świątecznej promocji możecie obkupić się w pokaźną ilość dobrych produkcji.
Twórcy Doom Eternal wykonali wyczekiwany krok w stronę zabezpieczenia przyszłości gry. Wsparcie dla modów już jest, na start gracze otrzymali dostęp do 650 projektów.
gry
Marcin Bukowski
11 sierpnia 2025 09:03
Najgroźniejsza pani archeolog versus niepowstrzymany pogromca demonów – który z nich okaże się lepszy? Głosujcie w nowym wydaniu Game MMA, gdzie to Wy decydujecie o zwycięzcy!
pozostałe
Patryk Manelski
10 lutego 2025 16:28
Amazon ujawnił wszystkie gry, które abonenci usługi Prime Gaming będą mogli odebrać w październiku. Już dzisiaj subskrybenci otrzymują dostęp m.in. do Doom Eternal czy BioShock Remastered.
gry
Zuzanna Domeradzka
10 października 2024 20:33
W jednym narożniku superżołnierz ratujący ludzkość przed kosmitami. W drugim kosmiczny marine broniący świat przed demonami. Obaj to doświadczeni wojownicy, ale zwycięzca może być tylko jeden. I to Wy zdecydujcie, kto wygrałby to starcie!
pozostałe
Patryk Manelski
28 maja 2024 15:00
Ponoć podczas czerwcowego pokazu Xbox Games Showcase zaprezentowana ma zostać nowa gra z serii Doom o podtytule The Dark Ages.
gry
Marcin Przała
25 maja 2024 17:28
W ramach promocji na Steamie w bardzo atrakcyjnej cenie dostępna jest gra Doom Eternal. To najnowsza odsłona kultowej serii demonicznych strzelanek od studia id Software.
gry
Hubert Śledziewski
19 lutego 2024 20:04
W kwietniu PS Plus Extra i Premium wzbogacą się o 16 gier. Wśród nich znajdą się m.in. Kena: Bridge of Spirits oraz produkcje Bethesdy – w tym Doom Eternal.
gry
Hubert Śledziewski
18 kwietnia 2023 14:50
W sieci pojawił się niepublikowany dotąd teaser Dooma 4, czyli skasowanej odsłony cyklu. Pokazuje on m.in. mocny klimat horroru, w który celowało wtedy studio id Software.
gry
Adrian Werner
4 marca 2023 09:04
Oferta Humble Choice na styczeń 2023 roku jest już dostępna. Fani FPS-ów i RPG mogą ostrzyć zęby – w paczce są Doom Eternal oraz Encased.
gry
Hubert Śledziewski
3 stycznia 2023 19:07
Bethesda odpowiedziała na zarzuty kompozytora gry Doom Eternal, ale też nie zamierza tolerować prześladowania ani jego, ani pracowników studia id Software.
gry
Jakub Błażewicz
17 listopada 2022 11:00
Popularne pliki do pobrania do gry Doom Eternal.
trainer Doom Eternal - v1.0 +17 Trainer - 23 marca 2020
mod Doom Eternal - EternalModInjector (Eternal Mod Loader) - 1 kwietnia 2021
trainer Doom Eternal - v6.66 +20 Trainer - 5 listopada 2021
trainer Doom Eternal - 03.18.2021 (The Ancient Gods Part Two) +30 Trainer - 19 marca 2021
trainer Doom Eternal - 2021.03.18 +19 Trainer - 26 marca 2021
trainer Doom Eternal - v1.0 +19 Trainer - 30 marca 2020
trainer Doom Eternal - v7.1.1 +14 Trainer - 10 grudnia 2021
mod Doom Eternal - PS4 Icons (DualShock 4 Buttons) v.1.0 - 1 kwietnia 2021
trainer Doom Eternal - +19 Trainer (promo) - 20 marca 2020
trainer Doom Eternal - 10-29-2021 +33 Trainer - 30 października 2021
Wymagania sprzętowe gry Doom Eternal:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / 3 GB Radeon R9 280 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz / AMD Ryzen 7 1800X 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(4K / 60 FPS) Intel Core i9-9900K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 11 GB GeForce RTX 2080 Ti lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 64-bit.
PlayStation 5
Wspiera:
120 fps w 1800p, 60 fps w 4K, 60 fps w 1800p (z RT)
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSX: 120 fps w 1800p, 60 fps w 4K, 60 fps w 1800p (z RT) / XSS: 120 fps w 1080p, 60 fps w 1440p
Lista dodatków do gry Doom Eternal:
Dodatek
18 marca 2021
Akcji
Doom Eternal: The Ancient Gods, Part Two to drugie fabularne DLC do gry Doom Eternal, kontynuujące historię zapoczątkowaną w pierwszym rozszerzeniu. Dodatek nie zmienia znacząco rozgrywki, wprowadza natomiast nowe lokacje i przeciwników.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
20 października 2020
Akcji
Doom Eternal: The Ancient Gods, Part One to samodzielne fabularne DLC do gry Doom Eternal od studia id Software. Bohater musi tym razem udać się do królestwa Urdak i zmierzyć ze starożytnym złem. Rozszerzenie oferuje przede wszystkim nowe lokacje i przeciwników.
GRYOnline
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 26 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1466 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 178664 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2020.03.17
Doom Eternal ulepsza i dodaje do poprzedniej odsłony tyle, że momentami aż przesadza. Na szczęście w kwestii eksterminacji demonów nadal nie ma sobie równych. W tej konkurencji Slayer oferuje „wieczną” gwarancję jakości.
kaczy316
Ekspert
2025.09.06
Powiem tak od razu po Doomie z 2016 zagrałem w Eternala i spodziewałem się tego samego, a dostałem coś czego mi brakowało w Doomie z 2016 roku właśnie czyli świetnie opowiedzianą fabułę i w ogóle mega dobrą warstwę fabularną i narracyjną, jeszcze lepsze walki i możliwości, tempo było giga szybkie i pasowało to do tej gry, no ogólnie mega dobrze to wyszło, ale po kolei.OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY FABULARNE!Mechaniki gry: Zacznę od tego, bo tutaj jest najwięcej jeśli chodzi o rozpisywanie się, a nie chcę stracić weny, więc lecimy, mechaniki gry są niesamowicie satysfakcjonujące, są zrobione w taki sposób, że wszystko chcę się robić wszystko zbierać i ulepszać, ze wszystkiego korzystać, bo wszystko jest przydatne, strzelanie jest zrobione super, każda broń ma inny feeling i nawet jak mamy dwie strzelby to czuć, że to są dwie różne strzelby, moją ulubioną bronią był karabin plazmowy oczywiście, bo miał jak dla mnie najlepszy dodatek czyli to przegrzewanie i naładowanie tego wybuchu plazmowego czy coś w tym stylu już nie pamiętam jak to się nazywało, ale było to mega dobre i przydatne prawie zawsze, bo co chwila mieliśmy sytuację, gdzie mega dużo wrogów Cię otacza czy przygważdża do ściany, a Ty sobie ładujesz karabin zadając im obrażenia z normalnych strzałów, a potem pyk obszarowy wybuch i te mniejsze to znikają na strzała, a te potężniejsze demony dostają mega duży damage i się potrafią zachwiać co Ci daję czas na ogarnięcie się, naprawdę mega mi się to podobało, karabin zwykły był dla mnie zbyt słabo, rzadko go używałem, używałem go głównie wtedy jak uważałem go za potrzebny, a głównie to było wtedy kiedy tryb snajperski się przydawał czyli do zestrzelenia wieżyczki u demona mózga i czy działek u tego z plecakiem odrzutowym, a przynajmniej ja go tak nazywam i.....na tym zastosowania się kończyły dla mnie, wolałem zdecydowanie działko obrotowe, które było przepotężne, ale szybko kończyła się wtedy amunicja, strzelby w sumie też w pewnym momencie przestałem używać, jedynie jak mi się w ulubionych broniach amunicja kończyła to wtedy, ale trzeba przyznać, że strzelba miała super obydwie dodatkowe funkcje i to że zamieniała się w automatyczne działko na śrut i to, że była granatnikiem, dobrze to działało, rakietnica no jak rakietnica bardzo dobrze działała na te większe i największe demony, ale szybko rakiety się kończyły, dobrze, że w tej części dali piłę i dzięki niej można odzyskiwać amunicję, z drugiej strzelby mówiąc wprost to korzystałem tylko jak walczyłem z najeźdźcą, bo była szybka i zadawała spory damage i na jednego wroga to jest spoko, ale na całą hordę to tak kiepsko, ale z najeźdźcą właśnie ładnie dawała sobie radę, bo tam liczyła się właśnie szybkość i duży damage z bliskiego dystansu na raz, a to ta strzelba zapewniała, z tego podpalacza czasem sobie skorzystałem jak o nim sobie przypomniałem, ale też nieczęsto, granaty były świetne, szczególnie po ulepszeniu w pełni tak samo te wybuchowe jak i zamrażające, mega pomagały w walce, gdzie ciężko było z tempem wyrobić przez ilość wrogów, z reszty sprzętu mało korzystałem, bo ciężko o amunicję i zazwyczaj zostawiałem na tych potężnych przeciwników i to jak już ciężko mi było wyrobić czyli mowa o BFG, Mieczu, nawet ta balista to niewiele z niej korzystałem, ale była dobra solidna mimo wszystko, po prostu jak miałem do wyboru to wolałem karabin plazmowy, a to ta sama amunicja, a uważałem, że karabin więcej robi z tym samym zużyciem amunicji, także lepiej mi siedział i to był główny powód, że balisty mało używałem, no i pomimo tego, że działko obrotowe mi się podobało to też było głównie na potężniejsze demony, bo szybko się amunicja w nim kończyła, a z Demaykra to chyba ani razu nie skorzystałem xD, zapominałem o nim kompletnie, wolałem już BFG. Z reszty mechanik, ulepszanie ogólnie tych broni, stroju pretora i swoich statystyk jak życie, ilość amunicji i pancerza no zrobione też bardzo dobrze i przejrzyście, ogólnie to pamiętam jak oglądałem u jednego youtubera jak to wygląda, to bałem się, że tego nie ogarnę, bo tyle tu ulepszeń mechanik, a wszystko jest mega proste i przejrzyste, także plus dla twórców i co więcej zdecydowana większość ulepszeń jest mega przydatna, są takie, które ulepszyłem, bo akurat miałem zasoby i po prostu, żeby mieć wszystko, ale była ich zdecydowana mniejszość moim zdaniem, także to też mega plus, bo ciężko o grę obecnie, gdzie większość ulepszeń się mega przydaję, twórcy mam wrażenie w wielu grach idą na łatwiznę i dają jakieś kompletnie nieprzydatne rzeczy albo po prostu nie pasujące do mojego stylu rozgrywania danej gry, a w Doomie Eternal tego kompletnie nie było czuć, widać było, że wiedzą czym chcę być ta gra i co może pomagać w różnych stylach w tym i w moim. Znajdźki....nie wiem czy znam przyjemniejszą grę, w której tak dobrze mi się szukało znajdziek, znalezienie tego dawało mega satysfakcję i zazwyczaj coś przydatnego, że znajdźki w wielu przypadkach nie były jedynie do odhaczenia, a po prostu dawały Ci jakieś ulepszenia czy zasoby do zrobienia ulepszenia i takie znajdźki lubię najbardziej, ogólnie to wymaksowałem wszystkie poziomy, wszystkie znajdźki, wszystkie wyzwania, wszystkie walki zrobione nawet te dodatkowe, tak się wciągnąłem w to wszystko, tak mi się to podobało, z czasem można odblokowywać takie ulepszenia, że te znajdźki same się pokazują na mapie, ale na poziomie też jest taka automapa, której jak użyjesz to Ci się pokazują, drogę trzeba samemu znaleźć, ale nie jest to ciężkie, czasem trzeba pomyśleć, czasem pójść dalej, a najbardziej podoba mi się to, że nawet jak pominiesz coś to jeśli znalazłeś automapę to przed zakończeniem każdego rozdziału odblokowujesz szybką podróż i możesz się cofnąć, to jest świetne według mnie, kurde no naprawdę nie wiem co tu mogę powiedzieć, wszystko co zostało zaimplementowane w tej grze jest mega przydatne, nie zauważyłem żadnej zbędnej rzeczy, znalazłem wszystkie znajdźki na wszystkich poziomach i w fortecy zagłady i....jest mi mało xD, jakie tu jeszcze są mechaniki, mogę jeszcze napisać o demonach, gdzie każdy ma inne ataki, inne combosy, po prostu każdy demon jest inny, spotkamy tutaj stare demony, ale nowe też się chyba jakieś pojawiły, jak chociażby Najeźdźca, tempo walki jest o wiele szybsze i dobrze to robi tej grze według mnie, nowe zabójstwa chwały wyglądają super no i nie wiem to chyba wszystko, nie ma w tej grze żadnej mechaniki, która była by zbędna, a każda wygląda super i jest przydatna na swój sposób zdecydowanie, walki z bossami też bardzo dobre i przemyślane według mnie, a i jeszcze sekwencje platformowe trochę można powiedzieć, nie wiem dla niektórych One są zbędne i rozumiem to, bo Doom nigdy takim czymś nie był, tam się leci od walki do walki bez zbędnych przemyśleń, lecisz i nawalasz kolejne demony, tutaj twórcy trochę od tego odeszli i ja ogólnie jestem jednak chyba w tej mniejszości o ile w ogóle ktoś tak uważa, że sekwencje platformowe mega dodają tej grze i wpasowały się fajnie w klimat, mi się podobały, ale ja ogólnie lubię takie sekwencje, więc rozumiem jeśli komuś się nie podobały, ale jednak zrobione były dobrze i przemyślanie.Fabuła i klimat: Zazwyczaj zaczynam od fabuły, ale tutaj chciałem zacząć od mechanik, które były tak dobre i satysfakcjonujące, że chciałem się dobrze i solidnie rozpisać, ale lecimy z fabułą, po Doomie z 2016 nie spodziewałem się niczego wyjątkowego, spodziewałem się, że też po prostu polecę z typową nawalanką i będę przechodził kolejne poziomy nie zwracając uwagi na to co dzieję się w tle fabularnym, a tu jednak NIE! Doom Eternal fabularnie wznosi się na zupełnie nowy poziom, narracja jest genialna, co chwila mamy jakieś rozmowy i wstawki fabularne, cut scenki, wyjaśnienia, znowu mamy Vege i w pewnym momencie nawet Hayden do nas wraca, Slayer ma mnóstwo motywacji, żeby ocalić ziemię, a przy okazji robić to co kocha i uwielbia czyli rozwalać kolejne demony, fabularnie tak bardzo się w to wciągnąłem, że tylko czekałem co będzie dalej, ale zarówno fabuła jak i mechaniki wciągnęły mnie niesamowicie, mega dobrze się tego słuchało, a Polski dubbing też był super, nie ma na co narzekać zdecydowanie, klimacik? Genialny, czułem tę powagę jaka istnieję, to zagrożenie dla ziemi, dla ludzkości i to jak potężna jest Khan Maykr oraz Ikona Grzechu, ogólnie no świetnie napisana fabuła i same postacie, których oczywiście nie ma za wiele, ale mega mi się to podobało, Slayer dalej w formie i jest świetny, a przede mną jeszcze kolejna część!Grafika: Grafika myślałem, że będzie podobnie jak w Doomie 2016, ale NIE zdecydowanie nie, grafika jest o wiele lepsza i przyjemniejsza dla oka, widać, że same animację też są poprawione i ogólnie lepiej się to wszystko prezentuję, nic dodać nic ująć.Optymalizacja: Bardzo dobra, nie miałem spadków FPSów nawet w walkach, wszystko ładnie płynnie chodziło, a grałem na PC, jedynie 2 razy mnie wywaliło do pulpitu, ale nie mam pojęcia czemu, jak na kilkanaście godzin gry to i tak nie jest wiele, dobrze, że checkpointy są dość często.No i tak na koniec dodam, że cieszę się, że ostatecznie jej nie odpuściłem, bo wkurzyłem się jak zobaczyłem, że jakieś kolejne konto trzeba zakładać i nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to czy da się to jakoś obejść i już sobie powiedziałem "A ludzie różnie piszą o tej grze to trudno, chyba nic nie stracę jak nie ogram" W jakim ja wtedy byłem błędzie i jak bardzo się cieszę, że przypadkiem właśnie chyba tutaj na tym forum i w tym chyba wątku trafiłem na gościa, który napisał, że "Musiałem wyłączać wi fi/internet w playstation, żeby móc w to grać" czy jakoś tak i miałem takie...."nieee to nie może działać.....ale może....." No i kurde zadziałało xD, jak nie ma podłączenia do internetu to po uruchomieniu gry nie włącza Ci się przymusowe zalogowanie/rejestracja tylko normalnie wyskakuję, że nie masz połączenia z internetem i brak możliwości korzystania z funkcji sieciowych, a potem normalnie uruchamia Ci się menu xDDD 300 IQ, losowo na to wpadłem czytając po prostu komentarze tutaj, także dzięki ziomeczku, bo dzięki Tobie wiele bym stracił, a ta gra jest świetna i wybiła tę serię na wyżyny moim zdaniem, a przynajmniej w moim odczuciu!
buddookann
Ekspert
2024.11.30
Genialna gra. Barzdo dobrze przemyślana.Na początku można się pogubić z mnogością funkcji, broni, usprawnień i klawiszologi. Mimo wszystko po przejściu ma się ochotę zagrać jeszcze raz.- świetny styl arcade w starym stylu- trudna nawet na średnim poziomie- dobra historia i klimat- super optymalizacja- satysfakcja - wymaga naprawdę umiejętności i opanowania wielu technik walki.- eksploracja i znajdźki
Bydlaq1516
Ekspert
2023.07.20
Doom Eternal to produkcja świetna. Zdecydowanie dorównuje poprzedniej odsłonie. Mamy tutaj wszystko to samo co w 2016 roku, ale rozszerzone o dodatkową, ciekawą, potrzebną i satysfakcjonującą zawartość. Wydaje mi się, iż fabuła również poszła do przodu, bo prostu fajnie mi się ją śledziło. I dawno nie grałem w grę, której drugie przejście dawało mi tyle frajdy. Na minus po kilku godzinach nużący multiplayer.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.25
Na początku nieco trudno przyzwyczaić się do nowych zasad, ale jak już je ogarniemy i wprawimy się w tym szalonym tańcu, to pozostaje jedynie czerpanie przyjemności. Nie ma drugiej tak intensywnej strzelanki (przynajmniej wśród AAA), wymagającej ciągłej uwagi, pozostawania w ruchu i przy tym tak ogromnie satysfakcjonującej. Cała prędkość i intensywność doprowadziła ostatecznie do tego, że Doom 2016 jest już dla mnie za wolny. Do wad zaliczyłbym to, że łatwo zablokować się na elementach otoczenia/przeciwniku oraz obecność tylko JEDNEGO trybu multi.
wwad
Ekspert
2021.11.05
Nie wiem co jest ale mnie ta gra nie rusza.Wszyscy chwalą a ja się w tym nudzę od tego ganiania z potworami.Co mi po optymalizacji, ładnych lokacjach , RT, HDR i innych świetnie wykonanych bajerach jak nie czuję klimatu w tej grze.5 razy próbowałem, i po krótkiej chwili nie chce mi się w to grać, nie mogę się w tej grze jakoś przyjemnie zrelaksować.
Pitplayer
Ekspert
2021.07.28
Właśnie skończyłem Doom Eternal, platforma Xsx.Plusy:- Król optymalizacji! Chyba najlepiej zoptymializowany tutył na każdą platformę. Grałem w trybie RT i ma doskonałe 60fps. Ładowanie gry to jakieś 3-4s a po zgonie niecała 1s. Warto zobaczyć testy tej gry gdzie nawet w trybie 120fps niemal nie gubi klatek. Piękna sprawa niech się inni Devi uczą.- Ray tracing, nie robi na mnie szczególnego wrażenia ale tu są całkiem ładne odbicia, szczególnie na broniach- Gameplay bardzo przyjemny, szybki FPS, jednak trochę zmieniony, bardziej wymagający, trudniej podczas walki farmić amunicję i życie.- Grafika silnik IDtech jak w poprzedniku z 2016 bardzo mi się podoba- Zróżnicowane maszkary do ubicia z epickimi animacjami ich dobijania- Bossowie fajni, choć uważam że w 2016 lepsiMinusy:- Klimat niektórych lokacji niespecjalnie mi się podoba. Zniszczona Ziemia całkiem spoko ale te "zamczyska" w stylu dark fantasy i te wyrzucające nas trampoliny wyglądają jak wyjęte z Quake 3 arena. Zdecydowanie bardziej podobał mi się klimat Sci-fi Marsa bazy UAC.- To samo niektóre bronie, wyrzutnia rakiet i balista jakieś takie dark fantasy gdzie Gaus Cannon mega mi się podobała w poprzedniku. W zasadzie design każdej broni jest według mnie lepszy Doom 2016- Za dużo tego fikania, jakoś tam urozmaica gameplay ale częściej frustrująco ginąłem przy przemieszczaniu się pomiędzy lokacjami niż w walce. Mimo wszystko dla mnie to jedna z najlepszych strzelanin tej generacji, ot po protu mniej mi klimatycznie podeszła od poprzednika.
ogórekdamian
Ekspert
2021.07.17
Kolejna odsłona i kolejny raz udana siekanka, choć muszę przyznać, że pod koniec gry bardzo nie równy poziom trudności, który moim zdaniem jest za bardzo podkręcony, który na poziomie Dowal Mi dał mi ostro w kość.
mastarops
Ekspert
2020.12.08
Zawiodłem się niesamowicie, po świetnej jedynce rozwinięto wszystkie elementy które mi się nie podobały - nudne etapy między strzelaniem, więcej skakania, plus skakanie na czas, jeszcze mniej amunicji (wiem można sobie "wyciąć" z przeciwników, ale mnie to nie bawi), więcej dodatkowych pierdół, mnóstwo ekranów do rozwoju tego i tamtego, DODATKOWE ŻYCIA. Masakra, oczekiwałem prostej rozwałki w ciekawym świecie a dostałem zlepek bez sensu połączonych aren. Grając w Doom z 2015 przynajmniej miałem wrażenie, że ta baza ma jakiś sens, a to co jest tu ma zero klimatu.Może bym i to wszystko przebolał gdyby walka dawała satysfakcję, ale jedyne o czym podczas starć myślę to na jaką broń się przełączyć, patrze na paski zdrowia, zbroi, liczę amunicję i nie czuję się jak Slayer ... a tego od gry oczekiwałem :/
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Fenomenalna! Panie i Panowie, najlepszą grą doomopodobną znowu jest DOOM. Ta gra nie jest dla każuali - wymaga dużo skilla, a tempo jest szalone. Koniecznie grać na poziomie hard lub wyższym.
m4tekt
Ekspert
2020.10.13
Doom: Eternal 8/10Platforma: Xbox One XCzas ukończenia: ok 15hŚwietny fps! Dynamika, efektowność oraz efektywność walki jest tutaj na najwyższym poziomie. Gra bardzo ładna graficznie wraz z mocnym brzmieniem potęguje klimat produkcji i zachęca do odsyłania demonów, tam skąd przyszły. Rozwój postaci oraz arsenału jest łatwy i przyjemny w maksowaniu, a odnajdywanie sekretów daje sporo frajdy.Konstrukcja poziomom daje dużo możliwości prowadzenia potyczek i nie jest schematyczna. Fabuła nie stoi tutaj na pierwszym planie, ale sporo tłumaczy i nie jest zrobiona byle by być. Ogólnie bardzo dobra gra i liczę na kolejną część. Fajnie by było, gdyby ukazał ale duet Slayera oraz Master Chiefa w jednej grze.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2020.05.25
Piękny, metalowy, męski, włochaty, brutalny, szybki, świetnie zoptymalizowany. Ale jednocześnie przekombinowany i ostatecznie trochę gorszy od poprzednika. Tym niemniej to nadal jeden z lepszych współczesnych FPSów.
HETRIX22
Ekspert
2020.04.06
Przeszedłem o to co myślę:Fajnie, że twórcy zrobili to samo tylko lepiej. Grafika taka sama, ale projekt poziomów ciekawszy i dopieszczony. Fajnie się strzela, częściej występują elementy platformowe, które choć są strasznie łatwe to urozmaicają gre. Super, że dali też dużo easter eggów i możliość maksowania gry. Nowe elementy jak granatnik, miotacz ognia, unik itp itp dają pole do popisu dla wyjadaczy poprzedniej części. Na pewno nie bedą się nudzić. Co mi się nie spodobało to to samo co w poprzedniej części, czyli słabiutka fabuła, w ogóle nie satysfakcjonujące zakończenie, biedne animacje. Przechodzimy przez kilka poziomów zajmuje nam to conajmniej godzine, a w nagrodę dostajemy krótką animacje zabijania bossa jednym ruchem pfffff. Historia pompatyczna jak diabli, wszyscy się zachwycają Slayerem jakby orgazmów dostawali na samą myśl o nim. Motywacja do grania dalej była bo miało się stać coś fajnego, ale cały czas doświadczałem zawodów. Ocene dostaje o półpunkta wyżej za progresje w porównaniu do poprzednika 7.5.
pieterkov
Ekspert
2020.03.24
Mimo pozytywnych recenzji poprzedni doom był dużo lepszy. Ten doom to istna padaczka dla grup wiekowych 16-22 lata. Osoby starsze będą miały duży problem z czerpaniem radości z tej gry przez BŁYSKAWICZNY refleks którego ta gra wymaga. Nawet na normalnym poziomie trudności w ostatnich poziomach nie byłem już w stanie wykonywać opcjonalnych wyzwań, w których trzeba było zabijać minibossów w 30 sekund. Minibossów którzy byli nietykalni i trzeba było im idealnie w ułamku sekundy strzelić kiedy wykonywali atak (bo tylko wtedy się dało). Przypomina to dark souls, tylko, że na czas...Ogólnie marauder to chyba najgorzej zaprojektowany przeciwnik ever. Daje ułamek sekundy na reakcję i zazwyczaj otoczony jest hordami przeciwników, więc trudno tą reakcję na czas podjąć. Nawet gdy walczy sam to rusza się i atakuje tak szybko, że trudno nadążyć za jego chaotyczną teleportacją wokół nas, a do tego nasyła na nas barghesta który zasłania ekran animacją ugryzienia, a do tego jak jeszcze sami dostaniemy od maraudera w ryj to już wgl przez całą tą czerweń i szczęki na ekranie nie widzimy nic, co kończy się tylko dostawaniem raz za razem i zgonem przez brak możliwości leczenia się. A do tego na maraudera nie działa bfg9000 bo... tak :) Nawet jak skitrałeś najpotężniejszą broń w kosmosie to i tak byle pinduś zasłoni się przed nią tarczą energetyczną :)))Ta gra to niestety ciągle bieganie za zdrowiem i amunicją (glory kille i piła).Przez cały ten chaos praktycznie nie ma mowy o jakiejkolwiek taktyce podczas walk, bo nasze oczy ledwie nadążają celować i wybierać półki na które wskoczymy. Po prostu biegamy w kółko nie wiedząc co się dzieje, strzelamy do wszystkiego co się rusza czym popadnie aż braknie nam amunicji i musimy przejść na piłę tarczową by wygenerować nieco amunicji (której ciągle brakuje nawet po 4 ulepszeniach).Co gorsza fabuła tutaj praktycznie nie istnieje - wszystko co ciekawe i związane z lore gry musimy czytać w nudnych tekstach zapisanych paskudną czcionką w sekretnych znajdźkach. Gdyby to chociaż były audiologi...Jak to ma być gra roku to rynek gier upadł...P.S. Elementów platformowych wcale nie jest za dużo (no chyba, że szukamy sekretów). Zazwyczaj to proste kilka skoków, trwa to może ze 30 sekund na kilka-naście minut normalnej walki zwiedzania.
Herr Pietrus
Gracz
2021.01.06
Kupiłem, zachęcony opiniami, myślałem, że jednak moje odczucia na temat tej gry są błędne...To jest jakaś parodia FPS-a!Chciałbyś się pobawić strzelaniem? Nic z tego, bo notorycznie brakuje ci amunicji! No dobrze, poświęcisz się, i zamiast strzelać, będziesz wszystkich słabych przeciwników rozcinał piłą, żeby zebrać troche pestek... Nic z tego, bo w pile notorycznie kończy się paliwo! ROTFL No dobrze, to może chociaż da się tej amunicji i zdrowia nazbierać do oporu podczas wolniejszych fragmentów gry? Nic z tego! Magazynek jest na tyle mały, żeby zniszczyć jakikolwiek flow podczas walki. LOL Widzisz kilkunastu przeciwników, chciałbyś ich rozsmarować na ścianie tym fajnym karabinem? Chyba oszalałeś! Przecież zaraz spotkasz jakiegoś mini-bosa, w którego wpakujesz 3/4 magazynka skacząc jak małpa, bo gość trafia w ciebie ze 100% skutecznością z drugiego końca planszy. :DPo świetnym DOOM-ie 2016 to jest jakiś ponury żart, absolutna tragedia. Nie wiem kto projektował tym razem gameplay i co mu przyszło do głowy, ale jeśli uważacie, że druga część nowego Wolfa była marnym sequelem, to powiadam wam, mało jeszcze w życiu widzieliście.Dawno się tak nie zawiodłem na grze.Chaos, chaos, chaos, ciągłe paniczne poszukiwanie amunicji, kontrolowanie poziomu paliwa, giwery, których praktycznie nie czuć... sto różnych elementów wrzuconych do jednej gry, w której nie ma najważniejszego elementu - przyjemnego strzelania.To nieprawda, że jeśli podobał ci się Doom 2016, możesz kupować Eternal w ciemnoWręcz przeciwnie, nie kupuj go pod żadnym pozorem, srogo się zawiedziesz.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
manek23
Ekspert
2023.09.03
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.03.06
ereboss
Ekspert
2022.02.01
Butryk89
Ekspert
2021.10.15
Bigos-86
Ekspert
2021.06.30
SULIK
Ekspert
2020.10.03
Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2020.06.29
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2020.04.10
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2020.03.28
Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2020.03.23
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (178 664)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
99% rekomendacji (209)
PC Gamer
James Davenport
Tom's Guide
Sarah LeBoeuf
Game Rant
Dalton Cooper
GamesBeat
Dean Takahashi
IGN
Giovanni Marrelli
herytonek Chorąży
Zrobiłem od razu podejście do Eternala po Doomie 2016, i oczywiście nie zawiodłem się XD Solidna strzelanka, dająca frajdę z każdego zabitego przeciwnika, sama gra ma o wiele szybszą dynamikę walki niż w poprzedniej edycji, tutaj nie ma powolnego podchodzenia do mobka, tutaj trzeba się zmierzyć w oko w oko, oraz być szybkim XD i tutaj może się to nie spodobać większości graczom, poziom tutaj jest o wiele wyższy, przeciwnicy latają za graczem, tyrają go do śmierci, i trzeba być mocno czujnym XD arsenał pukawek jest adekwatny, nie za dużo nie za mało.
Bardzo dobry shooter - 8,5/10
waldemar.lajszner Junior
W porównaniu do Doom'a z 2016 wypada nędznie. Grafika, dźwięk ok, ale... No właśnie to ALE. Dziwny poziom trudności. Na najłatwiejszym demony gówno co zrobią, są tarczą strzelniczą. Ale już na dowal mi areny ciężko ogarnąć. Już nie wspomnę o wyższych poziomach. Dalej - potrzeba amunicji, której ciągle brakuje - użyj piły by ją uzyskać na wrogach. Co za bzdura. Mapy są jakieś dziwne; aby gdzieś się dostać trzeba powydziwiać. No i wisienka na torcie. Ta gra to Tomb Raider czy hity zręcznościowo - platformowe rodem z Commodore 64, np. Giana Sisters? Co to kurwa ma być?!? Jakieś drążki do skakania, platformy do łapania się, i skakania dalej. TO MA BYĆ DOOM!!! Zero kombinowania, maksimum rozpierduchy. Gdzieś ta gra się pogubiła i straciła ducha poprzedniej odsłony. Jak dla mnie Doom z 2016 9/10, to coś - 5/10. Dodam, że początek wydawał się obiecujący, potem coraz gorzej. Uninstall. Szkoda nerwów.
kaczy316 Chorąży
Powiem tak od razu po Doomie z 2016 zagrałem w Eternala i spodziewałem się tego samego, a dostałem coś czego mi brakowało w Doomie z 2016 roku właśnie czyli świetnie opowiedzianą fabułę i w ogóle mega dobrą warstwę fabularną i narracyjną, jeszcze lepsze walki i możliwości, tempo było giga szybkie i pasowało to do tej gry, no ogólnie mega dobrze to wyszło, ale po kolei.
OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY FABULARNE!
Mechaniki gry: Zacznę od tego, bo tutaj jest najwięcej jeśli chodzi o rozpisywanie się, a nie chcę stracić weny, więc lecimy, mechaniki gry są niesamowicie satysfakcjonujące, są zrobione w taki sposób, że wszystko chcę się robić wszystko zbierać i ulepszać, ze wszystkiego korzystać, bo wszystko jest przydatne, strzelanie jest zrobione super, każda broń ma inny feeling i nawet jak mamy dwie strzelby to czuć, że to są dwie różne strzelby, moją ulubioną bronią był karabin plazmowy oczywiście, bo miał jak dla mnie najlepszy dodatek czyli to przegrzewanie i naładowanie tego wybuchu plazmowego czy coś w tym stylu już nie pamiętam jak to się nazywało, ale było to mega dobre i przydatne prawie zawsze, bo co chwila mieliśmy sytuację, gdzie mega dużo wrogów Cię otacza czy przygważdża do ściany, a Ty sobie ładujesz karabin zadając im obrażenia z normalnych strzałów, a potem pyk obszarowy wybuch i te mniejsze to znikają na strzała, a te potężniejsze demony dostają mega duży damage i się potrafią zachwiać co Ci daję czas na ogarnięcie się, naprawdę mega mi się to podobało, karabin zwykły był dla mnie zbyt słabo, rzadko go używałem, używałem go głównie wtedy jak uważałem go za potrzebny, a głównie to było wtedy kiedy tryb snajperski się przydawał czyli do zestrzelenia wieżyczki u demona mózga i czy działek u tego z plecakiem odrzutowym, a przynajmniej ja go tak nazywam i.....na tym zastosowania się kończyły dla mnie, wolałem zdecydowanie działko obrotowe, które było przepotężne, ale szybko kończyła się wtedy amunicja, strzelby w sumie też w pewnym momencie przestałem używać, jedynie jak mi się w ulubionych broniach amunicja kończyła to wtedy, ale trzeba przyznać, że strzelba miała super obydwie dodatkowe funkcje i to że zamieniała się w automatyczne działko na śrut i to, że była granatnikiem, dobrze to działało, rakietnica no jak rakietnica bardzo dobrze działała na te większe i największe demony, ale szybko rakiety się kończyły, dobrze, że w tej części dali piłę i dzięki niej można odzyskiwać amunicję, z drugiej strzelby mówiąc wprost to korzystałem tylko jak walczyłem z najeźdźcą, bo była szybka i zadawała spory damage i na jednego wroga to jest spoko, ale na całą hordę to tak kiepsko, ale z najeźdźcą właśnie ładnie dawała sobie radę, bo tam liczyła się właśnie szybkość i duży damage z bliskiego dystansu na raz, a to ta strzelba zapewniała, z tego podpalacza czasem sobie skorzystałem jak o nim sobie przypomniałem, ale też nieczęsto, granaty były świetne, szczególnie po ulepszeniu w pełni tak samo te wybuchowe jak i zamrażające, mega pomagały w walce, gdzie ciężko było z tempem wyrobić przez ilość wrogów, z reszty sprzętu mało korzystałem, bo ciężko o amunicję i zazwyczaj zostawiałem na tych potężnych przeciwników i to jak już ciężko mi było wyrobić czyli mowa o BFG, Mieczu, nawet ta balista to niewiele z niej korzystałem, ale była dobra solidna mimo wszystko, po prostu jak miałem do wyboru to wolałem karabin plazmowy, a to ta sama amunicja, a uważałem, że karabin więcej robi z tym samym zużyciem amunicji, także lepiej mi siedział i to był główny powód, że balisty mało używałem, no i pomimo tego, że działko obrotowe mi się podobało to też było głównie na potężniejsze demony, bo szybko się amunicja w nim kończyła, a z Demaykra to chyba ani razu nie skorzystałem xD, zapominałem o nim kompletnie, wolałem już BFG. Z reszty mechanik, ulepszanie ogólnie tych broni, stroju pretora i swoich statystyk jak życie, ilość amunicji i pancerza no zrobione też bardzo dobrze i przejrzyście, ogólnie to pamiętam jak oglądałem u jednego youtubera jak to wygląda, to bałem się, że tego nie ogarnę, bo tyle tu ulepszeń mechanik, a wszystko jest mega proste i przejrzyste, także plus dla twórców i co więcej zdecydowana większość ulepszeń jest mega przydatna, są takie, które ulepszyłem, bo akurat miałem zasoby i po prostu, żeby mieć wszystko, ale była ich zdecydowana mniejszość moim zdaniem, także to też mega plus, bo ciężko o grę obecnie, gdzie większość ulepszeń się mega przydaję, twórcy mam wrażenie w wielu grach idą na łatwiznę i dają jakieś kompletnie nieprzydatne rzeczy albo po prostu nie pasujące do mojego stylu rozgrywania danej gry, a w Doomie Eternal tego kompletnie nie było czuć, widać było, że wiedzą czym chcę być ta gra i co może pomagać w różnych stylach w tym i w moim. Znajdźki....nie wiem czy znam przyjemniejszą grę, w której tak dobrze mi się szukało znajdziek, znalezienie tego dawało mega satysfakcję i zazwyczaj coś przydatnego, że znajdźki w wielu przypadkach nie były jedynie do odhaczenia, a po prostu dawały Ci jakieś ulepszenia czy zasoby do zrobienia ulepszenia i takie znajdźki lubię najbardziej, ogólnie to wymaksowałem wszystkie poziomy, wszystkie znajdźki, wszystkie wyzwania, wszystkie walki zrobione nawet te dodatkowe, tak się wciągnąłem w to wszystko, tak mi się to podobało, z czasem można odblokowywać takie ulepszenia, że te znajdźki same się pokazują na mapie, ale na poziomie też jest taka automapa, której jak użyjesz to Ci się pokazują, drogę trzeba samemu znaleźć, ale nie jest to ciężkie, czasem trzeba pomyśleć, czasem pójść dalej, a najbardziej podoba mi się to, że nawet jak pominiesz coś to jeśli znalazłeś automapę to przed zakończeniem każdego rozdziału odblokowujesz szybką podróż i możesz się cofnąć, to jest świetne według mnie, kurde no naprawdę nie wiem co tu mogę powiedzieć, wszystko co zostało zaimplementowane w tej grze jest mega przydatne, nie zauważyłem żadnej zbędnej rzeczy, znalazłem wszystkie znajdźki na wszystkich poziomach i w fortecy zagłady i....jest mi mało xD, jakie tu jeszcze są mechaniki, mogę jeszcze napisać o demonach, gdzie każdy ma inne ataki, inne combosy, po prostu każdy demon jest inny, spotkamy tutaj stare demony, ale nowe też się chyba jakieś pojawiły, jak chociażby Najeźdźca, tempo walki jest o wiele szybsze i dobrze to robi tej grze według mnie, nowe zabójstwa chwały wyglądają super no i nie wiem to chyba wszystko, nie ma w tej grze żadnej mechaniki, która była by zbędna, a każda wygląda super i jest przydatna na swój sposób zdecydowanie, walki z bossami też bardzo dobre i przemyślane według mnie, a i jeszcze sekwencje platformowe trochę można powiedzieć, nie wiem dla niektórych One są zbędne i rozumiem to, bo Doom nigdy takim czymś nie był, tam się leci od walki do walki bez zbędnych przemyśleń, lecisz i nawalasz kolejne demony, tutaj twórcy trochę od tego odeszli i ja ogólnie jestem jednak chyba w tej mniejszości o ile w ogóle ktoś tak uważa, że sekwencje platformowe mega dodają tej grze i wpasowały się fajnie w klimat, mi się podobały, ale ja ogólnie lubię takie sekwencje, więc rozumiem jeśli komuś się nie podobały, ale jednak zrobione były dobrze i przemyślanie.
Fabuła i klimat: Zazwyczaj zaczynam od fabuły, ale tutaj chciałem zacząć od mechanik, które były tak dobre i satysfakcjonujące, że chciałem się dobrze i solidnie rozpisać, ale lecimy z fabułą, po Doomie z 2016 nie spodziewałem się niczego wyjątkowego, spodziewałem się, że też po prostu polecę z typową nawalanką i będę przechodził kolejne poziomy nie zwracając uwagi na to co dzieję się w tle fabularnym, a tu jednak NIE! Doom Eternal fabularnie wznosi się na zupełnie nowy poziom, narracja jest genialna, co chwila mamy jakieś rozmowy i wstawki fabularne, cut scenki, wyjaśnienia, znowu mamy Vege i w pewnym momencie nawet Hayden do nas wraca, Slayer ma mnóstwo motywacji, żeby ocalić ziemię, a przy okazji robić to co kocha i uwielbia czyli rozwalać kolejne demony, fabularnie tak bardzo się w to wciągnąłem, że tylko czekałem co będzie dalej, ale zarówno fabuła jak i mechaniki wciągnęły mnie niesamowicie, mega dobrze się tego słuchało, a Polski dubbing też był super, nie ma na co narzekać zdecydowanie, klimacik? Genialny, czułem tę powagę jaka istnieję, to zagrożenie dla ziemi, dla ludzkości i to jak potężna jest Khan Maykr oraz Ikona Grzechu, ogólnie no świetnie napisana fabuła i same postacie, których oczywiście nie ma za wiele, ale mega mi się to podobało, Slayer dalej w formie i jest świetny, a przede mną jeszcze kolejna część!
Grafika: Grafika myślałem, że będzie podobnie jak w Doomie 2016, ale NIE zdecydowanie nie, grafika jest o wiele lepsza i przyjemniejsza dla oka, widać, że same animację też są poprawione i ogólnie lepiej się to wszystko prezentuję, nic dodać nic ująć.
Optymalizacja: Bardzo dobra, nie miałem spadków FPSów nawet w walkach, wszystko ładnie płynnie chodziło, a grałem na PC, jedynie 2 razy mnie wywaliło do pulpitu, ale nie mam pojęcia czemu, jak na kilkanaście godzin gry to i tak nie jest wiele, dobrze, że checkpointy są dość często.
No i tak na koniec dodam, że cieszę się, że ostatecznie jej nie odpuściłem, bo wkurzyłem się jak zobaczyłem, że jakieś kolejne konto trzeba zakładać i nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to czy da się to jakoś obejść i już sobie powiedziałem "A ludzie różnie piszą o tej grze to trudno, chyba nic nie stracę jak nie ogram" W jakim ja wtedy byłem błędzie i jak bardzo się cieszę, że przypadkiem właśnie chyba tutaj na tym forum i w tym chyba wątku trafiłem na gościa, który napisał, że "Musiałem wyłączać wi fi/internet w playstation, żeby móc w to grać" czy jakoś tak i miałem takie...."nieee to nie może działać.....ale może....." No i kurde zadziałało xD, jak nie ma podłączenia do internetu to po uruchomieniu gry nie włącza Ci się przymusowe zalogowanie/rejestracja tylko normalnie wyskakuję, że nie masz połączenia z internetem i brak możliwości korzystania z funkcji sieciowych, a potem normalnie uruchamia Ci się menu xDDD 300 IQ, losowo na to wpadłem czytając po prostu komentarze tutaj, także dzięki ziomeczku, bo dzięki Tobie wiele bym stracił, a ta gra jest świetna i wybiła tę serię na wyżyny moim zdaniem, a przynajmniej w moim odczuciu!