Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Doom Eternal
Doom Eternal
Doom Eternal Game Box

Najciekawsze materiały do: Doom Eternal

Doom Eternal - poradnik do gry
Doom Eternal - poradnik do gry

poradnik do gry24 marca 2020

Poradnik do Doom Eternal to kompendium wiedzy o tej produkcji. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje o rozgrywce oraz zapoznasz się z trybami gier. Całość uzupełnia aneks z opisem sterowania i wymagań, a także dział najczęściej zadawanych pytań.

Recenzja gry Doom Eternal – demon tkwi w szczegółach
Recenzja gry Doom Eternal – demon tkwi w szczegółach

recenzja gry17 marca 2020

Światowa premiera 20 marca 2020. Doom Eternal ulepsza i dodaje do poprzedniej odsłony tyle, że momentami aż przesadza. Na szczęście w kwestii eksterminacji demonów nadal nie ma sobie równych. W tej konkurencji Slayer oferuje „wieczną” gwarancję jakości.

Steam Deck obsługuje ray tracing dzięki aktualizacji
Steam Deck obsługuje ray tracing dzięki aktualizacji

wiadomość4 marca 2023

Konsola przenośna Valve otrzymała aktualizację Steam Deck OS 3.4.6 Beta, która umożliwia włączenie technologii ray tracing w grze Doom Eternal. W planach jest wprowadzenie wsparcia dla DXR.

Zobacz trailer Dooma 4, który nie powstał; to byłaby mocna rzecz
Zobacz trailer Dooma 4, który nie powstał; to byłaby mocna rzecz

wiadomość4 marca 2023

W sieci pojawił się niepublikowany dotąd teaser Dooma 4, czyli skasowanej odsłony cyklu. Pokazuje on m.in. mocny klimat horroru, w który celowało wtedy studio id Software.

Humble Choice na styczeń spodoba się fanom rasowych FPS-ów i RPG [Aktualizacja]
Humble Choice na styczeń spodoba się fanom rasowych FPS-ów i RPG [Aktualizacja]

wiadomość2 stycznia 2023

Oferta Humble Choice na styczeń 2023 roku jest już dostępna. Fani FPS-ów i RPG mogą ostrzyć zęby – w paczce są Doom Eternal oraz Encased.

PS4
PC
XONE
Switch
PS5
XSX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.03.2020 10:28
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1191507
24
Legend

>Alex uważa grę za 10/10 i grę stulecia
>Ktoś ma inne zdanie
>Alex wyskakuje z tekstem że nie gra się bez HDR bo HDR zmienia wszystko w grze (mechanikę, muzykę, gameplay no wszystko)

Wszystko się zgadza w wątku o grze aaa.

A nie, brakuje jeszcze Hydro zntekstem, że powinien być zakaz grania w takie gry w rozdzielczości niższej niż 4k albo bez VR.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2020-03-22 10:29:32
21.03.2020 18:33
matib1012
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
matib1012
7
Legionista
6.5

Po kilku godzinach gry stwierdzam że jest to moje największe rozczarowanie z jakim musiałem się zmierzyć w przeciągu ostatnich kilku lat. Pierwsze wrażenie jest naprawdę obiecujące i gra wciąga przez te powiedzmy pierwsze 30 minut ale potem jest już coraz gorzej. Doom Eternal to po prostu dziwaczne połączenie Fortnita, Portala i parkouru z Dying Light. Serio, w grze jest za dużo elementów logicznych, a żeby przejść dalej twórcy zmuszają nas do skakania po poręczach, używania double jumpa i dasha żeby złapać się sciany jak jakiś Spider Man. Owszem, takie elementy w grach są potrzebne ale nie do jasnej anielki w Doomie gdzie najważniejsze jest zabijanie! Ale do frustracji nie przyczynia się jedynie to, ooo nie. Chyba najgorszą rzeczą jaką zrobiło ID Software było zmniejszenie ilości amunicji do poziomu dosłownie jednego i pół magazynka. Nie da się po prostu cieszyć z zabijania bo po 20 sekundach chaosu na ekranie jesteś zmuszony uciekać w pogoni za amunicją. Wspomniałem o chaosie, ano owszem były momenty w których byłem dosłownie zasypany ilością treści która działa sie na monitorze. Do chaosu przyczynia się również bardzo nieczytelny HUD i ilość wyposażenia którym jesteśmy obdarzeni. Doceniam pomysł dodania miotacza ognia albo krwawej pięści ale to jest po prostu zbyt dużo pomysłów które upchnięte są na siłę i powodują frustrację bo twórcy praktycznie zmuszają nas do używania ich bo bez nich będzie ciężko sobie poradzić z hordą demonów. Dodając to do gry mam wrażenie że twórcy kompletnie zapomnieli o najważniejszym, czyli o giwerach. Ich po prostu nie czuć. Nie mają kopa, ciągle brakuje do nich amunicji i są najzwyczajniej w świecie nudne. Podsumowując recenzję w podpunktach:
+oprawa audiowizualna
+rozbudowywana historia Slayera
+modele demonów są na bardzo wysokim poziomie

-puste strzelanie które nie daje satysfakcji
-zbyt duża ilość pomysłów, zagadek i wyposażenia które na siłe zostały upchnięte i zamiast dawać zabawe frustrują
-parkour parkour i jeszcze raz parkour, kto na to wpadł?
-design poziomów mimo że graficznie piękny tak gameplayowo w kółko zmusza do parkoura i rozwiązywania zagadek
-AI demonów jest gorsze niż to w Doomie 2016, demony po prostu w ciebie wbiegają albo zabijają się same
-ILOŚĆ AMUNICJI A RACZEJ JEJ BRAK - NA LITOŚĆ BOSKĄ TO DYNAMICZNY SHOOTER A NIE BATTLE ROYALE
-polski dubbing woła o pomstę do nieba
-źle zbalansowane obrażenia i wytrzymałość demonów, żeby zabić prostego Zombiaka trzeba czasami wystrzelać 3 pociski ze strzelby (trafione!) które niestety są na wagę złota.
Do mojej recenzji pewnie możnaby dodać jeszcze wiele innych lepszych lub gorszych stron. Finalnie mogę powiedzieć że jest to gra w skórze Dooma która straciła ducha pierwowzoru na rzecz debilnego skakania, zagadek i po prostu frustrującego gameplayu.

01.04.2020 17:00
👎
6
odpowiedz
1 odpowiedź
razor92pl
11
Pretorianin

Doom 2016 był bardzo fajną i przyjemną grą, która miała dobrze zaprojektowane poziomy, była przemyślana, a walki były tak skonstruowane, że opracowana strategia, jeśli przyniosła efekt - dawała ogromną satysfakcję. Tu coś takiego jak strategia po prostu nie istnieje.

Wszystko polega na bieganiu jak szalony po mapie, rozcinaniu najsłabszych demonów, by mieć cały czas amunicję i zmienianiu broni by nawalać we wszystko co się rusza adekwatnym sprzętem - na giganty jedno, na słabe skrzydlaki coś innego.

Tu nie miałem satysfakcji - tu miałem frustrację, gdy pojawiała się kolejna, coraz to trudniejsza fala demonów, musiałem wówczas dalej biegać jak szalony, jeszcze szybciej, a satysfakcja pojawiała się dopiero wtedy gdy pojawiła się informacja o zapisie gry, gdy było "po wszystkim". Z czego ta satysfakcja była o wiele mniejsza i chwilowa, w porównaniu do frustracji, która towarzyszyła większości gry.

Jak wspomniałem - projekt map też mi się nie podoba. Nie zachęcił mnie ani trochę do eksploracji. Elementy platformowe byłyby fajne, gdyby wymagały od gracza "ruszenia mózgiem" (ah, brakuje mi takich gier jak Portal). Jedyne czego te elementy od gracza tutaj wymagają to naciśnięcie spacji w odpowiednim momencie, bo sama trasa wyznaczona jest jak po sznurku, rzucającymi się w oczy fragmentami ścian do których "trzeba się przykleić".

Kwestie techniczne - tu też paradoks. Gra wcale ma niemałe wymagania by płynnie pograć, a na najwyższym poziomie graficznym.... nie robi na mnie żadnego wrażenia. Stwierdzenie, że wygląda jak doom z 2016 byłoby przesadą, owszem. Potwory wyglądają lepiej. Tekstury też, są ostre i na 4k różnice widać. Ale to wciąż FPS, którego rozgrywka toczy się na wcale nie tak dużych mapach. Gry z dużym otwartym światem, gdzie krajobrazy powodują opad szczęki (ot choćby RDR 2) mają prawo wymagać dobrego sprzętu, no ale nie FPS z grafiką która wciąż zostaje w tyle za innymi nowymi produkcjami.

Jedno jednak tej grze zawdzięczam - trening wytrwałości, bo doszedłem do wniosku, że skoro wydałem na to 175 zł i męczyłem się do połowy gry, by stracić nadzieję, że później będzie lepiej, to jednak kasa wydana i czas na pierwszą połowę stracony, więc warto już przebrnąć do końca. No i to dało mi już satysfakcję - temat skończony i nigdy więcej tej gry nie włączę :D

Spotkałem się z opiniami, że to nowy standard gier FPS. Eh, jeśli to ma być fundament nowego standardu, to zakończę swoje przygody z graniem.

Szkoda, po Doomie 2016 i Preyu miałem duże oczekiwania, w ciemno kupiłem preorder. Przy kolejnym doomie bądź nowym preyu tego błędu nie popełnię. Najpierw przestudiuję filmiki z gameplayu na YT. Nie recenzje, gameplaye.

Na początku chciałem wystawić ocenę 6 ze względu na to, że wciąż jest sporo gorszych gier. Jednak nie będę patrzył przez pryzmat innych gier, szczególnie takich robionych przez mniejsze studia, z mniejszym budżetem, od których wiele nie oczekiwalem, bądź nawet o nich nie wiedziałem. Tutaj znalazłem w restauracyjnym menu drogą potrawę, która na podstawie składników powinna mi smakować, kelner polecał, a ja się rozczarowałem. Zatem ode mnie 5.5

post wyedytowany przez razor92pl 2020-04-01 17:00:24
15.01.2021 21:42
kolafon
👎
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
kolafon
71
Abatur
6.0

Doom - król strzelanek powrócił. Zaraz, czy na pewno król?

Na początek ustalmy pewne fakty - Id Software to ekipa, która bezdyskusyjnie robi najlepszy gunplay w branży. Inni mogą się jedynie wzorować i próbować ich doścignąć. Kto twierdzi inaczej, temu należy się plaskacz na twarz, by zastanowił się co mówi. Doom 2016 był świetny i to był bardzo udany restart serii - chyba nikt nie ma wątpliwości... Ok, czyli mamy fundament mojej opinii o Doomie.

Po tym jak świetnie się bawiłem w poprzedniej części Dooma, oczekiwałem na kontynuację. Mój apetyt zaostrzył Rage 2, gdzie Id Software, jak wiadomo, robili właśnie gunplay. I to był najlepszy element tej gry. Zawierał wszystko co trzeba - potężne gnaty do strzelania, tempo, movement, sterowanie i dzika satysfakcja z zabijania. Wszystko wskazywało na to, że twórcy są w świetnej formie i wróży to dobrze na przyszłość, czyli na premierę Eternala.

I oto wreszcie zainstalowałem z Game Passa nowego króla i... i cieszę się, że mam go w Game Passie, bo gdybym kupił na premierę to bym się mocno wkurzył.

Ja nawet rozumiem twórców, którzy chcieli coś zmienić, nie robić takiej samej gry jak poprzednio, że przecież Doom już w swojej historii miał zaskakującą woltę w stronę horroru, czyli Doom 3. Ba! Ja bardzo dobrze wspominam trzecią część i mam do niej duży sentyment ponieważ ukształtowała mój gust na wiele lat.

Ale Eternal to jest część, delikatnie mówiąc, co najmniej kontrowersyjna. Kontrowersyjna dlatego, że pożeniono tu strzelankę z platformówką. Tak! Elementy platformowe nie są urozmaiceniem rozgrywki tylko ważnym jej elementem. Nie raz czułem się jak w Tomb Raiderze zastawiając się, gdzie teraz mam wskoczyć, jak przedostać się na tamtą półkę albo czy dolecę na tą platformę. Mimo wszystko jest to wykonane całkiem poprawnie, więc ok, niech będzie, jestem w stanie nawet czerpać z tego jakąś drobną przyjemność.

Ale nie jestem w stanie czerpać przyjemności ze strzelania. O zgrozo! Niestety znerfiono bronie, ograniczono do minimum amunicję, dodano słabe punkty przeciwnikom. Pojawił się więc element taktyczny.
Trzeba w biegu zmieniać bronie, modyfikacje, celować w czułe punkty, używać piły by pozyskać aminucję, ognia by uzyskać pancerz, zabójstwa chwały by odzyskać zdrowie. I ani na moment nie można się zatrzymać, bo jesteś od razu martwy. Gra jest wściekle trudna.
Z grubsza wygląda to tak, że wchodzisz na arenę i wszyscy wrogowie zaczynają, nie, nie strzelać, oni zaczynają NAPIERDALAĆ w ciebie wszystkim co mają i jeśli zechcesz przymierzyć z przybliżenia w wieżyczkę Arachnokluba, czy jak tam się nazywa, to już szarżuje na ciebie Rycerz Piekeł, rakietami walą Antropokluby i Cacodemony z powietrza. Chaos, biegasz jak w amoku, czacha dymi.
Nie mogę postrzelać z ulubionej broni. Nie mogę po prostu nafaszerować z ciężkiego działa kogo chcę, bo to się nie uda, szkoda amunicji, czasu i w ogóle nie masz wtedy szans.

Niestety, nie ma dla mnie w tym frajdy. Rozumiem pomysł na grę, ale uważam że był nietrafiony. Rozumiem, że ktoś może się świetnie bawić, że odnajdzie w tym satysfakcję, ale to nie dla mnie. Szkoda. Duże rozczarowanie.

24.03.2021 09:00
kolafon
👍
4
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
71
Abatur

Boże, jak mi jest głupio, jak mi jest wstyd.
Parę komentarzy wyżej wystawiłem swoją ocenę i napisałem swoją recenzję. Chyba nigdy w życiu tak się nie pomyliłem co do gry.
Tamten komentarz pisałem po rozegraniu niewielu, max kilku godzin kampanii. Nie podobało mi się to, co zobaczyłem i byłem pewien, że już nie będę grał.
Ale następnego dnia zasiadłem do kompa i postanowiłem sobie jeszcze trochę postrzelać. I nie wiem co się stało t, nie wiem co się zmieniło, jak to wyjaśnić.
Po prostu coś kliknęło, zacząłem czuć tempo, rytm tej gry i rozumieć gameplay, choć wcześniej wydawało mi się, że wiem jak grać. Resztę kampanii po prostu pochłonąłem i jestem mega zadowolony.
Po prostu trzeba przebrnąć przez pierwsze 2-3 misje aż wszystkie klocki wskoczą na swoje miejsce i wtedy zaczyna się szalona jazda.
Jeśli Doom 2016 był świetny, to Eternal jest ostateczną formą doskonałego fpsa, nową jakością i wzorcem dla innych developerów. No, może przesadzam z tą doskonałością, bo pojedynki z bossami nie dorównują reszcie gry, są niezbyt kreatywnie zaprojektowane i łatwe oprócz ostatniego bossa, który powstał tylko po to, żeby wkurwiać ludzi.
Cała reszta, czyli gunplay, projekt poziomów, sterowanie, rozwój ekwipunku, projekt przeciwników to wszystko jest na najwyższym poziomie.
Ten komentarz piszę już na chłodno, dawno po skończeniu kampanii, by znowu nie palnąć durnej oceny jak wcześniej.
Niestety nie mogę zmienić już oceny, a szkoda bo dzisiaj dałbym 9. Mogłaby być dycha, ale pojedynki z bossami są słabo zaprojektowane i coś z muzyką stało się w tej części. Soundtrack z poprzedniego Dooma słucham co jakiś czas, pełno tam hiciorów jak Rip&Tear, a w Eternal muzyka jest ledwo zauważalna. Coś poszło nie tak, dlatego chyba Mick Gordon pokłócił się z Bethesdą i zakończył współpracę. Szkoda, bo to mój ulubiony autor muzyki do gier.

Moja ostateczna ocena to 9

27.03.2021 16:19
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
60fps
6
Legionista
Wideo

Zestawiłem rozgrywkę z Doom Eternal z Rage 2, aby sprawdzić która gra jest lepsza:

[link]

08.04.2021 18:30
😍
2
odpowiedz
zanonimizowany441993
63
Konsul
9.0

Jestem świeżo po skończeniu nowego Dooma i co to była za przejażdżka. Dawno tak dobrze się nie bawiłem. Co nowy Doom robi dobrze?

Gra poprzez swoje mechaniki ograniczonego ammo, odzyskiwania życia i tarczy, zmusza nas do używania wszystkich broni oraz używania, dosłownie, wszystkich innych mechanik (granatów, podpalenia). Jak połączymy to wszystko to wychodzi nam genialny gameplay, gdzie skaczemy, tniemy słabe mobki piłą, następnie zmieniamy na snajperkę aby odstrzelić działka jednemu z potworów, dashem podlatujemy do kakodemona, aby nafaszerować go bombą samoprzylepną z shotguna, którą się dławi i wybucha, grupę potworków zamrażamy i faszerujemy rakietami, za co odzyskujemy życie, później wyciągamy legendarny miecz i tniemy największe potwory na pół, kończąc strzałem z BFG anihilując wszystko po drodze. Mechanik jest mnóstwo i jak tylko opanujemy je wszystkie płynnie używać, gra płynie i gra się w to wspaniale. Tempo walk jest szalone. Grafika jest świetna, mięcho odrywane od potworów, rozczłonkowane truchła latające w powietrzu, czuć moc broni, kiedy np. z bliska last hitujemy dużego potwora dwururką i zostaje po nim czerwona plama i truchło. Lokacje są świetne, elementy platformowe są oddechem pomiędzy potyczkami z demonami. Ogólnie jestem zachwycony 9/10.

post wyedytowany przez zanonimizowany441993 2021-04-08 18:33:48
29.04.2021 14:53
odpowiedz
dragon1321
5
Junior

Witam. Mam takie pytanie odnośnie Dooma. Jak gram to po jakimś czasie wywala mnie z gry na misji Piekło na Ziemi Exultia czy jakoś tak się nazywa misja. Czym to jest spowodowane? czy jest to wina gry i ma gdzieś błąd czy wina sterowników i muszą być starsze zainstalowane? Sterowniki mam najnowsze od grafiki.

Laptop to Lenovo Legion
Procesor Intel Core i5 10300H 2,5 GHz
Pamięć 16 GB
Grafika GeForce GTX 1660 Ti
Windows 10 Pro

28.05.2021 20:05
👍
odpowiedz
DziwnyCzlowiek
0
Junior

kocham tę gre , ale za droga

13.08.2021 13:42
Joey
odpowiedz
Joey
2
Centurion

Nie uratujecie ludzkości, bo już jej niema:). Miazga fps. Bardzo mocne 8.5/10. Elementy platformowe mi mega podeszły. Ponieważ uwielbiam Ghosrrunnera i Mirrors Edge.

10.10.2021 21:54
😁
odpowiedz
bolek2018
59
Generał

Pękło Denuvo ze wszystkimi dwoma DLC. Czekamy aż Becia zdejmie ten syf dla uczciwych graczy. No ale może się tak zdarzyć że już nie zdejmie... Biorąc pod uwagę poprzednią odsłonę (gdzie Denuvo usunęli po kilku miesiącach od premiery) i podstawkę która już na początku była dostępna bez Denuvo - może się tak zdarzyć zatem zobaczymy.

post wyedytowany przez bolek2018 2021-10-10 21:57:00
02.11.2021 14:00
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1365373
4
Pretorianin

Czy fabularnie trzeba znać poprzedniczkę? Odpowiadając w ciemno - tak, fabuła w Doomie ma dla mnie duże znaczenie, ale nie chce mi się grać w 2016.

05.11.2021 17:40
😢
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
106
Generał
5.0

Nie wiem co jest ale mnie ta gra nie rusza.
Wszyscy chwalą a ja się w tym nudzę od tego ganiania z potworami.
Co mi po optymalizacji, ładnych lokacjach , RT, HDR i innych świetnie wykonanych bajerach jak nie czuję klimatu w tej grze.
5 razy próbowałem, i po krótkiej chwili nie chce mi się w to grać, nie mogę się w tej grze jakoś przyjemnie zrelaksować.

18.11.2021 21:22
metro_stalker
😱
odpowiedz
metro_stalker
41
Pretorianin

Właśnie gram i bawię się dobrze aczkolwiek wkurzają mnie, nieraz aż krzyknę głośno "kur...!", elementy platformowe... zdecydowanie za dużo tego skakania które w niektórych momentach jest mocno irytujące. Nie jestem hardcorowym graczem więc pykam na easy i póki co jestem w 3 misji i z rąk wrogów zginąłem tylko raz, za to w przepaść spadłem już setki razy, zdecydowanie sekwencje skakane nie są moją mocną stroną, ale też nie spodziewałem się, że w tego typu grze będzie tyle tego.

05.12.2021 19:56
odpowiedz
4 odpowiedzi
taffer33
20
Centurion

Dla mnie gra jest zupełnie niegrywalna. Zmuszanie gracza do używania piły, żeby ukończyć większość etapów bo inaczej zabraknie amunicji jest mega słabe, podobnie zmuszanie do używania praktycznie każdej dostępnej broni... Nie czuję w tej grze żadnej swobody, całość wygląda tak: tego zastrzel, skończyła się amunicja, tego przepiłuj, możesz kolejnego zastrzelić i tak do końca... Ukończyłem koło połowy i najzwyczajniej w świecie nie miałem ochoty dalej się męczyć.

Jak tak mają wyglądać obecne gry FPP to znaczy, że gatunek umarł, jego ostatnimi tchnieniami były świetne Serious Sam 4 oraz Ion Fury.

Ech, jak mi brakuje porządnych, filmowych, liniowych fpsów jak Half-Life, Soldier of Fortune, NOLF, SiN, Unreal, Project IGI, Blood, Kingpin... Na horyzoncie nie ma niczego tego typu. Jedyne fpsy jakie powstają są albo sandboxami, albo jakimiś dziwnym tworami z pogranicza różnych gatunków. Call of Duty zawsze spoko, ale ktoś kto ustala ceną w Blizzard powinien udać się do Choroszczy, nikt przeciętnie zarabiający kto chce przejść singla nie da 300 zł za 6 godzin gry. Może Atomic Heart... ale też zapowiada się na jakieś dziwadło.

post wyedytowany przez taffer33 2021-12-05 19:59:19
06.12.2021 15:46
odpowiedz
Kaleb.HasH
2
Junior

Jakbym chcial pograc w Mario to bym sobie Mario kupil. Co za g...

11.12.2021 18:13
odpowiedz
zanonimizowany1367357
1
Junior

Według mnie to zdecydowanie najlepszy fps w jaki grałem, a wychowałem się na klasycznym doomie i quake 1. Widać że ludzie robiący tego nowego dooma 2016 i eternal też zarywali nocki w czasach komputerów 486:). Powyżej czytam opinie że gra jak mario. Myślałem że to hejt na grę ale kolega ma tu trochę racji. Tym niestety jest. To znaczy, elementy zręczności mi nic nie przeszkadzały w zabawie, było super, ale w jednym poziomie czułem się nie jak doom-slayer tylko właśnie mario idący na pomoc księżniczce Peach. Poziomy z tymi lancami z ognia wyglądają centralnie jak w zamku Kupy z mario. Skojarzenia miałem też z Giana Sisters w niektórych lokacjach. Poza tym ogromne ograniczenie amunicji do broni, ok oryginalne może ale dziwne. To tak jakby w Serious Sam w minigunie zamiast 999 pestek Sam miał zaledwie max 100 i musiał na każdym potworku oszczędzać. Ok gra jest wymagająca, ale jak na Dooma dziwny zabieg. Poza tym u mnie 10. Mój ulubiony fps.

post wyedytowany przez zanonimizowany1367357 2021-12-11 18:15:31
23.01.2022 19:06
odpowiedz
Yommek
8
Legionista

Zaczynało się całkiem całkiem, ale im dalej, tym poziom trudności z prawie najcięższego, zacząłem zmieniać na średni. Nie dlatego, że jakoś poziom w grze rósł, a gra po prostu stawała się nudna.
Nasza amunicja, jej ilość to jest żart, jak na takie mordobicie. Te starcia po prostu zaczynały tak męczyć, że miałem ochotę pod koniec już zostawić tę grę. Skończyłem, grało się znośnie, ale liczyłem na coś lepszego.

25.01.2022 20:42
mirko81
👍
1
odpowiedz
1 odpowiedź
mirko81
50
Dywizjon GTX i7
Wideo

śmieszne że w szkle, oknach wieżowców nie widać naszych odbić jak to było 25 lat temu

https://www.youtube.com/watch?v=ntv60-fH4zQ

Up - zwracam honor, RT posiada

post wyedytowany przez mirko81 2022-01-25 20:49:38
01.02.2022 16:04
ereboss
👍
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
ereboss
51
Pretorianin

Ukończyłem grę na XSX na poziomie Ultraprzemoc i muszę przyznać że ten poziom trudności potrafi zajść za skórę. Kampanie ukończyłem w jakieś 17h (100%) i przyznam że trzeba się mega skupić przy niektórych starciach. Widać w komentarzach że elementy platformowe nie przypadły do gustu graczom ale one są dobrze przemyślane. Między intensywnymi starciami mamy chwile luzu i własne te etapy pozwalają nam chwile odsapnąć. W grze są jeszcze poziomy eksperckie i też dają w kość. I wisienką na tym demonicznym torcie jest tryb Horde Mode który jest bardzo fajnie przemyślany i nie jest to zwykły survival na czas. Gra ode mnie ma 9,5 dlaczego nie 10 bo na XSX wywaliło mnie kilka razy nie wiem co jest tego powodem może tryby graficzne. Jak grałem na trybie jakości to miałem włączony ray tracing i co jakiś czas mnie wywalało do dashboarda. Jak włączyłem tryb wydajności to już takiego czegoś nie było ale za mało grałem w tym trybie aby się upewnić

13.02.2022 14:33
2
odpowiedz
zanonimizowany1368892
2
Legionista

kocham Doom Eternal. Jednak wolę Wolfa jednak. Nie trzeba w nim zakładać konta żeby sobie pograć. Bez przesady, w jakich czasach żyjemy. Już hasło i loginy fb, poczty trudno mi zapamiętać czasami, a tu jeszcze konta i loginy gier muszę. Przez to niegram w Diablo2 Resurrected. Bez jaj, znowu nowy login i hasło.

post wyedytowany przez zanonimizowany1368892 2022-02-13 14:36:12
20.03.2022 11:05
best.nick.ever
odpowiedz
best.nick.ever
111
Konsul

Wyjątkowo głupiutka gra. Przed zakupem polecam się zastanowić czy chcemy przez naście godzin bez ładu skakać/biegać/dashowac. I te cudowne elementy zręcznościowe.... Jeśli ktoś szuka fajnego strzelania to polecam Rage 2. Ta gra to pomyłka.

25.03.2022 08:15
odpowiedz
1 odpowiedź
game _hunter
74
Pretorianin
5.5

Gra totalnie przereklamowana i fałszywie "hypowana" przez redakcje i czasopisma gamingowe. Gdyby ta gra nie nazywała się Doom, to może jeszcze byłoby to do zaakceptowania. Walka daje naprawdę mało satysfakcji. Dla mnie, to totalny niewypał. Twórcy chcieli na siłę coś zmienić i tym samym zabili cały urok tej gry.

23.05.2022 12:23
odpowiedz
detonator18
1
Junior

jestem po przejściu doom 2016 i ta gra to wielkie rozczarowanie nudna jakieś dziwne skoki. Nie polecam

30.06.2022 17:03
👎
odpowiedz
bolek2018
59
Generał

Generalnie przereklamowane na maxa. Gra ma ponad 2 lata na karku a na przecenie Steam ponad 60 PLN za podstawkę i do tego cały czas Denuvo spowalniające działanie gry. W poprzednim wydaniu do tego czasu cena spadła znacznie i zdjęli ten syf tu się zapowiada dożywotni malware Denuvo widać polityka firmy się zmieniła... omijać z daleka.

post wyedytowany przez bolek2018 2022-06-30 17:05:10
04.07.2022 22:29
mirko81
👍
1
odpowiedz
mirko81
50
Dywizjon GTX i7
Image

Nie wiem jaki macie tu problem ze spowalnianiem gry. Gram na Steam, silnik chodzi perfekcyjnie. Na 4 core + 1070ti jakość ultrakoszmar :) latam w 1080p stale w okolicach 100-144 fps,

uff 3 wieczory zajęło mi zaliczenie końcowego starcia Odzyskanej Ziemi. mam szanse na drugim poziomie trudności na ukończenie AG2. yes yes dodatki dla mnie są trudne

post wyedytowany przez mirko81 2022-07-04 23:09:10
02.08.2022 16:10
krister101
odpowiedz
krister101
8
Legionista

Ja skończyłem grę doom eternal na PS5 teraz gram w pierwszy dodatek. Uważam, że dodatek jest znacznie trudniejszy niż podstawa. Są 3 misje długie rozbudowane. A najtrudniejsze są bramy

02.08.2022 16:15
krister101
odpowiedz
krister101
8
Legionista

Ja skończyłem grę doom eternal na PS5. Teraz gram w pierwszy dodatek do tej gry. Uważam że jest znacznie trudniejszy niż podstawa.A najtrudniejsze są bramy Slayera. Na najłatwiejszym poziomie trudności nie mogę sobie poradzić. A co do głównej gry. Starałem się grać na poziomie dowal mi ale były momenty że musiałem zjeżdżać do tego najłatwiejszego. Jest sporo prawdy w tym co piszecie.

09.08.2022 16:09
Czerwony07
odpowiedz
3 odpowiedzi
Czerwony07
34
Pretorianin

Takie mam pytanie względem tej gry. Jakiś czas temu była informacja o zamknięciu bethesda lauchera. Jednakże w steamowej zakładce Dooma ciągle widnieje informacja, że wymagane jest konto na platformie firm trzecich. Więc jak to w końcu jest?

21.08.2022 20:46
odpowiedz
LissioR
3
Junior
8.0

8/10. Dla mnie rewelacja. Jak ktoś chce se postrzelać, to tłustszego tytułu trudno szukać. Zabijasz diabły na 500 sposobów w rytm heavy metalu (jeszcze więcej niż w poprzedniej części, czasami zapominasz o jakimś skillu, a każdy użyteczny). Było to do przewidzenia, że będzie git. Mnie jednak zachwyca również fabuła. Jestem typem gracza-czytacza. Każdy element twórczości mnie jara, więc czytam wszystkie opisy: listy pocztowe, bestiariusze, emaile, kurwa prawie wszystko. I powiem Wam super się czyta te wszystkie notatki i opisy. Ja zinterpretowałem to tak, że ta kurde rasa aniołów/bogów, jest tak naprawdę jakąś grubo zaawansowanymi technologicznie rasą "DIABŁÓW", która se pozyskuje energię ze złamanych ludzkich dusz. Wyglądają jak roboty wręcz. Nie wspomnę o Slayerze, który jest osatatnim tchnienia ?zakonu? Strażników. Typ był jak w Gladiatorze niewolniekiem i wybił się swoim zapałem w mordowaniu diabłów na szczyt hierarchii tych Strażników. Scena jak mu jakiś tam ochroniarz podaje karabin była genialna. Mam ostatnią misję i naprawdę spoko wrażenia. Wiadomo... Nie porównuje się do falloutów 3 i 4, gdzie niektóre maile do dziś mnie łapią za serce (niewysłane nigdy maile męża w piwnicy i żony, która była zamknięta w szpitalu), tak Doom Eternal to naprawdę dobra i niemęcząca rozrywka dla każdego. Walki są dużo szybsze i ciekawsze na kazdym poziomie, co w poprzedniej części troszkę kulało. Podpowiedź do samej gry: nie oszczędzać amunicji - wystrzeliwać się do zera, bo tam amunicja przez piłę jest praktycznie nieskończona. Pozdro jak ktoś to czyta. :) PS. Doctor Samuel Hayden ma w angielskim dubbingu genialny głos. :D

Edit. Jakby co na razie zebrałem wszystko i wszystko pozabijałem. Największe zdenerowawnie jak było wyzwanie z egzekucją od lewej strony tego diobła na platformie z tarczą. Były na końcu i to tylko dwa, a ja dwa razy od nowa przechodziłem całą misję, bo nawalałem go od prawej. XD Fajnie się zbiera, wyzbieranie wszystkiego nie jest mocno skoplikowane, choć raz musiałem zerknąć na yt.

post wyedytowany przez LissioR 2022-08-21 20:52:24
28.08.2022 14:56
odpowiedz
bolek2018
59
Generał

Czy Waszym zdaniem warto już kupić dla Battlemode 2.0 ? Cena spadła ale...

post wyedytowany przez bolek2018 2022-08-28 14:57:17
05.02.2023 11:50
marcing805
odpowiedz
marcing805
173
PC MASTER RACE
8.5

Bardzo dobra gra. Progres wykonany względem części z 2016 roku jest ogromny. „Jedynka” wydaje się być cichym sprawdzeniem terenu na powrót tego typu gier na salony ale dopiero Eternal widzi mi się jako realizacja wszystkich pomysłów ID na Dooma. Wszystko tutaj jest lepsze, od grafiki po pomysły na lokacje, eksplorację plansz na samej walce kończąc. Jeśli chcą wydać jeszcze jednego Dooma, to nie wiem, jak miałby wyglądać, bo Eternal ciężko im będzie przebić.
Jedyny minus, to chyba tylko muzyka odstaje od reszty gry. Niby coś tam gra w trakcie ale pod tym względem to cześć z 2016 roku była bardziej melodyjna i miała utwory zapadające w ucho.

19.02.2023 09:58
Krypta76
😒
odpowiedz
2 odpowiedzi
Krypta76
34
Konsul
Wideo

Niezła rozwałka ale te elmeny zręcznościowe psują rogrywkę

youtube.com/watch?v=45X8aZIG6gE

20.02.2023 22:38
odpowiedz
mashiris
25
Centurion
8.0

Właśnie skończyłem Doom Eternal (w 100 PROCENTACH) i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Twórcy naprawdę się postarali, bo to zdecydowanie najlepszy Doom jaki kiedykolwiek zrobiono. Szczególnie doceniam fabułę i grywalność. Te elementy mnie mega pozytywnie zaskoczyły. Pod tym względem gra miażdży Serious Sam 4 gdzie fabuła i grywalność ssały totalnie. Owszem wizualnie i dźwiękowo Serious Sam 4 było lepsze od Doom Eternal, ale pod każdym innym względem tamta gra przegrywa. Bardzo mnie wciągnęła historia opowiedziana w Doom Eternal, bo tak ciekawej jeszcze w tej serii gier nie było, a zawsze zwracam uwagę na  fabułę i czytam wszystkie teksty. Jednak walki (dosyć trudne nawet na najprostszym poziomie trudności, więc wcale nie trzeba wybierać wyższych dla przyjemnych wyzwań) i fabuła to nie jedyne zalety.

Kolejną dużą zaletą był rewelacyjny pomysł na tak zwaną Szybką Podróż, czyli jak nie zdobyłeś jakiegoś dodatkowego przedmiotu podczas gry, to blisko końca misji mogłeś się cofać po całej mapie i szukać tych przedmiotów, ale co najlepsze nie musiałeś już walczyć, bo wrogów ponownie nie było.

To wprost niesamowicie zachęcało do przejścia gry na 100 procent (a nigdy nie robię tego za wszelką cenę jak producenci za bardzo coś poukrywali i nie dali opcji łatwego powrotu). Zdziwiłbym się jakby ktoś z tego nie skorzystał i olał maksymalnie dokładne wyzbieranie wszystkiego.

Co do walk to na początku gry było bardzo trudno, bo dopiero się uczysz mechaniki walki (podstawową zasadą jest duża szybkość gracza i wyciąganie amunicji i życia od wrogów, bo inaczej będziesz co chwilę ginąć). Natomiast po 2-3 misjach i pozyskaniu lepszych broni robi się znacznie łatwiej i jedynie chwilami przy silnych demonach są większe wyzwania. Natomiast przy końcu gry mimo najlepszych broni było bardzo trudno pokonać dwóch ostatnich bossów. Mimo że wybrałem (jak zwykle) najprostszy poziom trudności, to wyzwanie było emocjonujące a nawet irytujące. Nie pamiętam czegoś tak trudnego w poprzednich grach z serii Doom. Jednym słowem uważam że nikt nie będzie zawiedziony tą grą i dla wymagających walk wcale nie musi wybierać wysokiego poziomu trudności.

Co do grafiki to miałem już grę z poprawioną grafiką dla nowszych kart (dużo lepsza niż początkowa), ale mimo to mocno jakościowa nie była. Chociaż dzięki temu była pełna płynność na absolutnie maksymalnych ustawieniach jakości w 2560x1440 (w Serious Sam 4 natomiast były chwilami duże spadki poniżej 60 fps).

Zalety:

- gra wciągająca fabularnie, jeśli chodzi o historię postaci i świata (warto czytać wszystko)
- świetna grywalność polegająca na szybkości i często wymagające, emocjonujące walki (nie tylko z bossami)
- genialny pomysł na Szybką Podróż po mapie pod koniec misji (dzięki temu ukończyłem grę na 100 procent)

Wady:

- muzyka i grafika taka sobie, ale to małe wady patrząc na zalety tej gry (najładniejszy świat to zdecydowanie ten na przedostatniej misji)

Ode mnie 8/10, czyli gra bardzo dobra.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze