Data wydania: 3 października 2019
Kolejna odsłona cyklu taktycznych RTS-ów, stworzona przez koncern Matrix Games/Slitherine. Gracze przejmują kontrolę nad amerykańską Pierwszą Dywizją Piechoty (znaną pod nazwą Big Red One), biorąc udział w starciach na terenie Tunezji i w górach Sycylii, by ostatecznie trafić na plażę Omaha i uczestniczyć w lądowaniu w Normandii.
Gracze
Steam
Close Combat: The Bloody First stanowi kolejną odsłonę cyklu taktycznych strategii czasu rzeczywistego, którego geneza sięga 1996 roku. Za produkcję odpowiada firma Matrix Games/Slitherine.
Close Combat: The Bloody First opowiada o losach amerykańskiej Pierwszej Dywizji Piechoty. W czasie kampanii fabularnej gracze poznają całą historię jednostki – od chrztu bojowego dywizji w 1942 roku, jaki miał miejsce na terenie Tunezji, poprzez walki w górach Sycylii, aż do lądowania w Normandii w 1944 roku. Składają się one na łącznie 11 operacji i 36 bitew.
Close Combat: The Bloody First jest typowym przedstawicielem strategii czasu rzeczywistego. Jak w poprzednich częściach cyklu, nacisk rozgrywki położony został na taktyczną stronę działań wojennych. Gracze wcielają się w dowódcę oddziału. Musi on odpowiednio zarządzać danymi mu jednostkami, tak aby zrealizować narzucone cele.
W przeciwieństwie do poprzednich części, zadania te nie są powiązane z jedną operacją, a z aż trzema różnymi teatrami działania. Wymusza to dostosowanie taktyki, do zmieniającego się otoczenia. Do tego celu w ręce graczy oddano szereg różnorodnego sprzętu, który może wykorzystywać w czasie akcji. Zalicza się do niego między innymi 50 modeli pojazdów oraz 100 modeli broni.
Close Combat: The Bloody First po raz pierwszy historii cyklu wykorzystuje silnik 3D – Unity. Zwiększa to szczegółowość otoczenia, w jakim toczą się potyczki. Mimo tej zmiany, zdecydowano się na zachowanie, znanego z poprzednich odsłon, widoku z góry.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC Windows
Producent: Slitherine / Matrix Games
Wydawca: Slitherine / Matrix Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Seria Close Combat odżywa po latach nieobecności na rynku wraz z pojawieniem się Close Combat: The Bloody First. Fani klasyka na pewno się ucieszą, ponieważ twórcy podali oficjalną datę premiery gry, która nastąpi już niebawem.
gry
Bartosz Faryna
20 września 2019
Serwis Polygon przeprowadził rozmowę ze Stevem McClarem, głównym projektantem Close Combat: The Bloody First. Twórca wypowiedział się na temat powodów stojących za sporym opóźnieniem premiery, która ma nastąpić dopiero w tym roku.
gry
Jakub Błażewicz
21 lutego 2018
Studio Matrix Games udostępniło parę screenów z wersji pre-alfa gry Close Combat: The Bloody First. Tym samym po raz pierwszy od kilku lat możemy zobaczyć, jak wygląda najnowsza odsłona kultowej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego.
gry
Jakub Błażewicz
27 marca 2017
Firma Matrix Games podzieliła się pierwszymi szczegółami dotyczącymi gry Close Combat: The Bloody First. Kolejna odsłona popularnego w kręgach miłośników strategii cyklu oparta będzie na nowym silniku, stworzonym na bazie technologii Unity, który pozwoli przenieść serię w trzeci wymiar.
gry
Kamil Zwijacz
22 maja 2014
Popularne pliki do pobrania do gry Close Combat: The Bloody First.
Wymagania sprzętowe gry Close Combat: The Bloody First:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7/8/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 396 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Marder Senator
Jeśli chodzi o czołgi to muszę się z tym niestety zgodzić. Odnoszę wrażenie, że przy niektórych ustawieniach pojazdu to można sobie strzelać do końca świata i o jeden dzień dłużej mimo że cel jest blisko i dobrze widoczny. Pomaga lekkie cofnięcie czołgu albo zajęcie nowej pozycji. Natomiast zachowanie piechoty jest w moim odczuciu Ok. Atakują, zmieniają pozycję, salwują się ucieczką. Wiadomo że cudów nie można oczekiwać ale źle nie jest. Przy obniżonej kamerze widać teren i naszych wojaków niczym w Combat Mission szkoda tylko że zamiast nieba widzimy czerń którą przecież łatwo można było zamienić na jakaś teksturę krajobrazu na horyzoncie. Wydaje mi się że w wersji finalnej zoom kamery będzie ograniczony jak i kąt zawieszenia
zanonimizowany1296099 Generał
Wstrzymałem się i chyba dobrze zrobiłem. Poczekam na 2-3 porządne patche.
Recka z Wargamera - www.wargamer.com/reviews/close-combat-the-bloody-first/
Marder Senator
W takim razie zapraszam na film. https://youtu.be/EscpeG2jblY
zanonimizowany1296099 Generał
Pojawił się pierwszy patch. Zbyt dużo nie naprawia ale zawsze to coś:
Fix for crash / save file corruption that could occur after saving in a battle.
• Soldier name or portrait pic no longer changed incorrectly after saving in battle.
• Campaign no longer stops early when playing with a language other than English set.
• Fix for incorrect 'STEEP ANGLE' state with vehicles targeting another vehicle at very close range.
• German units no longer redeploy into original positions after first battle on Omaha Beach.
• Fixed missing string error when initiative changes during an Operation.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Fixed Accuracy for tanks and guns in close range
Marder Senator
Najnowsze wieści z frontu https://youtu.be/PqwVaJ-17as