Close Combat: The Bloody First pierwszą częścią serii w 3D
Firma Matrix Games podzieliła się pierwszymi szczegółami dotyczącymi gry Close Combat: The Bloody First. Kolejna odsłona popularnego w kręgach miłośników strategii cyklu oparta będzie na nowym silniku, stworzonym na bazie technologii Unity, który pozwoli przenieść serię w trzeci wymiar.
Kamil Zwijacz
Poznaliśmy premierowe fakty o Close Combat: The Bloody First – pierwszej trójwymiarowej odsłonie serii taktycznych gier strategicznych. Po dwunastu latach i osiemnastu produkcjach obecni właściciele marki postanowili wprowadzić poważne udoskonalenia, które jednak nie odstraszą fanów, gdyż, jak czytamy w serwisie Pocket Tactics, „Close Combat w 3D wygląda jak stare Close Combat w 2D”. Nowa technologia została stworzona od podstaw i opiera się na popularnym silniku Unity. Decyzję dotyczącą zmiany podjęto dwa lata temu. „Silnik jest po prostu za stary i przez lata wycisnęliśmy z niego wszystko, co się dało” – stwierdził Iain McNeil, szef produkcji. Stara technologia powoduje także wiele problemów, o których nie zdają sobie sprawy nawet najwięksi fani. Jako przykład podano interfejs użytkownika:
„UI jest całkowicie nieprzystępne. Posadź dziś przy Close Combat 3 nowego gracza, a pewnie zajmie mu 10 minut zanim poruszy drużynę strzelców (…) Z nowym silnikiem Unity gra widzi to, co Ty. W starym Close Combat były dwie oddzielne warstwy – danych i graficzna, które nie synchronizowały się idealnie. Powodowało to niewielkie różnice pomiędzy tym, co widział gracz, a tym co się faktycznie działo.”
Nowy silnik zapewnia więc znacznie lepsze i ładniejsze (cienie generowane w czasie rzeczywistym, trójwymiarowe modele jednostek, nowoczesne oświetlenie, itd.) doznania, oferując jednocześnie klasyczną rozgrywkę, obserwowaną z kamery ustawionej wysoko nad polem walki. Redaktor serwisu Pocket Tactics stwierdził, że od razu widać, jak wiele pracy włożono, by weterani serii poczuli się jak w domu. Pełna wersja produkcji zaoferuje kampanię dla jednego gracza, tryb współpracy oraz multiplayer.
Close Combat: The Bloody First znajduje się jeszcze we wczesnej fazie produkcji, ale niewykluczone, że ukaże się pod koniec bieżącego roku. Najpierw pojawi się edycja dedykowana komputerom PC, a później na rynek wkroczy wersja przeznaczona dla urządzeń mobilnych (iPad).
Close Combat to seria gier strategicznych zapoczątkowana przez studio Atomic Games w 1996 roku. Od 2007 roku pieczę nad marką sprawuje studio Matrix Games. Oprócz Close Combat: The Bloody First, firma pracuje także przy Close Combat: Gateway to Caen, które będzie ostatnią częścią stworzoną na starym silniku.
Więcej:Kolejna gra dostosowała polską cenę na Steam. Dobrej zmiany doczekała się strategia Broken Arrow

Gracze
Steam
- Matrix Games
- Slitherine
- PC
Komentarze czytelników
Kłosiu Legend

Noo, interesujące. Jeśli będzie grywalne jak stare CC, to kupuję pomysł :).
zanonimizowany939625 Generał
Wszystko fajnie ale jak coś robione jest jednocześnie na PC i iPada to z całym szacunkiem nie zadowoli fanów i miłośników serii. Uproszczenia już widać jak choćby brak kondygnacji w budynkach, czyli coś co było od samego początku serii jeśli pamiętam. Coś takiego mocno stoi w sprzeczności, ze stwierdzeniami że nowy silnik to super możliwości i krok naprzód.
szarzasty Legend

„Close Combat w 3D wygląda jak stare Close Combat w 2D”
W takim razie po co pakować się w te 3D? Nie chce narzekać dla samego narzekania ale boję się trochę, że gra przez te 3D stanie się mniej przejrzysta. Te screeny szału nie robią, znacznie bardziej podoba mi się grafika w Panthers in the Fog (które wygląda super).
No ale żeby nie było - będę śledził z ciekawością prace nad grą.
Marder Senator

Kłosiu --- W takim razie spotkamy się na polu bitwy jak przed laty w Combat Mission :)
USSCheyenne ---- Steve McClaire powiedział że w Bloody First nie będzie wielopoziomowych budynków, ale w następnej części jest bardzo prawdopodobne, że takie się pojawią