
Fallen Tree Games
Brytyjskie studio deweloperskie, którego siedziba początkowo mieściła się w Nottingham, jednak z czasem przeszło wyłącznie na pracę zdalną. Fallen Tree Games tworzy gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a globalną sławę przyniosły mu projekty American Fugitive i The Precinct.
Historia Fallen Tree Games
Dzieje Fallen Tree Games oficjalnie rozpoczęły się w 2011 roku, kiedy to studio zostało założone przez Joe’a Mouldinga i Lewisa Boadle’a.
Skromne początki
Stojący za nim deweloperzy mieli już w swoim portfolio udaną mobilną grę logiczną pod tytułem Quell, która zapoczątkowała serię rozwijaną przez nich w kolejnych latach. Poza tym w ich CV można było znaleźć takie projekty, jak TimeSplitters, Crysis, Black czy GoldenEye 007: Reloaded.
Quell i jego następcy, czyli Quell Reflect, Quell Zen oraz Quell Memento, to projekty dość skromnego kalibru. Podobnie miały się sprawy z innymi dziełami Fallen Tree Games, jak prosta zręcznościówka pod tytułem NOON oraz logiczne Highrise Heroes i Swapperoo. Niemniej odniosły one na tyle duże sukcesy, że ich twórcy mogli nabrać wiatru w żagle i podjąć się znacznie większego przedsięwzięcia.
Rosnące ambicje
Mowa o American Fugitive, czyli wydanej w 2019 roku grze akcji z otwartym światem, mogącej budzić skojarzenia z dwiema pierwszymi częściami serii GTA. Tytuł, który ukazał się na komputerach osobistych i konsolach, doczekał się na tyle ciepłego przyjęcia, że wyznaczył nowy kierunek, w jakim od tej pory miało podążyć Fallen Tree Games.
W maju 2025 roku American Fugitive doczekał się swoistego duchowego następcy. Mowa o grze The Precinct, w której tym razem stawaliśmy po drugiej stronie barykady i wcielaliśmy się w policjanta. Produkcja, która ukazała się na komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S, przebiła sukces artystyczny i komercyjny swojej poprzedniczki.