Gra przestała działać: 30 maja 2025
Sieciowe RPG akcji autorstwa Phoenix Labs – studia założonego przez byłych pracowników takich firm, jak Riot Games czy BioWare. Dauntless przenosi graczy do Shattered Isles – fantastycznego świata, w którym ludzkość musi stawiać czoła agresywnym stworzeniom znanym jako Behemoty.
Gracze
Dauntless to dostępne za darmo sieciowe RPG akcji, w którym gracz tworzy team z innymi Pogromcami (org. Slayers), by wspólnie polować na wielkie stwory zwane Behemotami. Tytuł dostępny jest zarówno na komputery osobiste, jak też PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Za jego produkcję odpowiada studio Phoenix Labs, na którego zespół składają się byli pracownicy Riot Games, BioWare, Blizzarda czy Capcomu.
Akcja Dauntless Reforged rozgrywa się w fantastycznym świecie Shattered Isles. W wyniku niewyjaśnionego kataklizmu znany ludzkości świat uległ zniszczeniu i rozdarciu na drobniejsze fragmenty, rozsiane w przestrzeni kosmicznej. Ci, którzy zdołali przetrwać katastrofę i dostosować się do nowych warunków, muszą obecnie zmagać się z ogromnymi i niebezpiecznymi bestiami, określanymi mianem Behemotów. Istoty te z dnia na dzień stają się coraz agresywniejsze i ich obecność stanowi realne zagrożenie dla każdego, kto będzie miał nieszczęście stanąć na ich drodze. Jedynymi, którzy mogą położyć im kres, są Slayers – wyspecjalizowani w tym kierunku, polujący na bestie wojownicy.
Gra posiada rozbudowany system walki – gracz może wykonywać uniki, przyspieszać, przeprowadzać serię combosów przy użyciu jednej z dostępnych broni. Możliwe jest wymasterowanie wszystkich technik, to od grającego zależy jednak, którym zdolnościom poświęci najwięcej uwagi. Napotykani przeciwnicy nie są wyłącznie przerośniętymi, bezmyślnymi stworami, każdy z nich posiada indywidualne sposoby wyprowadzania ataków i przypisany im level trudności; zwykłe machanie mieczem i szarżowanie na bestię bez odpowiedniego planu może więc szybko zakończyć się śmiercią bohatera.
Dostępne w rozgrywce bronie mają różny poziom trudności w obsłudze, mocy zadawanych obrażeń i szybkości ataku. Jedne z nich, takie jak aether strikers, które stanowią formę umocnień na pięści, wymagają bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem, inne, jak repeaters czy axe, pozwalają na ataki zarówno z bliska, jak i znacznej odległości. Każda z broni posiada parę różnych skórek, gracz może więc wybrać również wygląd swojego miecza czy pistoletów. Poza bronią ma także możliwość określenia wyglądu swojego Slayera z pomocą kreatora postaci.
Obecna w grze The Slayer’s Path (Ścieżka Pogromcy) stanowi natomiast rozgałęziony system progresu, jaki gracz odblokowuje w trakcie rozgrywki. Główna ścieżka zawiera w sumie 12 Milestones, które odblokowywane są wraz ze zdobywanym w czasie walki doświadczeniem. Oprócz tego każdy z punktów posiada zestaw dłuższych ścieżek pobocznych, składających się z węzłów, które umożliwiają zarówno dostęp do nowych wysp i typów polowań, jak i odblokowywanie nowych modów broni czy użytecznych bonusów. Od grającego zależy, które ścieżki dokładnie obierze, dzięki jednym może np. rozbudowywać i udoskonalać konkretny typ broni, inne natomiast pozwalają mu na ulepszanie zbroi bohatera, dzięki czemu zwiększona zostaje jego szybkość, siła ataku i wytrzymałość na kontrataki bestii.
W odróżnieniu do Milestones, boczne ścieżki do odblokowania wymagają więcej niż tylko doświadczenia. Większość z nich wymaga zainwestowania w rams i merits, część z nich może być natomiast odblokowana po wykonaniu konkretnego zadania lub questa. Jako, że na samym początku rozgrywki bohater dysponuje niewielką sumą pieniędzy, lepiej gdyby dokładnie rozważył, w co je zainwestować. Decyzja o tym, w którym momencie dane ścieżki zostaną odblokowane, również należy do niego. Istnieje również możliwość odblokowania wszystkich ścieżek i węzłów w Slayer’s Path, gracz musi jednak zebrać w tym celu odpowiednią ilość ram, meritów a także poświęcić na realizację tego celu więcej niż tylko tydzień.
Merit to wspomniany wyżej nowy rodzaj waluty, dzięki któremu gracz może odblokowywać węzły w Slayer’s Path. Grający zaopatrza się w nią zdobywając nagrody, realizując określone questy, otwierając skrzynie patrolowe lub też biorąc udział w wyspiarskich eventach w Hounting Grounds. Wiele poziomów Mastery również nagradza bohatera dodatkową walutą. W grze dostępne są dwa typy meritów: eksploracyjne oraz bojowe.
W odświeżonym Dauntless Reforged pancerz i broń nie upgradują już według wcześniejszych 15 levelów. Teraz broniom przydzielane są poziomy (Tiers), które określają ich podstawowy wynik mocy, np. broń na pierwszym poziomie mocy (Tier 1) posiada moc bazową 20, natomiast na poziomie trzecim jej moc wynosi już 60. Dzięki temu gracz, decydujący się na stworzenie nowej broni, nie musi ponownie upgrade’ować jej od pierwszego levelu, jak miało to miejsce wcześniej. Nowy sprzęt od razu posiada wynik mocy, przypisany poprzedniej broni.
W Dauntless gracz otrzymuje również znaczną część mocy z poziomu umiejętności posługiwania się daną bronią (weapon skill level). Poziom umiejętności zwiększa się wraz z ilością czasu, jaką gracz poświęca na walkę przy użyciu określonego typu broni. Na przykład im dłużej miota toporem, tym bardziej zwiększa się jego skill i tym więcej zyska, władając nim w przyszłości. Poziom skilla broni może być zwiększany zarówno poprzez walkę z Behemotami, jak i zdobywanie nagród (można zyskać max 20 poziom umiejętności posługiwania się bronią). Zdobyte doświadczenie trafia do tego typu broni, które w danym momencie dzierży gracz (jeżeli w czasie walki posługiwał się np. mieczem, wzrośnie poziom umiejętności posługiwania się właśnie mieczem). Za każdym razem, gdy grający zyska nowy poziom broni, otrzymuje premię do siły i oporu (dla tej właśnie klasy broni, nie każdego posiadanego sprzętu!).
W momencie, gdy gracz uzyska 20 weapon skill level i odblokuje węzeł Reforge w Slayer’s Path, może też modyfikować swoje umiejętności posługiwania się bronią. Modyfikacja umiejętności pozwala na przekształcenie aethersparks (iskr eterycznych) w potężne aetherheart: niezwykle rzadki materiał, używany do zasilania broni i pancerza. Aethersparks są rodzajem otoczki, która gromadzi się na broni i sprzęcie Slayera. Można je zdobywać na różne sposoby, np. podczas wyspiarskich eventów, w formie nagród z Hunt Pass, a nawet zakupić w sklepie internetowym. Dzięki nim można otrzymać wspomniany aetherheart, poczynić postępy na gałęzi Empowerment w Slayer’s Path, zresetować swoją umiejętność posługiwania się bronią do poziomu pierwszego oraz zdobyć rangę reforge (która stanowi miarę tego, ile razy grający zreformował daną umiejętność posługiwania się bronią). Aby zmodyfikować broń, gracz musi się udać do Sparkforge w Ramsgate.
Jest jeszcze jeden powód, by modyfikować umiejętności broni: power surging. Dzięki otrzymanemu aetherheart gracz może na stałe znacznie zwiększyć moc swojej broni lub pancerza, co okazuje się niezwykle przydatne w walce z określonymi stworami. Jeżeli grający posiada np. broń posiadającą 20 punktów bazowej mocy, po dodaniu do niej tego typu zasilacza, jej moc zwiększy się nawet do 120 punktów.
Dauntless posiada przyjemną, trójwymiarową grafikę. Zamiast oddać w grze rzeczywistość, twórcy zdecydowali się na zastosowanie w niej uproszczonego, bardziej kreskówkowego stylu, mimo prostoty, projekty postaci i stworów prezentują się całkiem ciekawie, są barwne i przejrzyste.
Dauntless Reforged to RPG akcji, umożliwiające rozgrywkę zarówno w pojedynkę, jak i w trybie kooperacji. Gracze mogą formować drużyny, składające się maksymalnie z 4 członków, w których wspólnie wykonują szereg zadań, choć ich głównym celem jest najczęściej odnalezienie i pokonanie jednej z olbrzymich bestii, zwanych w grze Behemotami.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
Xbox One 26 września 2019 30 maja 2025 (EOL)
PC Windows 26 września 2019 30 maja 2025 (EOL)
PlayStation 4 26 września 2019 30 maja 2025 (EOL)
Nintendo Switch 10 grudnia 2019 30 maja 2025 (EOL)
PlayStation 5 2 grudnia 2021 30 maja 2025 (EOL)
Xbox Series X/S 2 grudnia 2021 30 maja 2025 (EOL)
4 kwietnia 2020
Kupowanie nowości i polowanie miesiącami na promocje są fajne… ale granie za darmo jest jeszcze lepsze! Jakie gry free-to-play można znaleźć na konsoli PS4? Oto nasze zestawienie najciekawszych darmowych tytułów.
22 lutego 2020
Jak mówi przysłowie – „każda potwora znajdzie swego amatora”. Ludowa mądrość znajduje zastosowanie również w sprawach gamingowych – zdarza się, że tytuły, które w gruncie rzeczy nie powinny się nikomu spodobać, czasem akurat nas bawią.
20 kwietnia 2018
Przyglądamy się najlepiej zapowiadającym się grom fabularnym, które mają pojawić się na rynku w tym roku.
Dauntless przetrwało 6 lat, by zakończyć żywot po fatalnej aktualizacji monetyzacji… ekhm, rozgrywki.
gry
Jakub Błażewicz
25 lutego 2025
Studio Phoenix Labs ogłosiło masowe zwolnienia. Z pracą pożegna się większość pracowników. Byli deweloperzy i gracze za ten stan rzeczy winią firmę Forte, która przejęła zespół dwa lata temu.
gry
Adrian Werner
28 stycznia 2025
Dziś na platformie Epic Games Store udostępnione za darmo zostaną dwie gry. Będą to Black Widow: Recharged i Centipede: Recharged. Ponadto gracze będą mogli odebrać pakiet fantów do Dauntless. Wszystkie te rzeczy pozostaną bezpłatne do 10 marca.
promocje
Miłosz Szubert
3 marca 2022
Firma Garena nabyła studio deweloperskie Phoenix Labs - twórców dobrze przyjętej, sieciowej gry RPG akcji Dauntless. Podmioty mają zamiar wspólnie rozwijać wspomniany tytuł, a także tworzyć kolejne projekty.
gry
Bartosz Świątek
29 stycznia 2020
Dziś piszemy o nowych sterownikach graficznych od AMD, aktualizacjach do Dauntless i Rage 2, Resident Evil 5 i Resident Evil 6 zmierzających na Nintendo Switch oraz fabularnym DLC do Ace Combat 7: Skies Unknown. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
17 lipca 2019
Dziś piszemy o nowej aktualizacji do Anthem, sprzedaży SUPERHOT i SUPERHOT VR oraz rosnącej liczbie graczy w darmowym Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
30 maja 2019
Dauntless, czyli oparte na modelu free-to-play RPG akcji w stylu serii Monster Hunter, robi się coraz popularniejsze. Autorzy poinformowali, że w tytuł zagrało już ponad pięć milionów osób.
gry
Adrian Werner
28 maja 2019
Dziś piszemy o sprzedaży i aktualizacji Dead Cells oraz sukcesie dystrybuowanej w modelu free-to-play gry RPG akcji Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
24 maja 2019
Dziś piszemy o kupnie Dhruva Interactive przez studio Rockstar, remasterze Ghostbusters: The Video Game, który otrzymał klasyfikację wiekową na Tajwanie, przyszłotygodniowej premierze darmowego RPG-a akcji Dauntless i zapowiedzi gry Esports Life Tycoon. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
14 maja 2019
Niecałe dwa miesiące od startu otwartej bety w kooperacyjnego RPG-a akcji Dauntless zagrały 2 miliony osób. Z tej okazji twórcy zapowiedzieli nowe darmowe DLC, zatytułowane The Coming Storm. Zadebiutuje ono 9 sierpnia.
gry
Miłosz Szubert
18 lipca 2018
Wymagania sprzętowe gry Dauntless:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 10.
Lista małych dodatków do gry Dauntless:
DLC The Coming Storm 9 sierpnia 2018
Średnie Oceny:
Średnia z 448 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany1314152 Pretorianin
Niestety trochę się zawiodłem. Może za dużo dobrych gier grałem, ta nie kojarzy mi się ani trochę z MHW, bardziej czuję się jak w grze - mikropłatności. Nawet nie chodzi o to, że za 80 zł czy nawet mniej można sobie przygotować wszystkie boosty i upgrade'y w najlepszy możliwy sposób na miesiąc i więcej. Chodzi o to, że gra jest pusta. Te wszystkie mapy z potworami przypominają mi plansze z TABS, takie 500x500m wygenerowane losowo, nawet Minecraft jest ciekawszy w takiej skali.
Wszystko w tej grze wygląda jak pretekst do prężenia muskułów graczy, bardziej dopracowane są skórki broni i zbroi w item shopie niż potwory, mapy i questy. Wziąłem sobie włócznie, popróbowałem wszystkie bronie i ta miała najwyższy DPS i najmniej skomplikowane combo - słowem poziom easy. Przez dziesięć godzin gry klikam cały czas PPM, który robi najlepsze kombo w dodatku horyzontalnie po całym ciele potworów (a liczy się niszczenie części ciała) i tak sobie poznaję kolejne rodzaje podobnych potworków.
Co wkurza: w grze się praktycznie nie da przegrać. Gram solo, mogę się odradzać do woli, na początku mam 3 respawny za darmo a później czekam ze 30 sekund na kolejny, może po dziesięciu by mnie wyrzuciło ale jeszcze tak nie przegrałem. Czyli że nie ma ratunku przed walką, nie ma bodźców do starania się, nie ma czego podziwiać i tylko patrzę kiedy zejdzie pasek behemota. Co dalej wkurza w walce - brak płynności, brak możliwości zmiany kierunku ruchu w trakcie combo, opóźnione reakcje w wielu momentach, często po prostu gra nie reaguje na to co przyciskam. Z każdym kolejnym odrodzeniem mamy mniej życia a niektóre "bestie" czekają nad nami i jest mała szansa uniknięcia ataku. Taki sajgon
Należy też wspomnieć o standardach - daily bonus, daily offer w sklepie, weekly discount, challenges, bounty hunt, trials, zbieranie jakichś jajek w mieście, zbieranie roślinek do craftingu (to akurat może się przyda). Czyli gra zaprasza codziennie na odfajkowanie czynności.
Czy jest trudna? Nie, jest długa i monotonna. MHW też był długi i dosyć monotonny ale był piękny, każda walka to było przeżycie, poziom trudności miał sens, był przemyślany. Natomiast w Dauntless jest spora loteria, we wszystkim i niestety zakres możliwości jest nużący.
Muszę na koniec wspomnieć, że w pewnym momencie dotarłem do misji opcjonalnej z fruwaniem lotnią. Dar od losu, cud kreatywności na tle tego mordobicia. Tyle frajdy mi dało przelecenie 3 tras w powietrzu, wymagało skupienia, zręczności, sporej ilości prób i dokładności. Odkryję wszystkie mapy tylko żeby sprawdzić czy ni ma więcej.
Czyli żeby zrozumieć tą grę trzeba zrozumieć co zachęca gracza do zwiększenia DPS'ów. Nie obawa przed śmiercią/porażką. Po prostu jak najszybsze kończenie nudnego zajęcia.
Arket Chorąży
Taka średnia gra głównie nastawiona pod multiplayer szkoda że nie ma żadnej fabuły tylko questy początkowe też minusem tej gry jest grafika podobna do fortnite więc to taki trochę odgrzewany kotlet też sam gameplay nie jest w walce jakiś mocno rozbudowany
zanonimizowany1277131 Pretorianin
Hejterzy Epica i Fortnite'a zaniżyli ocenę, nawet nie grając w tę grę.
Theologus Junior
MHW to dla Capcomu tytuł konsolowy. Premiera podstawki na PC była po dłuższym czasie, niż będzie to w przypadku dodatku. To żaden strzał w kolano/stopę. I Capcom to dobrze wie.
A co do samego dodatku to MHW nie jest grą w której od tak w taki dodatek się wskoczy. Między ukończeniem "pseudo fabuły", a end-game'owym eq itd. jest przepaść. Ta gra to grind grind grind..
Sam mając 700h+ w MHW obawiam się o poziom przeciwników xD (zwłaszcza zważywszy na komunikaty odnośnie stopnia trudności, które przekazuje Capcom, a które w oparciu o ostatnie dodawane do gry monstra brzmią bardzo wiarygodnie..)