Zapowiedź walki z soft intingiem w LoL-u wywołała postrach u wielu graczy. Boją się banów za to, że są zwyczajnie słabi

To mógłby być kolejny powód do narzekania na Vanguarda. Na szczęście zmiany niekoniecznie będą dotyczyły wszystkich.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Zapowiedź walki z soft intingiem w LoL-u wywołała postrach u wielu graczy. Boją się banów za to, że są zwyczajnie słabi, źródło grafiki: Riot Games.
Zapowiedź walki z soft intingiem w LoL-u wywołała postrach u wielu graczy. Boją się banów za to, że są zwyczajnie słabi Źródło: Riot Games.

Wprowadzenie do League of Legends Vanguarda spotkało się z mieszanymi reakcjami graczy. Chociaż anti-cheat dobrze spełnia swoją rolę, w sieci zawrzało od problemów sprawianych przez aktualizację – takich jak spadki FPS-ów czy konieczność uruchamiania komputera na nowo po wyłączeniu systemu.

Wygląda na to, że już wkrótce do listy zażaleń dopiszemy ryzyko bana za intowanie. Najnowsze wieści Rioterów nie zostały zbyt dobrze przyjęte przez fanów.

„Nie” dla psucia gry innym

Wiadomością, która wywołała burzę wśród graczy jest tweet dewelopera Pu Liu sprzed dwóch dni, poruszający problematykę soft intingu w LoL-u. Mowa tu o umyślnym sabotowaniu własnej drużyny poprzez przegrywanie starć z wrogim graczem czy beztroskie farmienie po drugiej stronie mapy, kiedy reszta stara się pokonać Barona Nashora.

Soft inting od lat psuł zabawę innym, zwłaszcza w przypadku rankedów, gdzie nietrudno o „trzymanie graczy jeńcem”. Vanguard mógłby zminimalizować takie zachowania, zakładając że studio odpowiednio podejdzie do usprawnienia algorytmu.

Skupimy się na zwiększonym wykrywaniu i karaniu soft intingu, stanowiącego ogromny problem w Lidze. Skoro Vanguard pozyskuje informacje na temat ID sprzętów, jak szybko uda nam się przenieść kary z poziomu konta do poziomu komputerów? Natychmiastowo, czy z zachowaniem pobłażliwości?

- Pu Liu

Chociaż większość komentujących na Twitterze/X dobrze przyjęła wieści o rozwiązaniu sprawy interów, nie zabrakło osób oburzonych taką decyzją. Zgodnie z ich argumentami, obecna definicja soft-intingu może być potencjalnie szkodliwa dla graczy, których spotkał przysłowiowy „zły dzień”.

To tak k**** niebezpieczne, na sto procent zaczną banować ludzi, którzy mieli kilka złych gier, nieważne jak bardzo będą temu zaprzeczać, bo przecież „skąd mają wiedzieć”.

- cowboylikedom

Gotowi na vanguardową kastrację za bycie kiepskimi w LoL-a?

- Netherim

Zmiana uderzy głównie w High ELO

Gdyby tak się zastanowić, bany za soft inting najpewniej nie będą dotyczyły zwykłych graczy i zamiast tego skupią się na wysokim ELO, gdzie gracze mają już większe pojęcie o zasadach rządzących LoL-em. Tę kwestię dobrze wyjaśnia dyskusja na redditowym forum.

Co innego kiepsko grać w srebrze, a co innego być masterem, który ciągle flashuje do tyłu, chodzi sam jako Zilean na supporcie lub robi wynik 0/11 z czterema minionkami. Możemy bezpiecznie założyć, że to już nie jest „zła gra”.

Nikogo nie obchodzi, jeśli kiepsko grasz w niskim/średnim ELO, ale wspinaczka po drabinie rankingowej raczej oznacza jakieś standardy.

- ROTMGADDICT55

Źródło: Riot Games - Zapowiedź walki z soft intingiem w LoL-u wywołała postrach u wielu graczy. Boją się banów za to, że są zwyczajnie słabi - wiadomość - 2024-07-11
Źródło: Riot Games

Takie stanowisko zostało potwierdzone przez komentarz Riotera pod innym wpisem. Deweloperzy pracujący nad Ligą będą zwracali uwagę na szczególne przejawy soft intingu, takie jak kradzież potworów należących do junglera czy sprzedawanie wszystkich przedmiotów na rzecz sześciu łezek.

Tego typu akcje są obecnie ciężkie do wykrycia, zwłaszcza jeśli ktoś wykonuje je kilkukrotnie, a następnie wraca do normalnego grania. Naszym celem jest znalezienie kilku takich zachowań przez system tak, by móc za nie stosownie karać.

- HuntedFork

Chwilowo nie wiadomo, kiedy dokładnie kary za soft inting wejdą w życie. Rozpracowanie algorytmu z pewnością jeszcze trochę potrwa – tak czy siak, słabszym przywoływaczom nie grozi żaden ban.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl