Nadchodzący action RPG będzie bardziej zbalansowany niż czwarta odsłona Diablo. Taką obietnicę składa jeden z deweloperów.
Po jedenastu latach od premiery pierwszej części, Path of Exile doczeka się kontynuacji. Gra od studia Grinding Gear Games wejdzie do sklepów we wczesnym dostępie już od 6 grudnia, dlatego fani czym prędzej zaczynają porównywać ją z Diablo 4 – innym gigantem na rynku tytułów action RPG. Komentarza nie odmówili nawet sami deweloperzy, zapewniając że „dwójka” będzie o wiele bardziej zbalansowana.
Jonathan Rogers, producent Path of Exile 2, uczestniczył w ostatniej edycji podcastu „Tavern Talk”, podczas którego żartobliwie nawiązał do niedorzecznych liczb obrażeń w Diablo 4. Tytuł od Blizzarda nieustannie mierzy się z nowymi problemami psującymi grę – począwszy od exploitów mechanik, a na ostatnich ujemnych obrażeniach skończywszy.
Rogers zauważa, że liczby w Path of Exile nie skalują się tak szybko jak w innych grach, a zespół ostrożnie podchodzi do zwiększania siły graczy, która mogłaby potencjalnie zepsuć zabawę. Właśnie dlatego efekty i numery są mniejsze niż chociażby w takim Diablo – dzięki temu obrażenia są schludnie widoczne podczas walki.
Nasze liczby nie skalują się tak szybko jak w innych grach i nie rosną aż tak gwałtownie, dzięki czemu nie będziemy musieli martwić się trylionem obrażeń czy czymkolwiek tego rodzaju.
- Jonathan Rogers
Deweloper zaznaczył także, że „nie sądzi by musieli zmniejszać statystyki”, co najpewniej jest nawiązaniem do nieudanych prób Blizzarda w dodatku Vessels of Hatred. Studiu co prawda udało się zmniejszyć nieco wysokość obrażeń i umiejętności na wczesnych poziomach postaci, jednak liczby w końcowym buildzie Spirytysty tak czy siak sięgają absurdalnych liczb, które nie mieszczą się na ekranie.
Myślę, że osiągniemy swojego rodzaju złoty środek, w którym nic nie wymknie się spod kontroli.
- Jonathan Rogers
Path of Exile 2 będzie dostępne w przyszły piątek, akurat na Mikołajki. Zamierzacie zrobić sobie prezent instalując grę na premierę?
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.