Nie chce wam się kierować towarzyszami w BG3? Teraz możecie oddać ich w ręce AI

Remigiusz Różański

15 grudnia 2023, 15:43

reakcje0

Festiwal modyfikacji w Baldur’s Gate 3 trwa – ten mod zdecydowanie ułatwi Wam rozgrywkę.

Nie chce wam się kierować towarzyszami w BG3? Teraz możecie oddać ich w ręce AI
Źródło fot. Steam/Larian Studios
i

Społeczność modderska Baldur’s Gate 3 bawi się w najlepsze. Mimo że fantastyczny RPG ma wszystko, czego potrzeba, by zostać grą roku, fani nie ustają w tworzeniu mniej lub bardziej przydatnych „usprawnień”. Niemałą popularnością cieszą się modyfikacje związane z personalizacją postaci. Dla przykładu, Tav’s Hair Salon pozwala uczesać naszych bohaterów w najmodniejszy sposób, a Fantastical Multiverse znacząco poszerza listę odstępnych ras.

Ważniejsza od zewnętrza naszych bohaterów jest jednak grywalność. Na tę wpłynąć może AI Allies, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do sterowania towarzyszami.

Nie chce wam się kierować towarzyszami w BG3? Teraz możecie oddać ich w ręce AI - ilustracja #1
Źródło: Steam/Larian Studios

Co oferuje mod?

Dla wielu miłośników i miłośniczek gier AAA sterowanie grupą postaci może być przytłaczające. Wszak przez lata przyzwyczaili się oni do standardu jednego grywalnego bohatera. Z pomocą zagubionym w RPG-owym systemie przychodzą modderzy. Mod AI Allies umożliwia dwie rzeczy: sterowanie towarzyszami oraz kontrolowanie przywołań w naszym obszarze działania (area of effect) przy pomocy sztucznej inteligencji.

Do wyboru mamy kilka archetypów, które ukierunkują naszą SI na konkretne działania:

  • Wojownik wręcz/dystansowy (Fighter Melee/Ranged AI) – jego priorytetem jest zadawanie obrażeń oraz dobijanie przeciwników.
  • Mag wręcz/dystansowy (Mage Melee/Ranged AI) – zamiast na zadawaniu obrażeń, skupia się on wywieraniu wpływu na przeciwnikach (nakładaniu negatywnych statusów) przy pomocy zaklęć, takich jak „unieruchomienie osoby”, „rozkaz” czy „uśpienie”.
  • Uzdrowiciel wręcz/dystansowy (Healer Melee/Ranged AI) – w pierwszej kolejności uzdrawia on członków drużyny; w drugiej buffuje i debuffuje sojuszników oraz przeciwników.
  • Ogólny (Random AI) – zakłada losowość, nie narzuca żadnych preferencji; towarzysze będą wykonywać dowolne działania, zależne od stanu ekwipunku, przedmiotów, umiejętności i zaklęć.
Nie chce wam się kierować towarzyszami w BG3? Teraz możecie oddać ich w ręce AI - ilustracja #2
Źródło: Steam/Larian Studios

Powyższe archetypy możemy przypisać do każdej klasy postaci. Nie martwcie się, wybór konkretnej opcji nie jest wiążący. Sztuczna inteligencja traktuje je tylko jako sugestię. Na bieżąco analizuje ona sytuację i podejmuje decyzje, które będą najkorzystniejsze dla drużyny. Sterowany przez SI wojownika Kleryk wciąż będzie mógł uzdrawiać towarzyszy. Różnica polega na tym, że w momencie, w którym znajdzie się on w pozycji dogodnej do ataku, bez wahania ruszy na przeciwnika.

Podobnie sprawa wygląda z preferencją walki wręcz lub z dystansu. Mimo że zasugerowaliśmy postaci walkę w zwarciu, SI wciąż może zdecydować się na strzał z łuku, jeżeli uzna go za skuteczniejszy.

W zalewie modyfikacji Baldur’s Gate 3, które niewiele wnoszą do rozgrywki, to ulepszenie wydaje się wyjątkowo warte uwagi.

Więcej na temat:   cRPG   Baldur's Gate 3   Mody

Porzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie

Jak sprawić, by wyłączona z gry lokacja znów do niej trafiła? Zbudować ją samemu. Taką decyzję podjął jeden youtuberów i na własną rękę ulepsza Cyberpunka 2077.

Porzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie

Remigiusz Różański

24 maja 2024, 14:56

reakcje1

Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”

W wywiadzie dla serwisu Rock Paper Shotgun Adam Smith i Swen Vincke ze studia Larian zdradzili, że w Baldur's Gate 3 omal nie pojawiło się Candlekeep, czyli lokacja startowa z pierwszej odsłony cyklu. Dlaczego z niej zrezygnowano?

Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”

Remigiusz Różański

27 maja 2024, 12:25

reakcje3

Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszy

Relacje między naszymi przyjaciółmi z obozu mogły być jeszcze bardziej zawiłe niż w ostatecznej wersji gry. Nawet po licznych patchach.

Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszy

Remigiusz Różański

27 maja 2024, 11:57

reakcje0