Chcielibyście zagrać w Baldura, ale znudziła wam się główna fabuła? Stworzona z inicjatywy fana kampania zabierze was do świata słynnego MMORPG-a.
We wrześniu zeszłego roku Larian Studios wypuściło oficjalnego toolkita do Baldur’s Gate 3, który umożliwił nie tylko korzystanie z modów na konsolach, ale także tworzenie całkowicie nowych map i kampanii od zera. Gracze nie potrzebowali większej zachęty, by zabrać się za własne projekty; te zaś powoli wychodzą na światło dzienne.
Przykładem jest chociażby Path to Menzoberrazan, osadzone w słynnym dla DnD Mieście Pająków. Teraz na swoje pięć minut zasłużyła modyfikacja będąca połączeniem Baldura ze światem World of Warcraft.
Autorem projektu Baldur’s Gate 3 – Forsaken jest gracz o pseudonimie SquallyDaBeanz, którego celem jest odtworzenie znanej z WoW-a Polany Tirisfal (ang. Tirisfal Glades), będącej nękaną przez Nieumarłych lokacją startową. Zalążek pierwszych efektów możemy podziwiać w zapowiedzi sprzed dwóch dni.
Kampania będzie w zamierzeniu „bliską rekonstrukcją” mrocznej lokacji z MMORPG-a, pozbawioną nawiązań fabularnych do uniwersum DnD. Jest to w stu procentach powrót do korzeni gry od Blizzarda, z lekkimi zmianami rozgrywki dopasowanymi pod oryginalnego Baldura, na których nie ucierpi klimat.
Choć do powstania pełnej wersji projektu jeszcze długa droga, SquallyDaBeanz planuje publikację wstępnego levelu w osadzie Deathknell, od której rozpoczynała się także oryginalna przygoda. Fragmentem wersji „demo” podzielił się youtuber znany jako Veteran Joystick.
Całość wstępnego poziomu będzie trwała 90 minut obfitujących w misje, spotkania oraz lokacje stanowiące przedsmak do finalnej wersji kampanii. Osada Deathknell będzie grywalna w ciągu najbliższych kilku tygodni, dlatego warto mieć oko na poczynania autora. Data premiery pełnego Forsaken pozostaje nieznana.
Fani oczywiście są zachwyceni takim nietuzinkowym podejściem do toolkita, z wyczekiwaniem wypatrując premiery pierwszego poziomu. Niektórzy zastanawiają się przy okazji, czy odtworzenie pierwszej części Baldura staje się coraz bardziej prawdopodobnym (acz trudnym do zrealizowania) scenariuszem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.