Przekonaliśmy się już, że Diablo 4 nie jest grą idealną i niektóre jej aspekty naprawdę drażnią fanów. Jednak tym, co wielu graczom się podoba, jest tryb kooperacyjny, głównie za sprawą świetnego level scalingu.
Niektórzy gracze Diablo 4 określili go mianem „piekielnie” dobrej gry, choć takie aspekty, jak przymusowy tryb sieciowy i wspólny świat, dzielony z innymi graczami, spotkały się z dużą krytyką. Elementem, na który fani rzadko narzekają, jest zaś tryb kooperacji i świetnie zrealizowany level scaling. Przynajmniej takie zdania pojawiają się na najpopularniejszym obecnie wątku na Reddicie.

Autor wątku na Reddicie jest zachwycony tym, jak dobrze wykonany został level scaling w tej grze. Opowiedział o tym, że jego znajomy, który miał ponad 20 poziomów mniej od niego, spokojnie mógł dołączyć do sesji, a wyzwanie było tak uregulowane, aby każdy z graczy mógł się rozwijać oraz zdobywać sensowny dla swojego levelu ekwipunek.
Ja i mój znajomy przegraliśmy prawie 30 godzin od wczesnego dostępu i za każdym razem, gdy mój znajomy z dwójką dzieci wskakiwał do gry, od razu był w stanie dołączyć do naszej drużyny i grać z nami, mimo, że był 20-30 poziomów niżej.
Wszyscy dostajemy to samo wyzwanie. Wszyscy dostajemy znaczące łupy. Wszyscy robimy postępy. I wszyscy możemy razem grać i rozmawiać przez cały czas. Po każdej sesji rozmawiamy o tym, jakie to było przełomowe, a nie widziałem, by ktokolwiek inny o tym mówił. Jest to po prostu idealne, robi wszystko, co powinna robić dobra gra kooperacyjna.
– deathbunnyy
Inni użytkownicy w znacznej mierze zgadzają się z autorem posta. Podkreślili, że takie rozwiązanie znajdowało się już w Guild Wars 2 i jest to świetny system, który powinien być zaimplementowany w większej ilości gier co-op. Wielokrotnie zwracali też uwagę, że takie rozwiązanie bardzo pomaga w bezstresowej grze ze znajomymi.
Zgadzam się. Bardzo fajnie, że gracze z każdym poziomem ekwipunku mogą się ze sobą grupować bez żadnych kar.
– Grayz9865
To właśnie uwielbiałem w Guild Wars 2. Ten sam system. Wszystkie gry grupowe powinny go mieć.
– Cross2085
Nie da się jednak dogodzić każdemu i level scaling nie trafia w gusta wszystkich graczy. Zdaniem niektórych osób, skalowanie poziomów czyni świat mniej realistycznym i sprawia, że lokacje z mocniejszymi przeciwnikami nie są wystarczająco wymagające dla mniej rozwiniętych postaci.
Co więcej, taki system nie zachęca do progresji, ponieważ wszystko wokół dostosowuje się do twojego poziomu. Według poszczególnych graczy może być to po prostu nudne i monotonne, a zarazem odbiera uczucie wzrastanie w siłę, które oferują inne gry RPG.
Jest to całkowicie beznadzieja anty-funkcja projektowania gier, która sprawia, że każdy wróg jest taki sam, powoduje, że gra jest monotonna i nudna oraz usuwa wszelkie poczucie progresji i możliwości do wzrastania w siłę, które gry RPG zwykle zapewniają.
– cutememe
Jak widać, zdania są podzielone, ale tak często bywa wśród graczy. Deweloperzy przyzwyczaili już się do tego, że nie będą mogli zadowolić każdego. Premiera Diablo 4 już jutro, więc będziecie mieli szansę się przekonać, czy level scaling Wam odpowiada.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Sebastian Grys
Karierę dziennikarską rozpoczął w sierpniu 2022 roku od współpracy z Newsroomem GRYOnline.pl. Świadomą przygodę z grami wideo zaczynał z takimi tytułami, jak pierwszy Assassin's Creed i Mass Effect, a przez resztę życia pielęgnował swoją pasję, badając rynek gier wideo. Otwarty na gatunki wszelkiej maści – od soulslike-ów, przez klasyczne RPG-i, na immersive simach kończąc. Niespełniony koszykarz, który co roku bezwstydnie kupuje nowe odsłony NBA spod szyldu 2K Sports; posiada także niebieski pas karate. Lubi przebywać na łonie natury, kartkować kolejne strony Vagabonda i raz po raz oglądać serię Hunter x Hunter.