Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Elementy formacji i strategii | Podstawy rozgrywki | Pro Evolution Soccer 6 poradnik Pro Evolution Soccer 6

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Wszystkie poniższe opcje są opisane w instrukcji, jak i w samej grze, jednakże niezbyt trafnie i dokładnie (z różnych powodów).

Proste ustawienia

Za pomocą tego menu komputer automatycznie dobiera formację według podanych wskazówek.

Atak

Taktyka 4-4-2, wysoko wysunięci boczni pomocnicy.

Obrona

Taktyka 3-6-1, ofensywny pomocnik, zagęszczenie pola.

Atak środkiem

Taktyka 4-2-2-2, boczni pomocnicy przesunięci do środka z nakazem wbiegania środkiem w pole karne, środkowi pomocnicy ustawieni defensywnie.

Atak skrzydłem

Taktyka 4-5-1, ofensywny pomocnik, dwóch bocznych z nakazem wybiegania do linii bocznej, środkowy pomocnik, defensywny pomocnik.

Za obrońców

Taktyka 4-4-2, defensywny pomocnik, trzech wysoko wysuniętych środkowych pomocników.

Graj jako NŚ

Niezależnie od wybranych opcji, ustawia tylko jednego napastnika.

Ustaw libero

Ustawia jednego cofniętego obrońcę.

Kryj gwiazdę

Jeden z obrońców otrzyma zadanie krycia piłkarza rywali (przeważnie napastnika).

Piłkarze: umiejętności

Dobiera do składu (również rezerwowych) piłkarzy wedle atrybutów.

Piłkarze: forma

Dobiera do składu (również rezerwowych) piłkarzy według aktualnej formy meczowej.

Więcej ofensywnych

Dostępne jedynie w czasie meczu, minimalnie dwóch napastników, dodatkowo wykorzystując Atak - 3 obrońców.

Więcej defensywnych

Dostępne jedynie w czasie meczu. Przesunięcie części obrońców w stronę linii obrony. Pozostawienie jednego napastnika.

Zmiany

Zmęczenie/kontuzja - automatyczne zmiany w czasie meczu w przypadku kontuzji albo zmęczenia zawodnika.

Autozmiany

Komputer sam przeprowadza wszystkie zmiany w składzie w czasie meczu.

Automatycznie

Komputer automatycznie dostosuje formację i taktykę dla zespołu.

Ustawienia ręczne

Dokonaj zmiany

Tutaj dokonujemy zmian. Do porównań może nam pomóc ten dziwny sześciokąt. AT - atak, TEC - technika, WYT - stamina/wytrzymałość, OBR - obrona, SIŁ - siła strzału, SZY - szybkość. Różnic można także dopatrywać się na ekranie z atrybutami porównując dwóch zawodników. Jeśli dokonaliśmy już zmiany, ale jej jeszcze nie wykonano, to możemy ją odwołać postępując tak samo jak robiąc zmianę.

Na tym ekranie możemy także zobaczyć jak wygląda współpraca zawodników z atrybutem Gra zespołowa . naciskając O zobaczymy wartości atrybutu piłkarza odnoszące się do zawodników ze składu. Naciskając drugi raz zobaczymy linie z kolorami odpowiadające wartości współpracy. Przesuwając się po nazwiskach zawodników kierunkami dostrzeżemy na piktogramie boiska, że na pojawia się ciemne pole - wskazuje ono najlepsze pozycje (Pozycja w przeglądzie atrybutów L2/R2) dla piłkarzy. Można też przeglądać piłkarzy z ławki rezerwowych.

1 - Elementy formacji i strategii | Podstawy rozgrywki | Pro Evolution Soccer 6 - Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry
Wybieranie podstawowej formacji - Elementy formacji i strategii | Podstawy rozgrywki | Pro Evolution Soccer 6 - Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Ustaw formację

Wybieranie podstawowej formacji. Za pomocą L1/R1 możemy ustawić wysunięcie jednego z napastników.

Edytuj pozycję

Ustawienie identyczne, jak w menu Indywidualne -> Edytuj pozycję .

Drużynowe

Zmiana planu gry

Brak strategii

Gramy bez strategii.

Atak środkiem

Gramy "normalnie", ustawienia zbalansowane.

Atak z prawej

Więcej zawodników częściej będzie zgromadzonych na prawej stronie boiska.

Atak z lewej

Więcej zawodników częściej będzie zgromadzonych na lewej stronie boiska.

Atak drugą stroną

Jeśli biegniemy z piłką na prawej flance to zawodnicy będą starali się ustawiać po drugiej stronie boiska.

Zmiana strony

Lewy przechodzi na prawą i odwrotnie. Dotyczy tylko pomocników i napastników, świetne do dezorientacji przeciwnika.

Włączenie stopera

W czasie ataku pomaga nam dodatkowo w linii ataku obrońca lub libero (wybieramy zawodnika).

Pressing

Większy pressing, uwaga: obrońcy (również i inni w formacji) wybiegają do piłkarza posiadającego piłkę w drużynie przeciwnej aby ją odebrać i tym samym mogą być łatwiej ograni, a wtedy tworzą się "dziury" w linii obrony, które bardzo łatwo wykorzystać.

Kontratak

Napastnicy i ofensywni pomocnicy w czasie akcji defensywnych drużyny zostają z przodu, nie cofają się do obrony.

Pułapka ofsajdowa

Przesunięcie się linii obrony w przód o ok. 5-10 metrów na dwie sekundy, źle wykonane grozi poważnymi konsekwencjami.

Strategia A/B

Ustawiamy sobie formacje w menu wyżej i w czasie meczu możemy sobie zmienić.

Strategia drużynowa

Linia obronna

Linia obrony będzie wychodzić daleko w przód.

A - oznacza, że obrońcy będą bardzo daleko wychodzić w przód. B - oznacza, że obrońcy będą wychodzić nieco w przód. C - oznacza, że obrońcy rzadko będą wychodzić w przód.

Pułapka ofsajdowa

Obrona będzie się starała zakładać pułapki.

A - oznacza, że taktyka będzie wykonywana agresywnie, ale kondycja będzie szybko spadać. B - oznacza, że taktyka będzie wykonywana umiarkowanie. C - oznacza, że taktyka będzie wykonywana bez większych nakładów siły.

Atak/Obrona

Atak/Obrona

Ustawianie przechodzenia formacji w strefy. Ręczna - oznacza, że będziemy ustawiali ręcznie; Autobronienie - komputer będzie ustawiał defensywnie; Połowicznie ręczna - ustawienia zbalansowane; Autoatak - formacja wysunięta częściej w przód; Pełny autom. - komputer kontroluje całość.

Ustawienia krycia

Kryj gwiazdę

Komputer automatycznie wybierze najlepszego zawodnika ze składu przeciwnej drużyny dla kryjącego.

Wyłączenie krycia

Usuwa ustawienia krycia i ustawienie Krycie strefowe.

Wybierz wykonawcę

Daleki wolny, Bliski wolny, Lewy rożny, Prawy rożny, Karny, Automatycznie

Wykonawcy stałych fragmentów gry: Daleki wolny - od 30, Bliski wolny - do 30 metrów do bramki, Lewy rzut rożny - po lewej stronie, Prawy rzut rożny - po prawej stronie bramki, Karny - wykonawca "jedenastki".

Wybierz kapitana

Wybieramy kapitana drużyny. Opcja bez jakiegokolwiek wpływu na przebieg meczu.

Zmiana ustawień

Autozmiany

Komputer automatyczne zmienia zawodników w czasie meczu, np. w przypadku kontuzji albo zmęczenia zawodnika.

Autopozycja

Komputer sam dobiera pozycje zawodnikom.

Indywidualne

Atak

Tutaj ustawiamy czy zawodnik w czasie ataku (posiadania piłki przez zespół) ma wychodzić daleko i w którą stronę czy raczej cofać się.

Obrona

Jak bardzo zawodnik ma się angażować w akcje defensywne (Mocno/Normalnie/Słabo).

Ustawienia krycia

Jak kryć zawodników: Zone mark - krycie strefą, zawodnicy starają się być w jednej linii. Covering - zawodnik stara się aby piłka nie przeszła przez jego linię gry, piłkarz nie skupia się szczególnie na pilnowaniu czy kryciu strefy. Man mark - krycie indywidualne, zawodnik zawodnika (Normal/Aggressive).

Edytuj pozycję

Możemy tutaj ustawić dokładne położenie zawodnika w formacji

Wybierz pozycję

W zależności od formacji możemy ustawić jeszcze dokładniejsze pozycje dla zawodników. Na przykład: boczny obrońca może być OŚ albo OL/OP, itd.

Zarządzanie danymi

Zapisywanie lub wczytywanie formacji dokładnie opisane w instrukcji.