Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic poradnik Gothic

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

55. Zbroja z pancerzy pełzaczy

Zadanie zleca Wilk. Należy zebrać i przynieś Wilkowi 15 płytek pancerza pełzaczy.

Teraz powinieneś upewnić się, czy posiadasz 100 siły, jeśli nie to zdobądź PU i wymień je u Diega na siłę. To bardzo ważne ponieważ pełzacze wojownicy to bardzo silni przeciwnicy i nie pójdzie ci z nimi łatwo. Naturalnie możesz załatwić sprawę amuletem zwiększającym siłę o 10 pkt, ale stracisz na obronie.

Dodatkowo, jeśli jesteś u Diego to powiedz mu, że przekazałeś wiadomość o spotkaniu Gornowi i Lesterowi, to nie jest konieczne (czytaj brak PD), ale zawsze coś.

Po wszystkim wróć do Gorna i ruszajcie do wolnej kopalni.

1 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Dotrzesz do kopalni idąc cały czas przed siebie, tak jak prowadzi droga - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Dotrzesz do kopalni idąc cały czas przed siebie, tak jak prowadzi droga. Kilka spowalniaczy nie powinno stanowić problemu zwłaszcza, że posiadasz Gorna do pomocy.

Witamy w nie zupełnie wolnej kopalni (obrazek z lewej). Jak widać wszędzie walają się zwłoki najemników, szkodników i kretów. Naturalnie twoje zadanie polega na zbieraniu pozostawionych przedmiotów.

Szczególnie wiele zdobędziesz mikstur leczniczych oraz bryłek. Jednak ja zalecam zbieranie wszystkiego, poza kilofem i innymi słabymi brońmy (z ATK poniżej Morgensterna).

Powinieneś szczególnie zainteresować się lewą częścią kotła, gdzie znajdziesz ciało Oryla (obrazek z prawej), a przy nim Krzyk Wojownika (ATK 97; broń dwuręczna)

2 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Następnie schodzisz na dół w okolice miejsca z obrazka po lewej - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Następnie schodzisz na dół w okolice miejsca z obrazka po lewej. Tylko nie idź od razu do Szakala and company, bo przyleci Gorn i będziesz miał problemy z otwarciem bramy.

Na obrazku widać domek z zamkniętymi drzwiami tuż przy bramie (obrazek z prawej). Aby do niego dotrzeć skręć w prawo i zeskocz na dół.

Teraz na legalu możesz podejść i otworzyć drzwi. Wewnątrz znajdziesz kołowrót otwierający bramę.

Zapisz stan gry i podejdź do Szkala. Będziesz mógł teraz wyrównać rachunki za ochronę. Niestety Szakal to dość wymagający przeciwnik, a co gorsza ma pomocników. Dlatego, żeby nie tracić sporo PŻ po rozpoczęciu się walki, wycofaj się na górę do Gorna i z jego pomocą rozwal strażników.

Zbierz po nich przedmioty i możesz ruszać do kopalni.

3 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Na tzw dzień dobry podbiegnie do ciebie ciężko uzbrojony strażnik, a będzie on wspomagany przez trzech strzelców (obrazek z lewej) - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Na tzw dzień dobry podbiegnie do ciebie ciężko uzbrojony strażnik, a będzie on wspomagany przez trzech strzelców (obrazek z lewej).

Cóż, nie masz wyjścia, jak tylko podbiec do pierwszego rozwalić go, gdzie ostatni cios powinien paść od łuku lub magii, wycofać się uleczyć i wrócić by rozwalić pozostałych. Naturalnie strategia ta sama.

Po zwolnieniu części frontowej idziesz w głąb przed siebie i rozwalasz pozostałych strażników. Gdy pozbędziesz się wszystkich, to wykonasz zadanie, ale nie pora jeszcze wychodzić.

Zejdź na dół po drabince (obrazek z prawej) znajdującej się na końcu drogi. Na dole znajdziesz dwóch żołnierzy. Rozwal ich i zabierz płytki. Najlepsza taktyka na te gadziny to podbiec i wymachiwać na lewo i prawo, w ostateczności zaatakować do przodu.

4 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Wracasz do głównego szybu i z lewej strony znajdziesz drabinkę (obrazek z lewej), jeśli idziesz od wejścia do kopalni to drabinka znajduje się po prawej - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Wracasz do głównego szybu i z lewej strony znajdziesz drabinkę (obrazek z lewej), jeśli idziesz od wejścia do kopalni to drabinka znajduje się po prawej.

Na dole wchodzisz w jaskinię i idziesz cały czas trzymając się prawej strony i wybierając pierwszą drogę w prawo. Po drodze rozwal pełzacze.

Gdy dojdziesz do miejsca z obrazka po prawej, to uważaj ponieważ przed tobą dość wysoka dziura. Zapal najlepiej sobie pochodnię, bądź użyj czaru światło. Będziesz więcej widział i nie stracisz PŻ za upadek.

Mówiąc krótko po prawej są półki po których powinieneś zejść, następnie przechodzisz na lewo i dalej wspinasz się na górę po półkach skalnych.

5 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Teraz powinieneś się znajdować mniej więcej w miejscu z obrazka po lewo - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Teraz powinieneś się znajdować mniej więcej w miejscu z obrazka po lewo. Tutaj pojawia się kolejny błąd gry. Mimo, iż widzisz, że przejście jest niedostępne to wcale tak nie jest. Możesz bez problemów iść do przodu, ale uważaj i pod żadnym pozorem nie skacz. Zraz za deskami jest urwisko.

Jeśli dobrze spojrzysz na dół dostrzeżesz siedzącego sobie orka na platformie z desek (obrazek z prawej) skocz na dół i porozmawiaj z nim.

6 - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Ten Ork - niewolnik (obrazek z lewej) to nikt inny, jak tylko przyjaciel Ur-Shaka, którego miałeś odnaleźć - Xardas (3) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Ten Ork - niewolnik (obrazek z lewej) to nikt inny, jak tylko przyjaciel Ur-Shaka, którego miałeś odnaleźć.