Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic poradnik Gothic

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

39. Awans

Zadanie zleca Thorus. Wybierasz ścieżkę.

W przypadku, gdy chcesz zostać magiem mówisz Thorusowi, że wolisz ścieżkę magii i udajesz się do Corristo (obrazek z lewej). Znajdziesz go zaraz za Miltenem. Wprowadzi Cię on w arkana magii. Uwaga, to wcale nie takie proste, jak się wydaje. Będziesz potrzebował pokaźnej liczby PU oraz bryłek rudy, dla lepszego ekwipunku.

Druga opcja to dołączenie do straży. Mówisz Thorusowi o tym, a ten wysyła cię do Stone'a (obrazek z prawej). To on da ci miecz i zbroję (45 ochrony przed obrażeniami, 5 przed strzałami i 20 przed ogniem) w sumie za wiele się nie różni od ciężkiego pancerza cienia poza 5 pkt. ochrony przed obrażeniami.

Niestety kolejne zbroje to już wydatek, ale co gorsza musisz dodatkowo wykonać kilka zadań głównych, zanim dostąpisz zaszczytu włożenia czegoś poważniejszego. Ale wszystko przed tobą, na razie zajmij się powiększaniem majątku.

1 - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Idziesz do wieży magów, tam za Miltonem - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Idziesz do wieży magów, tam za Miltonem. Teraz nikt ci nie zwróci uwagi, że tam wchodzisz. Dokładniej za Corristo są dwie pary drzwi. Wybierasz te z lewej strony i wchodzisz do pokoju. W środku znajdują się 3 skrzynie (obrazek z lewej).

Trzeba by je opróżnić, więc stosujesz taktykę zapisz/wczytaj (Z/W). I tak zapisujesz grę poznajesz kombinację otwierającą skrzynię, wczytujesz grę i opróżniasz jedną skrzynię. Podchodzisz do drugiej i robisz to samo, zapisujesz, wczytujesz i opróżniasz. Na koniec ostatnią.

Powinieneś zyskać dość cenny towar. Warto go wymienić u Torresa. Możesz sobie wybrać specjalne przedmioty, jak amulety i pierścienie, ale pamiętaj, że możesz nosić na sobie tylko jeden amulet i dwa pierścienie, więc warto zastanowić się przed zakupem. Trochę bryłek również nie zaszkodzi.

Po wszystkim udaj się do Obozu na Bagnie, a dokładniej do Cor Kaloma. Daj mu 3 jaja pełzaczy i otrzymasz 2500 PD oraz nagrodę do wyboru: 100 BR; łomotacz (39 atak; 69 -70 BR w sklepie); Runę Światło (150 BR w sklepie); Esencję ducha (max mana +5; 250 BR w sklepie); Esencja życia (max PŻ +5; 250 BR w sklepie). Wybór należy do ciebie. Ja zdecydowałem się na esencję ducha i powiększyłem swoją pulę many o 5.

40. Almanach starożytnych.

Zadanie zleca Cor Kalom. Musisz zdobyć almanach z łap czarnych gobelinów. Przygotuj się na pokonanie około 15-20 goblinów.

Okazuje się, że jaja to za mało. Kalom potrzebuje jeszcze almanachu, który przez przypadek został skradziony jednemu z nowicjuszy. Teraz jest w posiadaniu czarnych goblinów.

Udajesz się na plac świątynny i rozmawiasz z Talasem. Dodatkowo, możesz mu zaoferować swoje usługi za drobną opłatą (30 BR). Talas zgodzi się bez problemów i zaprowadzi cię na miejsce.

2 - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Na miejscu nie musisz od razu tańczyć z Talasem smętnych piosenek (obrazek z lewej) wystarczy przytulić go na pożegnanie i udać się na most (obrazek z prawej) - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Na miejscu nie musisz od razu tańczyć z Talasem smętnych piosenek (obrazek z lewej) wystarczy przytulić go na pożegnanie i udać się na most (obrazek z prawej).

Z długiego łuku powinno łatwo pójść z pierwszą linią oporu. Niestety to pryszcz w porównaniu z tym co się będzie za chwilę działo.

W kopalni jest bardzo dużo tych małych wrednych stworzonek i łatwo o deda, znaczy zgon. Nie wiem, czy to błąd gry, czy celowe utrudnienie rozgrywki, ale po zaatakowaniu choćby jednego goblina cała reszta przybiegnie mu z pomocą. Razem około 15 -20 goblinów na raz.

Co gorsza te małe potworki będą biegały w kółko i atakowały. To dość trudne wcelowanie w nie dlatego w bezpośredniej walce nie za wiele zdziałasz. Dlatego proponuję taktyczny odwrót i atak z dystansu. Niestety musisz się streszczać, bo te potworki są szybkie.

Najlepiej zapisz grę przed wejściem do jaskini, na pewno ci się to przyda.

3 - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Jak już wytłuczesz wszystkie potworki - Gniazdo Pełzaczy (5) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Jak już wytłuczesz wszystkie potworki. Udaj się pierwszym korytarzem w prawo i cały czas się trzymaj prawej strony, a dojdziesz do dwóch skrzyń (obrazek z lewej). We wnętrzu jednej z nich odnajdziesz almanach.

Oczywiście możesz również pozwiedzać pozostałą część jaskini. Gdy skończysz wróć do Talasa i razem udajcie się do obozu.

Na miejscu oddaj almanach Kalomowi.

41. Przywołanie Śniącego

Zadanie zleca Cor Kalom. Wystarczy, jak udasz się na plac świątynny w godzinach wieczornych (czytaj 23:00).

Przygotowania do przyzwania gotowe. Teraz pozostaje już tylko wstrzelić się w odpowiednią godzinę i rozpocznie się scenka przyzwania. Mimo, iż to wygląda na dość proste to wcale takie nie jest.

Nie wystarczy zdrzemnąć się do północy i wyjść na plac, bo to nic nie da. Najlepiej zrób sobie przerwę poza placem świątynnym. Zapal papierosa albo zrób sobie herbaty, czy kawy. Gdy zapanuje zmrok, taki pełniejszy to wejdź na plac. Jeśli nie odniesiesz skutku, to opuść plac i poczekaj jeszcze trochę.

Gdy ci się uda rozpocznie się scenka (obrazek z prawej). Tym samym przejdziesz rozdział 2, gratuluję.