Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Deathloop - poradnik do gry

Deathloop - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia Deathloop poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Deathloop zawiera opis przejścia finałowej misji Koniec końców (Ending It). Dowiecie się jak zabić 7 Wizjonerów 1 dnia i dotrzeć do Julianny.

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021

Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajduje się opis przejścia finałowego tropu / misji Koniec końców (Ending It). Z naszej solucji dowiecie się jak odblokować ostatnie zadanie głównego wątku fabularnego, a także jakie kroki wykonywać żeby wyeliminować 7 Wizjonerów jednego dnia oraz żeby Colt mógł dotrzeć z pomocą rakiety do kryjówki Julianny.

Odblokowanie finału

Finałowa misja odblokowywana jest automatycznie po tym jak zaliczycie 8 tropów wizjonerów (Visionary Leads) - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Finałowa misja odblokowywana jest automatycznie po tym jak zaliczycie 8 tropów wizjonerów (Visionary Leads). Wszystkie tropy z tej kategorii szczegółowo opisaliśmy w osobnym rozdziale solucji. Dotyczą one eliminowania Wizjonerów (pojedynczo lub gdy kilku antagonistów pojawi się w tej samej lokacji).

Na potrzeby odblokowania finału nie musicie zajmować się natomiast tropami arsenału. Są one traktowane jako poboczne misje wykorzystywane do pozyskiwania dodatkowych elementów wyposażenia.

Najważniejsze informacje o finale gry

Opisywane finałowe zadania zakłada pokonanie 7 Wizjonerów tego samego dnia, wykorzystując do tego celu wiedzę zdobytą dzięki zaliczaniu tropów wizjonerów - będzie musieli przeprowadzić kilka aktów sabotażu oraz doprowadzić do tego żeby niektórzy antagoniści spotkali się w tej samej lokacji o tej sam - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Opisywane finałowe zadania zakłada pokonanie 7 Wizjonerów tego samego dnia, wykorzystując do tego celu wiedzę zdobytą dzięki zaliczaniu tropów wizjonerów - będzie musieli przeprowadzić kilka aktów sabotażu oraz doprowadzić do tego żeby niektórzy antagoniści spotkali się w tej samej lokacji o tej samej porze dnia. Po zamordowaniu 7 Wizjonerów Colt będzie mógł dotrzeć rakietą do kryjówki Julianny i doprowadzić tym samym do finałowej konfrontacji z główną przeciwniczką.

Próby zaliczenia finału musicie rozpocząć w godzinach porannych. W zakładce tropów wizjonerów odszukajcie opisywaną misję i zacznijcie ją śledzić. Zagwarantuje to Wam, że żadnej czynności nie przegapicie. Popełnienie jakiegoś błędu lub doprowadzenie do "ostatecznej" śmierci Colta w trakcie rozgrywania finałowego tropu zmusi Was do rozpoczęcia zaliczania go od nowa, tzn. od kolejnego poranka.

Nie musicie zajmować się opcjonalnymi questami i aktywnościami przed rozpoczęciem finału. Będzie to możliwe również po ukończeniu opisywanej misji, gdyż kampania nie kończy się w definitywny sposób i nie zmusza do całkowitego restartu zmagań. Temat ten szerzej opisaliśmy na osobnej stronie Punkt bez powrotu - czy jest?.

Dobór mocy do finału jest dowolny. W ostatnim zadaniu Deathloop nie spotkacie żadnego finałowego bossa. Zamiast tego po prostu trzeba za jednym podejściem pozbyć się Wizjonerów znanych już z poprzednich zadań. Radzimy zaopatrzyć się w moc Przeskok. Wybór drugiej mocy jest mniej istotny - rozważcie Eter jeśli planujecie cały czas skradać się lub Amok jeśli chcecie się zabezpieczyć na wypadek wszczęcia walk.

Deathloop ma więcej niż 1 zakończenie i opisaliśmy je na kolejnej stronie solucji. Niestety chcąc obejrzeć różne zakończenia będziecie ponownie ukończyć całą opisywaną misję, gdyż nie ma opcji zapisania postępów tuż przed finałowym spotkaniem z Julianną.

Uwaga - Spodziewajcie się tego, że Julianna może Wam przeszkadzać w zaliczeniu finałowego dnia - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Uwaga - Spodziewajcie się tego, że Julianna może Wam przeszkadzać w zaliczeniu finałowego dnia. Może ona pojawić się więcej niż jeden raz. Za każdym razem gdy otrzymacie ostrzeżenie o pojawieniu się jej radzimy wstrzymywać chwilowo aktualne postępy i skupiać się na wyeliminowaniu Julianny. Zmniejszy to ryzyko, że przeszkodzi ona Wam w kluczowym momencie rozgrywki, np. podczas planowania zabójstwa jednego z pozostałych Wizjonerów.

Nie zapominajcie też, że w każdej dzielnicy, w której pojawi się Julianna musicie obowiązkowo zhakować antenę zanim możliwy będzie powrót do tuneli (nie dotyczy to ostatniej dzielnicy, gdyż Colt uda się do lokacji z rakietą).

Poranek - Zabicie Harriet (Kill Harriet)

Poniższy opis przejścia finału skupia się na zestawieniu i przypomnieniu wszystkich wymaganych czynności. Metody zabójstw czy sposoby rozwiązywania zagadek dokładniej omówiliśmy na stronach z opisami przejścia zadań, w których po raz pierwszy się z nimi spotkaliście. W opisie znajdziecie liczne odwołania do innych stron solucji.

1 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
Musicie dotrzeć do Zatoki Karla w godzinach porannych - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Musicie dotrzeć do Zatoki Karla w godzinach porannych. Dla przypomnienia Harriet Morse przebywa w hangarze 2. Rekomendowany sposób zamordowania Harriet przedstawiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Teoria chaosu. Dla przypomnienia polecamy:

  1. dotrzeć w pobliże hangarów 1 i 2,
  2. przedostać się na dach hangaru 1, wejść do środka od strony okien na dachu i skorzystać z pomostu łączącego oba hangary,
  3. zakraść się z pomocą Przeskoku do pomieszczenia obok wraku samolotu, z którego przemawia Harriet,
  4. przekraść się na tyły Harriet i pozbyć się jej atakiem skrytobójczym.

Nie jest to oczywiście jedyna możliwa taktyka i możecie też skorzystać z innych wariantów zabójstwa. Liczy się jedynie to żeby Harriet zginęła.

Poranek - Sabotowanie fajerwerków Franka (Sabotage Frank's fireworks)

2 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
Pozostańcie w dzielnicy Zatoka Karla i dotrzyjcie na tyły hangaru 2 po to żeby otworzyć kontener z fajerwerkami - kod do zamka elektronicznego jest losowy i możecie go odczytać w dzienniku Colta - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Pozostańcie w dzielnicy Zatoka Karla i dotrzyjcie na tyły hangaru 2 po to żeby otworzyć kontener z fajerwerkami - kod do zamka elektronicznego jest losowy i możecie go odczytać w dzienniku Colta. Po więcej szczegółów zajrzyjcie na stronę z opisem przejścia tropu Ballada o Franku Gadule.

Wejdźcie w interakcję z maszyną do fajerwerków i dokonajcie sabotażu. Dla przypomnienia efekty tej akcji staną się widoczne dopiero w godzinach wieczornych po tym jak rozpocznie się pokaz fajerwerków.

Środek dnia - Zepsucie eksperymentu Egora (Ruin Egor's experiment)

3 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
Po wykonaniu dwóch pierwszych czynności (zabicie Harriet, sabotowanie fajerwerków) powróćcie do tuneli - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Po wykonaniu dwóch pierwszych czynności (zabicie Harriet, sabotowanie fajerwerków) powróćcie do tuneli. Wybierzcie podróż do dzielnicy Kompleks. Aktualną porą dnia powinien być środek dnia.

Musicie zaliczyć dłuższą podróż do obozu Egora. Czynności do wykonania w obozie zamieściliśmy w opisie przejścia tropu Utracone w transmisji. Dla przypomnienia musicie:

  1. dotrzeć do budynków laboratorium na terytorium obozu,
  2. dostać się do górnego pomieszczenia - wskazane jest wcześniejsze użycie hakofalówki do zneutralizowania wieżyczek ze środka,
  3. zabrać jedną z walizek z niwelatorem polowym,
  4. dotrzeć do urządzenia Egora używającego kamuflażu i rozstawić obok niwelator polowy,
  5. wprowadzić kod do sabotowania urządzenia - jest on losowy i możecie go odczytać z dziennika Colta.

Udany sabotaż sprawi, że Egor będzie mógł pojawić się wieczorem w dzielnicy Updaam.

Popołudnie - Zabicie zakochanej pary (Kill the love birds)

Powróćcie do tuneli i wybierzcie podróż do dzielnicy Skała Fristad w godzinach popołudniowych - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Powróćcie do tuneli i wybierzcie podróż do dzielnicy Skała Fristad w godzinach popołudniowych. Musicie powtórzyć wszystkie czynności, które zestawiliśmy w opisie przejścia tropu Popołudniowe igraszki, czyli:

  1. dotrzeć do kryjówki Charliego i Fii,
  2. rozwiązać zagadkę z kasetami - numery kaset są losowane i możecie je odczytać z dziennika głównego bohatera,
  3. zejść do podziemnego bunkra,
  4. pozbyć się w dowolny sposób dwóch Wizjonerów w trakcie ich burzliwego spotkania.
4 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
Dla przypomnienia możliwe jest wyeliminowanie Charliego i Fii wykorzystując zasadzkę, a mianowicie docierając do dźwigni i rozpoczynając proces zalewania podziemnej lokacji - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Dla przypomnienia możliwe jest wyeliminowanie Charliego i Fii wykorzystując zasadzkę, a mianowicie docierając do dźwigni i rozpoczynając proces zalewania podziemnej lokacji. Będziecie musieli następnie szybko uciec do wyjścia pomagając sobie zhakowaniem anteny przy drzwiach.

Colt może łatwo zginąć jeśli nie pośpieszycie się lub wpadnięcie do głębokiej wody, ale jeśli nie zużyliście w tej dzielnicy ładunków mocy Powtórka to po prostu zostaniecie przywróceni na górę i będziecie mogli kontynuować zmagania bez konieczności restartowania całej Pętli (czyli całej opisywanej misji).

Wieczór - Wbicie na imprezę i zabicie wszystkich (Crash a party - Kill everyone)

Powróćcie do tuneli i wybierzcie się do Updaam w godzinach wieczornych - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Powróćcie do tuneli i wybierzcie się do Updaam w godzinach wieczornych. To najtrudniejsza część finału, bo do wyeliminowania jest 3 Wizjonerów w tej samej dzielnicy (lub nawet czterech jeśli gra wylosuje pojawienie się Julianny).

Wszystkie cele przebywają na terenie zamku. Możecie podjąć próbę wyeliminowania antagonistów polegając na skradaniu się, bądź też przystąpić do bardziej otwartych walk. W tym drugim przypadku dobrym pomysłem może być rozejrzenie się w pobliżu głównego wejścia do zamku. Znajdziecie tam 1 aktywną wieżyczkę i 2 kolejne w walizkach. Możecie je wszystkie zhakować i rozstawić po okolicy po to żeby móc sprawniej eliminować wszystkich gości przyjęcia. Metoda ta może być szczególnie pomocna jeśli jeszcze przed wyruszeniem do Updaam wyposażycie Colta w medalion zwiększający skuteczność wieżyczek.

Jeśli poprawnie wykonaliście sabotaż fajerwerków podczas wizyty w Zatoce Karla w godzinach porannych, to w tle dojdzie do eksplozji, która zabije Franka - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wykonaliście sabotaż fajerwerków podczas wizyty w Zatoce Karla w godzinach porannych, to w tle dojdzie do eksplozji, która zabije Franka. Pozbędziecie się dzięki temu w pasywny sposób tego Wizjonera.

Wieczór - Aleksis

5 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
Przykładowy sposób wyeliminowania Aleksisa omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Pożeranie owiec - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Przykładowy sposób wyeliminowania Aleksisa omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Pożeranie owiec.

Aleksisa najłatwiej jest pozbyć się gdy przemawia stojąc na zapadni - rozpoznacie go po dwóch pomarańczowych pistoletach maszynowych przyczepionych do pasa. Możecie wtedy wcisnąć przycisk nad salą balu przebierańców i doprowadzić do "zaaranżowanego wypadku". Aleksisa możecie również zidentyfikować dzięki maszynie DJ-a z zamku i w dowolny sposób zabić, np. używając snajperki i celując w jego głowę albo obrzucając salę balu przebierańców granatami.

Wieczór - Egor

Przykładowy sposób wyeliminowanie Egora omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Utracone w transmisji - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Przykładowy sposób wyeliminowanie Egora omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Utracone w transmisji.

Egora łatwiej możecie pozbyć się jeśli nie zaalarmujecie całego zamku i zdołacie zinfiltrować po cichu jego górne piętra (pomocne mogą być moce teleportacji i niewidzialności). Egor będzie przebywał w jednym z pomieszczeń i możecie np. zaskoczyć go niszcząc deski przy kominku i trafiając w butlę z trującym gazem.

Jeśli doszło do wszczęcia alarmu, to Egor najprawdopodobniej przemieści się na dach zamku lub na jeden z wyższych balkoników - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Jeśli doszło do wszczęcia alarmu, to Egor najprawdopodobniej przemieści się na dach zamku lub na jeden z wyższych balkoników. Możecie wtedy spróbować zakraść się do niego lub wyeliminować go strzałem/strzałami z dużej odległości - w tym drugim przypadku polecamy mieć w gotowości Przeskok i Eter na potrzeby zgubienia ewentualnego pościgu.

Wieczór - Wenjie

Przykładowy sposób wyeliminowania Wenjie omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Czego chcą Wenjie - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Przykładowy sposób wyeliminowania Wenjie omówiliśmy na stronie z opisem przejścia tropu Czego chcą Wenjie.

Pani doktor powinna domyślnie przebywać na dachu zamku. Towarzyszy jej grupa zwykłych przeciwników - możecie spróbować ich po cichu odciągać (np. sabotując skrzynkę zasilania w pobliskim pomieszczeniu) po to żeby docelowo móc zakraść się do niej, bądź też po prostu zabić Wenjie dzięki ostrzałowi z dużej odległości (ponownie wskazana jest snajperka).

Wieczór - Odpalenie rakiety (Launch the rocket)

Po zabiciu celów misji wyjątkowo nie powraca się do tuneli - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

Po zabiciu celów misji wyjątkowo nie powraca się do tuneli. Zamiast tego musicie powrócić do RAK-a, czyli podziemnego kompleksu z rakietoplanem (Rakyetoplan).

Dla przypomnienie zejście do podziemnej konstrukcji znajduje się na obrzeżach Updaam. Prowadzą tam pokazane na obrazku schody. Colt musi po drodze otworzyć dwie pary drzwi, przy czym będzie już dysponował wszystkimi hasłami i automatycznie je wypowie.

6 - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry
W sali z rakietą skorzystajcie ze schodów żeby dotrzeć do jej kokpitu - Deathloop: Koniec końców - solucja, opis przejścia - Deathloop - poradnik do gry

W sali z rakietą skorzystajcie ze schodów żeby dotrzeć do jej kokpitu. Musicie potwierdzić chęć użycia rakiety. Wbrew pozorom nie musicie się w żaden sposób przygotowywać się do wyprawy, gdyż nie czekają Was już żadne walki.

Przebieg ścisłego finału i czekający Was tam wybór opisaliśmy na osobnej stronie Zakończenia.