Valorant - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Valorant - poradnik do gry

Valorant - poradnik do gry

Valorant darmowy fps Riot, poradnik też! Beta, wymagania PC i najlepsze porady - poradnik, solucja do Valorant odpowiada na wszystkie te pytania. Dowiecie się tutaj, jak wygrać ze swoją drużyną każdy mecz!

Valorant to sieciowa strzelanka, w której Gracz bierze udział w drużynowych meczach 5 vs 5. Do jego dyspozycji oddano pulę postaci charakteryzujących się różnym stylem walki. Każde z nich posiada określone umiejętności - jedną podstawową, dostępną w każdym meczu za darmo, dwie opcjonalne, które można zakupić na początku rundy, oraz czwartą specjalną (ultimate), otrzymywaną po dokonaniu odpowiedniej liczby zabójstw lub przechwyceniu sfer mocy dostępnych na mapie. Gracze od początku zabawy mają dostęp do sklepu, w którym można zakupić różnego rodzaju uzbrojenie - broń główną, pomocniczą, dodatkową osłonę chroniącą przed obrażeniami w postaci tarczy. Wszystkie przedmioty w sklepie dostępne są za wirtualną walutę, którą zdobywa się w trakcie rozgrywki. Istotnym elementem zabawy w Valorant jest taktyka. Każda z map zostały zaprojektowane w taki sposób, by istniała możliwość opracowania wielu różnych strategii.

Jak zdobyć dostęp do zamkniętej bety Valorant?

  1. Załóż konto Riot Games
  2. Połącz konto Riot Games z kontem Twitch
  3. Oglądaj określone streamy na platformie Twitch
  4. Pobierz grę, zainstaluj i graj!

Cały proces, krok po kroku, opisaliśmy dokładnie na osobnej stronie poradnika.

Szybkie porady na start

Zanim rozpoczniesz swoją przygodę w grze Valorant warto poznać główne tipy, które zwiększą Twoją szansę na wygraną, ułatwią grę zespołową oraz pomogą w zdobywaniu większej ilości zabójstw. Porady skierowane są przede wszystkim do nowych Graczy.

  1. Komunikuj się z drużyną - Valorant opiera się na grze zespołowej i ścisłej współpracy wszystkich Graczy, dlatego należy być w ciągłym kontakcie z drużyną, najlepiej na wbudowanym w grę czacie głosowym.
  2. Wsłuchuj się w otoczenie - w grze Valorant wszystkie odgłosy, jak np. kroki, skok na skrzynie, wystrzał, kwestie mówione postaci, używanie umiejętności ultimate, rzucanie granatem itd. są niezwykle dobrze słyszalne i pomogą Ci zorientować się z której strony może nadejść przeciwnik lub gdzie aktualnie trwa walka.
  3. Podnoszenie broni - pamiętaj, że broń wyrzucona na ziemię np. po śmierci przeciwnika, może zostać podniesiona. Jeśli runda właśnie się zakończyła, a widzisz na ziemi bardziej wartościową broń - zabierz ją ze sobą do następnej rundy.
  4. Zakupy dla drużyny - w grze Valorant Gracze mogą kupować sprzęt bezpośrednio dla innego członka drużyny - nie ma potrzeby kupowania uzbrojenia i wyrzucania go na ziemię, jak w przypadku Counter Strike Global Offensive.
  5. Nie strzelaj zanim nie wycelujesz - jeśli spudłujesz, zdradzisz swoją pozycję i możesz nie mieć drugiej szansy na oddanie strzału.
  6. Strzelaj z miejsca - zawsze staraj się strzelać na końcu ruchu. Strzelanie w trakcie ruchu znacznie obniża Twoją celność.
  7. Celuj w głowę - headhsoty to zdecydowanie najszybszy sposób na wyeliminowanie celu. Poruszając się po mapie staraj się trzymać celownik na poziomie głowy przeciwnika.
  8. Sprawdzaj wszystkie rogi i kąty - po mapie przemieszczaj się w taki sposób, aby ubezpieczać wszystkie rogi i kąty mapy. Strzał zazwyczaj pada w momencie, gdy któryś z zawodników za bardzo wysunie się poza krawędź ściany/przeszkody.
  9. Rozbrajanie bomby - jeśli przeciwnik podłoży bombę, nie wystarczy już tylko wyeliminować całej drużyny, aby zakończyć rundę, ale również rozbroić ładunek. Dopiero wtedy runda zostanie zakończona na Waszą korzyść. W celu rozbrojenia bomby należy stać w środku oznaczonego okręgu i użyć urządzenia do rozbrajania.
  10. Poznaj mapy - dobre poznanie mapy znacznie zwiększy szanse na wygraną w meczu, ponieważ będziesz posiadać cenne informacje jak np. którędy najszybciej przemieścić się z punktu A do punktu B lub w którym miejscu najczęściej pojawiają się przeciwnicy.
  11. Teleporty - teleporty dostępne na mapach Valorant działają tylko w jedną stronę. Gdy skorzystasz z teleportu, nie będziesz mógł wrócić tą samą drogą.

FAQ - Pytania i odpowiedzi

Odpowiadamy na podstawowe pytania dotyczące gry Valorant, np. czy gra jest darmowa, skąd ją pobrać, czy są w Valorant mikropłatności. To małe kompendium wiedzy na temat zawartości i zmianach wprowadzanych w grze.

Kiedy startuje zamknięta beta Valorant i kto będzie mógł w nią zagrać?

Zamknięta beta Valorant startuje 7 kwietnia i dostępna jest dla Graczy z: Europy, Kanady, USA, Turcji, Rosji i krajów WNP (Wspólnota Niepodległych Państw). Możliwe, że reszta świata będzie mogła logować się nieco później.

Od kiedy można zdobyć dostęp do zamkniętej bety Valorant?

Dostęp do zamkniętej bety Valorant można zdobyć od 3 kwietnia 19:00 czasu polskiego poprzez oglądanie określonych streamów na platformie Twitch. Streamerzy, którzy będą mieli włączoną opcję dropu na pewno umieszczą stosowną informację w tytule. Kliknij TUTAJ, aby przejść do zakładki Valorant na platformie Twitch.

Skąd pobrać grę Valorant?

Gra Valorant jest do pobrania bezpośrednio z oficjalnej strony gry. Aby przejść do strony pobierania wystarczy kliknąć TUTAJ. Po wejściu na stronę wystarczy kliknąć przycisk "Download", a klient gry zostanie pobrany. Po uruchomieniu klienta rozpocznie się proces pobierania gry.

Czy Valorant jest grą darmową?

Tak, Valorant jest grą darmową dla wszystkich Graczy, jednak nie każdy może uczestniczyć w zamkniętej fazie testów. Aby otrzymać dostęp do zamkniętej bety trzeba wykonać odpowiednie kroki. Więcej o otrzymaniu dostępu do zamkniętej bety gry Valorant znajdziesz w odpowiednim rozdziale niniejszego poradnika.

Czy w Valorant są mikropłatności?

Tak, w grze Valorant dostępne są mikropłatności. Do robienia zakupów wewnątrz gry wykorzystywane są Valorant Points za które można kupić przedmioty kosmetyczne i odblokowywać inny content gry.

Czy postęp zdobyty w zamkniętej beta Valorant przechodzi do pełnej gry?

Nie, po zakończeniu okresu zamkniętej bety Valorant, postępy w grze zostają wyzerowane. Inaczej sprawa wygląda w przypadku Valorant Points - jeśli kupiłeś wirtualną walutę gry, otrzymasz ją z powrotem z 20% bonusem. Przykładowo, kupując 1 000 Valorant Points w zamkniętej becie gry, otrzymasz 1 200 Valorant Points po zakończeniu fazy testów.

Czy na mapach Valorant są teleporty?

Tak, na mapach Valorant dostępne są teleporty, które ułatwiają przemieszczanie się po mapie z punktu A do punktu B. Należy jednak pamiętać, że teleporty działają tylko w jedną stronę więc nie możesz ich użyć w celu powrotu na wcześniejszą pozycję.

Ile map jest w Valorant?

Aktualnie do wiadomości publicznej udostępniono informacje, że w zamkniętej becie Valorant dostępne będą dwie mapy. Najprawdopodobniej pula dostępnych map w grze Valorant będzie stale się powiększać.

Czy w Valorant można strzelać przez drzwi i przeszkody?

Tak, w grze Valorant większość broni wyposażona jest w naboje, które posiadają określoną zdolność penetracji. Oznacza to, że przeciwnik chowający się za cienką ścianką, drzwiami lub czyhający za rogiem drewnianej skrzyni nie może czuć się w pełni bezpieczny. Przeszkoda dzieląca Gracz od celu zamortyzuje nieco otrzymane obrażenia, ale nie zniweluje ich całkowicie. Gdy cel zostanie zlikwidowany poprzez strzał przez przeszkodę, w prawym górnym rogu ekranu pokaże się stosowna informacja w postaci ikony.

Czy strzał w głowę w Valorant jest śmiertelny?

Tak, strzały w głowę w grze Valorant są niezwykle niebezpieczne i wyrządzają ogromną ilość obrażeń. Korzystając z lepszych broni niż podstawowy pistolet, Gracz jest w stanie wyrządzić wystarczającą ilość obrażeń przy użyciu zaledwie jednego pocisku, aby wyeliminować cel.

Czy w Valorant jest mechanika Bhopping?

Tak, na oficjalnych materiałach dostarczonych przez Riot Games, które można znaleźć na ich oficjalnym kanale YT można zauważyć, że zawodowi Gracze testujący Valorant wykorzystują technikę Bhopping. Bhopping (Bunny hop) to technika, którą wykorzystuje się do zwiększenia mobilności postaci. Bhopping pozwala pozostawać w ciągłym ruchu, wykorzystując do tego przycisk odpowiedzialny za skok (wciskany natychmiast po dotknięciu podłoża) i technikę strefowania.

Czy Valorant jest na Steam?

Nie, Valorant nie jest dostępny na platformie VALVE. Chcąc grać w Valorant Gracz musi pobrać klienta Riot Games, który dostępny jest pod tym adresem.

Czy w Valorant są umiejętności ultimate?

Tak, każda z postaci dostępna w grze Valorant oprócz zwykłych umiejętności posiada jeszcze umiejętność specjalną - ultimate. Dostęp do umiejętność ultimate można otrzymać po dokonaniu odpowiedniej liczby zabójstw lub przechwyceniu sfer mocy dostępnych na mapie

Czy w Valorant można podnieść broń po przeciwniku?

Tak, pokonany przeciwnik upuszcza swoje uzbrojenie i Gracz może podnieść pozostawioną przez niego broń. Co ważne, z podniesioną bronią można przejść do następnej rundy i zaoszczędzić nieco gotówki w rundzie zakupów.

Przy rozbrajaniu bomby w grze Valorant muszę stać w określonym miejscu?

Tak, aby rozbroić bombę w grze Valorant trzeba znaleźć się w odpowiednim miejscu (punktu podłożenia bomby oznaczone są literami A, B oraz C). Co więcej, Gracz rozbrajający ładunek musi znajdować się w środku okręgu, który określa obszar, w którym należy się znaleźć, aby rozpocząć procedurę rozbrajania.

Czy Valorant jest dostępny na konsole?

Niestety, Valorant nie jest dostępny na konsole Xbox One, Playstation 4 oraz Nintendo Switch. Aktualnie w Valorant można grać na komputerach PC i nie ma żadnej oficjalnej informacji, która potwierdziłaby, że gra będzie dostępna na konsole.

Wymagania sprzętowe Valorant

Poniżej zamieszczamy oficjalne minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe PC dla gry Valorant. Warto zaznaczyć fakt, że twórcy dokonali wszelkich starań, aby wymagania sprzętowe gry Valorant były jak najniższe, a przy tym zapewniały każdemu Graczowi ogromny komfort rozgrywki - nawet na słabszym sprzęcie.

Minimalne wymagania sprzętowe Valorant

  1. System operacyjny - Windows 7/8/10 64-bit
  2. Procesor - Intel Core i3-370M 2.4 GHz
  3. Pamięć - 4 GB RAM
  4. Karta graficzna - Intel HD 3000 lub lepsza
  5. Miejsce na dysku - około 10 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe Valorant

  1. System operacyjny - Windows 7/8/10 64-bit
  2. Procesor - Intel Core i3-4150 3.5 GHz
  3. Pamięć - 4 GB RAM
  4. Karta graficzna - 1 GB GeForce GT 730 lub lepsza
  5. Miejsce na dysku - około 10 GB

Informacje o Valorant - poradnik do gry

Autor : Łukasz Qwert Telesiński

Ostatnia aktualizacja : 3 kwietnia 2020

Valorant - screen - 2020-05-24 - 416472Valorant - screen - 2020-05-24 - 416471Valorant - screen - 2020-05-24 - 416470Valorant - screen - 2020-05-24 - 416469Valorant - screen - 2020-03-02 - 412416Valorant - screen - 2020-03-02 - 412415Valorant - screen - 2020-03-02 - 412414Valorant - screen - 2020-03-02 - 412413Valorant - screen - 2020-03-02 - 412412