Control - poradnik do gry

Control - poradnik do gry

Control - poradnik do gry

Odnaleźć sens w szaleństwie Poradnik do gry Control to potężne kompendium wiedzy, które ułatwi ukończenie gry, odkrycie wszystkich sekretów, rozwiązanie zagadek, pokonanie trudnych bossów i ukończenie gry w 100%.

Początkowe rozdziały naszego poradnika do gry Control zawierają opis podstaw i najważniejszych mechanik w grze. Dowiesz się jak rozwijać postać, walczyć, czy korzystać z paranormalnych umiejętności bohaterki w grze. Opisaliśmy najważniejsze zdolności Jesse Faden - wystrzelenie (telekineza), osłona, przechwycenie, lewitacja. Opisaliśmy również bronie bohaterki - Obrót, Rozbicie, Uchwyt i Przebicie. Dowiesz się, jakie używać modyfikacje broni i modyfikacje osobiste, by radzić sobie w każdej sytuacji w grze.

W kolejnych działach opisaliśmy jak rozwijać bohaterkę, zdobywać punkty źródła, czy wykonywać zadania dodatkowe, tzw. Środki zaradcze zarządu. Te dodatkowa wyzwania przyspieszą ci zdobywanie źródła i tym samym pozwolą szybciej wzmocnić bohaterkę. W naszym poradniku odnajdziesz również porady na start i informacje, które ułatwią ukończenie gry. Kolejne rozdziały w dziale FAQ odpowiadają na najczęściej zadawane pytania związane z produkcją.

Kolejne strony poradnika zawierają opis przejścia wszystkich zadań w grze. W grze Control znajdziesz 10 rozbudowanych misji wątku głównego - wiele misji przepełnionych jest zagadkami i trudnymi walkami. Na szczęście, wraz z postępami nasza bohaterka staje się coraz silniejsza i jest jej kontrolować moce. W grze odnajdziesz 10 misji wątku fabularnego: Witamy w Najstarszej Siedzibie, Nieznany Słuchacz, Wyłącznik Awaryjny, Klub oldbojów, Polaris, Fińskie Tango, Twarz nieprzyjaciela, Na straży Brata, Strefa Progowa, Kontrola.

Oczywiście, w naszym poradniku znajdziesz również spis i solucję misji pobocznych. Zadania dodatkowe są ukryte i często wymagają odnalezienia odpowiedniej notatki, czy rozmowy z npc. Wiele z zadań jest naprawdę trudnych i prowadzi do opcjonalnej walki z trudnym bossem, czy wymusza żmudne przeszukiwanie lokacji w poszukiwaniu np. pleśni, czy zakażonych wrogów. Oto zadania poboczne w grze: Co za syf: Usuń Zator, Przymusowi widzowie, Warta przy lodowce, Starzy znajomi, Stary rozrost, Własne odbicie, Dobra obrona, Co za syf: Pogadaj z roślinami, Co za syf: Usuń Pleśń, Co za syf: Jeszcze więcej Pleśni, Wesoła Pogoń, Usunięcie Pleśni, Co za syf: Spal śmieci.

Dodatkowo, wyodrębniliśmy najtrudniejsze zagadki w grze i wyeksponowaliśmy je w osobnym dziale, by ułatwić nawigację i odnalezienie problematycznych momentów w grze. Dzięki temu, szybko uporasz się z łamigłówką i będziesz mógł kontynuować historię Jesse Faden. W naszym poradniku, odnajdziesz również spis i opis walki ze wszystkimi bossami w grze. Wiele z nich jest opcjonalna i wymaga ukończeniu misji pobocznych - uważaj jednak, poziom trudności walki z bossami jest naprawdę wysoki!

Dodatkowo, w naszym poradniku znajdziesz opis wszystkich trofeów (osiągnięć) w grze, co ułatwi posiadaczom PS4 zdobyć platynę, która na tle innych tytułów nie jest zbyt trudna do zdobycia.

Control to trzecioosoba gra akcji osadzona w realiach science fiction. Tytuł zdecydowanie nie należy do standardowych przedstawicieli gatunku - protagonistka oprócz broni posługuje się również telekinezą. Za jego wydanie opowiada studio Remedy. Poniższy poradnik zbiór informacji związanych z Control.

Jakie są realia świata gry Control?

Główną bohaterką Control jest Jesse Faden. Kobieta przeszła za młodu traumę, jaką było zaginięcie jej brata. Pragnąc uporać się z demonami przeszłości, udaje się do Nowego Jorku, gdzie swoją siedzibę ma tajna agencja o nazwie Federalne Biuro Kontroli. To właśnie ta instytucja odpowiedzialna jest za przykre wydarzenia z przeszłości protagonistki.

Poszukiwania odpowiedzi zostają jednak szybko zakłócone. W czasie wizyty Jesse w Federalnym Biurze Kontroli, miejsce to staje się celem inwazji mocy nie z tego świata zwanej the Hiss. W wyniku tego wydarzenia ginie dyrektor instytucji. W ostateczności ciężar odpowiedzialności za obronę budynku spada na protagonistkę. W wyniku niecodziennych rytuałów rządzących działalnością instytucji, zostaje ona bowiem wybrana na jej kolejnego przywódcę.

Warto mieć także na uwadze, że cała akcja Control dzieje się w jednym budynku - The Oldest House. Po przekroczeniu jego progu zostaniesz w nim przez całą swoją przygodę.

Czy gra Control otrzyma wydanie pudełkowe?

W przypadku konsolowych wersji, zakup pudełkowej wersji będzie możliwa. Jeśli chcesz nabyć tytuł na komputer osobisty, to możesz pozyskać tylko egzemplarz cyfrowy za pośrednictwem Epic Games Store.

Czy Control wspiera ray-tracing?

Tak, tytuł posiada wsparcie dla technologii ray-tracingu.

Czy w grze Control znajdują się znajdźki?

W czasie przechodzenia Control będziesz mógł zebrać szereg różnych znajdziek. Podzielone one zostały na pięć kategorii:

  1. Akta sprawy
  2. Badania i nagrania
  3. Korespondencja
  4. Multimedia
  5. Hotline

Więcej informacji na temat znajdziek w grze Control znajdziesz na osobnej stronie tego poradnika.

Czy w Control należy znaleźć wszystkie znajdźki, aby zdobyć Platynę za osiągnięcia?

Nie. Aby otrzymać platynowe trofeum, gracz jest zobligowany do zebrania jedynie 120 spośród wszystkich 240 znajdziek dostępnych w grze Control.

Sterowanie w Control

Poniżej znajduje się opis sterowania w Control w wersji na PC. Sterowanie na pozostałych platformach opisano na osobnych stronach.

Przycisk

Funkcja

Mapa - Control - poradnik do gry

Mapa

Zmiana ustawienia celowania - Control - poradnik do gry

Zmiana ustawienia celowania

Po przytrzymaniu - umiejętność Osłona - Control - poradnik do gry

Po przytrzymaniu - umiejętność Osłona

Celowanie bronią - Control - poradnik do gry

Celowanie bronią

Ekwipunek - Control - poradnik do gry

Ekwipunek

Opcje gry - Control - poradnik do gry

Opcje gry

Umiejętność Wystrzelenie - Control - poradnik do gry

Umiejętność Wystrzelenie

Wystrzał broni - Control - poradnik do gry

Wystrzał broni

Walka wręcz / Odrzucenie - Control - poradnik do gry

Walka wręcz / Odrzucenie

Unik - Control - poradnik do gry

Unik

Jedno naciśnięcie - zmiana broni - Control - poradnik do gry

Jedno naciśnięcie - zmiana broni. Gdy wróg ma mało zdrowia, przytrzymaj kwadrat a przejmiesz go.

Skok, lewitacja - Control - poradnik do gry

Skok, lewitacja

Poruszanie się - Control - poradnik do gry

Poruszanie się

Sprint - Control - poradnik do gry

Sprint

Ruch kamerą - Control - poradnik do gry

Ruch kamerą

Kucanie - Control - poradnik do gry

Kucanie

Czy istnieje możliwość personalizacji postaci?

Tak. Wygląd Jesse można modyfikować, jednak zmiany te ograniczają się tylko do ubioru. Szczegóły zostały opisane na osobnej stronie poradnika.

Czy Control otrzyma dodatki?

Tak. Na ten moment planowane są dwa dodatki - Fundament i WAŚ. Mają one zaoferować nowe historie, lokacje, tryby zabawy oraz zadania.

Czy Control ma tryb multiplayer?

Nie. Control oferuje zabawę tylko dla jednego gracza. Tytuł nie otrzyma także trybu Nowa Gra Plus.

Control - edycje

Control jest tytułem, który oferuje różne dostępne do zakupienia edycje - Control - poradnik do gry

Control jest tytułem, który oferuje różne dostępne do zakupienia edycje. Co ciekawe zawartość tych pakietów jest zależna od platformy, na którą zakupuje się grę. Poniżej znajdziesz ich kompletne zestawienie.

Edycja Standard gry Control

Kiedy otrzymane

PS 4

Xbox One i PC

Przed premierą

Taktyczny sprzęt operacyjny i pakiet materiałów rzemieślniczych, awatar (Tylko w wersji cyfrowej), motyw dynamiczny Zmienne miejsce (Tylko w wersji cyfrowej)

Taktyczny sprzęt operacyjny i pakiet materiałów rzemieślniczych

W dniu premiery

Rzadka modyfikacja serwobroni, rzadka modyfikacja gracza, skafander astralny, motyw odkrywcy, motyw kamieniołomu Black Rock

Brak

Edycja Deluxe gry Control

Kiedy otrzymane

PS 4

Xbox One i PC

Przed premierą

Zawartość edycji Standard

Zawartość edycji Standard

W dniu premiery

Zawartość edycji Standard, Misja poboczna Izolacja (Tylko w wersji cyfrowej), Miejski sprzęt operacyjny (Tylko w wersji cyfrowej), 2 Dodatki "Fundament" i "WAŚ" (Tylko w wersji cyfrowej), Steelbook (Tylko w wersji pudełkowej), 5 kart artystycznych (Tylko w wersji pudełkowej)

Steelbook (Tylko w wersji pudełkowej), 5 kart artystycznych (Tylko w wersji pudełkowej)

Minimalne wymagania sprzętowe gry Control:

  1. System operacyjny: Windows 7, 8 lub 10 (wersje 64 bit)
  2. Procesor: Intel Core i5-4690 / AMD FX 4350
  3. Pamięć: 8 GB RAM GPU: Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
  4. DirectX: wersja 11

Informacje o Control - poradnik do gry

Autorzy : Agnieszka aadamus Adamus, Grzegorz Alban3k Misztal

Poradnik zawiera : strony: 83, ilustracje: 375 .

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 5 lipca 2019, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 5 lipca 2019, odwiedź Opis przejścia

AWE DLC

Ostatnia aktualizacja : 1 września 2020, odwiedź AWE DLC

The Foundation DLC

Ostatnia aktualizacja : 15 września 2020, odwiedź The Foundation DLC

Popularne strony w Control - poradnik do gry

Control - screen - 2019-10-16 - 406053Control - screen - 2019-10-16 - 406052Control - screen - 2019-10-16 - 406051Control - screen - 2019-10-16 - 406050Control - screen - 2019-10-16 - 406049Control - screen - 2019-10-16 - 406048Control - screen - 2019-10-16 - 406047Control - screen - 2019-10-16 - 406046Control - screen - 2019-10-16 - 406045