Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry

South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Towarzysze w South Park Fractured But Whole Poradnik South Park: The Fractured But Whole

W tym rozdziale opisani zostali dostępni towarzysze i moment, w którym zostają odblokowani, byś mógł korzystać z ich pomocy w walkach. Dostępnych jest w sumie 12 potencjalnych towarzyszy.

Karta doboru towarzyszy - Towarzysze w South Park Fractured But Whole - South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry
Karta doboru towarzyszy

W grze możesz wygrywać bitwy wraz z pomocą trzech sojuszników. Podczas niektórych zadań fabularnych musisz jednak radzić sobie sam lub w dwuosobowej drużynie, czasami jeden z towarzyszy przydzielany jest obowiązkowo. Przed wieloma starciami możesz jednakże zmieniać sojuszników. Nie występuje tu możliwość rozwoju towarzyszy ani podobny system utrzymywania z nimi relacji.

Craig Tucker a.k.a Super-Craig

Dostępny po misji Kajdany Super-Craiga. Jest najsilniejszym z superbohaterów - w sile ataku i odporności, ma jednak silnie ograniczony manewr atakowania (jedynie na wprost siebie). Umiejętności:

  1. Megapiącha (Mega Fist Punch) - podstawowy atak z pięści z dodatkowym efektem odepchnięcia o wysokim współczynniku obrażeń. Możesz uderzyć tylko wroga przed sobą, na sąsiednim polu.
  2. Lśniący Palec Nienawiści (Shining Hate Finger) - wpływając na oponenta w odległości do trzech pól powodujesz u niego efekt wściegłości oraz zdobywasz tarczę do następnej tury, która chroni przed każdym możliwym atakiem (lecz nadane efekty pozostają na Craigu), możesz użyć ponownie po odczekaniu tury.
  3. Ekstra Szarża (Omega Crash Extra) - uderz przeciwnika w odległości do czterech pól z dużą siłą i odepchnij, powodując dodatkowo Spowolnienie, nieco słabszy od ataku pięścią. Atak potrafi przeniknąć przez sojuszników.
  4. Wściekła śmierć (Furry Death) - jest to najsilniejszy ze wszystkich dostępnych ataków fizycznych wśród sojuszników. Rani on jednak tylko jednego oponenta, który stoi tuż obok Craiga.

Kyle Broflovski a.k.a Człowiek Latawiec

Dostępny po misji Zderzenie dwóch światów. Posiada dwie umiejętności wspierające drużynę i jeden atak dystansowy. Jest nienajgorszym supporterem, lecz znacznie przegrywa przy bohaterze z klasą Elementalisty. Umiejętności:

  1. Ogień Lasera (Laser Burn) - strzelając maksymalnie trzy pola przed sobą atakuje wroga laserem zadając wysokie obrażenia (atak dosięga tylko jednego oponenta).
  2. Pomyślne Wiatry (Jetstream) - przyciąga do siebie do czterech sojuszników w rzędzie i umiarkowanie ich leczy. Pozwala to czasami uniknąć niektórych ataków odbywających się w kolejnych turach.
  3. Elektryzujący Powiew (Kite Shield) - wybrany sojusznik w zasięgu otrzymuje ok. 1/3 paska Tarczy.
  4. Gniew Latawca (Wrath of Kite) - umiejętność specjalna pozwala zaatakować wielu wrogów na obszarze 3x4 przed bohaterem, zadając wysokie obrażenia i Podpalając ich.

Jimmy Valmer a.k.a Błyskawica

Dołączy do drużyny po odblokowaniu drugiego punktu szybkiej podróży (dostępne do odblokowania po zadaniu Narodziny Przyjaciela Szopa). Może być przydatny w walkach, w których liczy się podejście taktyczne. Umiejętności:

  1. Martwa Strefa (Blind Side) - zadaje umiarkowane obrażenia i staje za przeciwnikiem będąc niewidzialny do swojego kolejnego ruchu (należy odczekać kolejkę, by móc użyć ponownie tej techniki).
  2. Piorunujące Uderzenie (Hit and Run) - zadaje wysokie obrażenia przeciwnikowi oddalonemu o dwa pola nie ruszając się z miejsca.
  3. Transporter (Transporter) - zamień się z sojusznikiem miejscami (w obrębie dwóch pól) i ulecz go w wysokim stopniu. Może zostać użyte w strategicznych momentach.
  4. Ogniste okrążenie (Burning Lap) - zadaj wysokie obrażenia wszystkim przeciwnikom w rzędzie i zaaplikuj efekt Podpalenia.

Clyde Donovan a.k.a Komar

Dołączy do zespołu po zakończeniu zadania Komar w opałach. Jest to nietypowy bohater, lecz dość słaby. Jego mocną stroną jest wysoka mobilność. Umiejętności:

  1. Ukąszenie (Bug Bite Barrage) - zadaje silne obrażenia przeciwnikowi na wprost bohatera i leczy siebie.
  2. Rój Komarów (Skeeter Swarm) - zadaje niskie obrażenia przeciwnikom wokoło postaci. Dodatkowo powoduje u nich Obrzydzenie i nieznacznie zwiększa siłę kolejnego ataku bohatera.
  3. Gorączka Zika (Zika Rush) - atakuje z umiarkowaną siłą do trzech przeciwników w linii prostej zmieniając swoją pozycje. Dodatkowo nieznacznie leczy bohatera.
  4. Słoik Robali (Pandemic Pestilence) - atak zadaje umiarkowanie wysokie obrażenia na obszarze 5x5, powodując dodatkowo Obrzydzenie u przeciwników.

Scott Malkinson a.k.a Kapitan Cukrzyca

Dołącza do drużyny w trakcie zadania W brzuchu bestii. Piąty dostępny towarzysz, wysoce "samowystarczalny", dwa z jego ataków gwarantują mu uzyskanie Tarczy, świetnie nadaje się na "Tanka", konkurent Craiga. Umiejętności:

  1. Śpiącz-kombo (Coma Combo) - zadaje duże obrażenia i odrzuca przeciwnika na sąsiednim polu;
  2. Cukronatarcie (Sugar Rush) - atakuje do trzech przeciwników w rzędzie z dużą mocą dodatkowo zyskując Tarczę. Atak przenika przez sojuszników.
  3. Szok Insulinowy (Insulin Shock) - słaby atak odpychający sąsiadujących przeciwników, nadając im dodatkowo efekt Spowolnienia. Otrzymuje także Tarczę (silniejszą niż przy Cukronatarciu).
  4. Śmiertelny Zalew Fruktozy (High-Fructose Death Wave) - atak mimo, że silny, trafia tylko w przeciwnika przed nim i jego dwóch sąsiadów.

Eric Cartman a.k.a Szop

Dołącza do zespołu w trakcie zadania W brzuchu bestii. Ciekawy bohater o dość wysokiej skuteczności w walce. Posiada jeden z najlepszych super-ataków, jest w zasadzie typem brutala. Po zakończeniu fabuły nie będziesz mógł używać go jako towarzysza.

  1. Pazury Szopa (Coon Claws) - atak zadaje wysokie obrażenia przeciwnikowi na wprost i wywołuje u niego Krwawienie.
  2. Szarża Szopa (Coon Lunge) - atakuje do trzech przeciwników w linii prostej z umiarkowanymi obrażeniami, przechodząc na ostatnie pole ataku.
  3. Skok Szopa (Coon Pounce) - wybierz jednego przeciwnika znajdującego się w odległości 1 pola od bohatera, zamień się z nim pozycją i zadaj u umiarkowane obrażenia. Taktyczna umiejętność.
  4. Dziki Szop (Prime-Time Coon) - atak o olbrzymim zasięgu (często całej areny) o wysokim współczynniku ataku dodatkowo nadający efekt krwawienia trafionym przeciwnikom.

Leopuld Butters Stotch a.k.a Profesor Chaos

Dołącza do drużyny po zadaniu Setki rąk Chaosu. Na początku nie warto korzystać z jego pomocy, gdyż jedna z jego umiejętności pozostaje zablokowana.

  1. Piorun Chaosu(Chaos Blast) - traf przeciwnika z dystansu, oddalonego do trzech pól na wprost bohatera, silnym promieniem.
  2. Dezorientator Chaosu (Confus-o-Tron) - traf przeciwnika oddalanego o maksymalnie 3 pola wokół bohatera, by spowodować porażenie elektryczne i konfuzję (przeciwnik zaatakuje osobę najbliżej niego, sojusznika bądź wroga). Ten atak nie zadaje obrażeń.
  3. Meksykanin do Wynajęcia (Hired Hands) - atak zostanie odblokowany dopiero po misji Roszada Chaosu. Przyzwij pomocnika, który będzie walczył dla ciebie (niestety jest bardzo słaby, lecz może pomagać w odwracaniu uwagi).
  4. Młot Chaosu (Hammer of Chaos) - zadaj bardzo wysokie obrażenia przeciwnikom w dwóch pionowych rzędach przed tobą.

Wendy Testaburger a.k.a Dziewczyna na Telefon

Dołącza w zadaniu pobocznym Zadzwoń do mnie, dostępnej po misji Setki rąk Chaosu. Jest jedyną żeńską bohaterką o wysokiej skuteczności bojowej, jedna z najlepszych sojuszników. Umiejętności:

  1. Samojebka (Selfie-Stick Strike) - silny atak w zwarciu, który dodatkowo spowalnia oponenta.
  2. Niszczycielka Telefonów (Phone Destroyer) - świetny atak, który umożliwia ci dopadnięcie dowolnego przeciwnika na arenie, zadanie mu wysokich obrażeń oraz obniżenie jego pancerza, jest to jeden z najlepszych możliwych ataków.
  3. Blokada (Blocked) - podobnie jak Craig możesz uzyskać niezniszczalną barierę do następnej tury, przed ponownym użyciem musisz odczekać jedną turę.
  4. Sztuczny Tłum (Flash Mob) - zaatakuj wrogów na arenie zadając wysokie obrażenia i obniżając u każdego poziom obrony.

Kenny McCormick a.k.a Mysterion

Dołącza do drużyny dopiero po misji Cienka biała linia. Jest to jeden z ciekawszych bohaterów, szczególnie dlatego, że po śmierci staje się duchem i może siebie wskrzesić. Wadą jest możliwość wykonywania ataków tylko w linii prostej.

  1. Demoniczna Furia (Demonic Fury) - silny cios wręcz, bez dodatkowych efektów.
  2. Uderzenie strachu (Dread Rush) - silny atak z efektem odepchnięcia. W przeciwieństwie do podobnych ataków, w tym przeciwnicy odpychani są w stronę, gdzie stał bohater.
  3. Mroczny Szept (Dark Whisper) - przyciągnij wroga oddalonego o nawet 4 pola zadając mu niskie obrażenia i zmniejsz poziom jego obrony.
  4. Okrutny Los (Cruel Fate) - wyjątkowo silny atak. Zadaje obrażenia wrogom wokoło, dodatkowo rażąc ich prądem. Niestety - bohater wtedy umiera i staje się duchem.

Jako duch postać nie odnosi obrażeń i nie jest atakowana, może jednak wykonywać inne akcje, nie zadające fizycznych obrażeń, lecz nadające efekty.

  1. Widmo Chłodu (Phantom Chill) - zamroź oponenta, by stracił kolejną turę (odczekaj 2 tury przed ponownym użyciem).
  2. Wybraniec Śmierci (Marked for Death) - obniż obronę wroga.
  3. Przerażenie (Spooked) - wywołaj konfuzję u oponenta.
  4. Musisz żyć, Mysterionie (Mysterion Re-rising) - przywraca bohatera do życia wraz z jego zdrowiem, dodatkowo lecząc silnie pobliskich sojuszników.

Stan Marsh a.k.a Narzędnik

Bohater dołączy do ciebie w zasadzie dopiero po zadaniu Cienka biała linia, choć sporadycznie będziesz z nim współpracować już we wcześniejszych zadaniach. Posiada tylko dwa ataki ofensywne, które mają duży zasięg działania, oraz jedną umiejętność leczenia. Nie jest jednak zbyt praktycznym bohaterem.

  1. Świdromiotacz (Spiral Power) - zadaj umiarkowane obrażenia przeciwnikom przed tobą, po skosie.
  2. Dokręcanie Śruby (Drillslinger) - zadaj niskie obrażenia przeciwnikom na prawo i na lewo od ciebie, w odległościach do 3 pól i odrzuć ich.
  3. Revitotron 9000 - ulecz kilku towarzyszy w zasięgu kilku pól przed lub za sobą. Nie usuwa negatywnych efektów.
  4. Pełen Przegląd (Full Bore) - silny atak sięgający do dwóch pól przed bohaterem.

Token Black a.k.a Tupperware

Dostępny po misji Cienka biała linia. Jest dość praktycznym bohaterem pod względem posiadanych umiejętności, szczególnie z perspektywy taktycznej.

  1. Tupper-Tornado (Tupper Tornado) - zadaj umiarkowane obrażenia przeciwnikom wokoło ciebie odrzucając ich.
  2. Gorąca Wymiana (Hot Swap) - praktyczna umiejętność, która pomoże ci uratować zagrożonych towarzyszy, lub pokrzyżować plany wroga. Zamień się miejscem z dowolną postacią na arenie, w odległości do 4 pól, przy czym Tupperware zyskuje Tarczę. Możesz także choćby teleportować wroga na wprost rozstawionego działka.
  3. Tupper Wieża (Tupper Turret) - co 3 tury możesz postawić działko, które automatycznie ostrzeliwuje przeciwników w linii przed nim, gdy nastąpi jego tura. Działko utrzymuje się przez 4 tury lub do czasu gdy zostanie zniszczone. Działko zadaje umiarkowane obrażenia, wykonuje ruch od razu po postawieniu.
  4. Tupper Mech Mk III - po transformacji ma możliwość wystrzelenia trzech pojedynczych rakiet o słabej sile i polu rażenia pięciu pól, lecz w dowolne miejsce na arenie i z efektem spowolnienia i naelektryzowania. Przydatne, gdy na arenie pozostaje jeszcze wielu oponentów.

Tweek Tweak a.k.a Super-Tweek

Dostępny po misji Cienka biała linia. Jeden ze słabszych bohaterów, pełni rolę wspomagającą w walce.

  1. Szokujący Piorun (Supreme Lightning) - podstawowy atak niskiej mocy, możesz nim jednak trafić kilku wrogów i dodatkowo zaaplikować porażenie elektryczne.
  2. Lodowe Sztylety (Icicle Strike) - zamróź przeciwnika, by nie wykonywał kolejnego ruchu, zadaj mu także niewielkie obrażenia. Ponowne użycie możliwe jest dopiero po dwóch turach.
  3. Kojący Deszczyk (Soothing Showers) - ulecz wybranego sojusznika oddalonego o maksymalnie dwa pola, nie leczy negatywnych efektów.
  4. Wielka Chłopięca Miłość (Eros Eruption) - zaatakuj przeciwników w odległości do trzech pól od bohatera, poza średnimi obrażeniami wszyscy uzyskują konfuzję.