Lista dostępnych towarzyszy | Towarzysze i frakcje | The Technomancer
W tym rozdziale znajdziesz informacje o dostępnych towarzyszach i ich specjalizacjach. Są nimi: Scott Poszukiwacz, Amelia Reacher, Andrew, Phobos, Niesha oraz Jeffrey Łowca i David Zwiadowca.
Aktualizacja:
W grze dostępnych jest wielu towarzyszy, z których na raz może asystować ci dwóch. Możesz ich w dowolnym momencie rozgrywki zmienić przy twoim łaziku w głównych skupiskach ludzkich. W pierwszym rozdziale dostępna jest tylko pierwsza trójka, kolejni na raz odblokowani zostają w drugim rozdziale.
Każdy z bohaterów posiada własną charakterystykę, specjalizację oraz umiejętności. Dodatkowo możesz budować z nimi pozytywne relacje (do poziomu Przyjacielski (Friendly)), co skutkuje otrzymaniem bonusów relacji podnoszących twoje atrybuty, gdy dany towarzysz podróżuje z tobą. Sporadycznie możesz także rozmawiać z nimi, szczególnie po ważniejszych zadaniach głównych. Jest to praktycznie jedyna możliwość poprawy stosunków z towarzyszami, lecz tylko jeśli wybierzesz odpowiednie opcje dialogowe. Drugą możliwością poprawy relacji jest wykonywanie zadań towarzyszy - jeśli są dostępne, po prostu spróbuj porozmawiać z towarzyszem i zobaczyć, czy dostępna jest dodatkowa opcja dialogowa dotycząca misji lub niektórzy sami zaczepią cię (np. Amelia po wyprawie do Wykopalisk) prosząc o pomoc. Zadania towarzyszy odblokowane zostają w miarę postępów fabularnych. Na relacje z przyjaciółmi wpływa także twój poziom Karmy - najlepiej utrzymuj go na wysokim poziomie (takie postaci jak Scott mogą wtrącać komentarze, gdy wykonujesz złe rzeczy).
Bohaterowie mogą zostać przez ciebie wyposażeni w ekwipunek odpowiedni dla ich klasy postaci (nie możesz np. Amelii walczącej z tarczą wręczyć karabinu). Cały pozostały bagaż nosisz jednak tylko ty, bez pomocy towarzyszy. Jeśli wiesz, że jakiś pomocnik ma zginąć lub że nie będziesz z nim podróżował, zamień jego dobry ekwipunek wcześniej wręczony na tańsze zamienniki.
- Scott Poszukiwacz (Scott Seeker)
- Jeffrey Łowca (Jeffrey Hunter)
- David Zwiadowca (David Ward)
- Amelia Reacher
- Andrew
- Phobos
- Niesha
Scott Poszukiwacz (Scott Seeker)

Scott to twój dawny przyjaciel i wierny pomocnik. Znajdziesz go już na początku gry w Slumsach. Już od początku oferuje zadanie towarzysza Bolączki profesora (A professor's worries), do wykonania w Slumsach, które znacznie poprawia reputację tego towarzysza. Jego stosunek do ciebie jest mocno uzależniony od poziomu Karmy.
Scott walczy używając wyłącznie pistoletu, przez co nie jest zbyt mocnym towarzyszem w szybkim rozprawianiu się z przeciwnikami. Jednakże potrafi cię również leczyć (strzelając do ciebie z innego pistoletu).
Pasywny bonus: zwiększona szybkość regeneracji zdrowia o 2%
Bonus relacji: +1 Nauka
Jeffrey Łowca (Jeffrey Hunter)

Bohater ten jest tymczasowy, towarzyszy ci tylko przez pierwszy rozdział, a dostępny staje się podczas pierwszego udania się do kpt. Elizy Major w zadaniu głównym Walka dla Pełni. Zadanie powiązane z tą postacią to Masz wrażenie, że ktoś cię śledzi (The feeling of being followed), do wykonania na Giełdzie. Bohater ten nie jest uwzględniany w relacjach z towarzyszami.
Jest to silny bohater wykorzystujący do walki ciężki karabin. Niezbyt dobrze sprawia się w parze ze Scottem, jeśli nie jesteś Strażnikiem, aby zbierać na siebie główną siłę ognia - oboje powyżej wymienieni towarzysze szybko polegną w walce wręcz. Jeśli jednak grasz Łotrzykiem i korzystasz z pistoletu, bonus postaci zapewnia lepsze obrażenia z tej broni.
Pasywny bonus: obrażenia od broni palnych +2
David Zwiadowca (David Ward)

Bohater ten jest tymczasowy, towarzyszy ci tylko przez pierwszy rozdział, a dostępny staje się podczas pierwszego udania się do kpt. Elizy Major w zadaniu głównym Walka dla Pełni. Zadanie powiązane z tą postacią to Rozgoryczenie żołnierza (A soldier's bitterness), do wykonania na Giełdzie. Bohater ten nie jest uwzględniany w relacjach z towarzyszami.
David jest dobrą parą dla każdej klasy postaci - jest wyposażony w tarczę, dlatego jest "samodzielny" i może skupiać na sobie atak wrogich jednostek. W tym czasie dobrze wykorzystać jest silny atak, by szybko pokonać oponentów, dlatego do pary świetnie sprawuje się klasa Wojownika.
Pasywny bonus: odporność na zakłócenie +2%
Amelia Reacher

Amelię poznasz już w podczas wyprawy do Wykopalisk w pierwszym rozdziale, jednak nie może jeszcze zostać twoją towarzyszką (dopiero od II rozdziału), lecz możesz już poprawiać stosunki z nią, choćby poprzez wykonanie zadania towarzysza: Ojciec odkrywcy (The explorer's father).
Gry dotrzesz do Noctis, możesz podróżować z Amelią: jest Strażniczką, więc korzysta z jednoręcznej broni i tarczy, podobnie jak wcześniej David. Łatwo zyskać jej przychylność poprzez pierwszą dostępną rozmowę o niej: możesz ją zapytać o związki, gusta, lecz nie pytaj o dzieciństwo, gdyż spowoduje to spadek reputacji. Lubi, gdy zwrócisz w komplementach uwagę na elementy techniczne, podróżnicze i jej zainteresowania. Przyzwoicie szybko zdobędziesz u niej wysoki poziom relacji.
Pasywny bonus: odporność na zakłócenie +5%
Bonus relacji: +1 Tworzenie
Andrew

Jest to bardzo charyzmatyczny bohater, którego poznasz już w I rozdziale, pod pseudonimem Szczęściarz w zadaniu pobocznym Znaki przeszłości (Marks of the past). W drugim rozdziale będziesz mógł wykonać dla niego zadanie Odnaleziony przyjaciel (A friend found), które odblokujesz w rozmowie z nim po wykonaniu kilku głównych zadań w Noctis.
Andrew jest technomantą i Wojownikiem. Jednak do czasu wykonania zadania towarzysza, który odblokujesz w Noctis po ukończeniu kilku zadań głównych będzie on jedynie prostym wojownikiem wykorzystującym broń jednoręczną. Ze względu na jego umiejętności jest świetnym i potężnym towarzyszem. Zarazem bardzo łatwo zbudujesz z nim dobre stosunku (bonus relacji), jeśli wykonałeś zadanie Znaki przeszłości w I rozdziale i zaraz po przybyciu do Noctis w rozmowie z nim użyłeś komplementu skierowanego na jego "urok osobisty". W kolejnych rozmowach zwracaj uwagę na cechy wspólne i wspomnienia.
Pasywny bonus: regeneracja mocy +5%
Bonus relacji: +1 Charyzma
Phobos

Phobosa spotkasz po raz pierwszy w zadaniu pobocznym w Ophirze: Ochroniarz dla handlarza (A body for a merchant), jako mutanta o imieniu Beg. Po tym zadaniu możesz wykonać także wykonać dla niego zadanie poboczne: Pamiątka dla matki (Souvenir for a mother), o czym będziesz mógł także z nim porozmawiać później w Noctis.
Bohater ten jest bardzo silny i szybko radzi sobie z pokonywaniem przeciwników, ponieważ posługuje się bronią dwuręczną (uważaj na nie, gdyż dość ciężko je dostać u handlarzy). Jest wyjątkowo silny i ma najwyższą ilość zdrowia ze wszystkich towarzyszy, dlatego pasuje praktycznie do każdej klasy postaci. Poprawa relacji z nim nastąpić może jednak dopiero w III rozdziale, w mieście mutantów. Unikaj kłopotów z jakimikolwiek mutantami w trakcie podróży, by nie utracić jego szacunku.
Pasywny bonus: maksymalna waga ekwipunku +250
Bonus relacji: +1 Eksploracja
Niesha

Dziewczynę poznasz pierwszy raz w zadaniu Ochrona osobista (Personal protection). Później, jeszcze w pierwszym rozdziale, będziesz mieć okazję wykonać dla niej zadanie poboczne: Naciski na przyjaciela (A friend under pressure). Jako towarzysz dostępna jest od drugiego rozdziału.
Niesha używa do walki sztyletu i ataku trucizną, z tego względu przydaje się do walki z wieloma przeciwnikami, szczególnie gdy ty preferujesz pistolety, moce technomantów lub klasę Strażnika. Z drugiej strony jest również dobrą asystentką, gdy ty także jesteś Łotrzykiem, ponieważ w pasywnym bonusie towarzysza otrzymujesz zwiększone obrażenia od sztyletów. Z Nieshą bardzo szybko uzyskasz dobre stosunki, a przy tym bonus relacji. Aby dodatkowo poprawić stosunki w II rozdziale: zabierz ją ze sobą podczas zadania głównego Stoicyzm (Patience), wykonaj dla niej zadanie towarzysza Odpowiedzialność (Accountable).
Pasywny bonus: obrażenia od sztyletów +2
Bonus relacji: +1 Zamki/pułapki
0
Komentarze czytelników
ArtekXDPL Chorąży
Też właśnie zagrywam w tą gierkę? I tak se pomyślałem, że może chciałbyś dodać do poradnika spis pancerzy itd?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
