Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Technomancer - poradnik do gry

The Technomancer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer poradnik The Technomancer

W tym rozdziale zamieszczone zostały podstawowe informacje na temat klas/stylów walki: Strażnik, Łotrzyk, Wojownik, Technomanta, z naciskiem na opis sposobu walki oraz rozwój postaci. Przed przejściem do kolejnych sekcji warto zapoznać się z informacjami podstawowymi.

Dobrze dobrana drużyna o uzupełniających się klasach to podstawa. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Dobrze dobrana drużyna o uzupełniających się klasach to podstawa.

W tym rozdziale zamieszczono informacje na temat dostępnych w grze klas postaci, inaczej zwane "postawami", z tego względu, że masz możliwość przełączania się między nimi w trakcie gry. Dobrą strategią jest albo maksymalizować wydajność jednej klasy, albo poświęcić się dwóm, nie więcej - wtedy twoja postać nawet na 30 poziomie może okazać się nieco słaba. Klasa Technomanty nie jest raczej oddzielną klasą walki - jest to dodatkowa moc elektryczna używana w walce. Różni przeciwnicy mają na nią różne odporności oraz wykorzystuje punkty Mocy. Z tego też względu ciężko nazwać ją samodzielną klasą.

Każda klasa posiada własny ekwipunek oparty o podstawowe atrybuty, przede wszystkim siły i zręczności. Z tego względu mając zamiar grać więcej niż jedną klasą, należy zwrócić uwagę na broń, jaka przypisana jest do danego stylu walki. Nie można jej się pozbyć, co najwyżej zamieniać na inną. Zwróć także uwagę, że często twój ekwipunek do klasy, której nie używasz może, a nawet powinien zostać przekazany towarzyszowi, który z owej korzysta.

Przy zakupie umiejętności i atrybutów należy kierować się specyfiką danej klasy - niezbyt dobrym pomysłem jest np. mieszanie klasy Strażnika i Łotrzyka traktując je równo, choćby ze względu na ekwipunek - Łotrzyk używa zręczności do dzierżenia lepszych sztyletów, a Strażnik, siły, która pozwala mu machać ciężką bronią i nosić grube pancerze.

Strażnik (Guardian)

Strażnikowi nie straszne jest wejście nawet w środek walki, jeśli dobrze używa swej tarczy. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Strażnikowi nie straszne jest wejście nawet w środek walki, jeśli dobrze używa swej tarczy.

Klasa strażnika skierowana jest do osób grających nieco defensywnie i cenią sobie siłę ataku nad mobilność. Jest to jedna z łatwiejszych do grania klas postaci. Wyposażony jest w ciężką broń oraz tarczę, która blokuje automatycznie atak z każdej strony (gdy trzymasz klawisz obronny), w tym także pociski z broni palnej. Nie zatrzyma jednak pocisków energetycznych, trucizny czy ataków specjalnych bossów i ciężkich przeciwników, np. szarżujących w twoją stronę.

Postać szkolona w tym stylu walki najlepiej radzi sobie z małymi grupami średnich i mocnych przeciwników, najlepiej niezbyt mobilnych oraz wolno, lecz silnie atakujących. Z tego względu możesz mieć problem podczas walki z wieloma potworami lub kilkoma dużymi przeciwnikami, którym niestraszna twoja tarcza.

Staraj się włączać atak tarczą do zwykłych ciosów, szczególnie gdy przeciwnik próbuje odskoczyć. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Staraj się włączać atak tarczą do zwykłych ciosów, szczególnie gdy przeciwnik próbuje odskoczyć.

Dobrą techniką walki z pojedynczym typowym przeciwnikiem jest 3xAtak podstawowy + atak tarczą, gdy przeciwnik odskakuje, który ma nieco dalszą odległość ataku. Możesz także zablokować jego kontrę, ale gdy walczysz z jednym przeciwnikiem lepiej jest go szybko obalić, niż walczyć z kilkoma naraz. Po zakupieniu dodatkowych umiejętności tarcza może uzyskać także dodatkowe funkcje, jak atak obszarowy.

Dla tej postaci najbardziej oczywistym wydaje się ulepszać w drzewku umiejętności siłę ataku. Dobrze pakować punkty w tarczę, aby zwiększyć efektywność jej ataku oraz w dodatkowe efekty od broni (naelektryzowanie, powalenie), gdyż rzadko walczysz z pojedynczymi przeciwnikami, a gdy atakuje cię wielu z nich, ciężko jest choćby wyprowadzić atak nie narażając się na bycie zranionym.

Ulepszając broń staraj się zmaksymalizować efekt zakłócenia. Powoli on być tej postaci nieco mobilniejszej, dzięki temu, że gdy osiągniesz wartość ok. 80% i wyżej nie musisz blokować podstawowych ataków - po prostu sam wyprowadzasz atak, a natarcie oponenta zostanie przerwane. W drugiej kolejności ulepszaj tak jak w umiejętnościach - siłę ataku podstawowego, ignorując obrażenia krytyczne.

Łotrzyk (Rogue)

Łotrzykiem najskuteczniej atakować jest plecy przeciwnika. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Łotrzykiem najskuteczniej atakować jest plecy przeciwnika.

Łotrzyk to klasa dla osób lubiących skakać od przeciwnika do przeciwnika z lekką bronią. Nie jest to bardzo łatwa postać do gry, a bez towarzyszy może mieć spore problemy przy walce z dużą ilością przeciwników. Wyposażony jest w sztylet oraz pistolet, jako broń alternatywną. Postać tego typu w sporej mierze będzie radzić sobie z przeciwnikami w sporych grupach o niezbyt dużej ilość zdrowia lub pojedynczymi, ale mocnymi przeciwnikami.

Uważaj, gdyż twoja broń może ulec przegrzaniu. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Uważaj, gdyż twoja broń może ulec przegrzaniu.

Sposób gry tą postacią w znacznej mierze różni się od tego, jak zostanie wyszkolona (jakie nabędzie umiejętności). W pierwszej kolejności możesz zdecydować się na grę "na dystans": ulepsz pistolet do maksimum oraz zdolności Technomanty. Z drugiej strony możesz zrobić z tej klasy postać ofensywną, walczącą w pierwszej linii, choć nie jest to zalecane. Najlepszym jednak sposobem jest krążenie wokół przeciwników, którzy skupiają się na mocno opancerzonych towarzyszach i wykonywanie ataków z doskoku. Podobnie jak w przypadku Strażnika, dobrym sposobem jest wykonywanie trzech ataków, lecz później - strzał z broni palnej lub uskok.

Łotrzycy są bardzo mobilni, świetnie radzą sobie z umieszczaniem pułapek na polu bitwy. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Łotrzycy są bardzo mobilni, świetnie radzą sobie z umieszczaniem pułapek na polu bitwy.

Ze względu na umiejętności, styl ten nastawiony jest na zadawanie obrażeń krytycznych, gdyż nawet przy usilnych próbach nie będziesz w stanie zadawać wysokich obrażeń. Postać ta dzięki swej mobilności świetnie nadaje się także do rozstawiania pułapek na polu bitwy. Warto zakupić jak najszybciej umiejętności zwiększające obrażenia krytyczne, np. po wykonaniu uniku. Świetnie sprawuje się także umiejętność pasywna, zwiększająca ilość obrażeń na plecy wroga. Koniecznie postaraj się nabyć także efekt trucizny i ulepszać go - pozwoli ci to na szybsze rozprawianie się z mocnymi przeciwnikami.

Ulepszenia broni zdecydowanie powinny maksymalizować efekt i częstość obrażeń krytycznych. Broń może być ulepszona na wiele sposób, zależnie od stylu gry, lecz zasugerować można wykorzystanie pistoletu z wysokim współczynnikiem zakłócenia i zwiększanie go - pozwoli ci to przerwać atak przeciwnika lub kontynuować kombinację ataku bez zatrzymywania się, gdy strzelisz, aby zatrzymać cios wychodzący od przeciwnika. W drugiej kolejności ulepszaj siłę ataku pistoletu.

Wojownik (Warrior)

Atak kombinacyjny laską jest jedną z rzeczy, która najszybciej powala oponentów na ziemię. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Atak kombinacyjny laską jest jedną z rzeczy, która najszybciej powala oponentów na ziemię.

Wojownik, zapewne jedna z częściej wybieranych klas w grze, ma dość wyrównane statystyki. Nie ma tak silnego ataku jak Obrońca, ze względu na dzierżoną broń - długą laskę. Jest to postać zdecydowanie ofensywna, nie potrafi blokować ataków, a jedynie wykonywać dość duże uniki. Jako jedyny potrafi zwykłym atakiem skutecznie ranić wielu przeciwników na raz.

Połączenie silnych ataków wojownika ze wzmocnioną magią technomantów tworzy z niego praktycznie najsilniejszą postać w grze. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Połączenie silnych ataków wojownika ze wzmocnioną magią technomantów tworzy z niego praktycznie najsilniejszą postać w grze.

Walka podstawowym atakiem wyróżnia się już na początku, ponieważ zasięg laski jest większy niż innych broni, dlatego często wyprowadzasz pierwszy cios będąc jeszcze poza zasięgiem wroga. Atak dodatkowy to kopniak, który pozwoli przełamać obronę przeciwnika. Najsympatyczniejszy jest jednak klawisz dodatkowej czynności, który pozwala na wykonanie krótkiej kombinacji ataku raniącego przeciwników wokoło ciebie. Warto zwrócić uwagę, że unik możesz wykonać na dwa sposoby: naciskając sam klawisz lub razem z klawiszem kierunku wykonania uniku. Domyślny unik bez kierunku jest małym odskokiem w tył, który pozwala na szybsze wyprowadzenie kontry po uniku, zaś z wybranym kierunkiem pozwala na zachowanie większej odległości i chwilowe złapanie oddechu.

Postać ta jednakże jest bardzo "banalna" w rozwoju. Ulepszać powinieneś w pierwszej kolejności statystykę zakłócenia wrogiego ataku, w drugiej kolejności zadawane obrażenia. Możesz całkowicie zignorować modyfikator trafień krytycznych. Podstawą jest, aby każdy zaatakowany przez ciebie przeciwnik nie mógł dokończyć ataku, abyś mógł wykonywać jak najmniej uników, a przez to szybciej pokonywać kolejnych oponentów. Jeśli postarasz się o bardzo dobry ubiór zapewniający wysoką odporność na podstawowe obrażenia będziesz mógł nierzadko wejść między wrogów i atakować ich wszystkich naraz.

Technomanta (Technomancer)

Magia technomantów pozwala na dodatkowe wzmocnienie ataków bronią lub wykonywanie specjalnych ataków z wykorzystaniem elektryczności. - Klasy postaci | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Magia technomantów pozwala na dodatkowe wzmocnienie ataków bronią lub wykonywanie specjalnych ataków z wykorzystaniem elektryczności.

Technomanta to specyficzna klasa, która w zasadzie nie może istnieć samodzielnie, a jest jedynie dodatkiem. Owszem, posiada własne drzewko umiejętności, lecz nie posługuje się żadną bronią, a jedynie punktami Mocy. Wymagają one czasu na regenerację, co spowalnia możliwość używania kolejnych umiejętności, a także niektórzy przeciwnicy są mocno odporni na te ataki. W tym przypadku, jeśli podoba ci się korzystanie z tych dodatkowych umiejętności, w pierwszej kolejności staraj się odblokować te zwiększające zasięg działania piorunów na kilku przeciwników oraz odblokowanie większej ilości dostępnych punktów Mocy.

Pioruny mają wysoki współczynnik zakłócenia, co warto uwzględnić szczególnie grając Łotrzykiem. Podstawowe dwie umiejętności aktywne: naelektryzowanie broni oraz atak piorunami, nie są jedynymi, które możesz czynnie wykorzystać w walce. Aby dowiedzieć się więcej o atakach z wykorzystaniem technomancji, przeczytaj rozdział Umiejętności.