Doom - poradnik do gry

Doom - poradnik do gry

Doom - poradnik do gry

Poradnik do gry Doom zawiera przede wszystkim szczegółowy opis przejścia gry, w którym dokładnie opisano realizacje wszystkich celów misji, lokalizacje istotnych znajdziek oraz porady dotyczące wykonywania wyzwań. Wzbogacono go również dokładnymi mapami poziomów, na których zaznaczone wszystko istotne miejsca. Dodatkowo w poradniku znalazł się rozdział poświęcony wyłącznie sekretom i znajdźkom, żeby ułatwić zadanie kolekcjonerom. On również zawiera dokładne mapy lokacji. Dowiesz się z niego gdzie znaleźć Elitarnych Żołnierzy, Baterie Argentu, Figurki Kolekcjonerskie, Dzienniki zapytań czy Klasyczne Mapy.

Oprócz solucji i rozdziału o sekretach w niniejszym poradniku znalazły się różnorakie porady dotyczące podstaw gry. Podpowiadają one jak skuteczniej utrzymywać głównego bohatera przy życiu i za czym rozglądać się w trakcie przechodzenia gry. W osobnym rozdziale przedstawione zostały wszystkie bronie wraz z ich zastosowaniami oraz dostępnymi ulepszeniami. Poradnik oferuje również rozdział na temat zdobywania osiągnięć, który powinien być pomocy w odblokowaniu platynowego trofeum.

Doom z 2016 roku jest kolejną odsłoną jednej z najpopularniejszych serii strzelanin. W grze ponownie wcielamy się w komandosa (doom marine'a), który przemierza korytarze bazy wojskowo-badawczej wybudowanej na Marsie. W trakcie rozgrywki staczamy dynamiczne, emocjonujące i brutalne potyczki z potworami. Gra pomimo położenia nacisku na walkę premiuje również dokładną eksplorację map, dzięki której możemy znaleźć nowe elementy ekwipunku i mnóstwo różnych sekretów.

Michał "kwiść" Chwistek & Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Jaki wybrać poziom trudności?

W grze Doom możesz wybierać pomiędzy pięcioma poziomami trudności, przy czym poziomy Nightmare i Ultra Nightmare możesz całkowicie zignorować - Doom - poradnik do gry

W grze Doom możesz wybierać pomiędzy pięcioma poziomami trudności, przy czym poziomy Nightmare i Ultra Nightmare możesz całkowicie zignorować. Są one przygotowane dla osób, które szukają maksymalnego wyzwania i dodatkowo wymagają co najmniej jednokrotnego ukończenia kampanii.

Najlepszym naszym zdaniem wyborem jest normalny poziom trudności, czyli Hurt Me Plenty. Oferuje on wystarczający poziom wyzwania na potrzeby ukończenia gry po raz pierwszy, ale jednocześnie nie wymusza wielokrotnego powtarzania niemal każdej walki, oczywiście przy założeniu, że dobrze poznasz podstawy gry i umiejętnie będziesz wykorzystywał dostępne elementy ekwipunku. Wyjątkiem mogą być walki z późniejszymi bossami, które są znacznie trudniejsze od standardowych potyczek. Musisz wykazać się w nich refleksem, a także doskonale poznać główne ataki bossów i pamiętać jak ich unikać.

Jeśli jakaś bitwa okaże się dla Ciebie zbyt trudna to w dowolnym momencie gry możesz zmienić poziom trudności. Cenną informacją jest to, że zmiana poziomu trudności nie blokuje trofeów przyznawanych za ukończenie gry. Osiągnięcia za przejście gry możesz zdobyć na dowolnie wybranym poziomie trudności. Wybranie niskiego poziomu trudności (I'm Too Young to Die) może być zresztą dobrym pomysłem jest najważniejszą kwestią jest dla Ciebie jak najszybsze pozyskanie platynowego trofeum.

Jak rzadziej ginąć w Doom?

Doom potrafi być wymagającą grą, szczególnie jeśli jesteś przyzwyczajony do spokojniejszego modelu rozgrywki znanego z niektórych innych strzelanin - Doom - poradnik do gry

Doom potrafi być wymagającą grą, szczególnie jeśli jesteś przyzwyczajony do spokojniejszego modelu rozgrywki znanego z niektórych innych strzelanin. Poniżej zestawiliśmy kilka najważniejszych porad jak rzadziej doprowadzać do śmierci głównego bohatera. Więcej podpowiedzi znajdziesz w rozdziale Porady ogólne w naszym poradniku.

  1. Pozostawaj w ciągłym ruchu. Cała rozgrywka w Doom została skonstruowana w taki sposób żeby wymuszać ciągłe przemieszczanie się po polu bitwy. Stanie w miejscu lub podejmowanie prób ukrywania się za zasłonami sprawi, że staniesz się łatwym celem dla demonów lub że bitwa będzie trwała o wiele dłużej. Podczas poruszania się po lokacjach z przeciwnikami polegaj koniecznie na strafe'owaniu, czyli na przemieszczaniu się na boki, oraz na skokach.
  2. Badaj okolicę przed rozpoczęciem walk. Nie jest to zawsze możliwe, ale w niektórych lokacjach potwory pojawią się dopiero po tym jak np. wejdziesz w interakcję z nadającym się do zniszczenia gniazdem. Zapamiętaj przede wszystkim rozmieszczenie półek oraz miejsca, w których można odnaleźć zdrowie, amunicję i inne wartościowe zapasy.
  3. Polegaj na elementach otoczenia. Niektóre lokacje oferują dodatkowe elementy i przedmioty pomocne w utrzymywaniu bohatera przy życiu. Mowa tu w głównej mierze o artefaktach, które po zebraniu mogą na pewien czas obdarzyć doom marine'a unikalnymi umiejętnościami, np. nieśmiertelnością czy zadawaniem poczwórnych obrażeń. Warto je podnosić na samym początku bitwy, dzięki czemu pomogą w zabiciu jak największej liczby demonów. Oprócz tego rozglądaj się zawsze za wybuchowymi beczkami, teleportami i interaktywnymi płytami, które mogą katapultować bohatera. Jest to pomocne np. w ucieczce z miejsca gdzie nagle zrobiło się niebezpiecznie czy w dotarciu na upatrzoną półkę z zapasami.
  4. Wykonuj jak najwięcej Zabójstw Chwały (Glory Kill). Staraj się podbiegać do każdego "mrugającego" przeciwnika o ile nie wiąże się to z ryzykiem wystawienia doom marine'a na ataki ze strony innych potworów. Każde poprawnie wykonane Zabójstwo Chwały oznacza zdobycie zdrowia lub amunicji.
  5. Identyfikuj potwory stanowiące największe zagrożenie. Na początku każdej bitwy postaraj się na szybko ustalić z jakimi typami demonów masz do czynienia. Skupiaj się na zabijaniu tych, które mogą wyprowadzać najsilniejsze ataki (np. Mancubus czy Baron of Hell) oraz tych, które mogą przyzywać na pole bitwy inne demony (Summoner).
  6. Korzystaj z różnych broni. Warto przede wszystkim dopasowywać dostępne bronie do założeń każdej potyczki i np. nie polegać na jednej z silniejszych powolnych pukawek w trakcie walk z bardzo zwinnymi i zarazem niezbyt wytrzymałymi Impami. Jeśli w danej bitwie sprawdzi się kilka różnych typów broni to powinieneś je regularnie podmieniać, dzięki czemu nie zużyjesz przedwcześnie amunicji. Najlepiej w pierwszej kolejności wybierać te bronie, do których masz aktualnie pełne zapasy amunicji. Bohater może przenosić ograniczoną ilość amunicji i po osiągnięciu limitu zapasów nie będziesz mógł podnosić odnajdywanych w świecie kolejnych skrzynek.
  7. Szukaj sekretów, które czynią bohatera silniejszym. Niektóre znajdźki w Doom mają jedynie za zadanie pogłębiać wiedzę o świecie gry czy pełnią rolę easter eggs, ale są też takie, które wpływają na obniżenie stopnia trudności rozgrywki. Odnajdywanie ich jest bardzo wskazane. Mowa tu o Bateriach Argentu (możesz wydłużać pasek zdrowia/pancerza lub przenosić więcej amunicji), Elitarnych Strażnikach (możesz odnajdywać przy zwłokach tokeny i ulepszać Strój Pretora), Dronach Polowych (możesz odblokowywać nowe modyfikacje broni) oraz Kamieniach Runy (możesz zdobywać runy, ulepszać je i odblokowywać dzięki temu nowe umiejętności).

Najważniejsze sekrety

Na niemal każdej mapie w grze Doom do odnalezienia jest mnóstwo sekretów - Doom - poradnik do gry

Na niemal każdej mapie w grze Doom do odnalezienia jest mnóstwo sekretów. Zestawienie tego typu obiektów zamieściliśmy poniżej. Dokładniejsze informacje na temat poszczególnych znajdziek są w odrębnym rozdziale Rodzaje sekretów w Doom w naszym poradniku.

  1. Automapa (Automap) - Każdy tego typu sekret odsłania całą mapę danej lokacji. Możesz dzięki temu łatwiej ustalić gdzie jeszcze nie byłeś.
  2. Bateria Argentu (Argent Cell) - Każdy tego typu sekret pozwala na permanentne zwiększenie statystyk bohatera. Możesz wydłużyć pasek zdrowia, wydłużyć pasek pancerza lub zwiększyć limit przenoszonej amunicji.
  3. Dron Polowy (Field Drone) - Każdy tego typu sekret odblokowuje jedną nową modyfikację broni (dla każdej pukawki można odblokować jedną lub dwie modyfikacje, przy czym w danym momencie tylko jedna może być aktywna).
  4. Dziennik (Data Log) - Każdy tego typu sekret pogłębia wiedzę na temat świata gry. To najbardziej klasyczna odmiana znajdziek.
  5. Elitarny Strażnik (Elite Guard) - Każdy tego typu sekret (zwłoki strażnika nadające się do przeszukania) nagradzany jest tokenem badań (Research Token), które możesz wydawać na ulepszanie Stroju Pretora.
  6. Figurka (Bobblehead) - Każdy tego typu sekret umożliwia dodanie do kolekcji figurki bobblehead doom marine'a. Figurki te możesz przeglądać w menu głównym.
  7. Kamień Runy (Trial Stone) - Każdy tego typu sekret pozwala na rozegranie wyzwania. Zaliczenie go nagradzane jest otrzymaniem runy, dzięki której bohater otrzymuje nową umiejętność.
  8. Klasyczna Mapa (Classic Map) - Każdy tego typu sekret odblokowuje możliwość ukończenia jednego z etapów z pierwszej części gry Doom z 1993 roku. Klasyczne etapy wybiera się z poziomu menu głównego gry.
  9. Sekretny obszar (Secret) - Większość sekretnych obszarów powiązanych jest z innymi znajdźkami, ale są też wyjątki. Sekretna lokacja może np. skrywać nową broń czy dużą ilość zapasów.

Czy Doom ma łatwe platynowe trofeum?

Platynowe trofeum w Doom nie jest bardzo trudnym do zdobycia - trudność w pozyskaniu go ocenilibyśmy na 3 lub 4 punkty w dziesięciopunktowej skali. W celu odblokowania go musisz spędzić z grą co najmniej 20 godzin. Kampania singleplayer w Doomie nie jest bardzo długa, ale musisz zainteresować się też innymi trybami, a także przeznaczyć nieco więcej czasu na zajęcie się znajdźkami i wyzwaniami.

Największym ułatwieniem jest to, że gra nie posiada żadnego osiągnięcia za ukończenie kampanii na konkretnym poziomie trudności. Jeśli zależy ci na szybszym odblokowaniu "platyny" to możesz wszystkie etapy ukończyć na najniższym poziomie trudności. Jedynym wyjątkiem jest trofeum Krok w szaleństwo, ale ono wymusza zaliczenie wyłącznie pierwszej misji na najwyższym poziomie trudności. Misja ta nie oferuje bardzo wymagających walk i wystarczy prowadzić ostrożnę grę żeby nie dać się zaskoczyć żadnemu potworowi.

Inne duże ułatwienie w temacie odblokowania platynowego trofeum to brak trudnych i czasochłonnych trofeów związanych z trybem multiplayer. Nie musisz obawiać się tego, że multiplayerowe osiągnięcia powstrzymają Cię przed odblokowaniem platyny po tym jak zdobędziesz wszystkie związane z trybem singleplayer. Gra posiada trudniejsze multiplayerowe trofea, ale one dotyczą aktualizacji wydanych po premierze Dooma i nie są wymagane do zdobycia platynowego trofeum.

Na poziom wyzwania w zdobyciu platyny w Doomie wpływają dwa zasadnicze czynniki. Pierwszy z nich to konieczność odnalezienia wszystkich sekretów w grze. Znajdziek jest naprawdę dużo. Polecamy zaglądać do rozdziału Sekrety w naszym poradniku, w którym opisaliśmy wszystkie znajdźki dla poszczególnych misji.

Drugi czynnik to konieczność zaliczania różnorakich wyzwań. W tym przypadku niejednokrotnie wymagane jest już wykazanie się pewnymi umiejętnościami, szczególnie w przypadku wyzwań związanych z runami oraz tych dotyczących zdobywania mistrzostw w obsłudze broni. Do wyzwań można na szczęście wielokrotnie podchodzić czy łatwo docierać do lokacji, w której prościej się spełnia ich założenia.

Szczegółowe opisy wszystkich osiągnięć znajdziesz w osobnym rozdziale Osiągnięcia / Trofea w naszym poradniku.

Sterowanie w Doom - PS4 / XONE

Poniższa tabela zawiera informacje na temat najważniejszych ustawień sterowania w grze Doom w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Cenną informacją jest to, że gra w opcjach oprócz podejrzenia schematu sterowania pozwala również na modyfikację niektórych ustawień:

Controller Layout - Możesz skorzystać z domyślnego rozmieszczenia przycisków i ich funkcji (poniższa tabela) lub wybrać inny.

Horizontal Sensitivity - Parametr ten odpowiada za czułość kontrolera w poziomie. Zmień tę wartość jeśli domyślne ustawienia są dla Ciebie zbyt czułe lub zbyt niedokładne.

Vertical Sensitivity - Parametr ten odpowiada za czułość kontrolera w pionie. Zmień tę wartość jeśli domyślne ustawienia są dla Ciebie zbyt czułe lub zbyt niedokładne.

Look Smothing - Parametr ten odpowiada za efekt wygładzania podczas rozglądania się. Domyślnie jest na poziomie 90%, zmniejsz go jeśli chcesz żeby wygładzanie było mniej odczuwalne.

Invert Look - Parametr ten odpowiada za odwrócenie osi Y. Po załączeniu go wychylenie gałki w dół sprawi, że kamera zacznie się przemieszczać się do góry, a wychylenie gałki w górę sprawi, że zacznie się ona przemieszczać w dół.

Vibration - Możesz włączyć lub wyłączyć wibracje kontrolera.

Aim Assist - Jest to asystent celowania i domyślnie jest on przez grę ustawiony jako aktywny niezależnie od wybranego poziomu trudności. Asystent może ci bardzo pomagać w oddawaniu strzałów do mniejszych, bardziej oddalonych lub szybko przemieszczających się wrogów. Wyłącz go jeśli chcesz polegać tylko na własnych umiejętnościach.

1 - Doom - poradnik do gryPoruszanie się - Doom - poradnik do gry

Poruszanie się

2 - Doom - poradnik do gryUruchomienie trybu fotograficznego (Photo Mode) - możesz zapisywać zdjęcia z najciekawszych momentów gry - Doom - poradnik do gry

Uruchomienie trybu fotograficznego (Photo Mode) - możesz zapisywać zdjęcia z najciekawszych momentów gry

3 - Doom - poradnik do gryRozglądanie się - Doom - poradnik do gry

Rozglądanie się

4 - Doom - poradnik do gryAtak wręcz - Doom - poradnik do gry

Atak wręcz

Zabójstwo Chwały (Glory Kill) - możliwe tylko jeśli osłabiony potwór miga na pomarańczowo!

Interakcja z elementami otoczenia (dźwignie, panele sterowania itp.)

5 - Doom - poradnik do gryUżycie aktywnego przedmiotu (domyślnie jest to granat odłamkowy, inne przedmioty zdobywa się później) - Doom - poradnik do gry

Użycie aktywnego przedmiotu (domyślnie jest to granat odłamkowy, inne przedmioty zdobywa się później)

6 - Doom - poradnik do gryUżycie modyfikacji broni - możesz skorzystać z tej opcji tylko jeśli aktualnie wybrana broń ma odblokowaną jakąś modyfikację - Doom - poradnik do gry

Użycie modyfikacji broni - możesz skorzystać z tej opcji tylko jeśli aktualnie wybrana broń ma odblokowaną jakąś modyfikację

7 - Doom - poradnik do gryWyjęcie piły łańcuchowej - możesz jej użyć do zabicia potwora tylko jeśli posiadasz paliwo - Doom - poradnik do gry

Wyjęcie piły łańcuchowej - możesz jej użyć do zabicia potwora tylko jeśli posiadasz paliwo

8 - Doom - poradnik do gryWyjęcie broni BFG-9000 - musisz ją najpierw zdobyć w misji Advanced Research Complex - Doom - poradnik do gry

Wyjęcie broni BFG-9000 - musisz ją najpierw zdobyć w misji Advanced Research Complex

9 - Doom - poradnik do grySkok / Podwójny skok (wciśnij dwukrotnie ten przycisk - musisz dodatkowo odblokować podwójne skoki dzięki awansom w grze) - Doom - poradnik do gry

Skok / Podwójny skok (wciśnij dwukrotnie ten przycisk - musisz dodatkowo odblokować podwójne skoki dzięki awansom w grze)

10 - Doom - poradnik do gryPrzykucnięcie - Doom - poradnik do gry

Przykucnięcie

11 - Doom - poradnik do gryZmiana broni - Doom - poradnik do gry

Zmiana broni

Wyświetlenie menu dostępnych broni - musisz przytrzymać ten przycisk i wybrać nową broń z menu w kształcie koła

12 - Doom - poradnik do gryOddanie strzału z broni - Doom - poradnik do gry

Oddanie strzału z broni

13 - Doom - poradnik do gryWybranie następnego przedmiotu z inwentarza - Doom - poradnik do gry

Wybranie następnego przedmiotu z inwentarza

14 - Doom - poradnik do gryWybranie poprzedniego przedmiotu z inwentarza - Doom - poradnik do gry

Wybranie poprzedniego przedmiotu z inwentarza

15 - Doom - poradnik do gryZmiana modyfikacji broni - Doom - poradnik do gry

Zmiana modyfikacji broni

16 - Doom - poradnik do gryWyświetlenie informacji o celach misji - Doom - poradnik do gry

Wyświetlenie informacji o celach misji

17 - Doom - poradnik do gryDossier - możesz przechodzić pomiędzy zakładkami z celami misji, mapą, arsenałem, strojem Pretora, runami i kodeksem - Doom - poradnik do gry

Dossier - możesz przechodzić pomiędzy zakładkami z celami misji, mapą, arsenałem, strojem Pretora, runami i kodeksem

18 - Doom - poradnik do gryMenu pauzy - Doom - poradnik do gry

Menu pauzy

Wymagania sprzętowe PC Doom

Wymagania sprzętowe Dooma na PC nie są bardzo wygórowane, przy czym wymienione poniżej konfiguracje sprzętowe dotyczą prowadzenia rozgrywki w rozdzielczości Full HD. Jeśli myślisz o grze w rozdzielczości 4K to konieczne może się okazać dysponowanie znacznie lepszą konfiguracją sprzętową, a w szczególności szybką kartą graficzną z dużą ilością pamięci na pokładzie.

Minimalne wymagania sprzętowe PC gry Doom to:

  1. Procesor: Core i5-2400 / AMD FX-8320
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 670 / Radeon HD 7870 (2 GB VRAM)
  4. Wolne miejsce na dysku: około 80 GB
  5. System operacyjny: Windows 7 / 8.1 / 10 (64-bitowy)

Rekomendowane wymagania sprzętowe PC gry Doom to:

  1. Procesor: Core i7-3770 / AMD FX-8350
  2. Pamięć RAM: 8 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 (4 GB VRAM)
  4. Wolne miejsce na dysku: około 80 GB
  5. System operacyjny: Windows 7 / 8.1 / 10 (64-bitowy)

Jak działa Doom na konsolach i inne kwestie techniczne

Doom w wersjach na PS4 oraz na XONE jest bardzo dobrze zoptymalizowany. Gra cechuje się wysoką jakością grafiki i dąży do wyświetlania animacji w 60 klatkach na sekundę. W przypadku standardowych wersji konsol Sony i Microsoftu mogą pojawiać się okazjonalne spadki animacji. Dodatkowo na zwykłej wersji Xboksa One w najbardziej wymagających scenach rozdzielczość może dynamicznie zmieniać się na nieco niższą.

Wersje na PS4 i Xboksa One oferują wsparcie dla rozdzielczości 4K, przy czym jest ona dostępna tylko dla modeli konsol PS4 Pro oraz Xbox One X. Aktualizację z teksturami 4K muszą niestety pobrać wszyscy użytkownicy gry i oznacza to, że konsolowy Doom na twardym dysku konsoli zajmuje aż 80 gigabajtów.

Niezależnie od posiadanej konsoli i ustawionej rozdzielczości Doom jest jednym z najbardziej wymagających tytułów dla konsol. Może to prowadzić do silnego nagrzewania się sprzętu oraz jego bardzo głośnego działania spowodowanego koniecznością pracy wentylatorów na maksymalnych obrotach. Nie należy się jednak obawiać uszkodzenia konsoli. W pełni sprawna konsola powinna radzić sobie z zapewnieniem bezproblemowej rozgrywki nawet w przypadku dłuższych sesji.

Konsolowe wersje Dooma pozwalają na zmianę niektórych ustawień graficznych. Możliwe jest wyłączenie rozmycia ekranu (Motion Blur) oraz aberracji chromatycznej (Chromatic Aberration), a także ustawienie pola widzenia (Field of View) w skali 1-100.

Doom w wersji na Nintendo Switcha jest stosunkowo problematycznym tytułem. Gra przede wszystkim działa maksymalnie w 30 klatkach na sekundę i może to powodować dyskomfort jeśli wcześniej miało się do czynienia z innymi wersjami gry. Oprócz tego ta wersja Dooma słabo działa w wersji mobilnej (niezadokowanej) - spadki animacji są bardzo zauważalne, a do tego występują rozmyty obraz czy dynamicznie zmieniająca się rozdzielczość w zależności od tego jak bardzo obciąża sprzęt dana scena. Przed rozpoczęciem gry bardzo wskazane jest sprawdzenie czy Doom zaktualizowany został co najmniej do wersji 1.1.1. Aktualizacja ta poprawiła nieco wydajność na konsoli Nintendo Switch.

Informacje o Doom - poradnik do gry

Autor : Michał Kwiść Chwistek

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 34, ilustracje: 638 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 24.

Popularne strony w Doom - poradnik do gry

Doom - screen - 2018-03-30 - 369771Doom - screen - 2018-03-30 - 369770Doom - screen - 2018-03-30 - 369769Doom - screen - 2018-03-30 - 369768Doom - screen - 2018-03-30 - 369767Doom - screen - 2017-01-02 - 336655Doom - screen - 2017-01-02 - 336654Doom - screen - 2017-01-02 - 336653Doom - screen - 2017-01-02 - 336652

16.05.2016 14:28
-11
Barklo
54
Pretorianin

Jestem pierwszy pięknie xD , a gra beznadziejna

16.05.2016 21:13
odpowiedz
lukas2209
2
Junior

:) to jak z poniedzialkiem...nie jest zly...masz hu...wą robote

06.06.2016 18:00
odpowiedz
1 odpowiedź
Vlad Tepes
55
Pretorianin

Może mi ktoś powiedzieć, co oznaczają i do czego służą zielone (3) i czerwone (kilka, może 5) paski w prawym dolnym rogu pod bronią? Zauważyłem, że te zielone uzupełnia się znajdźkami w postaci kuli w obręczy, ale jak się tego używa i po co to jest???

07.06.2016 12:15
kwiść
104
Generał

GRYOnline.plRedakcja

Zielone to amunicja do BFG, a czerwone to amunicja piły łańcuchowej. Jedna i druga broń mają osobny przycisk do użycia, który powinien być w opcjach sterowania :)

post wyedytowany przez kwiść 2016-06-07 12:15:37
06.06.2016 23:34
odpowiedz
Kamil67
20
Pretorianin

@Barklo: to mam dla ciebie dobrą wiadomości, bo tutaj jest setki, jeśli nie tysiące gier bez komentarzy. Śmiało, idź pisać słowo "pierwszy", nikt z GOLowiczów nie zauważy, że na forum jest jakiś spam, zaufaj mi.

08.06.2016 18:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Elhatron
2
Junior

Nie uwzględniono jeszcze 1 sekretu. Trochę się namęczyłem nim go znalazłem. Po znalezieniu 2 dziennika wskakujemy we wnękę po prawej od dziennika. Idziemy ścieżką skręcającą w prawo. Po zeskoczeniu po prawej mamy przejście, a nad nim półka z sekretem. Ukryta jest tam wyrzutnia rakiet.

04.05.2017 16:33
Pięciu
2
Junior

Ale wiesz o tym, że sekcja komentarzy jest do całego artykułu a nie do poszczególnych działów?

15.06.2016 19:01
odpowiedz
SULIK
187
olewam zasady

Zastanawiam się coraz poważniej nad zakupem.
Jaki jest czas przejścia szybkiego, normalnego i wolnego ?
Interesuje mnie tylko single player

15.07.2016 06:57
1
odpowiedz
Cyrax2097
1
Junior

SULIK, ja w to właśnie gram i powiem szczerze, że od czasu Return To Castle Wolfenstein nie grałem w dobrego fpsa. W Doom idziesz z gnatem i wszystko rozwalasz przy zajebistej muzyce.Non stop AKCJA! Doom1 i Doom2 przechodziłem kilkadziesiąt razy, Doom3 raz( chodzisz, czytasz, zbierasz jakieś cholerne kody do szafek, sama nuda...) a Doom4 na pewno przejdę jeszcze kilka razy. Teraz robią gry ładne ale nie miodne.Przykład? Wolę pograć w Duke Nukem 3d niż w najnowszego Far Cry. Doom ma obie te cechy. Teraz mam nadzieję, że ID Software wpadnie na genialny pomysł i zrobi Quake 1 nową grafiką:D

post wyedytowany przez Cyrax2097 2016-07-15 07:00:38
31.07.2016 02:02
😈
odpowiedz
1 odpowiedź
Areskola
4
Junior

Cholera nie wiem po co tu wchodziłem tylko spoilerów sobie narobiłem jakaś masakra gra jest wyjechana w kosmos, od razu kupuj jeśli masz czas i sprzęta!, ogólnie jestem w połowie gry i jest nieźle tylko niepotrzebnie popatrzyłem na tą pajęczyce myślałem że będzie lepiej ale no cóż już wiem jaki diabeł jest na końcu niepotrzebnie tu właziłem!

23.12.2016 00:07
Reendlerer
74
Konsul

Hahaaa miałem dokładnie to samo : D z tym że na youtube.

13.11.2016 22:02
odpowiedz
1 odpowiedź
KINGU825
2
Junior

A ja mam taki problem przeszedłem misje 6 sanktuarium kadingir kilka razy i wyzwanie śladami trupa zdobądź następująca liczbe żetonów pretorskich 4. Znalazlem 4 strażników ale zaliczyło mi 2/4 i powtarzam misja kilka razy ale strażnicy nie są juz aktywni co mam zrobić zeby zaliczyc zadanie

08.12.2016 20:32
dandi20
3
Junior

Jesli dobrze pamietam to tez tak mam, jednak gra zlicza Ci zetony a wyswietla w misjach ze zdobyles 1 albo 2

13.11.2016 22:06
odpowiedz
KINGU825
2
Junior

Skonczylem ta misje juz piec razy i nie pominąłem zednego sekretu i strażnika a mimo to mam ze niby odnalazłem 2 żetony pretorskie i nie wiem co zrobic nie chce mi sie od nowa przechodzic gry a znalazlem 4 żetony czterech straznikow

30.12.2016 00:47
odpowiedz
Karbulot
5
Junior

Poradnik zawiera błąd. W trzeciej lokacji, odlewni mamy jeden sekret o jakim tu nie wspomniano, a mianowicie wyrzutnię rakiet ukrytą tam, gdzie jest dziennik zapytań #2.

01.01.2017 21:20
odpowiedz
Karbulot
5
Junior

Kolejny brak jednego sekretu w poradniku. Superzdrowie w lokacji Kompleks badań.

04.05.2018 23:49
😡
odpowiedz
yarocorpse
49
Centurion

Mam tego dość. 20 prób przeskoczenia wyrwy w moście do Wieży Energii Argentu. Nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. W poradniku jest rewelacyjny opis - "Po przeskoczeniu szerokiej wyrwy"...blablabla. Tylko jak ją k....a przeskoczyć?

05.05.2018 10:14
odpowiedz
1 odpowiedź
verify
144
Generał

A znalazles odrzutowe buty? Wtedy mozna wykonywac podwojne skoki. Wystarczy nacisnac 2x spacje.

11.05.2018 19:28
yarocorpse
49
Centurion

Znalazłem znalazłem, spokoloko, ruch mam ustawiony cały czas na "bieganie" i cóż z tego. Brak zapisu gry w tej lokacji wybitnie osłabia chęci. Ktoś tu gdzieś napisał że ten Doom jest lepszy niż Battlefild. Hahaha. Ja właśnie zostawiłem ten doomowy badziew i wróciłem do Battlefild 4 bo jest ciekawszy. Jak odpocznę psychicznie z rok albo dwa to może spróbuję po raz 21 jak wcześniej nie wywalę na śmietnik żeby mi oczu nie drażniło. teraz rozumiem tych co rzucają monitorami przez okno. Po 15 latach grania w różności trafić na coś takiego to się można wk.....