Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Shardlight - poradnik do gry

Shardlight - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwiąż problemy Gordona i Gusa | Akt pierwszy | Shardlight poradnik Shardlight

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Rozwiąż problemy Gordona i Gusa

Opuść targ i udaj się na farmę Popa (na mapie po prawej). Porozmawiaj z siedzącym na werandzie Popem o sytuacji na farmie (nie zapomnij podać mu hasła rebeliantów). Zauważ martwe owce i dokuczliwe kruki. Zabierz maskę gazową nałożoną na "twarz" stracha na wróble.

Wróć na targ (wybrawszy dystrykt Targ Zachodni, znajdziesz się od razu obok Gordona) i wręcz Gordonowi maskę. Ponieważ jej filtr jest pusty, Amy obieca załatwić i tę sprawę. W zamian otrzymasz pozbawiony amunicji i nieco uszkodzony pistolet, na szczęście posiadający sprawny zamek skałkowy, co pozwoli wykorzystywać go do rozniecania ognia.

Maszeruj teraz drogą prowadzącą do studni i pogadaj z Nelsonem (nie zapomnij podać mu hasła rebeliantów). Poproś o książkę o tematyce naukowej. Przekartkuj ją i poczytaj o filtrach. (Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie Educated, poproś o pozostałe książki - na temat historii, sztuki i filozofii - które przejrzyj w taki sam sposób jak dwie wcześniejsze).

Wróć na targ i zagadnij Marichkę (nie zapomnij podać jej hasła rebeliantów). Zapytaj ją, skąd wziąć sól (odeśle Amy do Gusa), porusz też kwestię zbiorów, a następnie chwastów. Dowiesz się, że jest roślina o niebieskich kwiatach, która bardzo szybko się rozplenia.

Następnie zaczep Gusa w sprawie soli - Amy usłyszy o miejscu zwanym "solnymi równinami" (na mapie pojawi się nowa lokacja - u góry po lewej). Oczywiście wybierz się tam.

Skieruj się w lewo, aż dotrzesz do wykopu, z którego nabierz trochę soli - Rozwiąż problemy Gordona i Gusa | Akt pierwszy | Shardlight - Shardlight - poradnik do gry

Skieruj się w lewo, aż dotrzesz do wykopu, z którego nabierz trochę soli. Opuść równiny (wyjście do mapy w głębi ekranu, obok pociągu - zwróć uwagę na widoczne na lokomotywie logo) i teraz udaj się do mieszkania Amy (na mapie po lewej). Zwróć uwagę na roślinę o niebieskich kwiatach rosnącą w zamkniętej budce telefonicznej. Stłucz szybę zabraną sprzed wejścia do tunelu deską i zerwij roślinę. (Jeśli nie masz deski w ekwipunku, znajdziesz ją w stosie przy drewnianym słupie po lewej, przed wejściem do fabryki Centrex - na mapie w dole po lewej).

Wejdź do mieszkania i zabierz z niego wiadro (pośrodku pomieszczenia). Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o Amy, rozejrzyj się po wnętrzu, szczególnie zwróć uwagę na dwie fotografie wiszące na stojącym w centrum słupie.

Wyjdź na zewnątrz. (Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie Child At Heart, zagadnij jedną z bawiących się po prawej dziewczynek - konkretnie rudowłosą Tinę - i pogadaj z nią na wszystkie tematy, po czym zgłoś chęć wzięcia udziału w zabawie. Skacząc przez skakankę, zaśpiewaj wszystkie cztery piosenki z listy). Następnie wybierz na mapie fabrykę Centrex (u dołu po lewej). Wejdź do budynku. Zastaniesz tam Denby'ego - porozmawiaj z nim (nie zapomnij podać mu hasła rebeliantów). (Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie Chalk It Up To Kindness, oddaj mu kredę).

Teraz włóż (w ekwipunku) deskę do wiadra, po czym dosyp do niej soli - Rozwiąż problemy Gordona i Gusa | Akt pierwszy | Shardlight - Shardlight - poradnik do gry

Teraz włóż (w ekwipunku) deskę do wiadra, po czym dosyp do niej soli. Całość wstaw do wnętrza znajdującego się po prawej pieca. Odkręć zawór na rurze po lewej, powodując dopływ gazu do paleniska, po czym użyj na otworze w piecu pistoletu, by rozpalić ogień. Po chwili zakręć zawór i wyjmij wiadro z pieca - Amy uda się uzyskać aktywny węgiel.

(Jeśli jednak chcesz zdobyć osiągnięcie Smartass, musisz nieco wydłużyć pobyt w fabryce, by sprowokować Denby'ego do wygłoszenia wszystkich możliwych w tym miejscu komentarzy. W tym celu kliknij zarówno LPM, jak i PPM: którąś z wiszących na ścianie grafik (u góry), któryś z wiszących na ścianie rysunków (u dołu), wiszący na ścianie szkic (2x PPM i 1x LPM), kratkę ściekową w posadzce, figurkę szklanego konika (po prawej), spalone kartki przy piecu i sam piec. Spróbuj rozpalić w piecu, nie odkręciwszy wcześniej gazu. Spróbuj włożyć do pieca samą deskę i samą sól. Spróbuj włożyć do pieca którykolwiek inny z posiadanych przedmiotów (poza wiadrem), żeby Denby wspomniał o wyzwoleniu się. Przyjrzyj się zaworowi na rurze, odkręć go i spróbuj wyjść na zewnątrz. Kliknij (LPM i PPM) otwór w piecu po włączeniu gazu. Rozpal w piecu pistoletem i popatrz na płonący w otworze ogień. Spróbuj włożyć do ognia deskę. Zakręć zawór i wstaw do pieca wiadro z samą deską, po czym ponownie rozpal w piecu. Po chwili zakręć zawór i wyjmij wiadro ze spaloną deską. Wyjdź na zewnętrz i ze stosu przy słupie (na wprost drzwi) weź kolejną deskę. Wstaw do pieca wiadro z deską i solą. Okręć zawór i rozpal w piecu pistoletem, po czym spróbuj wyjąć wiadro z pieca, kiedy pali się w nim ogień. Zakręć zawór i wyjmij z pieca wiadro z węglem).

Opuść fabrykę i przenieś się na farmę, gdzie przekaż Popowi roślinę o niebieskich kwiatach, po czym maszeruj na targ i wręcz węgiel Gordonowi.

Następnie skręć w zaułek i zamelduj się u rebeliantów, żeby zdać relację i odebrać dalsze wytyczne od Danton.