Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry

Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka w oparciu o magię w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

W grze jest wiele zaklęć i część z nich nie jest używana do walki - Walka w oparciu o magię w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki - Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
W grze jest wiele zaklęć i część z nich nie jest używana do walki

Magia w Risen 3 odgrywa ważną rolę. Możesz ją z dużym powodzeniem wykorzystywać do wygrywania potyczek, aczkolwiek przydaje się ona też w innych sytuacjach, np. gdy zależy ci na wzmocnieniu obrony Bezimiennego. Oto kilka najważniejszych rzeczy, o których warto wiedzieć:

  • Z magii możesz korzystać na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszym z nich jest używanie magicznych zwojów i zasadniczą zaletą tej metody jest to, że nie musisz w żaden dodatkowy sposób się przygotowywać. Niestety, każdy zwój jest jednorazowego użytku i po rzuceniu zaklęcia znika on bezpowrotnie z inwentarza. Zwoje najlepiej więc odkładać sobie na czarną godzinę i odpalać je tylko gdy jest to uzasadnione. Nie radzę ich ponadto kupować w dużych ilościach, bo ceny większości z nich są zaporowe i zebrane złoto lepiej przeznaczyć np. na szkolenia.
  • Drugi sposób na używanie magii staje się dostępny po dołączeniu do jednej z trzech głównych frakcji gry. Możesz bowiem wtedy zacząć odwiedzać nauczycieli czarów i opłacać szkolenia, dzięki którym wybrane zaklęcia na stałe pojawią się na liście dostępnych akcji (przyporządkowuje się je w taki sam sposób jak np.broń białą).
  • Wspomniana wyżej druga metoda wykorzystywania magii ma dwa poważne utrudnienia. Po pierwsze, możesz odblokowywać tylko te zaklęcia, które są powiązane z wybraną frakcją - łowcy demonów specjalizują się w magii run, tubylcy w magii voodoo, a magowie w magii kryształów. Po drugie, poznawanie czarów nie jest darmowe. U łowców demonów płaci się tomami z pradawną wiedzą (Ancient Knowledge), u tubylców nefrytem (Jade), a u kryształowych magów magicznymi kryształami (Magic Crystal). Dobrze jest zbierać te przedmioty od samego początku gry i ich nie sprzedawać.
  • Czary, których Bezimienny wyuczył się na stałe, mają jeszcze jedno ograniczenie - czas potrzebny na regenerację (cooldown). Oznacza to, że nie możesz bez przerwy odpalać tego samego czaru, tylko po każdym jego użyciu odczekać aż w pełni się naładuje. Czas oczekiwania możesz na szczęście skracać np. dzięki nabywaniu odpowiednich biegłości.
  • Nie zapominaj o tym, że możesz tworzyć nowe czary we własnym zakresie, aczkolwiek musisz dysponować odpowiednią biegłością oraz potrzebnymi składnikami. Jeśli jednak dokładnie badasz świat gry to pozyskanie składników nigdy nie będzie dużym problemem.
  • Tak jak już wyżej wspomniałem nie wszystkie magiczne zaklęcia mają ofensywny charakter. Nie ignoruj tych czarów, dzięki którym możesz się na przykład leczyć, wzywać sobie na pomoc magicznych sojuszników czy osłabiać zamki w odnajdywanych skrzyniach.
  • Jeżeli masz zamiar na poważnie zająć się tematem magii to dobrze jest rozwijać atrybut Magic (Magia) od samego początku gry, tak by w miarę szybko osiągnął on odpowiednio wysoką wartość.
  • Niektóre potwory mogą być odporne na określone odmiany magii, aczkolwiek gra zawsze informuje o tego typu ograniczeniach. Mechanizm ten działa na szczęście w obie strony, tak więc w sytuacji gdy konwencjalna broń nie sprawdzi się może się okazać, że skorzystanie z czarów pozwoli ci bezproblemowo osłabić danego potwora.