Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

LEGO The Hobbit - poradnik do gry

LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
LEGO The Hobbit - Ważne lokacje
LEGO The Hobbit - Ważne lokacje
Skorzystanie z siedziby kowala staje się możliwe dopiero po zaliczeniu pobocznej misji Smithy in Peril (numer 19, biały pytajnik)
Salę najlepiej odwiedzić dopiero po skompletowaniu wszystkich minizestawów.
W miejscu tym możesz modyfikować konie, wargi i trolle.
W miejscu tym możesz modyfikować wygląd postaci.
Powiększ mapę

Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Najważniejsze lokacje

Siedziba kowala – Skorzystanie z siedziby kowala staje się możliwe dopiero po zaliczeniu pobocznej misji Smithy in Peril (numer 19, biały pytajnik)

Sala z minizestawami – Salę najlepiej odwiedzić dopiero po skompletowaniu wszystkich minizestawów.

Modyfikacja kreatur – W miejscu tym możesz modyfikować konie, wargi i trolle.

Modyfikacja postaci – W miejscu tym możesz modyfikować wygląd postaci.

Na powyższej mapie zaznaczone zostały najważniejsze lokacje wirtualnego Śródziemia, które możesz odwiedzać i dokładniej badać w przerwach pomiędzy zaliczaniem głównych zadań:

  • Niebieskim kolorem oznaczone zostały główne obszary świata gry, jak np. Erebor czy Hobbiton. Odniesienia do tych lokacji znajdują się w opisach przejścia zadań i w omówieniach miejsc pozyskiwania sekretów (pozostałe rozdziały poradnika).
  • Zielonym kolorem oznaczone zostały pojedyncze lokacje, takie jak na przykład siedziba krasnoludzkiego kowala. Każdą tego typu miejscówkę warto odwiedzić przynajmniej raz w trakcie gry (niekiedy jest to zresztą wymagane do posunięcia aktualnego zadania do przodu). Dokładniejsze omówienia "zielonych lokacji" znajdują się poniżej.

Siedziba kowala

Dom kowala - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Dom kowala

Krasnoludzki kowal ma swoją siedzibę w wiosce Bree, przy czym miejsce jego pracy jest początkowo niedostępne. Jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest zaliczenie pobocznego zadania Smithy in Peril (numer 19, biały pytajnik) zleconego przez jego żonę. Od momentu doprowadzenia kowala do Bree będziesz mógł wchodzić do jego domu i korzystać z jego kuźni.

Wchodzenie w interakcję z kuźnią pozwala na tworzenie nowych mithrilowych przedmiotów - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wchodzenie w interakcję z kuźnią pozwala na tworzenie nowych mithrilowych przedmiotów

Jak już wyżej wspomniałem w domu kowala znajduje się interaktywna kuźnia, z której możesz korzystać bez żadnych dodatkowych opłat. Obiekt ten pozwala na wytwarzanie unikalnych mithrilowych przedmiotów, przy czym żeby stało się to możliwe musisz dysponować odpowiednimi schematami oraz surowcami.

Uwaga - Cały proces wykuwania mithrilowych przedmiotów został dokładniej opisany na stronie Czerwone pytajniki znajdującej się w rozdziale Śródziemie - Poboczne zadania.

Sala z minizestawami

Wejście do sali z minizestawami - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wejście do sali z minizestawami

Sala z minizestawami znajduje się wewnątrz jednego z budynków w Rivendell. Możesz ją odwiedzać od samego początku gry. Osobiście polecam jednak zdecydować się na taki krok dopiero po zdobyciu wszystkich 160 minizestawów, czyli po skonstruowaniu wszystkich 16 obiektów.

Przykładowy obiekt z kolekcji - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Przykładowy obiekt z kolekcji

Po wejściu do sali możesz ustawić się w podświetlonym miejscu i rozpocząć przeglądanie minizestawów. Jeżeli zebrałeś wszystkich dziesięć sekretów w danej głównej misji to będziesz mógł zapoznać się z gotowym, kompletnym obiektem.

Modyfikacja kreatur

Wejście do stajni - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wejście do stajni

Punkt modyfikacji kreatur (Creature Customizer) znajduje się tuż przy gospodarstwie Beorna (Beorn's Homestead), na południowy-zachód od Mrocznej Puszczy. Po raz pierwszy możesz z niego skorzystać po zaliczeniu dziewiątej głównej misji gry (Queer Lodgings).

Przykładowa zmodyfikowana kreatura - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Przykładowa zmodyfikowana kreatura

Wejdź do stajni i ustaw się na jednej z interaktywnych płyt. W lokacji tej możesz do woli modyfikować wygląd wszystkich stworzeń, których można dosiadać w trakcie gry. Mowa tu mianowicie o koniach, źrebakach, wargach oraz trollach. Zmiana wyglądu danej kreatury nie ma żadnego wpływu na jej umiejętności.

Modyfikacja postaci

Wejście do budynku - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wejście do budynku

Punkt modyfikacji postaci (Character Customizer) znajduje się w Mieście na Jeziorze (Lake-town) znajdującym się w Esgaroth. Miasto po raz pierwszy odwiedza się w dwunastej misji gry.

Przykładowa zmodyfikowana postać - Śródziemie - Ważne lokacje | Podstawy rozgrywki w LEGO The Hobbit - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Przykładowa zmodyfikowana postać

Po znalezieniu się wewnątrz budynku ustaw się na jednej z interaktywnych płyt. W lokacji tej możesz do woli modyfikować wygląd grywalnych postaci. Zmiana wyglądu nie ma żadnego praktycznego zastosowania, choć niekiedy jest wymagana do zaliczenia wybranych pobocznych misji. Warto też zaznaczyć, że niektóre specjalne elementy wyglądu (np. nakrycie głowy upodabniające bohatera do orka) należy zakupić, ale nie są one na szczęście zbyt kosztowne.