Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

LEGO The Hobbit - poradnik do gry

LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO poradnik LEGO The Hobbit

Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016

Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30)

Klocek 16

Lokalizacja: High Fells - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: High Fells

Opis: Dotrzyj na samą górę klifu i przełącz się na postać Sarumana. Użyj laski (Saruman's Staff) znajdującej się na wyposażeniu tej postaci do zniszczenia pokazanego na powyższym obrazku skupiska mithrilowych klocków. Wybierz teraz elfa, skorzystaj z łuku żeby wbić strzałę do ściany i następnie do niej doskocz. Wykonuj skoki w stronę kolejnych drążków, łapiąc w locie poszukiwany sekret.

Klocek 17

Lokalizacja: High Fells - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: High Fells

Opis: Mithrilowy klocek jest w odrębnej lokacji, do której prowadzi niewielka brama. Po dotarciu w nowe miejsce rozpocznij od dokładnego poniszczenia obiektów z okolicy, odsłaniając dzięki temu dwie nowe tarcze. Oprócz tego użyj obrotowego mechanizmu, dzięki czemu odsłonięta zostanie jeszcze jedna tarcza. Dopiero teraz wybierz postać z procą (np. Oriego) i zacznij trafiać w tarcze, których jest tu w sumie pięć. Rozwiązanie tutejszej zagadki pokazane zostało na powyższym obrazku - nad tarczą 1 musi znaleźć się czerwony okrąg, nad tarczą 2 zielony, nad tarczą 3 czerwony, nad tarczą 4 zielony i nad tarczą 5 niebieski.

Klocek 18

Atakuj szybko kolejne krety - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Atakuj szybko kolejne krety

Lokalizacja: Siedziby Trolli

Opis: Powinieneś zauważyć, że wokół miejsca, w którym znajduje się niedostępny mithrilowy klocek z dziur z ziemi wyłaniają się krety. Zacznij je atakować. Po wyeliminowaniu pierwszego kreta gra uruchomi licznik upływu czasu i musisz pozbyć się dziewięciu kolejnych zwierzaków zanim dobiegnie on końca. Polecam korzystać z dobrej, szybkiej broni białej i na bieżąco się rozglądać (niekiedy nowy kret od razu pojawi się w tym samym miejscu gdzie pozbyłeś się poprzedniego).

Klocek 19

Lokalizacja: Siedziby Trolli - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: Siedziby Trolli

Opis: Mithrilowy klocek znajduje się na pozornie niedostępnej wyspie zlokalizowanej na południe od głównej części Siedzib Trolli i na zachód od Przełęczy Caradhras. Do wspomnianej wyspy możesz dotrzeć na kilka różnych sposobów, przy czym ja polecam zbliżyć się do niej od północnej strony. Wybierz górną ścieżkę i dotrzyj do podniesionego mostu zwodzonego. Wybierz postać z procą i zacznij trafiać w tarcze. Rozwiązanie tutejszej zagadki pokazane zostało na powyższym obrazku - nad lewą tarczą musi znaleźć się zielony okrąg, nad środkową czerwony i nad prawą zielony.

Doskakuj do kolejnych półek - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Doskakuj do kolejnych półek

Zlokalizuj na wyspie grupę dużych głazów i ustaw się na płycie naciskowej. Przełącz się teraz na elfa i przejdź przez pierwszą dużą obręcz, rozpoczynając tym samym wyścig z czasem. Przeskakuj z dużą precyzją na kolejne niewielkie półki, zaliczając przy tym kolejne bramki kontrolne. Po dotarciu na najwyższą półkę zatrzymaj się i podskocz. Przeskoczysz przez ostatnią obręcz i złapiesz w locie mithrilowy klocek.

Klocek 20

Lokalizacja: Siedziby Trolli - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: Siedziby Trolli

Opis: Rozpocznij na południowy-zachód od znacznika pokazującego położenie mithrilowego klocka, a konkretnie przy moście łączącym Siedziby Trolli ze wschodnią częścią mapy. Odnajdziesz tu łódkę (drogę do niej powinny wskazać żółte ćwieki) i po wskoczeniu na nią (klawisz//przycisk zamiany postaci) musisz wyruszyć na północny-wschód. Pozostawaj blisko lewej części rzeki. Cel podróży to niewielka przystań pokazana na powyższym obrazku.

Odbijaj się od ścian - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Odbijaj się od ścian

Przełącz się w tym miejscu na elfa. Musisz tu na przemian używać łuku trafiając strzałami w "puste" interaktywne sloty oraz polegać na umiejętności dalekich skoków żeby chwytać się kolejnych drążków. W końcowej części wspinaczki wymagane będzie użycie jeszcze innej unikalnej zdolności elfów, a mianowicie odbijania się od brązowych ścian. Wykonuj wszystkie opisane wyżej czynności do momentu przedostania się na niedostępną w żaden inny sposób górną skalną półkę. Możesz już zniszczyć skrzynię, w której pozostawiono klocek.

Klocek 21

Ostrożnie przechodź po linach i drewnianych belkach - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Ostrożnie przechodź po linach i drewnianych belkach

Lokalizacja: Rivendell

Opis: Musisz na sam początek dotrzeć na pozornie niedostępną górną półkę. Żeby tego dokonać przełącz się na elfa i zacznij odbijać się od pionowych ścian. Gra nie pozwoli ci niestety od razu zabrać mithrilowego klocka, bo najpierw musisz zaliczyć dość trudny wyścig. Próba czasowa rozpocznie się w momencie przejścia przez pierwszą obręcz. Trasa biegu obfituje w wiele momentów wymagających dużej precyzji (i trochę szczęścia) i z pewnością będziesz potrzebował co najmniej kilku prób żeby dostatecznie się z nią zapoznać. W szczególności pilnuj się w tych miejscach, w których sterowana postać musi przechodzić po linach i wąskich belkach lub wykonywać skoki na niewielkie sąsiednie platformy. Łatwo wtedy o błąd i niemal każda pomyłka jest równoznaczna z koniecznością rozpoczęcia całego wyścigu od nowa.

Przeskakuj na kolejne kwiaty - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Przeskakuj na kolejne kwiaty

W końcowej części opisywanej próby czasowej najwięcej kłopotów sprawi ci najprawdopodobniej część trasy wymagająca odbijania się od zielonych roślin. Staraj się bezbłędnie wykonywać kolejne odbicia, tak by szybko docierać do wyżej położonych obszarów. Także i tu musisz unikać pomyłek, bo w przeciwnym wypadku możesz ześlizgnąć się z dachu lub wpaść do wodospadu i w najlepszym wypadku stracić mnóstwo czasu. Dotarcie do ostatniej obręczy przed upływem limitu czasu (będzie się on częściowo odnawiał przy każdej bramce kontrolnej) nagrodzone zostanie mithrilowym klockiem.

Klocek 22

Miejsce użycia cepa - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Miejsce użycia cepa

Lokalizacja: Rivendell

Opis: Mithrilowy klocek jest na niedostępnym domyślnie górnym balkoniku i dotarcie do niego wymaga dokładniejszej eksploracji okolicy. Zacznij od odszukania interaktywnego złotego zaczepu i wyrwij go postacią dysponującą cepem (np. Dori). Wykonanie tej akcji odblokuje dostęp do pierwszego włazu. Przejdź przez niego i ustaw się na płycie naciskowej.

Zabierz pokrętło ze skrzyni i dotrzyj z nim do pobliskiego mechanizmu - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Zabierz pokrętło ze skrzyni i dotrzyj z nim do pobliskiego mechanizmu

Przełącz się na drugiego bohatera i skorzystaj z nowo odblokowanego drugiego włazu. Po znalezieniu się w pobliżu wieży zacznij ostrożnie przeskakiwać na prawe belki, docierając dzięki temu do skrzyni skrywającej pokrętło. Zabierz ten przedmiot i skieruj się z nim do lewych belek. Także i tu musisz wykonać kilka precyzyjnych skoków. Dotrzyj do mechanizmu, włóż do niego pokrętło i wejdź z nim w interakcję. Pozostało ci już tylko skorzystać z odblokowanego przed chwilą ostatniego trzeciego włazu. Zaprowadzi Cię on na balkonik z sekretem.

Klocek 23

Zniszcz mithrilowe przeszkody z wykorzystaniem laski Sarumana - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Zniszcz mithrilowe przeszkody z wykorzystaniem laski Sarumana

Lokalizacja: Rivendell

Opis: Musisz dotrzeć do jaskini znajdującej się za wodospadem i najłatwiej można tego dokonać podążając ścieżką wyznaczoną przez żółte ćwieki (ustaw oczywiście mithrilowy klocek jako cel podróży). Zanim będziesz mógł zabrać klocek do rozwiązania jest nowa zagadka i polega ona na umiejętnym przepchnięciu trzech dużych bloków. Zacznij od przełączenia się na Sarumana i następnie poniszcz mithrilowe przeszkody znajdujące się przy centralnej altance. Wybierz następnie dowolną postać z młotem (np. Dwalina) i przepchnij pierwszy kamienny blok.

Ściana zarezerwowana dla goblina - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Ściana zarezerwowana dla goblina

Teraz musisz wybrać postać goblina i zainteresować się pobliską wieżą, a to dlatego, że w miejscu tym możliwe jest rozpoczęcie wspinaczki po ścianie. Po dotarciu na sam szczyt wieży ponownie wybierz postać z młotem. Zepchnij kamienny blok na dół i następnie przepchnij go do nowej dziury.

Zniszcz nową przeszkodę i przepchnij ostatni blok - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Zniszcz nową przeszkodę i przepchnij ostatni blok

Na koniec musisz wybrać boczną ścieżkę, która zaprowadzi Cię do górnej części jaskini. Rozpocznij tu od użycia dowolnej czarodziejskiej laski do zniszczenia niebieskiego skupiska klocków. Po raz ostatni wybierz teraz postać z młotem. Musisz zepchnąć kamienny blok na dół i następnie przepchnąć go do dziury. Zaczekaj aż z ziemi wysuną się nowe półki i dotrzyj dzięki nim do mithrilowego klocka.

Klocek 24

Lokalizacja: Rivendell - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: Rivendell

Opis: Musisz na sam początek dotrzeć na dużą górną platformę, na której rozwiązuje się też poboczne zadanie powiązane z elfim kowalem. Nie sugeruj się zbytnio ścieżką wskazywaną przez żółte ćwieki, bo pokazuje ona nieprawidłową drogę. Rozpocznij na północny-zachód od znacznika mithrilowego klocka. Ustaw się mianowicie przy wodzie, w miejscu pokazanym na powyższym obrazku. Przełącz się na dowolnego elfa i przeskocz na pierwszą linę rozwieszoną nad wodą. Musisz teraz doskakiwać do kolejnych lin - najpierw poziomych i następnie ukośnych. Jeżeli poprawnie wykonałeś wszystkie czynności to dotrzesz na dużą górną platformę.

Namierzaj kolejne posągi - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Namierzaj kolejne posągi

Proponuję poświęcić trochę czasu na dokładne poniszczenie WSZYSTKICH interaktywnych obiektów znajdujących się w tym miejscu, bo znacząco ułatwi ci to rozwiązanie tutejszej zagadki. Plan zakłada mianowicie pozbycie się dziesięciu mithrilowych posagów i może tego dokonać wyłącznie Saruman. Tuż po zniszczeniu pierwszego posągu gra zacznie odmierzać czas. To właśnie dlatego wskazane było pozbycie się pozostałych elementów otoczenia, bo teraz nie będziesz tracił cennych sekund podczas namierzania kolejnych posągów.

Do zniszczenia jest w sumie dziesięć posągów - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Do zniszczenia jest w sumie dziesięć posągów. Dziewięć z nich jest na głównym poziomie. Ostatni dziesiąty posąg jest ukryty na dachu tutejszego budynku (powyższy obrazek) i żeby do niego dotrzeć musisz skorzystać z bocznej drabinki. Po zaliczeniu zagadki powróć na główny poziom i zabierz mithrilowy klocek.

Klocek 25

Lokalizacja: Rivendell - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: Rivendell

Opis: Mithrilowy klocek jest w jaskini, do której prowadzi brama znajdująca się na najniższym poziomie przy wodzie. Musisz tu "odsłonić" trzy głowy. W przypadku dwóch z nich jest to bardzo proste, bo wystarczy skorzystać odpowiednio z cepa i łuku. Jeśli chodzi o ostatnią głowę, musisz wybrać postać z procą (np. Oriego) i zacząć trafiać kamykami w tarcze. Rozwiązanie pokazane jest na powyższym obrazku - nad lewą tarczą musi pojawić się czerwony okrąg, a nad prawą niebieski okrąg. Użyj na sam koniec czarodziejskiej laski na niebieskiej sferze. Możesz już rozbić skrzynię i zabrać znajdźkę.

Klocek 26

Wejście do jaskini jest ukryte za niewielkim wodospadem - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wejście do jaskini jest ukryte za niewielkim wodospadem

Lokalizacja: Szlak górski

Opis: Mithrilowy klocek jest w jaskini i wejście do niej jest ukryte za wodospadem mijanym na górskim szlaku. Po dotarciu do jaskini zacznij ostrożnie przeskakiwać na kolejne półki, unikając za wszelką cenę kontaktu z kolcami (warto tu grać elfem). "Tor przeszkód" zaprowadzi Cię do miejsca, w którym znajduje się klocek.

Klocek 27

Lokalizacja: Szlak górski - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Lokalizacja: Szlak górski

Opis: Musisz zlokalizować niewielką bramę prowadzącą do wnętrza kamiennego olbrzyma. Do rozwiązania jest tu zagadka polegająca na umiejętnym przepychaniu kamiennego bloku postacią korzystającą z młota (np. Dwalin). Prawidłowa trasa przepychania bloku pokazana została na powyższym obrazku.

Klocek 28

Pierwsza roślina jest na lewo od ruin - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Pierwsza roślina jest na lewo od ruin

Lokalizacja: Przełęcz Caradhras

Opis: Dotrzyj do niewielkich ruin znajdujących się w górach. Polecam przełączyć się tu na dowolnego elfa i następnie zacząć odbijać się od zielonych roślin. Pozwoli ci to docelowo przedostać się na górny poziom ruin i zbliżyć się do mithrilowego klocka.

Klocek 29

Doskakuj do kolejnych zaczepów - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Doskakuj do kolejnych zaczepów

Lokalizacja: Przełęcz Caradhras

Opis: Rozpocznij na półce, na której znajduje się niedostepny chwilowo mithrilowy klocek. Wybierz postać z cepem (np. Doriego) i złap się pierwszego interaktywnego zaczepu. Musisz rozbujać się na łańcuchu, puścić się w odpowiednim momencie i w locie złapać się z pomocą cepa kolejnego zaczepu. Doprowadzi to jednocześnie do rozpoczęcia nowej próby czasowej, w której kluczem do sukcesu będzie bardzo szybkie wykonywanie kolejnych czynności.

Zawróć w locie i zacznij skakać w prawo - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Zawróć w locie i zacznij skakać w prawo

Doskakuj do kolejnych lewych zaczepów. Po przeleceniu przez mniejszą obręcz musisz odwrócić postać w locie i ponownie złapać się prawego zaczepu. Kontynuuj wykonywanie skoków. Gra pod sam koniec raz jeszcze wymusi zmianę kierunku przemieszczania się, tak więc musisz być na to gotowy i odpowiednio szybko zareagować (jakakolwiek pomyłka oznacza konieczność rozpoczęcia wyzwania od samego początku).

Klocek 30

Tarcza - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Tarcza

Lokalizacja: Moria

Opis: Zatrzymaj się w pobliżu stawu otoczonego przez siedem posągów krasnoludów. Na początek zlokalizuj niewielką tarczę i poślij strzałę w jej stronę, dzięki czemu z wody wynurzy się kilka nowych platform (zalety tej akcji docenisz już za kilka chwil)

Do niszczenia posągów najlepiej jest oddelegować łucznika - Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Do niszczenia posągów najlepiej jest oddelegować łucznika

Musisz teraz zacząć niszczyć statuy krasnoludów, najlepiej z wykorzystaniem łuku. Z zadaniem tym wiążą się dwa istotne ograniczenia. Po pierwsze, w każdy posąg musisz trafić kilka razy. Po drugie, gra w momencie zniszczenia pierwszego posągu uruchomi licznik upływu czasu, tak więc musisz się śpieszyć. Posągi możesz niszczyć w dowolnej kolejności i z dowolnych miejsc - polecam ustawiać się przy brzegu lub na kwadratowych pływających platformach, które nie zanurzają się nigdy w wodzie. Po zniszczeniu wszystkich posągów w przyznanym limicie czasu dotrzyj do pływającej platformy z mithrilowym klockiem.