Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldur's Gate
Aktualizacja:
Podróż do Nashkel
Dziennik: Wygląda na to, że znów masz cel i kilku sprzymierzeńców. Powinniście poświęcić trochę czasu na zbadanie przyczyny kryzysu żelaza. Pierwsze kroki należałoby skierować do Nashkel, na południu.
Beregost

Z gospody "Pod Pomocną Dłonią" wyrusz na południe, Nadbrzeżnym Szlakiem do pobliskiego miasta, Beregostu. Wątek główny nie wymaga co prawda zatrzymywania się w tym mieście (masz po prostu dotrzeć do Nashkel), ale jest tu mnóstwo rzeczy do zrobienia i szkoda nie skorzystać z okazji. Znajdziesz tu bogactwo łupów, towarów do kupienia oraz zadań pobocznych (opisanych w osobnym rozdziale). Spotkasz tu również kolejną postać dodaną w BG:EE.
![Tuż przed miastem przywita Cię lokalny mieszkaniec, Golin Vend [A], który zaoferuje wskazanie drogi do najważniejszych punktów w mieście - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9755984.jpg)
Tuż przed miastem przywita Cię lokalny mieszkaniec, Golin Vend [A], który zaoferuje wskazanie drogi do najważniejszych punktów w mieście. Poza tymi informacjami nie wyciągniesz już z niego nic interesującego.
![W północnej części miasta natkniesz się na dziką czarodziejkę, Neerę [B] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756000.jpg)
W północnej części miasta natkniesz się na dziką czarodziejkę, Neerę [B]. Jest to druga z nowych postaci w BG:EE, którą możesz przyłączyć do drużyny. Neera sama Cię zaczepi prosząc o pomoc, ponieważ ścigają ją źli Czarodzieje z Thay. Zaoferuj jej pomoc i obejrzyj scenkę, która się po chwili rozegra. Po rozmowie z Ekandorem (przywódcą napastników) będziesz musiał zmierzyć się z magiem i dwoma oprychami. Postępuj podobnie jak w przypadku walki z zabójcą pod gospodą. Sam zacznij pieśnią zagrzewać do boju swoich kompanów, a oni niech skupią ataki z broni dystansowych na czarodzieju. Zabicie dwóch pozostałych przeciwników to już tylko formalność - zresztą Neera też nie będzie stała bezczynnie. Po walce Neera zechce dołączyć do twojej drużyny. Jeśli chcesz zgódź się. Doskonale uzupełni na tę chwilę twoje szeregi. W ten sposób będziesz w tym momencie dysponował pełną (choć częściowo tymczasową), sześcioosobową drużyną. Z Neerą jest też związane zadanie poboczne, o którym mowa w specjalnym rozdziale, poświęconym nowym postaciom.
![Przed karczmą Płonący czarodziej [1] spotkasz barda, Garricka [D] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756015.jpg)
Przed karczmą Płonący czarodziej [1] spotkasz barda, Garricka [D]. Jeśli z nim porozmawiasz, ten zaoferuje Ci 300SZ za pomoc w ochronie swojej pani. Zgódź się, a ten zabierze Cię do niej.
![Osobą, którą miałbyś chronić jest Silke [E] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756031.jpg)
Osobą, którą miałbyś chronić jest Silke [E]. Porozmawiaj z nią, a ta potwierdzi, lub nawet podniesie stawkę do 400SZ. Kiedy się na to zgodzisz, nadejdą domniemani "napastnicy". Z krótkiej i urywanej rozmowy między nimi a Silke wynika, że wcale nie są to zbiry, które przyszły ją zabić, lecz ludzie wynajęci przez nią. Silke chcąc uniknąć zapłaty woli ich po prostu zabić z twoją pomocą. Odmów jej zabicia nowoprzybyłych, a Silke odwróci się przeciwko Tobie. Silke to czarodziejka, więc szybko zaatakuj ją wszystkimi członkami drużyny, tak aby nie miała czasu rzucić zaklęcia. Za jej zabicie otrzymasz 900PD, a przy zwłokach znajdziesz Kostur +1 (niezidentyfikowany), Miksturę Niewrażliwości oraz 400SZ. Porozmawiaj z ludźmi, których początkowo miałeś zabić, a otrzymasz w podziękowaniu Miksturę Ochrony. Jeśli zaczepisz Garricka, ten zaoferuje Ci swoje towarzystwo w drużynie. Grzecznie odmów (lub skorzystaj z propozycji jeśli grasz drużyną inna niż sugerowana) i wejdź do karczmy, przed którą stoisz.
![Zajrzyj teraz do karczmy Czerwony Bukiet [2] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756046.jpg)
Zajrzyj teraz do karczmy Czerwony Bukiet [2]. Przygotuj się na walkę z kolejnym łowcą głów, który się tutaj na Ciebie zasadził. Pokonanie go w obecnym składzie nie powinno stanowić najmniejszego problemu. Zabicie go zaowocuje 270 punktami doświadczenia, garścią monet i przyzwoitym ekwipunkiem.
![Następne kroki skieruj do Gospody Feldeposta [7] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756062.jpg)
Następne kroki skieruj do Gospody Feldeposta [7]. Już po wejściu znów ktoś Cię zaczepi. Pijaczyna Marl ewidentnie ma coś przeciwko poszukiwaczom przygód, ale szczegóły tego zajścia opisane są w podrozdziale "zadania poboczne". W tym momencie interesuje nas jeden z gości, przebywających na pierwszym piętrze. Algernon (bo o nim mowa) nie wnosi nic do historii naszych bohaterów, ale posiada przy sobie wyśmienity przedmiot: Płaszcz Algernona, podnoszący charyzmę noszącej go postaci. Co więcej, płaszcza możesz użyć, aby oczarować dowolną postać lub przeciwnika na krótki okres czasu. Dla naszego barda będzie to przedmiot wielce użyteczny. Niestety, aby pozyskać płaszcz musimy zrobić to siłą lub sprytem. Zakładając, że stworzyłeś postać wg. moich sugestii, z łatwością będziesz mógł ów płaszcz zwyczajnie podwędzić Algernonowi wykorzystując złodziejskie umiejętności barda. Zapisz grę przed próbą kradzieży, w razie gdyby nie udało Ci się za pierwszym razem. Jeśli grasz inną postacią niż sugerowałem, wykorzystaj do tego celu umiejętności Imoen. Jeśli obecny poziom umiejętności nie pozwala Ci w ogóle na udaną kradzież, wróć tutaj, gdy będziesz nieco bardziej doświadczony. W ostateczności możesz biedaka zaszlachtować, ale przecież tego byśmy nie chcieli ;)
![W północnej części miasta znajduje się Rezydencja Travenhursta [10] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756078.jpg)
W północnej części miasta znajduje się Rezydencja Travenhursta [10]. Sam gospodarz, Gerard Travenhurst nie ma nic szczególnie wartościowego do powiedzenia, ale nie przyszliśmy tu na pogaduszki. Na pierwszym piętrze rezydencji znajdziesz sporo wartościowych drobiazgów i mikstur, ale najbardziej interesuje nas Różdżka Błyskawic (niezidentyfikowana), która znajduje się w centralnym pomieszczeniu, zamknięta w sekretarzyku. Wyślij tam Imoen, która z łatwością poradzi sobie z zamkiem. Różdżka to bardzo potężny artefakt jak na ten etap gry, więc warto się w niego "zaopatrzyć".
![Poniżej rezydencji znajduje się Kuźnia Grzmiącego Młota [3] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756093.jpg)
Poniżej rezydencji znajduje się Kuźnia Grzmiącego Młota [3]. Kowal Taerom Fudruin ma do zaoferowania imponujący zestaw magicznych broni i zbroi. W chwili obecnej nie będzie Cię stać na 90% z nich, ale warto zapamiętać tutejszy asortyment. Docelowo interesować nas będzie Lekka Kusza Szybkości dla naszego barda, ale w tej chwili problemem jest cena. Póki co, o ile fundusze Ci na to pozwalają, zakup Krótki Łuk +1 dla Imoen oraz Procę +1 dla Jeheiry. Taerom potrafi też wykuć doskonałą Zbroję Płytową z Ankhega, ale więcej szczegółów na ten temat w podrozdziale zadania poboczne. Jeśli odwiedzisz kuźnię w nocy, nikogo tutaj nie zastaniesz, co pozwoli Ci zdobyć doskonałą broń dla naszego paladyna: Miecz półtoraręczny +1. Znajduje się on w zaznaczonej na powyższym screenie skrzyni, do której może włamać się Imoen. Otworzenie skrzyni wymaga około 50 punktów specjalizacji w otwieraniu zamków.
Świątynia Pieśni Poranka

Aby dostać się do świątyni, opuść Beregost udając się na wschód. Poza świątynią, w tej lokalizacji będzie okazja do zdobycia znacznej ilości punktów doświadczenia.
![W samej Świątyni Pieśni Poranka [1] spotkasz kapłana, Kelddatha Olmyra - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756125.jpg)
W samej Świątyni Pieśni Poranka [1] spotkasz kapłana, Kelddatha Olmyra. Możesz u niego się uzdrowić i zidentyfikować magiczne przedmioty, które zdobyłeś do tej pory.
PRO TIP: Okradnij Kelddatha dwa razy, aby otrzymać Miksturę Uzdrawiania i Eliksir Zdrowia. Każda z czterech Syren stojących dookoła posągu ma przy sobie po jednej perle, które też można zwędzić i sprzedać.
![Na wschód od świątyni spotkasz Galileusa [A], który obserwuje nieboskłon - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756140.jpg)
Na wschód od świątyni spotkasz Galileusa [A], który obserwuje nieboskłon. Starzec ma do powiedzenia kilka interesujących rzeczy na temat przyszłych wydarzeń, które dotyczą również Ciebie.
![Na południe od Galileusa napotkasz grupę Hobgoblinów [2] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756156.jpg)
Na południe od Galileusa napotkasz grupę Hobgoblinów [2]. Cattack, ich herszt zażąda od Ciebie pieniędzy. Wybij mu to z głowy ogniem i mieczem, aby zyskać sporo doświadczenia, złota, ekwipunku i innych, losowych łupów.

Przejdźmy do najtrudniejszej części tej lokalizacji. To, czy zechcesz podjąć się wyzwania zależy tylko od Ciebie, ale ilość doświadczenia, jaką można tutaj pozyskać jest niebagatelna i zbliży Cię do awansu na następny poziom. Za skałami [3] czai się wataha wilków. Grupa składa się ze Strasznych Wilków i jednego lub dwóch Wampirzych Wilków. Za każdego Strasznego wilka otrzymasz 650PD, a za Wampirzego Wilka aż 2.000! Do walki trzeba jednak podejść ostrożnie i taktycznie. Pokonanie samych Strasznych Wilków nie powinno stanowić większego problemu. Sprawa ma się zupełnie inaczej z Wampirzym Wilkiem, który jest niewrażliwy na broń konwencjonalną. Można go zabić jedynie magicznym orężem i zaklęciami i to najlepiej z dystansu, gdyż wilk ten potrafi paraliżować przeciwnika. Jeśli na tym etapie gry wykonałeś wszystkie zadania poboczne, twoja drużyna będzie uzbrojona po zęby w broń magiczną i różdżki, co śmiało wystarczy do pokonania bestii. Prowadzony przeze mnie bard-fechmistrz, uzbrojony w magiczne sejmitary Drizzta pokonał wszystkie Wampirze Wilki samodzielnie, wykorzystując umiejętność Piruet Ofensywny. Możesz również spróbować pokonać wampiry wykorzystując kapłański czar Oplątanie, którym włada Jeheira. Po unieruchomieniu wilków zaatakuj je magiczną bronią dystansową oraz zaklęciami i różdżkami. Trud z całą pewnością się opłaci.
Trakt na południe od Beregostu

Po załatwieniu spraw w Beregoście, udaj się traktem na południe. Nie ma tu szczególnie czego szukać, poza dwoma zadaniami pobocznymi.
![Na drodze zaczepią Cię Pół-ogry [1], przy których znajdziesz list, potrzebny do wykonania jednego z zadań pobocznych w Beregoście - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756203.jpg)
Na drodze zaczepią Cię Pół-ogry [1], przy których znajdziesz list, potrzebny do wykonania jednego z zadań pobocznych w Beregoście.

Dalej na południe zostaniesz zaczepiony przez Najemnika Płomiennej Pięści, który weźmie twoją drużynę za grupę bandytów. Wyjaśnij mu, że się myli i Ty również polujesz na bandytów, a najemnik zostawi Cię w spokoju i ruszy w swoją stronę.

Po rozmowie z najemnikiem odbij z traktu na zachód. Znajdziesz tutaj małą jaskinię [2], w której znajdziesz 5 Mikstur Uzdrowienia. Po zgarnięciu łupów rusz dalej na południe do następnej lokacji.
Trakt na północ od Nashkel

W tej lokacji również niezbyt wiele się dzieje i nie ma szczególnie czego zwiedzać. Jest to ostatnia lokacja przed Nashkel.
![Obok traktu, Hobgobliny rozbiły obóz [1] i zasadzają się na podróżnych - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756265.jpg)
Obok traktu, Hobgobliny rozbiły obóz [1] i zasadzają się na podróżnych. Rozbij w pył ich grupę i rusz przed siebie.
![Jeśli zboczysz z traktu i udasz się na południowy-wschód, spotkasz tam pustelnika o łamiącym język imieniu Portalbendarwinden [A] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756281.jpg)
Jeśli zboczysz z traktu i udasz się na południowy-wschód, spotkasz tam pustelnika o łamiącym język imieniu Portalbendarwinden [A]. Podczas rozmowy poczęstuj go soczystą wiązanką, a ten, sprowadzony na ziemię wyjawi Ci twoją przyszłość ;)
![Na końcu szlaku trafisz na interesującego jegomościa, Lorda Foreshadowa [B] - Podróż do Nashkel | Rozdział 1 - zadania główne | Solucja Baldurs Gate - Baldurs Gate: Enhanced Edition - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1301/9756312.jpg)
Na końcu szlaku trafisz na interesującego jegomościa, Lorda Foreshadowa [B]. Wspomni on o mieście Neverwinter. Zakwestionuj istnienie owego miasta, a zobaczysz jak oryginalni twórcy gry nieoficjalnie zapowiedzieli premierę nowego tytułu: Neverwinter Nights.
0
Komentarze czytelników
Vaar Junior
Poradnik bardzo chaotyczny i nieczytelny (mapy) ale co najgorsze - niekompletny. W części zadań pobocznych zostały opisane tylko niektóre questy. W takich lokalizacjach jak na przykład: Samotne Szczyty czy Latarnia Morska brakuje opisu zadań, choć są one zaznaczone na mapie.
@rocamadour: Drizzta niestety nie można już okraść. W którejś z ostatnich poprawek do EE naprawili ten "błąd". Nawet przy maksymalnej ilości punktów kradzieży nic mu nie zabierzemy. Czyli zbroja i miecze są nie do zdobycia, chyba, że uda nam się go ubić.
To tyle w temacie. Moim zdaniem szkoda kasy na ten poradnik - wszystkie te informacje, a nawet dokładniej opisane i bez błędów, można znaleźć za darmo.
Drackula Legend
Drizzta ubic jest bardzo prosto:
Po spotkaniu Drizzta w czasie dialogu go prowokujemy i wtedy zamiast bic gnole biega za nszym bohaterem a gnole za nim, jesli bedziemy na przyspieszaczu biegac dookola gnoli to te od czasu do czasu walna drizzta w glowe. Czasem sie zakorkuje pomiedzy gnolami i wtedy duzo szybciej ginie. Nie powinno to zajac wiecej niz 15-20 minut. Oczywiscie reszta ekipy stoi i nic nie robi bo inaczej drizzt na nich ruszy.
zanonimizowany1036807 Junior
Jest to najgorszy poradnik jaki trafiłem na grach online. Jak pisali poprzednicy w/w "dzieło" charakteryzuje się przeogromną wręcz chaotycznością przy opisywaniu lokacji. Zawzięcie twórcy na grę "kanoniczną drużyną" jest wnerwiające. Sama propozycja builda głównego bohatera też kiepska. Bard - fechmistrz jest słabą postacią, jedyny plus to "piruet ofensywny". Aby uzyskać staty jak w poradniku, trzeba przy tworzeniu bohatera uzyskać 95 na kościach, co nie jest kwestią "kilku max kilkunastu" rzutów.
szalek23 Chorąży
Zgadzam się z przedmówcami poradnik bardzo nieczytelny sporo błędów i przeskoków, gram w grę na tablecie a z poradnika chciałem korzystać z mojego czytnika kindle... niestety to istna masakra nawet korzystając z komputera zdarza mi się w nim zagubić ;/
zanonimizowany1070748 Junior
Trudno się takim poradnikiem posiłkować, zamiast tego polecam baldur.cob-bg.pl na którym wszystko mamy ładnie opisane
nikei Legionista
Zgadzam się z wami w stu procentach chociaż na baldur.cob-bg.pl nie jest też napisane że można znależć Sejmitar+2 Talon Rashada a znajduje się on na mapce 2100 z pająkami:)
Mr.Kalgan Legend
Pisząc poradnik do wersji EE upieranie się przy kanonicznej drużynie to aberracja. W ten sposób prawie w ogóle brak informacji o nowych przyłączalnych NPC, ani słowa zatem JAK prowadzić jedyny w pierwszej części BG romans. Mało tego przyłączalnych postaci jest więcej niż 3. Zupełnie inaczej zresztą wygląda balans drużyny - bez sensu jest dwuklasowanie Imoen skoro zarówno Dzika magiczka jak i czarownik z Peldvale przewyższają Dynaheir jak i Edwina. Czarownik jest złym Drowem a co ciekawe ma dialogi z drowką Viconią.
W wersji EE znikł hełm przeciwstawnego charakteru z Nashkel (czemu moderzy tego nie naprawią) ponoć jest możliwość uzyskania go w wieży Durlaga.
Szereg informacji zawartych w podręczniku jest nieprawdziwa !! Np. okradzenie Drizzta nie jest możliwe, natomiast wszystkie stare sposoby na jego zabicie działają (no, ten z ostrzałem z wyspy zrobił się bardzo trudny, trzeba wprowadzić do niego pewne poprawki). Zwracano także uwagę, że fechmistrz jest kiepskim wyborem Jeżeli chcemy przenieść drużynę do BG II nadal poważnie trzeba zastanowić się nad Paladynem. Osobiście kończę przechodzić grę wojownikiem bez podklasy, półogrem 19-18-19-10-10-18. Jeżeli chcemy, a chcemy zabić Dizzta w miarę szybko to i charyzma musi być na maksie a i nie od rzeczy jest paladyński charakter. Zabicie Drizzta to spadek reputacji o 10 !!! a nie o 8, a zejście z reputacją poniżej 4 może oznaczać niemożliwość otrzymania zadań i poważne inne niedogodności - niemożność skompletowania owej kanonicznej (?) drużyny (co z Minscem ?).
EE przechodzi się miło. Poradnik by się przydał. GOL znów zamieszcza chałturę i znów nie reaguje na krytykę - do podręczników nie wprowadza się poprawek choćby na każdej stronie było po mendlu ortograficznych wpadek. Ten akurat ma mało błędów, natomiast jest nieprzejrzysty, fatalnie zorganizowany - już naprawdę lepiej zrobić opis poszczególnych lokacji, no i nie jest to podręcznik do edycji EE. Do podstawy także nie, zatem do jakiej w ogóle gry został napisany ???
NumaiTu Junior
Rozmawiałam już z Tranzingiem i go załatwiłam. Ale na mapie nie pokazała mi się lokalizacja ani Kniei Larsa ani Peldvale. I nie wiem jak ruszyć dalej z grą - pomocy.
katrin20 Legend
Powracając do BG mam szybkie pytanko. Macie jakiś pomysł na dobrą drużynę "złych"?
aresn7072453744 Junior
Ejj cześć mam problem bo ten bohater Rasaad chodziłam z nim długo zaktualizowałam zadanie jego mnich słońca i nie pokazują się ci mnichowie w nocy a w notatniku nie zaktualizowało się zadanie chodzę już dosyć długo co zrobić żeby ci mnichowie w nocy pojawili się nic się nie dzieję się stoję w miejscu nic nie mogę zrobić raz tylko udało mi się ale za pierwszym razem gadkę źle poprowadziłam i drugi raz chce jak to zrobić żeby za drugim razem drgnęło ci mnichowie ileś nocy przespać czy o co chodzi
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
