Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 marca 2014, 10:30

autor: Łukasz Malik

Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim - Strona 3

Czy Wiedźmin 3 będzie potrzebował dwóch kart graficznych by grać na ultra? Jak twórcy zamierzają wykorzystać przesunięcie premiery i czy gra ma szanse sprzedać się lepiej niż Skyrim? Rozmawiamy z Marcinem Iwińskim - współzałożycielem CD Projektu.

Czy na konsolach również działacie jako wydawca, czy może do cyfrowej dystrybucji na platformach Sony i Microsoftu dostajecie się z pomocą lokalnych dystrybutorów z poszczególnych rynków?

Jesteśmy wydawcą Wiedźmina 3 zarówno w wersji pudełkowej jak i cyfrowej na wszystkie trzy platformy (PC, PlayStation 4, Xbox One) w skali całego świata. W konkretnych krajach lub regionach współpracujemy z wybranymi dystrybutorami, którzy dostarczają grę do sklepów, ale to my decydujemy jak gra jest promowana i że będzie wydana zarówno w wersji pudełkowej jak i cyfrowej.

Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim - ilustracja #1

Przejdźmy do naszego lokalnego podwórka. Czy bazując na wynikach sprzedaży Wiedźmina 2 możesz powiedzieć, czy cyfrowa dystrybucja w ogóle istnieje w Polsce poza promocjami i wyprzedażami? Chodzi o porównanie z bardziej zamożnymi rynkami.

Wyciąganie wniosków z wyników cyfrowej sprzedaży Wiedźmina 2 w Polsce to nienajlepszy pomysł. Przede wszystkim dlatego, iż w momencie premiery nie było żadnej specjalnej oferty dla polskich graczy, a gra w wersji cyfrowej kosztowała tyle co w Europie Zachodniej, podczas gdy w sprzedaży detalicznej drugi Wiedźmin był ciągle promowany i znalezienie naprawdę dobrej oferty nie stanowiło problemu. Co do samej cyfrowej dystrybucji w Polsce – patrząc na wyniki CDP.pl – mogę powiedzieć, że rynek rośnie z miesiąca na miesiąc, ale nadal sprzedaż detaliczna to lwia część całości sprzedaży w naszym kraju.

Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim - ilustracja #2

Steam dla wielu pecetowych graczy wyrósł na samodzielną platformę, która dzięki m.in. osiągnięciom i funkcjom sieciowym stanowi jedyne miejsce nabywania gier na PC. Odcinając się na moment od GOG.com i Waszej filozofii gier bez zabezpieczeń: Czy przewidujecie możliwość nabycia przez polskich graczy steamowej wersji w „polskiej cenie” np. poprzez umieszczenie klucza w wersji pudełkowej czy poprzez sprzedaż na CDP.pl?

Tak jak już wcześniej wspomniałem, jesteśmy wydawcą gry i to my decydujemy o cyfrowej dystrybucji. Na szczegóły jeszcze za wcześnie – pełną ofertę dla polskich graczy ogłosimy w momencie oficjalnego rozpoczęcia pre-orderów, ale już teraz mogę wszystkich zapewnić, że szykujemy specjalną ofertę cyfrową dla Polski.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.