Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 stycznia 2014, 13:19

autor: Luc

Alien: Isolation survival horrorem – Obcy niczym Outlast i Amnesia - Strona 2

W odróżnieniu od ostatnich gier osadzonych w świecie Obcego, Alien: Isolation nie będzie klasyczną strzelanką. Creative Assembly, studio odpowiedzialne za tytuł, tym razem postawiło na schemat znany m.in. z rewelacyjnego Outlast.

Na ekranie czujnika spokój, niestety za chwilę się to zmieni... - 2014-01-16
Na ekranie czujnika spokój, niestety za chwilę się to zmieni...
Alien: Isolation survival horrorem – Obcy niczym Outlast i Amnesia - ilustracja #2

Pomimo dużej liczby książek i komiksów w uniwersum Obcego postać głównej bohaterki Alien: Isolation była do tej pory rzadko wykorzystywana. Wyjątkiem jest reżyserska edycja drugiej części filmowej serii, w której Ellen Ripley dowiaduje się o tym, że jej córka niedawno zmarła. Otrzymawszy tragiczne wieści, ze łzami w oczach przez kilka sekund patrzy wówczas na ostatnią fotografię sędziwej, choć uśmiechniętej Amandy.

Lądując na miejscu Amanda szybko odkrywa, iż nie wszystko wygląda tak, jak powinno. Stacja zdaje się być całkowicie opustoszała – wkrótce jednak odkryjemy rozszarpane ciała jej mieszkańców... Wystarczy kilka kroków dalej aby zyskać całkowitą pewność, że na statku znajduje się ktoś (a właściwie coś) jeszcze. Co więcej – wszystko wskazuje na to, że właśnie wyczuł naszą obecność i rozpoczął polowanie. Podobnie jak jego pierwowzór, Obcy z Alien: Isolation jest zabójcą doskonałym, korzystającym ze wszystkich możliwych zmysłów do wytropienia swojej ofiary – wzroku, słuchu, a także węchu. Sytuację naszej bohaterki poprawia odrobinę to, że na stacji zadomowił się tylko jeden dorosły osobnik. Jest to jednak niewielka pociecha w obliczu faktu, iż koszmarnego Ksenomorfa nie sposób zabić. Naszymi jedynymi szansami na przetrwanie są ucieczka oraz unikanie otwartych przestrzeni.

Podobieństwo Amandy do Ellen jest uderzające. Czy poradzi sobie z Obcym równie sprawnie? - 2014-01-16
Podobieństwo Amandy do Ellen jest uderzające. Czy poradzi sobie z Obcym równie sprawnie?

Suma wszystkich strachów

W tym nierównym starciu Amanda otrzyma do swojej dyspozycji jedynie dwa urządzenia – prosty czujnik ruchu oraz niewielką latarnię, oświetlającą najbliższe kilka metrów przed nami. Sprawne korzystanie zwłaszcza z tego pierwszego niejednokrotnie zadecyduje o tym, czy przeżyjemy kilka kolejnych minut czy też padniemy ofiarą bezlitosnych szczęk Obcego. W sytuacji, w której nasz myśliwy znajdzie się niebezpiecznie blisko bohaterki, na ekranie czujnika wyświetli się niewielka kropka, sygnalizująca miejsce przebywania ogromnej bestii. Przerażającą sylwetkę dostrzeżemy także i bez użycia technologii, z reguły jednak oznacza to poważne kłopoty – w momencie, w którym Obcy nas odkryje, możemy być pewni śmierci.

To absolutnie najgorszy z możliwych scenariuszy – pozostało nam najwyżej kilka sekund życia. - 2014-01-16
To absolutnie najgorszy z możliwych scenariuszy – pozostało nam najwyżej kilka sekund życia.

Nieustanne poczucie zagrożenia towarzyszyć ma nam przez całą rozgrywkę – twórcy zapewniają, że bać będziemy się nawet wtedy, gdy znajdziemy się w lokacjach potencjalnie bezpiecznych. Wprowadzona na samym początku rozgrywki psychoza utrzyma się przez pełne 12 godzin opowiadanej historii, nie dając nam ani chwili wytchnienia. Sytuacje, w których z powodu pojedynczego, podejrzanego hałasu zamkniemy się na kilka minut w pobliskiej szafce, mają być na porządku dziennym. Creative Assembly wykluczyło także możliwość „uniknięcia” Obcego – lokacje nie będą w żaden sposób oskryptowane (może poza kilkoma kluczowymi dla fabuły), a myśliwy zamiast krążenia po wyznaczonej odgórnie trasie ma po prostu podążać naszym tropem. Co pewien czas ujrzymy więc znikający za zakrętem obślizgły ogon czy też usłyszymy ciężkie kroki w rurach nad nami… I to bez względu na to, którą ścieżkę obierzemy.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.