Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 grudnia 2013, 13:30

Dragon Age: Inquisition - co nowego o największym RPG od BioWare - Strona 5

Do premiery Dragon Age: Inquisition wciąż daleko, ale studio BioWare nie ustaje w dzieleniu się nowościami na temat gry. Zbieramy je zatem i sprawdzamy, czy tytuł w dalszym ciągu jest na dobrej drodze do przywrócenia serii blasku chwały.

Na koniec pozostawiłem kilka spraw, na temat których twórcy nie wypowiadają się jednoznacznie, deklarując tylko, że jeszcze nad nimi dumają. Taką rozważaną kwestią jest przede wszystkim multiplayer – zważywszy na sukces, jaki odniósł ten tryb w ostatniej odsłonie serii Mass Effect, nie dziwi, że BioWare mogłoby chcieć wzbogacić w podobny sposób również swój drugi sztandarowy cykl. Studio pod znakiem zapytania stawia również wsparcie dla kontrolerów ruchu (Kinect, PlayStation Move) i mobilnych aplikacji towarzyszących grze (SmartGlass).

Co ciekawe, istnieje prawdopodobieństwo, że w sferze zainteresowań dewelopera pozostają również mikropłatności. Wniosek taki można wysnuć na podstawie jednego z pytań zawartych w ankiecie, której wypełnienie jest wymagane do zgłoszenia chęci uczestnictwa w testach omawianego tytułu, mających miejsce na terenie Ameryki Północnej. We wspomnianym kwestionariuszu pada mianowicie pytanie, jak chętnie kandydat wydaje w grach prawdziwe pieniądze. Nie jest to może mocna przesłanka, ale warto być świadomym jej istnienia – zwłaszcza że wprowadzanie mikrotransakcji staje się ostatnio coraz bardziej powszechnym trendem.

Droga suknia, wspaniały pałac... Zaczynam mieć wątpliwości, czy to na pewno będzie ta sama, stara, dobra Morrigan... - 2013-12-13
Droga suknia, wspaniały pałac... Zaczynam mieć wątpliwości, czy to na pewno będzie ta sama, stara, dobra Morrigan...

Podsumowując, mimo niemałej obfitości udostępnionych materiałów Dragon Age: Inquisition wciąż pozostaje sporą niewiadomą. Bo choć rozgrywka wygląda miejscami wręcz obłędnie, a założenia przyjęte przez twórców na papierze sprawiają wrażenie bardzo roztropnych i obiecujących, powodzenie zależy tak naprawdę od tego, czy BioWare nie potknie się na detalach, realizując nakreślone z rozmachem cele, i nada swemu dziełu mistrzowski szlif. Oczywiście to samo można powiedzieć praktycznie o każdej grze, jednak trudno zaprzeczyć, że w przypadku omawianego tytułu stawka jest wyższa niż zwykle – mówimy bowiem o odzyskaniu zaufania części graczy, którzy odwrócili się od kanadyjskiego studia po doświadczeniach z „dwójką”. Niemniej przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, zanim sprawa się rozstrzygnie – premiera trzeciego Dragon Age nastąpi bowiem jesienią przyszłego roku.

Krzysztof Mysiak | GRYOnline.pl

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?