Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 lipca 2013, 14:00

autor: Tomasz Chmielik

Gra Battlefield 4 - multiplayerowe pole walki nowej generacji - Strona 3

W trakcie targów E3 2013 mogliśmy przekonać się, jak Battefield 4 radzi sobie w akcji. Czy nowa gra studia DICE spełni wymagania fanów?

O możliwościach silnika graficznego Frostbite 3 zastosowanego w Battlefieldzie 4 pisaliśmy już nieraz na łamach naszego serwisu. Przypomnijmy, że ma cechować go bardzo dokładna grafika i realistyczna fizyka. Ta druga sprawi, że kołysanie się drzew pod wpływem wirtualnego wiatru czy uderzanie fal o burty łodzi zostanie oddane z zachowaniem daleko idącego realizmu. Dodatkowo wpłynie to na przebieg rozgrywki – wzburzone morze bujające łajbą utrudni bowiem celowanie, a silny wiatr spowoduje, że wymiana ognia na większe odległości okaże się nieefektywna.

Interesująco zapowiada się także obietnica sieciowej symulacji wody. Oznacza to, że wszelkie zbiorniki będą charakteryzować się ustalaną w czasie rzeczywistym tą samą fizyką dla każdego uczestnika zabawy. Jeżeli jeden z graczy swoimi działaniami wzburzy spokojną taflę wody, zmianę tę odczują wszyscy. Wywołanie wysokiej fali pozwoli bowiem ukryć się przed ostrzałem wroga, a konieczność walczenia z wartkim nurtem ograniczy manewrowość pojazdów.

Destrukcja otoczenia zostanie poprawiona względem „trójki”, ale o obróceniu w perzynę całego miasta nadal nie będzie mowy. - 2013-07-02
Destrukcja otoczenia zostanie poprawiona względem „trójki”, ale o obróceniu w perzynę całego miasta nadal nie będzie mowy.

Pieniądz jest nerwem wojny

Battlefield 4 nie ukazał się jeszcze nawet na rynku, a DICE już zapowiedziało dwa rozszerzenia. Pierwsze DLC, Chińska nawałnica, umożliwi zagranie na czterech świeżych mapach, przedstawiających terytorium Chińskiej Republiki Ludowej, i skorzystanie przy tym z nowych pojazdów oraz ekwipunku. Zakup Battlefielda 4 w przedsprzedaży zapewni darmowy dostęp do tego dodatku.

Drugie DLC, Second Assault, ma zaś zaoferować cztery ulubione mapy graczy, pochodzące z Battlefielda 3, usprawnione do nowych funkcji trybu multiplayer oraz odnowione za pomocą silnika Frostbite 3. Dodatek będzie zawierać prawdopodobnie popularne Operation Metro i Caspian Border. Obydwie zajmują czołowe pozycje w ankiecie studia EA DICE, a jeden z twórców Battlefielda 4, Alan Kerz, stwierdził na forum Reddit, że są one największymi faworytkami do zamieszczenia w DLC.

Gra Battlefield 4 - multiplayerowe pole walki nowej generacji - ilustracja #3

Zdaniem Gambrinusa:

Nie jestem wielkim fanem recyklingu treści, a na taki najbardziej bezczelny sposób wydawniczej nekromancji wygląda mi Second Assault. W tym DLC widzę jednak jeden duży plus – zwyczajnie jestem ciekaw, jak znane i lubiane mapy wypadną na nowej generacji Frostbite’a. Odświeżone adaptacje klasycznych aren będą niezłym papierkiem lakmusowym i łatwym sposobem na porównanie dwóch wersji silnika DICE.

Oczywiście osoby nastawione sceptycznie do Battlefielda 4 stwierdzą zapewne, że nie spowoduje on w serii jakiejś wielkiej rewolucji. Zadajmy sobie jednak pytanie: czy jest ona jej tak naprawdę potrzebna? Postęp widać gołym okiem, nie można także narzekać na nowe (lub powracające) elementy rozgrywki. Nie wiem jak wy, ale ja z ogromną przyjemnością pobiegam sobie z karabinem po nowych planszach, strzelając do przeciwników i wysadzając w powietrze wszystko, co tylko się da.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.