Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 czerwca 2013, 12:25

Widzieliśmy Watch Dogs - co zaoferuje nam mocny konkurent GTA V? - Strona 3

Podczas E3 2013 mieliśmy okazję zobaczyć rozmach nowej produkcji Ubisoftu. Obok misji głównych i pobocznych, w Chicago czeka na nas ogrom aktywności, a także ciekawie zapowiadający się tryb multiplayer.

Prezentację zwieńczyła krótka demonstracja wbudowanego w singiel trybu multiplayer, a konkretnie wpływu innych graczy na nasze poczynania w Chicago. Podczas spaceru ulicami miasta okazało się, że któryś z jego mieszkańców rozpoczął próbę włamania do telefonu Aidena. Pearce otrzymał wystarczająco dużo czasu na jego zlokalizowanie, czego udało mu się dokonać w ciągu kilkudziesięciu sekund – okazało się, że delikwent znajduje się na dużym placu i dla niepoznaki przesiaduje na jednej z ławek. Gdy mężczyzna zorientował się, że jest obserwowany, zaczął uciekać w panice, a prowadzący pokaz deweloper w tym samym momencie odchylił zasłonę i ujawnił istnienie drugiego gracza w sąsiedniej sali, który także miał odpalone Watch_Dogs. Wykorzystując fakt, że obaj pracownicy Ubisoftu byli dostępni w internecie, jeden z nich po prostu wszedł do rozgrywki drugiego i zainicjował sieciową rywalizację. Na ekranie nie pokazał się żaden stosowny komunikat o zmianie trybu rozgrywki, wszystko wyglądało jak typowa misja poboczna w singlu. Haker zdołał po chwili uciec Pearce’owi, więc ten postanowił dokonać małej zemsty.

Widzieliśmy Watch_Dogs - co zaoferuje nam mocny konkurent GTA V? - ilustracja #1

Na sporej wielkości mapie Chicago szybko zlokalizował swoją ofiarę i tym razem to on wszedł do jej rozgrywki. Po zbliżeniu się do rywala rozpoczął identyczną operację włamania, a następnie ukrył się w stojącym w pobliżu samochodzie. Role się odwróciły – teraz drugi pracownik Ubisoftu musiał dopaść kolegę, zanim ten dokończy ściąganie danych. Z racji tego, że „nasz” Aiden schował się sprytniej, drugi deweloper stracił znacznie więcej czasu na ustalenie jego pozycji. Ostatecznie jednak doszło do konfrontacji. Obaj mężczyźni zaczęli ścigać się ulicami miasta i zakończyli jazdę w bocznym zaułku. Tutaj Pearce zza węgła nafaszerował kulami wciągniętego w pułapkę intruza. Misja ochrony przed atakiem hakera zakończyła się sukcesem.

Ingerencja innych graczy w nasze poczynania to niewątpliwie ciekawe urozmaicenie. Na dobrą sprawę mogą oni mocno napsuć nam krwi, najpierw nas lokalizując, a następnie wykorzystując CtOS do uprzykrzania nam życia – wyobraźcie sobie, że jesteście w trakcie ucieczki przed policją, a tu nagle wyrastają Wam spod ziemi opisane wcześniej słupy. Warto zaznaczyć, że podczas wykonywania zadań głównych i większych zleceń pobocznych multiplayer zostanie wyłączony. W każdym razie potencjał tego trybu jest ogromny, a brak jakiegokolwiek sygnalizowania obecności innych internautów stanowi dodatkowy smaczek.

Widzieliśmy Watch_Dogs - co zaoferuje nam mocny konkurent GTA V? - ilustracja #2

Zaprezentowany fragment gry, choć bardzo krótki, zrobił na mnie niesamowite wrażenie. Watch_Dogs jawi się jako sandbox o nieograniczonych wręcz możliwościach, w którym możemy na różne sposoby podchodzić do wyznaczonych zadań i realizować je według własnego widzimisię. Nieobowiązkowe aktywności czynią rozgrywkę bogatszą, a bonus w postaci trybu multiplayer zaimplementowanego do single’a jest już swoistą wisienką na torcie. Nadal otwarte pozostaje pytanie o jakość fabularnej strony gry, ale biorąc pod uwagę ogromne doświadczenie studia Ubisoft Montreal, możemy raczej spać spokojnie. GTA V będzie mieć naprawdę mocną konkurencję pod koniec roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.