Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Need for Speed Rivals Przed premierą

Przed premierą 12 czerwca 2013, 10:55

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3

Krótka wyprawa na trasy nowego NFS-a pozwoliła nam przetestować w akcji nowego pada PlayStation 4 oraz na żywo podziwiać widoki generowane przez silnik Frostbite.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Need for Speed Rivals - NFS wchodzi w nową generację

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Rywalizacja – oto słowo klucz (jak wskazuje zresztą sam podtytuł) określające, z czym będziemy mieć do czynienia w nowej odsłonie serii Need for Speed. Klasyczna walka drogowego „dobra ze złem”, czyli policjantów z kierowcami uwielbiającymi prędkość, w najnowszej części tej tworzonej przez szwedzkie studio Ghost Games sagi przyniesie doświadczenia ukierunkowane na współpracę i ciągłe pojedynki potężnych wozów z setkami koni mechanicznych pod maską.

To, co na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę, to leżąca praktycznie u podstaw całej mechaniki decyzja o gruntownej konsolidacji i połączeniu trybu dla jednego gracza oraz rywalizacji w multiplayerze. Stanie się to możliwe za sprawą narzędzia All Drive, dzięki któremu – bez żadnych problemów czy też strat w progresie kampanii – w każdej chwili (np. podczas trwania jednej z misji) przeskoczymy do zmagań w sieci, odpowiadając na zaproszenie, omijając niepotrzebne ekrany ładowania i dołączając do znajomych bez zbędnego oczekiwania.

Rozgrywka zdecydowanie opiera się na ciągłej rywalizacji i prześciganiu się w osiąganych rezultatach. Dzięki All Drive, a także doskonale znanemu fanom tej serii narzędziu Autolog, gracz notuje kolejne zdobycze punktowe za praktycznie każdy manewr wykonany na trasie. Podczas kilkunastominutowej sesji zostaliśmy podzieleni na dwie trzyosobowe ekipy policjantów i kierowców, rzecz jasna wzajemnie się zwalczających. Trzeba jednak przyznać, że charakter zabawy jest w tych dwóch przypadkach nieco odmienny – stróże prawa są praktycznie zmuszeni, by działać w grupie i powstrzymywać piratów drogowych, z kolei ci drudzy pracują na własne konto, starając się narobić jak najwięcej zamieszania i nie dać się złapać, a przy okazji zwyciężyć w każdym możliwym wyzwaniu.

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3 - ilustracja #2

Każdy z graczy ma kilka zadań, które pozwalają zdobyć punkty dające szansę na wysforowanie się na czoło stawki – wśród przykładowych celów znajdują się: wygranie bezpośredniego wyścigu z innym jego uczestnikiem, przekroczenie danego pułapu prędkości, zgubienie pościgu policyjnego czy driftowanie przez 30 sekund. Kolejne akcje powodują wzrost mnożnika, toteż stan naszego konta powiększa się naprawdę szybko. Pozyskane punkty możemy zdeponować w specjalnych „kryjówkach” i wymienić później na naprawy czy też ulepszenia samochodów – na razie jednak brak konkretów na ten temat. Wart odnotowania jest również fakt, że do zestawu wozów dostępnych w serii Need for Speed powracają auta marki Ferrari, co z pewnością ucieszy miłośników pojazdów słynnego włoskiego producenta.

Graliśmy w Need for Speed Rivals na PlayStation 4 - NFS na Frostbite 3 - ilustracja #3
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout

Przed premierą

Gry samochodowe od lat zmagają się z problemem realistycznego przedstawienia uszkodzeń pojazdów. W parze z coraz lepszą grafiką nie idzie bowiem fizyka odpowiedzialna za wizualne przedstawienie wszelkich uszkodzeń. BeamNG.drive robi to inaczej.

Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra
Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra

Przed premierą

Saints Row: Self Made, bo tak będzie się zwała „piątka” ma być grą bez szaleństwa, bez gumowych przyrodzeń i bez kiczu. Czy to ma sens? Wciąż szukam odpowiedzi na to pytanie, choć wstępnie mi się to podoba.

Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać

Przed premierą

W dalekiej Turcji szykuje się nam po cichu średniowieczna piaskownica totalna. Drugi Mount & Blade to gra całkowicie niszowa i wyraźnie nieoszlifowana, ale przy tym powalająca swoją skalą. Nic dziwnego, że powstaje tak długo!