Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 lutego 2013, 12:20

autor: Przemysław Zamęcki

Ostatnia przygoda Geralta - co przyniesie gra Wiedźmin 3: Dziki Gon? - Strona 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon stanowi zwieńczenie trylogii przygód Geralta. Biały Wilk w poszukiwaniu miłości swojego zycia jeszcze raz przemierzy wiele niebezpiecznych krain i zmierzy się z dziesiątkami groźnych monstrów.

Może kiedyś doczekamy przygód Thorgala. Sceneria wydaje się być idealna (źródło: Game Informer). - 2013-02-10
Może kiedyś doczekamy przygód Thorgala. Sceneria wydaje się być idealna (źródło: Game Informer).

Umiejętności skutecznego eliminowania przeciwników zapewne bardzo przydadzą się w trakcie polowań na potwory. Jednak zanim dojdzie do momentu kulminacyjnego, Geralt będzie mógł zebrać wiedzę, która przybliży go do poznania z kim będzie musiał się zmierzyć. Kiedy bohater, po otrzymaniu zlecenia, znajdzie się w odpowiednim miejscu, będzie mógł aktywować wiedźmiński zmysł, dzięki któremu na przykład dowie się co wydarzyło się w danym miejscu w przeszłości - wskazówka może być przedstawiona jako widmowa postać wykonująca jakąś czynność. Pomocne okażą się także dokładniejsze oględziny miejsca, informacje z pozyskiwanych w trakcie gry książek i manuskryptów czy rozmowy z tubylcami. Dzięki nabytej wiedzy Geralt pozna słabe punkty potworów i sposoby ich unicestwienia. Spore wrażenie robi także zapowiedź występowania różnych monstrów w zależności od pory dnia i nocy, a także fakt, że niektóre z potworów będą w pewnych warunkach potężniejsze niż normalnie. Takim przypadkiem może być wilkołak w trakcie pełni księżyca. Pokonane stwory są oczywiście źródłem różnych składników, z których można przyrządzać eliksiry.

Zmiana mechaniki nie ominie wiedźmińskiej „magii”. Znaki przejdą małą metamorfozę i w części trzeciej każdy z nich będzie rozbudowany o drugą, mocniejszą formę. W przypadku Igni będzie to okrąg ognia, zaś Yrden pozwoli na zastawianie większych pułapek, w które może złapać się nawet kilku przeciwników. Poza tym istnieć mają dwa drzewka umiejętności bazujące na władaniu mieczem i alchemii. Przeznaczając punkty na naukę walki mieczem odblokowujemy nowe ciosy, zwiększamy wytrzymałość lub parowanie. Zdolności alchemiczne prawdopodobnie będą niezależne od rozwoju poziomu doświadczenia postaci i w dużej części będą opierać się na samych eliksirach.

Las wygląda jak las. A będzie jeszcze ładniej, kiedy zobaczymy pierwsze obrazki wygenerowane przy pomocy bardziej zaawansowanego renderera (źródło: Game Informer). - 2013-02-10
Las wygląda jak las. A będzie jeszcze ładniej, kiedy zobaczymy pierwsze obrazki wygenerowane przy pomocy bardziej zaawansowanego renderera (źródło: Game Informer).

Ważną rolę w trakcie gry odgrywać będzie crafting. Eksplorując świat będziemy znajdować zarówno części zbroi czy uzbrojenia, jak i schematy pozwalające wykuć potężniejsze narzędzia mordu. Nie liczmy przy tym, że zwykły kowal będzie w stanie wykuć coś z zebranych przez nas unikalnych komponentów. Do tego będzie istniała konieczność znalezienia rzemieślnika dysponującego bieglej daną umiejętnością. Takie rozwiązanie sprawia, że świat przedstawiony staje się bardziej realistyczny, a co za tym idzie, rośnie rola zaangażowania gracza w przedstawioną historię.

Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon planowana jest na 2014 rok. Poprzednie części ukazywały się wiosną lub jesienią, tak więc w optymistycznej wersji tytuł trafi na półki sklepów już za niespełna dwanaście miesięcy. W wersji pesymistycznej do jego premiery pozostało co najmniej półtora roku. Twórcy mają więc jeszcze sporo czasu żeby pozapinać możliwie dużo elementów produkcji na ostatni guzik. Nie od dzisiaj znamy jednak zaangażowanie teamu deweloperskiego po premierach kolejnych części, tak więc możemy się w przyszłości przygotować na liczne darmowe dodatki urozmaicające zabawę. Dziki Gon ukaże się na komputerach PC i konsolach następnej generacji.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.