Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Borderlands 2 Przed premierą

Przed premierą 8 czerwca 2012, 09:41

Borderlands 2 na E3 2012 - krótki wypad na Pandorę

Borderlands 2 będzie twórczym poszerzeniem pomysłów z "jedynki" o czym przekonaliśmy się na targach E3 2012. Gearbox nie planuje żadnej rewolucji. I bardzo dobrze.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Borderlands 2 - tak powinno się robić sequele!

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Od naszej ostatniej wizyty na planecie Pandora minęło pięć długich lat. W tym czasie wydarzyło się całkiem sporo – tajemniczy jegomość posługujący się ksywą Handsome Jack nie tylko przypisał sobie sukces czwórki bohaterów, ale również posiadł bogactwa ukryte w Skarbcu i za ich pomocą objął kontrolę nad mocno rozwiniętą technologicznie korporacją Hyperion. To mu jednak nie wystarczyło. Wkrótce potem Jack obwołał się samozwańczym władcą Pandory i stworzył ogromną stację kosmiczną w kształcie litery „H” w połowie drogi pomiędzy rzeczonym globem a jego jedynym naturalnym satelitą. Nieliczni oponenci, którzy usiłowali powstrzymać dyktatora, musieli uznać wyższość dowodzonej przez niego armii robotów. Jack bowiem rządzi twardą ręką i nie uznaje sprzeciwu.

W takich oto realiach przyjdzie nam walczyć o lepsze jutro w Borderlands 2. Czwórka nowych śmiałków, która z różnych względów podpadła przystojniakowi, otrzyma zadanie powstrzymania uzurpatora. W trakcie trwających w Los Angeles targów E3 mieliśmy okazję przetestować produkt w akcji i ukończyć jedną z przykładowych misji (podobno) piekielnie długiej kampanii. Nosiła ona nazwę Statuesque („posągowy”), a jej celem było zniszczenie czterech pomników Jacka, stojących w kontrolowanej przez firmę Hyperion metropolii.

Demo pozwalało wcielić się w każdego z bohaterów, ale ze względu na mocno ograniczony czas mogliśmy tak naprawdę pokierować tylko jednym z nich. Grający obok mnie jegomość wybrał jako pierwszy faworyzowanego przeze mnie Salvadora (Gunzerker), postanowiłem zatem zmienić plany i aktywowałem Axtona (Commando), mocno przypominającego Soldiera z pierwowzoru. Zmagania rozpoczęliśmy od razu na 25 poziomie doświadczenia, więc do dyspozycji mieliśmy sporą liczbę punktów umiejętności. Niestety, o porządnym obejrzeniu drzewek rozwoju można było zapomnieć. Nie chcąc tracić cennego czasu, podrasowałem żywotność i tarcze, zainwestowałem punkty w moją ulubioną klasę broni, czyli karabiny szturmowe, a także odpicowałem stacjonarne działko, które komandos rozstawia po użyciu zdolności specjalnej. Szybko przejrzałem otrzymane na początku misji uzbrojenie i tak przygotowany ruszyłem do ataku.

Zadanie było banalnie proste, ale tylko na papierze. Pomniki okazały się kuloodporne, więc trzeba było odszukać zlokalizowanego nieopodal latającego robota i przeprogramować go tak, by zaczął niszczyć posągi za pomocą działa laserowego. Oczywiście Jack próbował nas powstrzymać i co chwilę dorzucał nowe jednostki na pole bitwy. Przeciwnicy nie błyszczeli inteligencją, ale momentami sprawiali trochę kłopotu, zwłaszcza inżynierowie, potrafiący leczyć uszkodzone maszyny. Po zburzeniu pierwszego pomnika bot automatycznie ruszył do kolejnego, a my cały czas mu towarzyszyliśmy, pilnując jednocześnie, by nie został zanadto uszkodzony (był to zresztą warunek konieczny do wykonania zadania). Kilkanaście minut później, po ubiciu co najmniej pięćdziesięciu wrogów, w tym pary „super badassów”, i małej nerwówce wynikającej z troski o eskortowanego robota, misja zakończyła się sukcesem. Ufff...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.