Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 września 2010, 10:19

autor: Maciej Stępnikowski

The Sims 3 na konsolach - czy będzie tu uproszczona konwersja? - Strona 3

Trzecie Simsy w końcu trafią na konsole! Jak twórcy zrekompensują nam tak długie oczekiwanie na wydanie tej gry na inne platformy niż PC?

Przeczytaj recenzję The Sims 3 - recenzja gry na PC

Jak więc widać, będziemy mogli przynieść szczęście wybranemu Simowi, sprawić, że będzie się zdecydowanie szybciej uczył czy też ożywić jakiegoś zmarłego Sima. Z drugiej strony rzucimy na kogoś klątwę, sprowadzimy na dom np. nielubianego sąsiada trzęsienie ziemi bądź pożar. Oczywiście pozytywnych mocy będziemy mogli używać nie tylko na własnych Simach, tak samo jak będziemy mogli wywołać pożar również w naszym domu. Natomiast nawet negatywne oddziaływania mogą przydać się naszym Simom, np. gdy jeden z nich będzie robił karierę naukowca, nawiedzenie przez duchy tylko mu pomoże.

Efekt niektórych mocy karmy będzie naprawdęniszczycielski – powyżej ognista burza.

Jednak w korzystaniu z mocy karmy ma być pewien haczyk, a nawet kilka. Przede wszystkim nie będziemy mogli ich stosować bez końca i bez zahamowań. Niektóre z nich będą dodatkowo ograniczone czasem działania. Ponadto używanie ich będzie związane z posiadaniem punktów karmy, a te zdobędziemy, spełniając zachcianki Simów. Im większy efekt spowoduje dana moc, tym więcej punktów będziemy potrzebować, aby z niej skorzystać. Ale to nie wszystko. Kolejnym obostrzeniem jest nieprzesadzanie z korzystaniem z mocy karmy jednego dnia, bo w nocy – o tzw. „godzinie rozrachunku” naszego postępowania – możemy zostać za to ukarani. Tak więc nasłanie na dom sąsiadów duchów, sprawienie, że nasz Sim będzie się zdecydowanie szybciej uczył nowych umiejętności oraz wskrzeszenie zmarłego dziadka zadziała, ale może się na nas zemścić w nocy, kiedy karma podsumuje nasze poczynania i ukarze np. olbrzymim pechem albo trzęsieniem ziemi pod naszym domem. Oczywiście rozważne korzystanie z mocy może przynieść nagrodę. Gracz będzie musiał więc w wyważony i rozsądny sposób operować nimi tak, aby nie przedobrzyć.

Zapewne reszta elementów gry zostanie przeniesiona z wersji PC i dostosowana do warunków konsolowych. Czas, w którym The Sims 3 mają być wydane na konsole, to blisko półtora roku od premiery wersji PC. Istnieje więc obawa, że gracze komputerowi będą mogli patrzeć z politowaniem na użytkowników konsol, którzy otrzymają mniej więcej to samo co oni już ponad rok temu. Nie ukrywajmy, że obecna wersja PC wraz z dodatkami odeszła już znacznie w kwestii możliwości od pierwotnej edycji gry. Wydaje się jednak, że twórcy mają jeszcze jakieś asy w rękawie, które ujawnią wraz z premierą gry na Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Najważniejsze bezsprzecznie jest to, że użytkownicy platform konsolowych będą mogli wreszcie pobawić się w nowe Simsy.

Maciej „Psycho Mantis” Stępnikowski

NADZIEJE:

  1. szerokie możliwości kreowania Sima;
  2. obszerny system budowy i dekorowania domu;
  3. bogate możliwości społeczne funkcjonowania Simów;
  4. ciekawy dodatek w postaci mocy karmy nieobecnej w wersji PC;
  5. nastrójniki oraz bogata lista potrzeb naszych Simów.

OBAWY:

  1. sterowanie za pomocą pada;
  2. brak szerszych usprawnień w porównaniu do wersji PC.
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Star Citizen -  spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?

Przed premierą

Chris Roberts ma prawie 30 milionów dolarów na wprowadzenie w życie nowoczesnej mieszanki Wing Commandera, Privateera i Freelancera. Rozmach Star Citizena jest ogromny, ale równie wielkie są oczekiwania fanów.

Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online
Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online

Przed premierą

Chris Roberts chce przywrócić blask gatunkowi kosmicznych symulatorów tworząc grę, która połączy jakość bitew i fabuły z Wing Commandera z otwartym światem Privateera.