Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2010, 22:28

autor: Marek Grochowski

FIFA 11 - gamescom 2010

Na kilka tygodni przed premierą po raz ostatni rzuciliśmy okiem na grę FIFA 11. Sportówka EA trzyma dobrą formę.

Przeczytaj recenzję FIFA 11 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Możliwość wcielenia się w bramkarza, multiplayer 11 na 11 i Jakub Błaszczykowski na polskiej okładce – to w skrócie najważniejsze informacje, jakie ujawniono na gamescomie w związku z coroczną edycją kopanki EA Sports. Garść suchych faktów udało nam się wzbogacić o wrażenia z rozgrywki na Xboksie 360. Odczucia mamy pozytywne, bo FIFA to tak dobrze naoliwiona maszyna, że wystarczy zaledwie kilka zmian, by produkcja Kanadyjczyków dalej dostarczała przyjemności.

Najciekawsza nowinka to opcja grania golkiperem – już nie wyłącznie przy rzutach karnych, ale przez cały okres spotkania. Jeśli ktoś się uprze, może uruchomić nie tylko tryb Be a Pro Goalkeaper, ale kierować poczynaniami bramkarza w trakcie piętnastoletniej kariery.

Wreszcie ktoś pomyślał, że za obrońcami też stoi ważny zawodnik.

Sterowanie nie jest w tym przypadku specjalnie skomplikowane – musimy jedynie przemieszczać się po polu karnym i poprzez wychylanie gałki rzucać w miejsce, które AI pokazuje, gdy przeciwnik jest przy piłce. Podświetlony przez konsolę okręg zmienia położenie za każdym razem, gdy oponent wykonuje zwód albo obraca się z piłką w innym kierunku. Poza powstrzymywaniem napastników mamy też sposobność do zmuszania partnerów z zespołu, by sami oddali strzał albo podali nam piłkę. Porywając się na dużą nonszalancję, możemy też zmienić ujęcie kamery na TPP (bez włączania pauzy) i ruszyć golkiperem na bramkę przeciwnika. Taka taktyka to jednak ostateczność i wie o tym doskonale rywal, który widząc, że opuszczamy pole karne, stara się wykonać skuteczny lob od razu po odbiorze łaciatej.

Zabawa w bramkarza – jak na średnio widowiskową pozycję – okazuje się nawet dosyć atrakcyjna, szczególnie gdy silniejszy przeciwnik wciąż napiera na naszą obronę. Wątpię jednak, że znajdzie się wielu fanatyków, którzy będą chcieli stać między słupkami dłużej niż przez kilka spotkań. Ci, którzy się zdecydują, powinni sprawdzić opcję multiplayer, bo – jakby na rocznicę serii – wreszcie udostępniono w niej potyczki 11 na 11.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!