Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 września 2001, 10:03

autor: Andrzej Jerzyk

World of Warcraft - przed premierą - Strona 3

Od czasu ukazania się pierwszego Warcraft’a minęło już kilka lat, w chwili obecnej czekamy jeszcze na trzecią część sagi, a tymczasem Blizzard poinformował, iż prowadzone są prace nad kolejną grę z tej serii, tym razem z gatunku MMOcRPG.

Przeczytaj recenzję World of Warcraft - recenzja gry

Blizzard nie sprecyzował jeszcze, do jakich klas nasze postacie będą mogły należeć. Wiadomo jedynie, że będzie ich wiele, na pewno nie zabraknie tych najbardziej znanych. Miłą wiadomością jest również fakt, że wśród tych klas znajdą się również niektóre znane z Warcraft jeszcze jako RTS’u. Natomiast rozwój naszej postaci ma przypominać „drzewkowe” rozwiązania użyte w Diablo 2. Będziemy uzyskiwać kolejne poziomy doświadczenia, podwyższać swe umiejętności, a także uczyć się nowych (np. od napotkanych w podróży nauczycieli). Również nasza śmierć będzie wiązała się z podobnymi konsekwencjami jak w Diablo. Straty będą niezbyt małe, by nie opłacało się dać zabić i nie za duże, by śmierć nie zniechęcała nas do dalszej gry.

Walka w World of Warcraft ma być niezwykle ważna i równie niezwykle częsta. Świat pełen ma być potworów czekających tylko na okazję, by sprawdzić nasze umiejętności. Walczyć będzie się szybko i przyjemnie, za to w dużych ilościach. Nie oznacza to bynajmniej, że przeciwnicy będą sami się kłaść pod naszym ostrzem! Od samego początku gry napotkamy wiele potworów, mogących położyć nas jednym ciosem. Trzeba starannie dobierać przeciwników, żeby zdobywać doświadczenie, a dopiero potem zadzierać z prawdziwą elitą... Oczywiście w grze uświadczymy także trybu „Player versus Player”, jednak co ciekawe nie będzie można nikogo zmusić do wzięcia udziału w takim pojedynku. Tylko wtedy, kiedy obie strony wyrażą chęć do spotkania na ubitej ziemi, może dojść do bezpośredniego starcia naszego herosa z jakimś innym bohaterem.

Poza walką wręcz, tak jak w każdej grze cRPG i w World of Warcraft nie może zabraknąć magii. Większość czarów, które pojawią się w grze jest już nam doskonale znana z Warcraft 2 lub (mniej doskonale) z Warcraft 3.

Tak że zapewne znajdziemy w grze: Bloodlust, Polymorph, Fireball i Teleport oraz wiele innych. Czary nie powinny także być zbyt monotonne i opierać się jedynie na magii ofensywnej. Przecież prawdziwa sztuka to radzenie sobie czarami o bardziej subtelnym działaniu, jak chociażby czar niewidzialności...

Duże wrażenie robi na pewno oprawa wizualna gry. Szereg rozwiązań zastosowanych w tej grze powoduje, że grafika wygląda pięknie. Zarówno klasa animacji postaci jak i ich wygląd nie znajdują porównania we wcześniejszych grach tego gatunku. Wystarczy wspomnieć tylko, że gdy nasza postać zmienia zbroję, zmianie ulega nie tylko tekstura na naszym bohaterze, ale i cały „szkielet” naszej postaci. Ale na tym nie koniec. Nasz bohater potrafi wyrażać różne stany emocjonalne, a nawet poruszać każdym palcem z osobna (co w pewnych przypadkach może się łączyć owocując wykonaniem pewnego znanego gestu). Również odwzorowanie warunków meteorologicznych w grze ma być znakomite jak nigdzie indziej. W jaki sposób? Przecież mamy już w grach deszcze, chmury, śnieg... no praktycznie wszystko. World of Warcraft ma pójść jeszcze dalej, bo tutaj nie wystarczy powiedzieć, że niebo jest zachmurzone, czy pada deszcz. W grze mogą być małe chmurki, albo czarne chmurzyska. Może kropić deszczyk, albo może być burza z piorunami. Jednym słowem engine zastosowany w grze jest na tyle potężny, by udźwignąć każdy, nawet najbardziej nieprawdopodobny pomysł programistów.

Interface w grze zapowiada kilka ciekawych rozwiązań. Po pierwsze programiści postanowili jak najwięcej informacji prezentować bezpośrednio na ekranie, nie umieszczając ich w osobnym oknie dialogowym, przeznaczonym wyłącznie do komunikowania się z pozostałymi graczami. Tak więc przykładowo ilość obrażeń zadanych naszemu przeciwnikowi nie będzie mieszać nam się z jego błaganiem o litość, tylko wyświetli się wyraźnie obok jego nędznej postaci.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.