Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 czerwca 2009, 12:31

autor: Szymon Liebert

Uncharted 2: Among Thieves - testujemy przed premierą - Strona 4

Pierwszy Uncharted zasłynął solową kampanią. Czy atutem dwójki będzie także multiplayer?

Nie obyło się bez dość poważnych zgrzytów. Przede wszystkim każdorazowe wyłączenie bety restartuje konsolę (twórcy przyznali się do tego błędu). Kuleje system wyszukiwania i dobierania meczów. Nawet jeśli w grze jest grubo ponad tysiąc graczy, to zdarza się czekać po kilkanaście minut (nie ma to raczej związku z przepustowością łącza). Szczególnie bolesne było to w pierwszych dwóch dniach testów – pojedynki toczyły się wtedy do 25 fragów lub 3 punktów (Plunder). Znajdowanie gry trwało więc dziesięć minut, a sama zabawa pięć – na szczęście szybko to poprawiono. Jest też kilka błędów w samej mechanice. Zdarza się trafić kogoś przez ścianę. Parę razy widziałem również zacinające się granaty, które przez cały mecz po prostu cykały, ale wybuchnąć nie chciały. Na szczęście w grze pojawiła się niedawno informacja, że łatka jest już w drodze.

W becie pojawiło się kilka rażących błędów, ale za to mogliśmypodejrzeć również świetną oprawę wizualną i posłuchaćnowej wersji motywu przewodniego gry.

Sporo uwagi w tekstach o Uncharted 2 poświęca się oprawie wizualnej. Rzeczywiście prezentuje się ona świetnie, chociaż trudno oceniać grę po wersji testowej, w dodatku skupiającej się na rozgrywce sieciowej. Mapy są na pewno szczegółowe i bogate, ale – szczerze mówiąc – nie miałem za wiele okazji, żeby podziwiać je od strony estetycznej. Wybuchające wokół granaty, krzyki zaaferowanych graczy (oraz jęczenie podbudowujących swoje ego „prosów”), wystrzały z karabinów – nie są to raczej warunki do tego typu kontemplacji, więc nie będę w kwestii oprawy wydawać żadnych wyroków. W oczy rzuciła mi się jedynie dość przejaskrawiona i nienaturalna kolorystyka nepalskiego miasta z trybu kooperacji. Swoje piękno tytuł zapewne roztoczy przede wszystkim w solowej kampanii, w której czasu na obserwację otoczenia będzie znacznie więcej.

Namiastkę rozgrywki sieciowej w Uncharted 2 mogliśmy zobaczyć już kilkanaście dni temu na krótkim zwiastunie, który w zasadzie nie prezentował się nadzwyczajnie. Trwająca od kilku dni beta pozwala jednak sądzić, że również ta część gry będzie stała na najwyższym poziomie. Tryb kooperacji, mimo swojej przewidywalności i powtarzalności, jest bardzo obiecujący. Natomiast Deathmatch oraz Plunder wciągają na długie godziny i oferują naprawdę wiele interesujących rozgrywek. Świetne bronie, ciekawe mapy, mnóstwo możliwości, dynamiczna zabawa i niezły system rozwoju – jeśli wszystkie te elementy uda się przenieść do finalnej wersji gry, to otrzymamy naprawdę wyjątkowy multiplayer. Oczywiście pod warunkiem, że opisywane błędy zostaną wyeliminowane, a tak raczej się stanie, w końcu twórcy są świadomi ich już dzisiaj.

Szymon „Hed” Liebert

NADZIEJE:

  • zróżnicowane rodzaje broni i możliwości;
  • fajne mapy i wspinaczka;
  • zaskakująco świeże podejście do klasycznych trybów zabawy;
  • motywujący system zdobywania doświadczenia.

OBAWY:

  • błędy – resetowanie konsoli, kiepski matchmaking;
  • liniowość trybu kooperacji.
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.