Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 maja 2009, 22:15

autor: Marek Grochowski

Dragon Age: Początek - już graliśmy! - Strona 4

Czy Dragon Age dorówna sadze Baldur's Gate? By się o tym przekonać, wybraliśmy się na specjalny pokaz gry.

Najbardziej pozytywne wrażenie Dragon Age wywołał u mnie w kwestii oprawy graficznej. Patrząc na pierwsze screeny, nie miałem wątpliwości, że były zwyczajnie odrażające, teraz zaś produkcja BioWare pod względem sylwetek postaci nie odbiega znacząco od czołowych tytułów z gatunku cRPG, otoczenie prezentuje się więcej niż poprawnie (choć rewelacji nie ma), a widok zaklęć dobitnie uświadamia, dlaczego Harry Potter miał taką frajdę ze swoim riktusempra. Ciekawi mnie tylko, czy równie dobrze Origins zda egzamin po opuszczeniu zamkniętych lokacji i udaniu się w las czy do średniowiecznej osady Ostagar. Producenci już zapowiedzieli pewne ograniczenia w terenie, gdyż gra stawiać ma na opowiedzenie historii, nie zaś na udostępnianie graczom w pełni otwartego świata. Stąd podróżowanie między oddalonymi od siebie lokacjami odbywać się będzie za pośrednictwem mapy Ferelden, rzadziej wskutek żmudnej wędrówki.

A jak się wyda, że wynajęli mnie z Mass Effect? Co ludzie powiedzą?

Jedyną rzeczą, która w tej chwili zauważalnie szwankuje w Dragon Age, jest synchronizacja wypowiadanych słów z ruchami ust bohaterów. Wiele tytułów ma z tym problem, ale w Origins producenci powinni szczególnie się przyłożyć, by praca 144 osób podkładających głosy w angielskiej wersji językowej nie poszła na marne. W polskiej edycji głosów usłyszymy mniej, ale za to w narracji wezmą udział m.in. Piotr Fronczewski, Jarosław Boberek i Grzegorz Wons.

Premiera Początku przewidziana jest na drugą połowę bieżącego roku. Tandemowi BioWare-EA w kwestii PC specjalnie się nie spieszy, więc w ramach prac kosmetyczno-reklamowych przerabia już tylko logo gry i wydaje teasery z muzyką Marylina Mansona. Do doszlifowania zostały przecież jeszcze edycje konsolowe.

Oczekiwana zawartość DLC, o ile taka powstanie, ukaże się najwcześniej po roku od debiutu pierwowzoru. W wersji podstawowej zabawa powinna potrwać około 50 godzin i jeżeli każda będzie tak przyjemna jak czas, który miałem okazję spędzić z opisanym powyżej fragmentem, to w czołówce RPG 2009z pewnością nie zabraknie Dragon Age.

Marek „Vercetti” Grochowski

NADZIEJE:

  • efektowne i efektywne kombinacje zaklęć;
  • różny przebieg fabuły w zależności od wybranej postaci;
  • wybory moralne i tworzenie się relacji między bohaterami.

OBAWY:

  • gracze oczekujący perfekcyjnej grafiki mimo wszystko mogą się rozczarować;
  • elfy, krasnoludy, ogry – czy tego już przypadkiem nie było?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?