Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 kwietnia 2009, 12:43

Diablo III - przed premierą - Strona 2

Jedna z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat nadchodzi wielkimi krokami i choć do premiery pozostało jeszcze sporo czasu, już dziś próbujemy podsumować, co przyniesie nowe dzieło Blizzarda. Panie i Panowie, oto Diablo III!

O ile ogólne zasady rozgrywki nie zmieniły się ani na jotę, to w bardziej szczegółowych kwestiach poczyniono sporo innowacji i to właśnie im przyjrzymy się teraz bliżej. Ludzie z Blizzarda mają mnóstwo interesujących pomysłów, ale trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nie wszystkie testowane aktualnie rozwiązania trafią do finalnego produktu. Twórcy gry cały czas eksperymentują i co najważniejsze, publikują sporo informacji o nowościach w sieci, dzięki czemu fani serii Diablo mogą wyrazić swoje opinie. A te ostatnie są rzekomo dla autorów bardzo ważne i mają duży wpływ na ostateczny kształt poprawek.

Niewątpliwie jedną z bardziej zaskakujących zmian jest nowe podejście do tematu uzupełniania energii. W Diablo III znaczenie mikstur leczenia i many zostanie drastycznie zmniejszone. Bohaterowie i znajdujący się w pobliżu sojusznicy będą regenerować siły witalne i duchowe za pośrednictwem specjalnych kul, które wypadają ze zwłok pokonanych wrogów. Autorzy twierdzą, że takie rozwiązanie znacznie uatrakcyjni potyczki z wrogami i nada im większą dynamikę. Bohaterowie nie będą mogli zatem polegać wyłącznie na napojach, które w poprzednich grach z serii pozwalały odzyskać całą energię w kilka sekund i w ten sposób praktycznie zapewniały im nieśmiertelność do momentu wyczerpania zapasu mikstur. Wprowadzenie kul wydaje się bardzo rozsądne i niewątpliwie rozwiązanie to można zaliczyć na plus, choć jest już pewne, że pomysł wywoła sporo kontrowersji wśród hardcore’owych fanów cyklu.

Prace nad interfejsem ciągle trwają, ale już teraz jasno widać,że należy spodziewać się rewolucji na ekranie ekwipunku.

Obniżenie znaczenia napojów uzdrawiających pociąga za sobą inne konsekwencje – z wyświetlacza zniknął pas zawierający mikstury. Zamiast rzędu fiolek gotowych do natychmiastowego użycia, na dole ekranu pojawiły się symbole umiejętności, które teraz będzie można przełączać znacznie szybciej, niż miało to miejsce w poprzednich odsłonach serii.

Skoro o umiejętnościach mowa, warto wspomnieć o zupełnie nowej dla serii Diablo możliwości ponownego przydzielenia zdolności, w sytuacji, gdy nie jesteśmy zadowoleni z wcześniej dokonanego wyboru. Podobne rozwiązanie widzieliśmy już w World of Warcraft i najwyraźniej zdało ono egzamin, bo teraz autorzy zamierzają je powtórzyć. Będzie to niewątpliwie duże ułatwienie, zwłaszcza dla niedoświadczonych graczy, którzy będą mogli wycofać się z decyzji nie przynoszących wymiernych korzyści. Nie wiadomo jeszcze do jakiego stopnia gra pozwoli manipulować rozdysponowanymi wcześniej punktami w umiejętnościach, ale to, że taka opcja pojawi się w Diablo III, jest już pewne.

Każda postać będzie mieć do dyspozycji kilkadziesiąt zdolności, które tradycyjnie zostaną przydzielone do trzech różnych drzewek. Liczba umiejętności zdecydowanie wzrosła, czego dobrym przykładem jest Barbarzyńca. W Diablo II mógł się on szkolić w trzydziestu dziedzinach – teraz ich liczba wynosi blisko pięćdziesiąt. To jednak jedyny krok naprzód w kwestii rozwoju bohaterów. Twórcy gry całkowicie zlikwidowali możliwość przydzielania punktów do podstawowych cech postaci, czyli siły, zręczności, magii i żywotności. Po osiągnięciu nowego poziomu doświadczenia, współczynniki te będą wzrastać samoczynnie, zgodnie z ustalonym odgórnie dla każdej klasy wzorem. Wraz z możliwością rozwijania cech znikną też z gry rozmaite wymagania dla broni i pancerzy. W poprzednich odsłonach cyklu tylko odpowiednio silny bohater mógł używać ciężkiego oręża – w Diablo III ten problem nie będzie istnieć.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?