Polecamy Recenzje Przed premier Publicystyka Warto zagra

Diablo III Recenzja gry

Recenzja gry 23 maja 2012, 13:42

autor: Czarny

Z這 powr鏂i這 - recenzja gry Diablo III

Dzie豉 Blizzarda zawsze dojrzewa造 d逝go na nowe Diablo czekalimy a dwanacie lat. Chocia gra zrywa z niekt鏎ymi wzorcami poprzedniczek, to nie ma w靖pliwoci, 瞠 zostanie tak sam legend.

Recenzja powsta豉 na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • wci鉚aj鉍a, zr騜nicowana, pe軟okrwista rozgrywka;
  • dobrze rozplanowany multiplayer;
  • ciekawa zabawa zar闚no dla niedzielnych graczy, jak i poszukiwaczy wyzwa;
  • questy poboczne i opcjonalne elementy RPG;
  • zr騜nicowane poziomy trudnoci;
  • prosty i intuicyjny interfejs;
  • stylowa, charakterystyczna oprawa;
  • crafting i dom aukcyjny;
  • bardzo solidna polonizacja.
MINUSY:
  • wymaga sta貫go po章czenia z Internetem;
  • powtarzalno niekt鏎ych lokacji;
  • system rozwoju postaci sprawdza si dopiero na pnym etapie gry.

Dwanacie lat czekalimy na nast瘼n cz serii Diablo. Wyczekiwanie by這 tym bardziej nerwowe, im wi璚ej otrzymywalimy informacji na temat gry. Nowy system umiej皻noci, bardziej kolorowa stylistyka, rozwini皻y crafting i oficjalny dom aukcyjny to tylko niewielka cz kontrowersyjnych innowacji, jakie pojawi造 si w toku prac nad najnowszym Diab貫m. Kiedy gra zosta豉 w ko鎍u wydana, napi璚ie osi鉚n窸o apogeum Internet zala造 zachwyty, kl靖wy i najr騜niejsze (na og馧 sprzeczne) opinie. W ca造m tym zamieszaniu 豉two zagubi odpowied na najwa積iejsze pytanie: czy warto by這 czeka.

Po gruntownym przetestowaniu tytu逝, zapoznaniu si z r騜nymi poziomami trudnoci i ograniu wszystkich postaci mog ju napisa: tak, by這 warto.

Dwulicowo Diab豉

To, co najbardziej rzuca si w oczy podczas przygody z Diablo, to jego z這穎ny charakter. Zupe軟ie inaczej wygl鉅a rozgrywka na samym pocz靖ku zabawy, a inaczej na jej ko鎍u (czyli na najwy窺zych poziomach trudnoci). Najlepiej wida to na przyk豉dzie umiej皻noci bohatera. Wielu graczy narzeka這, 瞠 system rozwoju herosa zosta nazbyt uproszczony. Faktycznie, kiedy przechodzi si gr po raz pierwszy, brak drzewek ze zdolnociami potrafi by dra積i鉍y. Pniej jednak okazuje si, 瞠 pomys Blizzarda jest naprawd mistrzowski. Polega on na prostym schemacie bohater co poziom otrzymuje pewne z g鏎y ustalone umiej皻noci, mo磧iwe do ulepszenia dzi瘯i runom, r闚nie zdobywanym wraz z dowiadczeniem. Zrezygnowano tu z jakichkolwiek drzewek, daj鉍 graczowi dost瘼 do wszystkich umiej皻noci (o ile je odblokowa) i pozwalaj鉍 na swobodn ich wymian w trakcie rozgrywki. Sprawia to, 瞠 mo積a niemal w locie dostosowywa si do wyzwa, jakie serwuje gra. A jest to niezb璠ne, poniewa ju na Piekielnym poziomie trudnoci przeciwnicy dysponuj wieloma odpornociami i atakami, wobec kt鏎ych sztywno ukierunkowany bohater by豚y bezsilny. Rozwi頊uje to te problem wyst瘼uj鉍y w Diablo II, w kt鏎ym gracze cz瘰to inwestowali w jeden tylko rodzaj zdolnoci, przez co pniej nie radzili sobie z nietypowymi wyzwaniami. Chocia wi璚 pocz靖kowo by貫m przeciwnikiem nowego rozwi頊ania, tak teraz musz odda Blizzardowi honory mia racj.

Rozgrywka momentami przybiera form walki o przetrwanie.

Aby tym bardziej uatrakcyjni endgame, autorzy wprowadzi do niego ciekaw nowink, nazwan M瘰twem Nefalem闚. Po osi鉚ni璚iu 60, maksymalnego poziomu postaci zabicie ka盥ego elitarnego przeciwnika (niebieskiego lub 鄴速ego) skutkuje w章czeniem specjalnego bonusu, zwi瘯szaj鉍ego szans na znalezienie rzadkich i magicznych przedmiot闚. Efekt ten dzia豉 przez p馧 godziny i kumuluje si do pi璚iu razy (w sumie mo積a mie 75% szans na wartociowy sprz皻!), chyba 瞠 gracz wy章czy aplikacj albo zmieni kt鏎 z umiej皻noci. Ma to na celu zach璚enie uczestnik闚 zabawy do szukania optymalnych kombinacji zdolnoci. Mi這nicy pot篹nych build闚 powinni wi璚 czu si usatysfakcjonowani, a pozostali c騜, nie musz si w to bawi, jeli nie chc.

Z powy窺zego akapitu mog這by wynika, 瞠 Diablo III przeznaczone jest dla hardcorowych u篡tkownik闚, kt鏎zy chc jak najszybciej dotrze do maksymalnego poziomu postaci. Pogl鉅 ten jest jednak ca趾owicie b喚dny. Gra zosta豉 skonstruowana tak, aby zadowoli zar闚no sezonowc闚, jak i starych wyjadaczy. Przejawia si to przede wszystkim w wygodzie interfejsu i prostocie prowadzenia rozgrywki wszystko jest jasne i klarowne, a przy tym bardzo przemylane. Sprawia to, 瞠 nawet wielogodzinne sesje nie s w 瘸dnej mierze m璚z鉍e a dzi瘯i r騜norodnoci zada bardzo satysfakcjonuj鉍e i wci鉚aj鉍e. Mniej tu jest bezmylnego rzezania potwor闚, wi璚ej wyzwa i misji. Przyk豉dowo pojawiaj si tu zlecenia polegaj鉍e na ochronie postaci niezale積ych albo na przetrwaniu odpowiedniego czasu w sali pe軟ej umarlak闚. Do tego dochodz najr騜niejsze ciekawostki, takie jak polowanie na chochlika-z這dzieja czy eskortowanie cywil闚 do bezpiecznej lokacji. Takie umilacze w znacznym stopniu uatrakcyjniaj gr, kt鏎a i bez tego sprawia niesamowit frajd i jest zaskakuj鉍o r騜norodna. Zr騜nicowanie to polega przede wszystkim na bardzo cz瘰tych zmianach scenerii i przeciwnik闚 naprawd nie spos鏏 si tu nudzi. Jeli dodamy do tego mo磧iwo niekonwencjonalnego eliminowania wrog闚 (np. poprzez zawalenie na nich ciany) oraz spor ilo opcjonalnych dialog闚 i postaci niezale積ych, stanie si jasne, 瞠 jest to co wi璚ej ni zwyk貫 klikad這. Blizzardowi uda這 si z prostej sieczki uczyni rozgrywk wr璚z doskona章 bo nienudz鉍 si nawet po kilkudziesi璚iu godzinach.

Oceny redaktor闚, ekspert闚 oraz czytelnik闚 VIP ?

sekret_mnicha Ekspert 4 lipca 2012

(PC) Diablo III - kontynuacja najlepszej gry w historii miała niesłychanie wysoką poprzeczkę do przeskoczenia. Jest bardzo, ale to bardzo dobrze, ale do ideału jednak trochę brakuje.

8.5
Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - kr鏊 hack'n'slash na padzie
Recenzja gry Diablo III w wersji na konsole - kr鏊 hack'n'slash na padzie

Recenzja gry

W Diablo III mo瞠 ju gra konsolowa bra i mimo obaw, piek這 nie zamarz這. Pecetowy produkt przeprowadzk na kanap zni鏀 dzielnie, a jako konwersji nie pozostawia wiele do 篡czenia.

Recenzja gry Wasteland 3  na takie RPG czeka貫m!
Recenzja gry Wasteland 3 na takie RPG czeka貫m!

Recenzja gry

Brian Fargo jeszcze raz postanowi pokaza nam postapokaliptyczny wiat serii Wasteland. Tym razem jednak od drugiej strony. Opuszczamy pustynie Arizony i udajemy si do zasypanego niegiem Kolorado.

Nintendo znowu dowozi  recenzja Paper Mario: The Origami King
Nintendo znowu dowozi recenzja Paper Mario: The Origami King

Recenzja gry

Nowe Paper Mario to bardzo lekkie elementy RPG i mn鏀two humoru, koloru i p豉skich papierowych stwork闚 zamienionych przez tytu這wego kr鏊a w z這wieszcze wersje origami. Oraz oczywicie Mario i pewna ksi篹niczka do uratowania.