Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2009, 08:33

BioShock 2 - zapowiedź - Strona 4

Bioshock 2 pozwoli nam wrócić do Rapture i ponownie zmierzyć się z zamieszkującymi podwodne miasto potworami. Tym razem jednak zrobimy to w skórze Big Daddy’ego – jednej z bardziej charakterystycznych postaci, jakie ostatnio mogliśmy oglądać w FPS-ach.

Przeczytaj recenzję BioShock 2 - recenzja gry

Wędrówka po Rapture w towarzystwie małych dziewczynek będzie z pewnością wspaniałym przeżyciem, ale sama nie przyniesie zbyt wielu wymiernych korzyści. Siostrzyczki ofiarują swojemu opiekunowi małą dawkę wydobytej substancji, a żeby kupić nowe i rozwinąć istniejące plazmidy, ADAM musi być dostarczany w znacznie większych ilościach. W grze istnieją dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu. Jeśli zależy nam na uratowaniu Siostrzyczek, możemy pomóc im w ucieczce z miasta i otrzymać za to wynagrodzenie adekwatne do naszych wysiłków. Druga metoda jest zdecydowanie szybsza i prostsza, a polega na likwidowaniu dziewczynek. Proces ten niczym nie różni się od tego, co widzieliśmy w pierwszej odsłonie cyklu, inne są jedynie konsekwencje. W pierwowzorze morderstwo Siostrzyczki nie podlegało karze, gracz co najwyżej musiał uporać się z wyrzutami sumienia. W Bioshocku 2 eliminowanie dzieci niesie ze sobą groźbę interwencji ze strony głównej opiekunki Siostrzyczek, istoty zwanej Big Sister, która jednocześnie będzie najpotężniejszym przeciwnikiem spotkanym w grze.

W Bioshocku 2 wreszcie zaleje nas woda.Kombinezon Big Daddy’ego pozwoli m.in. na spacer po dnie oceanu.

Big Sister jest jedną z dziewczynek, która po wydarzeniach z 1960 roku uciekła z Rapture wraz z doktor Tenenbaum. Po kilku latach nieobecności dorastająca kobieta postanowiła wrócić do podwodnego miasta i wznowić produkcję mutagenu. Do tego celu potrzebowała jednak nowych Siostrzyczek, dlatego też systematyczne porywała dzieci z amerykańskich i europejskich portów położonych nad Oceanem Atlantyckim. Niedługo potem w Rapture znów pojawiły się dziewczynki kolekcjonujące ADAM oraz eskortujące je potwory. Sama Big Sister skonstruowała strój wyglądem zbliżony do kombinezonów Tatuśków i zaczęła nadzorować pozyskiwanie mutagenu, szybko stając się prawdziwą władczynią podwodnej metropolii. Jej panowanie trwałoby zapewne długie lata, gdyby nie nagła interwencja zbuntowanego Big Daddy’ego, który zaczął burzyć nowy porządek w Rapture.

Początkowo kobieta nie będzie interesować się renegatem, który najwyraźniej zapomniał o swojej roli i zamiast pilnować Siostrzyczek, samotnie włóczy się po okolicy. Big Sister wkroczy do akcji dopiero wtedy, gdy uświadomi sobie, że staliśmy się poważnym zagrożeniem dla dalszej egzystencji miasta. Gra będzie informować o groźbie interwencji bossa po każdej śmierci dziewczynki – jeśli zamordujemy zbyt wiele dzieci, Siostra opuści swoją kryjówkę i rozpocznie polowanie.

Spotkanie z Big Sister nie będzie należało do przyjemnych, gdyż nasz nowy oponent przewyższa nas pod każdym względem. Kobieta jest bardzo zwinna i szybka, potrafi pokonywać duże odległości za pomocą skoku i doskonale zna architekturę miasta, dlatego może stanąć nam na drodze w najmniej oczekiwanym momencie. Siostra wyposażona jest w plazmidy, ale jej podstawową bronią będzie ogromna strzykawka, podobna do tej, której używają młodsze dziewczyny. Twórcy gry nie odkryli wszystkich kart związanych z tym wrogiem, ale wydaje się wielce prawdopodobne, że w trakcie walki Big Sister będzie w stanie pobierać ADAM bezpośrednio z naszego ciała i w ten sposób nas osłabiać. Nie wiadomo jeszcze, ile podobnych istot napotkamy w trakcie zmagań, ale można podejrzewać, że na jednej się nie skończy, gdyż Big Sister ściągnęła do Rapture znacznie więcej koleżanek.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.