BioShock 2 - zapowiedź - Strona 4
Bioshock 2 pozwoli nam wrócić do Rapture i ponownie zmierzyć się z zamieszkującymi podwodne miasto potworami. Tym razem jednak zrobimy to w skórze Big Daddy’ego – jednej z bardziej charakterystycznych postaci, jakie ostatnio mogliśmy oglądać w FPS-ach.
Przeczytaj recenzję BioShock 2 - recenzja gry
Wędrówka po Rapture w towarzystwie małych dziewczynek będzie z pewnością wspaniałym przeżyciem, ale sama nie przyniesie zbyt wielu wymiernych korzyści. Siostrzyczki ofiarują swojemu opiekunowi małą dawkę wydobytej substancji, a żeby kupić nowe i rozwinąć istniejące plazmidy, ADAM musi być dostarczany w znacznie większych ilościach. W grze istnieją dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu. Jeśli zależy nam na uratowaniu Siostrzyczek, możemy pomóc im w ucieczce z miasta i otrzymać za to wynagrodzenie adekwatne do naszych wysiłków. Druga metoda jest zdecydowanie szybsza i prostsza, a polega na likwidowaniu dziewczynek. Proces ten niczym nie różni się od tego, co widzieliśmy w pierwszej odsłonie cyklu, inne są jedynie konsekwencje. W pierwowzorze morderstwo Siostrzyczki nie podlegało karze, gracz co najwyżej musiał uporać się z wyrzutami sumienia. W Bioshocku 2 eliminowanie dzieci niesie ze sobą groźbę interwencji ze strony głównej opiekunki Siostrzyczek, istoty zwanej Big Sister, która jednocześnie będzie najpotężniejszym przeciwnikiem spotkanym w grze.

Big Sister jest jedną z dziewczynek, która po wydarzeniach z 1960 roku uciekła z Rapture wraz z doktor Tenenbaum. Po kilku latach nieobecności dorastająca kobieta postanowiła wrócić do podwodnego miasta i wznowić produkcję mutagenu. Do tego celu potrzebowała jednak nowych Siostrzyczek, dlatego też systematyczne porywała dzieci z amerykańskich i europejskich portów położonych nad Oceanem Atlantyckim. Niedługo potem w Rapture znów pojawiły się dziewczynki kolekcjonujące ADAM oraz eskortujące je potwory. Sama Big Sister skonstruowała strój wyglądem zbliżony do kombinezonów Tatuśków i zaczęła nadzorować pozyskiwanie mutagenu, szybko stając się prawdziwą władczynią podwodnej metropolii. Jej panowanie trwałoby zapewne długie lata, gdyby nie nagła interwencja zbuntowanego Big Daddy’ego, który zaczął burzyć nowy porządek w Rapture.
Początkowo kobieta nie będzie interesować się renegatem, który najwyraźniej zapomniał o swojej roli i zamiast pilnować Siostrzyczek, samotnie włóczy się po okolicy. Big Sister wkroczy do akcji dopiero wtedy, gdy uświadomi sobie, że staliśmy się poważnym zagrożeniem dla dalszej egzystencji miasta. Gra będzie informować o groźbie interwencji bossa po każdej śmierci dziewczynki – jeśli zamordujemy zbyt wiele dzieci, Siostra opuści swoją kryjówkę i rozpocznie polowanie.
Spotkanie z Big Sister nie będzie należało do przyjemnych, gdyż nasz nowy oponent przewyższa nas pod każdym względem. Kobieta jest bardzo zwinna i szybka, potrafi pokonywać duże odległości za pomocą skoku i doskonale zna architekturę miasta, dlatego może stanąć nam na drodze w najmniej oczekiwanym momencie. Siostra wyposażona jest w plazmidy, ale jej podstawową bronią będzie ogromna strzykawka, podobna do tej, której używają młodsze dziewczyny. Twórcy gry nie odkryli wszystkich kart związanych z tym wrogiem, ale wydaje się wielce prawdopodobne, że w trakcie walki Big Sister będzie w stanie pobierać ADAM bezpośrednio z naszego ciała i w ten sposób nas osłabiać. Nie wiadomo jeszcze, ile podobnych istot napotkamy w trakcie zmagań, ale można podejrzewać, że na jednej się nie skończy, gdyż Big Sister ściągnęła do Rapture znacznie więcej koleżanek.