Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 grudnia 2008, 15:35

autor: Marcin Konstantynowicz

Ghostbusters: The Video Game - zapowiedź - Strona 3

„Kiedy coś dziwnego czai się w sąsiedztwie – kogo wezwiesz? Pogromców Duchów!” Już niedługo powrót legendy – specjalnie dla graczy!

Całość widzimy zza pleców naszego bohatera noszącego na owych plecach nieśmiertelny Miotacz Protonowy, który zresztą również jest oczkiem w głowie twórców („To musi być perfekcyjne, inaczej fani by nas zjedli”). Pokusili się oni też o dodanie broni opartej na czarnej materii, która działa jak promień zamrażający, co ma być pomocne w łapaniu duchów. Cała zabawa z duchami polegać ma na tym samym – trzeba będzie je osłabić i uwięzić. Niestety, niektóre będą na to odporne, wtedy po prostu zajmiemy się ich eliminacją.

Kolejnym nieodłącznym bajerem jest skaner psychokinetyczno-energetyczny PKE, służący do wykrywania wszelkich paranormalnych anomalii. Dzięki niemu dowiemy się, z czym mamy do czynienia i będziemy w stanie dobrać odpowiedni rodzaj argumentów. Skaner pozwoli wykryć przydatne przedmioty, które są niedostrzegalne gołym okiem. Za złapane duchy otrzymamy pieniądze i pomiędzy misjami będziemy mogli ulepszyć sobie sprzęt.

Pieniądze za złapane duchy… weź tylko je złap!

Grafika nie stara się rzucić gracza na kolana swoją jakością, ale i tak jest bardzo ładna. I – co chyba ważniejsze – ma klimat. Z ciekawych nowinek warto dodać, że nie znajdziemy nigdzie nic w rodzaju HUD-a. Wszelkie informacje, trochę na wzór Dead Space, będą wyświetlane na plecaku Miotacza.

Gdzie i kiedy?

Ghostbusters: The Videogame projektowane jest na PlayStation 3 (autorzy wyraźnie wyłamali się z utartego schematu, gdyż stwierdzili, że… na PS3 projektuje im się najłatwiej. Cóż, albo oni są dziwni, albo reszta deweloperów coś kręci) i dopiero na bazie tej wersji powstaną konwersje na Xboxa360 i blaszaki. Wersjami na PS2, Wii oraz DS-a zajmuje się mniej znane Red Fly Studios. Data premiery została ustalona na czerwiec 2009 roku. Dla fanów Pogromców Duchów na pewno ważny jest fakt, że wydanie gry pokryje się z dwudziestopięcioleciem powstania pierwszego filmu. Podobno mamy przygotować się na niespodzianki. Ja tam chętnie dam się zaskoczyć. „Nie boję się żadnych duchów”, jak mówi tytułowa piosenka. A Wy?

Marcin „Yuen” Konstantynowicz

NADZIEJE:

  • Pogromcy Duchów!
  • angaż oryginalnych aktorów;
  • mnóstwo nawiązań do oryginału;
  • pasjonująca rozgrywka.

OBAWY:

  • za dużo panierki, za mało mięsa.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.