Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 grudnia 2008, 15:35

autor: Marcin Konstantynowicz

Ghostbusters: The Video Game - zapowiedź - Strona 3

„Kiedy coś dziwnego czai się w sąsiedztwie – kogo wezwiesz? Pogromców Duchów!” Już niedługo powrót legendy – specjalnie dla graczy!

Całość widzimy zza pleców naszego bohatera noszącego na owych plecach nieśmiertelny Miotacz Protonowy, który zresztą również jest oczkiem w głowie twórców („To musi być perfekcyjne, inaczej fani by nas zjedli”). Pokusili się oni też o dodanie broni opartej na czarnej materii, która działa jak promień zamrażający, co ma być pomocne w łapaniu duchów. Cała zabawa z duchami polegać ma na tym samym – trzeba będzie je osłabić i uwięzić. Niestety, niektóre będą na to odporne, wtedy po prostu zajmiemy się ich eliminacją.

Kolejnym nieodłącznym bajerem jest skaner psychokinetyczno-energetyczny PKE, służący do wykrywania wszelkich paranormalnych anomalii. Dzięki niemu dowiemy się, z czym mamy do czynienia i będziemy w stanie dobrać odpowiedni rodzaj argumentów. Skaner pozwoli wykryć przydatne przedmioty, które są niedostrzegalne gołym okiem. Za złapane duchy otrzymamy pieniądze i pomiędzy misjami będziemy mogli ulepszyć sobie sprzęt.

Pieniądze za złapane duchy… weź tylko je złap!

Grafika nie stara się rzucić gracza na kolana swoją jakością, ale i tak jest bardzo ładna. I – co chyba ważniejsze – ma klimat. Z ciekawych nowinek warto dodać, że nie znajdziemy nigdzie nic w rodzaju HUD-a. Wszelkie informacje, trochę na wzór Dead Space, będą wyświetlane na plecaku Miotacza.

Gdzie i kiedy?

Ghostbusters: The Videogame projektowane jest na PlayStation 3 (autorzy wyraźnie wyłamali się z utartego schematu, gdyż stwierdzili, że… na PS3 projektuje im się najłatwiej. Cóż, albo oni są dziwni, albo reszta deweloperów coś kręci) i dopiero na bazie tej wersji powstaną konwersje na Xboxa360 i blaszaki. Wersjami na PS2, Wii oraz DS-a zajmuje się mniej znane Red Fly Studios. Data premiery została ustalona na czerwiec 2009 roku. Dla fanów Pogromców Duchów na pewno ważny jest fakt, że wydanie gry pokryje się z dwudziestopięcioleciem powstania pierwszego filmu. Podobno mamy przygotować się na niespodzianki. Ja tam chętnie dam się zaskoczyć. „Nie boję się żadnych duchów”, jak mówi tytułowa piosenka. A Wy?

Marcin „Yuen” Konstantynowicz

NADZIEJE:

  • Pogromcy Duchów!
  • angaż oryginalnych aktorów;
  • mnóstwo nawiązań do oryginału;
  • pasjonująca rozgrywka.

OBAWY:

  • za dużo panierki, za mało mięsa.
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!