autor: Szymon Liebert
Disciples III: Odrodzenie - zapowiedź - Strona 3
Trzecia już część Disciples przynosi poważne zmiany – przede wszystkim nowego producenta, który obiecuje wprowadzić do serii dynamizm, zachowując charakterystyczny gotycki klimat. Czy ekipa specjalizująca się w grach o piratach podoła takiemu zadaniu?
Przeczytaj recenzję Disciples III: Odrodzenie - recenzja gry
Podobną strukturę zobaczymy i u innych ras, z pewnymi różnicami – trudno przecież spodziewać się po Legionie Przeklętych jednostek wsparcia w postaci medyków. Zamiast nich zobaczymy demony z piekła rodem (Abyssal Devil, Overlord, Tiamath). Z kolei u Elfów najbardziej rozwiniętymi gałęziami będą oczywiście łucznicy (dostępni w wielu typach) i magowie, a wśród istot, jakie ta rasa będzie mogła przywołać, w głównej roli wystąpią jednorożce i enty (wielkie chodzące drzewa).

Jako że w grze pojawią się i inne rasy, napotkamy także wiele jednostek „neutralnych”. Wśród nich pełen zestaw przerażających kreatur Nieumarłych (Zombie, Lich Queen, Nosferatu), mali ciałem, lecz wielcy duchem Krasnoludzi, barbarzyńcy, potwory morskie (Kraken), ludzie (powrócą i wieśniacy), demony, zwierzęta oraz perły każdego świata fantasy, czyli smoki. W naszych działaniach wykorzystamy także szczególnie ważnych strategicznie strażników (Land Guardian), którzy stanowią rodzaj ruchomego fortu pilnującego naszych włości i w tej odsłonie zostaną usprawnieni (będzie można ich ulepszać).
Co ważne, podobnie jak w poprzednich częściach, podwładni, a więc także nasz Lord, będą rozwijali swoje możliwości na kilka sposobów, ewoluując również w wyższe formy – autorzy dopracowali ten element, usuwając kilka niedociągnięć. Ten rozwój uwarunkowany będzie jednak rozbudową infrastruktury naszego głównego miasta oraz koniecznością zdobywania punktów doświadczenia przez poszczególne jednostki. Zachowano zastosowanie kilku ścieżek owego postępu – gdy zdecydujemy się na jedną budowlę, zablokowane zostaną inne możliwości. Oprócz tych opcji poprawy wydajności armii, można będzie także zdobywać nowe przedmioty dla naszego bohatera – co zaowocuje efektownymi zmianami wizualnymi postaci.

Główni bohaterowie zostaną potraktowani jak typowe postacie z gier RPG. Zobaczymy więc rozbudowane statystyki zawierające szereg różnych cech: witalność, siłę, intelekt, zwinność, zręczność. Będą one, wraz z przedmiotami (których ma być mnóstwo), wpływały na resztę bardziej praktycznych przymiotów naszego herosa, takich jak: punkty życia, zbroja, zdolność do zadawania krytycznego uderzenia, siła ataku, inicjatywa (określająca kolejność ruchów podczas walki) czy odporność (na obrażenia fizyczne i różne rodzaje magii). Plusem będzie też rozbudowany plecak, w którym pomieścimy znacznie więcej przydatnych magicznych gratów.